اجرای دیوار سبز در اصفهان

اجرای دیوار سبز در اصفهان

آنچه در این مقاله میخوانیم

اجرای دیوار سبز در اصفهان

شرکت سورن بام که سالیان طولانی متخصص در زمینه طراحی و اجرای روف گاردن ،آبنما ، فلاور باکس ،آلاچیق ،محوطه سازی و … شناخته شده است، با بیش از 40 پروژه فعال در شهر اصفهان و شهرهای اطراف آن شناخته میشود.

بیشتر فضاهای داخلی و خارجی نیاز به زیبایی دارند ، یکی از المان هایی که می تواند نمای دیوارها را زیبا کند اجرای دیوار سبز است،توجه داشته باشید که دیوار سبز را به دو روش طبیعی و مصنوعی اجرا میکنند.

اجرای دیوار سبز در اصفهان یا دیوار زنده (Green wall)

دیوار زنده دیواری است که بخشی از آن و یا تمام آن دارای پوشش گیاهی طبیعی  است.دیوارهای سبز بنا به  شرایط ممکن است در محیط داخل یا خارج از ساختمان احداث  گردد.

هم چنین تکنیکها و روشهای مختلفی وجود دارد که می توان دیوارهای سبز را در بعدهای  متفاوت به منظور فضاسازی محوطه داخلی ساختمان  و یا نمای بیرونی ساختمان ایجاد کرد.سیستم آبیاری اکثر

دیوارهای سبز شامل یک  قاب، سلول‌ها و کانال‌های آبیاری است.

دیوار سبز مصنوعی املاک آرکا

دیوار سبز مصنوعی املاک آرکا

خاک به عنوان یک ماده هدایت کننده  در گلدان‌ها عمل می‌کند. دیوارهای سبز همچنین به صورت دیوارهای زنده باغهای عمودی  و یا به طور علمی دیوارهای پیچیده  گیاهی عمودی نامیده می شوند. دیوار سبز، دیوار ایستاده ای است که به طور نسبی و یا حتی  به طور کامل با پوشش گیاهی پوشانده شده است.

اجرای دیوار سبز در اصفهان بسیار با شکوه و زیبا و مجلل  هستند، کاربرد آنها در بامهای سبز نمای دلنشینی را برای ساختمان ایجاد می نماید که صرف نظر از مزایای زیست محیطی اش همگان می توانند از وجود  آن لذت ببرند زیرا نمای زیبایی را به محیط می بخشد و همچنین هوای محیط را پاکیزه نگه می دارد.

اجرای دیوار سبز در اصفهان

مفهوم ساختمان سبز 

در زمان حاضر، کلمه  سبز به عنوان یک موضوع مهم و جالب ، در کانون توجه معماران و شهرسازان معاصر قرار گرفته است. و اما مفهوم ساختمان سبز چیست؟

اداره محیط زیست ساختمان سبز را اینگونه تعریف می‌کند: فرآیندی در جهت افزایش کیفیت ساختمان که در آن، ساختمان‌ها و محل  قرارگیری آنها از آب، انرژی و مصالح استفاده می‌کنند و تأثیرات منفی

ساختمان را روی سلامت انسان و محیط ، از طریق مکان یابی بهتر، طراحی، ساخت، اجرا و نگهداری چرخه زندگی کامل یک ساختمان کاهش می‌دهند. بنابراین ساختمان سبز نه تنها به محیط زیست

آسیب نمی‌رساند، بلکه به گونه مثبتی در اکوسیستم مشارکت می‌نمایدو حتی ممکن است به درمان اثرات ناشی از منظرهای آسیب رسان کمک نماید و در زیبا سازی فضای اطراف نقش بسزایی را ایفاگر

است .

مزایای استفاده از گیاهان در اجرای دیوار سبز در اصفهان

پوشش گیاهی مانند پیچک‌های بالا رونده یک ابزار خوب اقلیمی هستند.

به ویژه  زمانی که روی سطح خارجی دیوار رشد کنند که در این صورت ویژگی‌های متعددی را به همراه خواهند داشت. مشخص ترین فایده  آنها ایجاد سایه در تابستان است که به خنکی هوای اطراف نیز کمک بسیاری می کند

.پوشش انبوه گیاهی در طول تابستان به عنوان حایلی بین تابش مستقیم اشعه  خورشید و پوسته  خارجی دیوار عمل می کند و درجه حرارت بیرون ساختمان را کاهش می دهد و مانع نفوذ گرما به داخل ساختمان می شود .

تنها نکته  منفی پوشش گیاهی این است که اجازه عبور کامل باد را از لابه لای برگها نمی دهد و ممکن است هوای گرم میان برگها باقی بماند اما هر بادی که توان عبور از میان برگها را داشته باشد مسلما چنین مشکلی را برطرف خواهد کرد .

خنکی حاصل از بخار آب روی برگها به خنکی هوای اطراف بنا کمک خواهد کرد.

تعریف دیوار زنده یا گرین وال 

دیوارهای زنده، ترکیبی از قطعات با پوشش گیاهی از قبل کاشته شده‌اند، که به صورت عمودی و توسط سیستم استراکچر سبکی، با فاصله به نمای ساختمان نصب شده، و یا به صورت مستقل خود ایستا می‌باشند.

اجرای دیوار سبز در اصفهان را همچنین می‌توان در محیط  داخلی ساختمان استفاده کرد.  دیوارهای سبز بسته به کارخانه تولید کننده آن متفاوت هستند ، جنس صفحات و نوع بیرونی و یا داخلی متفاوتی دارند.

اجرای دیوار سبز در اصفهان تمام ارتفاع و در تمام سطوح دیوار گیاه کاشته می‌شود که به دو روش می‌توان این کار را انجام داد

الف) با نصب عناصر پیش ساخته

1-گلدانهای پیش ساخته

2-پانل های پیش ساخته : این پانل ها از جنسهای متفاوتی چون پلاستیک –پلی استایرن-پلی پروپلین-سفال:فلز ( استیل- الومینیم) منسوج صنعتی (نوعی نمد) یا بتن سبک می باشند.

ب )با کاشتن گیاهان بین دو لایه الیاف

به منظور سبک تر شدن سیستم دیوارها  سبز معموﻻ از سیستم‌های کاشت هیدرو یونیک  و نیمه هیدرو یونیک استفاده می‌شود

و در اغلب موارد بستر کاشت فقط حکم نگهدارنده گیاه را داشته،

مواد غذایی توسط سیستم آبیاری در دسترس گیاه دیوار سبز قرار می‌گیرد

دیوارهای سبز با سیستم گردش مجدد آب بکار می‌روند

و به منظور کاهش آلودگی آب سنگین، این کار را با جذب مواد مغذی غیر حلال در آب انجام می‌دهند.

این مواد مغذی باکتریهای معدنی هستند که اجزای ارگانیک میکروسکوپی را برای گیاهان آماده می‌کنند

قیمت دیوار سبز در اصفحان

قیمت دیوار سبز بسته به نوع سیستمی که اجرا می شود و نوع گل و گیاه استفاده شده متفاوت می باشد.سیستم آبیاری و هوشمند بودن آن از دیگر نکات مهم در قیمت دیوار سبز می باشد.معمولا متوسط اجرای یک دیوار سبز به کارفرما بسته به نرخ روز تجهیزات و گل و گیاه پیشنهاد می شود و دست کارفرما باز است که نوع گل و گیاه خود را براساس هزینه مدنظر تغییر و انتخاب نماید.البته همه این انتخاب ها باید با نظر نهایی کارشناسان دیوار سبز لوتوس باشد که بسته به محیط دیوار سبز و از لحاظ نور محیط،دما و دیگر شرایط مورد بررسی و تایید قرار گیرد.

سخن پایانی

شرکت خدماتی سورن بام با بیش از 13 سال سابقه در زمینه ی طراحی و اجرای روف گاردن،اجرای محوطه سازی، اجرای دیوار سبز ، آبنما و اجرای آلاچیق امروزه به یکی از شرکت های معتمد و معروف در حوزه ی محوطه سازی تبدیل شده است . این شرکت با بهره وری از مهندسین متخصص و با تجربه و با استفاده از متریال درجه یک ، با کمترین هزینه آماده ی همکاری با شما کارفرمای گرامی می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره ی رایگان و استعلام قیمت به روز متریال و المان ها می توانید با شماره ی 02144277178 تماس حاصل فرمایید .

برای مشاهده ی طراحی ها و پروژه های اجرایی انجام شده توسط مجموعه ی سورن بام می توانید اینستاگرام شرکت را به آدرس soren_bam دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های دیوار سبز سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید