آلاچیق سنتی و مدرن

آلاچیق سنتی با مبلمان مناسب فضای باز در روف گاردن

آنچه در این مقاله میخوانیم

آلاچیق سنتی و مدرن

آلاچیق سنتی و مدرن ، آلاچیق واژه ای ترکمن بوده که امروزه ساخت آن در ایران و بسیاری از کشورهای قاره ها رواج یافته است . نام فارسی آلاچیق طارم (تارم) می باشد . از قدیم الایام شنیدن نام آلاچیق تداعی گر عمارت ها ، باغ ها و محوطه های باز می باشد . از این رو، می توان نتیجه گرفت آلاچیق جزو سازه های گران قیمت و خانه ها و عمارت های لوکس به حساب می آمد . این در حالی است که هم اکنون شماری از آلاچیق های پیش ساخته موجود است که می توان از آن ها در هر محوطه ای استفاده نمود .

الاچیق های سنتی ویژگی های زیبایی شناختی منحصری دارند که طبق سلیقه خیلی ها می بشد. این الاچیق ها به خصوص در فضاهای سفره خانه های سنتی و رستوران های سنتی بسیار کاربردی است.

آلاچیق سنتی و مدرن

آلاچیق سنتی و مدرن

آلاچیق سنتی

آلاچیق سنتی آلاچیق های ساخته شده با تزیینات طبیعی و چوب های پرتراش هستند .

آلاچیق چوبی سنتی

انواع آلاچیق سنتی و مدرن

  • آلاچیق چوبی : قدیمی ترین آلاچیق ها محسوب می شوند که به روش سنتی کار می شوند و به آنها الاچیق سنتی نیز میگویند .
  • آلاچیق فلزی : آلاچیق های فلزی مقاوم بوده و در برابر آتش سوزی و باد مقاومت بالایی دارند و از لحاظ شکل ظاهری متفاوت است .
  • آلاچیق های چادری : این نوع سازه آلاچیق محسوب نمی شوند به عنوان چتر و یا سایبان شناخته شده و کم هزینه هستند به همین دلیل از محبوبیت زیادی برخوردارند و روش ساخت آنها با آلاچیق متفاوت است .
  • آلاچیق شیشه ای 
  • آلاچیق حصیری
آلاچیق سنتی و مدرن

آلاچیق سنتی و مدرن

کاربرد آلاچیق سنتی و مدرن

کاربرد آلاچیق عموماً تفریحی و یا استراحی است ، آلاچیق ها را در محوطه سازی باغ ، باغچه ، روف گاردن ، محوطه ویلا ، حیاط و … استفاده می شوند . آلاچیق به گونه ای طراحی شده اند تا بتوان برای مدت کوتاه برای گذراندن وقت و استراحت  افراد ساخته می شوند . طی وقت گذرانی برای سکون و استراحت از باز بودن فضا برای دید داشتن به سایر نواحی و از سقف آن به عنوان سایه بان نیز بهره برد . بنابراین ، آلاچیق سازه ای زیبا و پرجلوه  و نیز دورهمی های دوستانه و خانوادگی محسوب می شود .

آلاچیق مدرن

آلاچیق مدرن

ابعاد و اشکال آلاچیق سنتی

آلاچیق ها را با ابعاد و اشکال مختلفی می توان ساخت ، ابعاد آلاچیق بستگی به فضای در نظر گرفته شده و تعداد افراد استفاده کننده دارد . آلاچیق های بزرگ را در یک فضای کوچک نمی توان ساخت زیرا جلوه آلاچیق و محیط را کاهش می دهد و همچنین آلاچیق های کوچک را در یک فضای بزرگ نمی توان ساخت . آلاچیق ها را در اشکال مختلف  مانند : دایره ، مستطیل ، مربع ، شش ضلعی و یا چند ضلعی می توان ساخت .

آلاچیق چوبی سنتی

آلاچیق چوبی سنتی

قیمت آلاچیق چوبی سنتی

1. سقف آلاچیق چوبی سنتی در چند مدل طراحی می شود  ؟

سقف آلاچیق چوبی همراه با کاور ضد آب و پارچه های برزنتی و یا فایبرگلاس در طرح های موجدار و به صورت روزنه باز طراحی می شود .

آلاچیق در محوطه سازی بیرونی ویلا

آلاچیق در محوطه سازی بیرونی ویلا

2. آلاچیق های سنتی در چه مکان هایی می شود اجرا کرد ؟

آلاچیق های سنتی و مدرن را می توان در محوطه سازی ویلا ، باغ و فضای های سبز در کناره فواره آبنماها اجرا کرد .

شرکت سورن بام با سالها تجربه در زمینه معماری پایدار فعالیت های بیشماری داشته و در زمینه طراحی و اجراء روف گاردن ، دیوار سبز ، تراس سبز ،  محوطه سازی فضای سبز شهری و محوطه سازی باغ ، باغچه ، ویلا ، ساخت انواع آبنما ، آلاچیق ، پرگولا ، و انواع فلاور باکس ها نیز فعالیت دارد .

شرکت سورن بام

شرکت  سورن بام که فعالیت خود را از سال 1389 به صورت حرفه ای در جهت افزایش فضای سبز شهری آغاز به کار کرده است و به یکی از معتبر ترین و برترین شرکت های طراحی و اجرای انواع الاچیق در ایران تبدیل شده است. شرکت سورن بام متشکل از مهندسین و طراحان با تجربه و حرفه ای همواره می کوشند تا با کمترین هزینه و استفاده از متریال مناسب و درجه یک بهترین فضا را در محوطه ویلا برای شما رقم بزنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و با کارشناسان سورن لبام ارتباط برقرار کنید.

جهت دریافت مشاوره رایگان میتوانید با شماره رو به رو تماس بگیرید. 09122155348

برای مشاهده پروژه های اجرایی توسط مجموعه سورن بام می توانید اینستاگرام شرکت را به آدرس soren_bam  و فیسبوک و کانال تلگرام دنبال نمایید

مقالات مرتبط
پروژه‌های آلاچیق سورن بام
با ما در ارتباط باشید