اجرای روف گاردن ارزان

اجرای روف گاردن ارزان

آنچه در این مقاله میخوانیم

طراحی و اجرای روف گاردن ارزان

آیا تا به حال به داشتن یک باغچه فکر کرده اید؟ فضایی که در زمان خستگی بتوانید به آن پناه ببرید و از این شهر شلوغ فرار کنید؟ مکانی که با استفاده از پوشش گیاهی متنوع فضایی آرام و دلنشین را برای شما فراهم می‌کند. امروزه با استفاده از بام سبز ارزان می‌توان فضای سبزی را در پشت بام‌ها و تراس‌ها ایجاد کرد. با توجه به استفاده از مصالح سبک و مقاوم، بستر مناسبی برای اجرای روف گاردن ارزان ایجاد خواهد شد.

علاوه بر چشم انداز زیبا، مزایای روف گاردن آن را به بخشی جدایی ناپذیر از ساختمان‌ها تبدیل کرده است. این روزها ایجاد فضای سبز و کاشت درخت در شهرها به عنوان یک راه عالی برای تصفیه هوا و کاهش گرما شناخته می‌شود. در شهرهای بزرگ و مدرن، کمبود فضا و گرانی زمین، افزایش فضای سبز و پارک را بسیار دشوار کرده است. اینجاست که اهمیت داشتن بام سبز و محبوبیت آن مشخص می‌شود.

 

طراحی ساده و ارزان روف گاردن

طراحی بام سبز ارزان بسیار مهم است زیرا یک خطای کوچک باعث زشت شدن سطح و همچنین فرونشست زمین می‌شود. بنابراین قبل از هر اقدامی در رابطه با طراحی بام سبز باید با یک مشاور مشورت کرد تا با انجام محاسبات لازم ایده‌های طراحی را با شما در میان بگذارد. شرکت ساختمانی مدرن با حضور کارشناسان متخصص در زمینه‌های مرتبط با اجرای روف گاردن ساده و ارزان مشاوره رایگان می‌دهد.

هزینه ساخت روف گاردن به طراحی آن بستگی دارد. به عبارت دیگر، هرچه طراحی روف گاردن پیچیده‌تر باشد، هزینه ساخت آن نیز بیشتر می‌شود. طرح بام سبز می‌تواند شامل استخر، آلاچیق، آبنما و … باشد یا در بام‌های سبز کوچک، طرح روف گاردن ساده و ارزان باشد و با چند فلاور باکس و مبلمان ختم شود.

اجرای بام سبز به صورت ساده و ارزان یا پیچیده و پرهزینه کمکی به استقامت بالای ساختمان نمی‌کند. به همین دلیل در ساختمان‌هایی که بازسازی شده و به این موضوع توجهی نشده است، امکان اجرای بام سبز در حین بازسازی و بازسازی ساختمان وجود نخواهد داشت. شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی بام سبز فعالیت می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ساخت و ساز مدرن تماس بگیرید.

 

مشکلات بام سبز

طراحی و اجرای بام سبز ارزان

یکی از راه‌های زیباسازی فضای پشت بام، اجرای روف گاردن ارزان است. امروزه به دلیل افزایش تراکم شهرها، فضای سبز بسیار کمتر دیده می‌شود و کمبود آن احساس می‌شود. پشت بام‌ها فضاهای مناسبی برای ایجاد فضای سبز و کاشت گیاهان هستند. اجرای بام سبز ارزان روی پشت بام علاوه بر ایجاد نمای زیبا برای ساختمان‌ها و شهر، فضای مناسبی برای استراحت ساکنان ساختمان و بهبود روحیه آنها نیز می‌باشد. در طراحی سقف ارزان با روف گاردن می‌توانید از انواع المان‌ها مانند صندلی، جعبه گل و گیاه، دیوار سبز، آبنما، نورپردازی کف و دیوار و … استفاده کنید.

بام سبز4

راه حل‌های ساده و ارزان طراحی روف گاردن

یکی از روش‌های ساده و ارزان اجرای روف گاردن، محدود کردن مساحت سقف برای اجرا است. به این ترتیب که در یک ساختمان، قسمت و مساحتی از سقف به عنوان فضای طراحی در نظر گرفته می‌شود و با توجه به سطح مورد نظر، طراحی و اجرای روف گاردن ساده و ارزان است. یکی دیگر از راه‌های کاهش هزینه‌های اجرای روف گاردن و ساخت روف گاردن ساده و ارزان استفاده از وسایل قابل حمل است. به عنوان مثال به جای کاشت گیاهان طبیعی می‌توان از چمن مصنوعی استفاده کرد.

یکی دیگر از راه‌های ساده و ارزان برای اجرای بام سبز استفاده از مبلمان دست دوم است. به جای صرف هزینه اضافی برای خرید مبلمان جدید، می‌توانید از مدل‌های دست دوم استفاده کنید. همچنین استفاده از پالت‌های چوبی در کنار تشک‌های پارچه ای جایگزین اقتصادی مناسبی برای مبلمان روف گاردن در عین زیبایی و سادگی است. در واقع خلاقیت حرف اول را در اجرای بام سبز ارزان می‌زند.

روف گاردن

اجرای بام سبز ارزان

با افزایش هزینه‌های ساخت و ساز، اجرای ساده و ارزان روف گاردن به یکی از دغدغه‌های اصلی پیمانکاران تبدیل شده است. البته لازم به ذکر است که برای کاهش هزینه‌ها استفاده از روش‌های غیر اصولی و غیر استاندارد عواقب جبران ناپذیری دارد. مثلاً آلاچیق یکی از مواردی است که نیاز به اجرای اصولی و دقیق دارد. پس بهتر است برای داشتن روف گاردن ساده و ارزان از وسایل کم هزینه استفاده کنید.

به طور کلی هزینه اجرای بام سبز به عواملی مانند هزینه سرسبزی، مبلمان، هزینه اجرا، کفپوش و … بستگی دارد در نتیجه برای ساخت روف گاردن ارزان باید هزینه‌های ذکر شده را به حداقل رساند. برای محاسبه هزینه ساخت بام سبز باید به حقوق و دستمزد پیمانکاران و مهارت و تجربه آنها نیز توجه کرد. همچنین قیمت اجرای روف گاردن بستگی به مراحل ساخت روف گاردن و ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های کار دارد.

هر چه فضای بام کوچک‌تر باشد، هزینه‌های اجرای بام سبز کمتر می‌شود. به همین دلیل همانطور که قبلاً ذکر شد، محدود کردن فضای پشت بام یکی از راه حل‌های ساخت روف گاردن ارزان است.

گاردن

مزایای طراحی روف گاردن ارزان

طراحی سقف ارزان با کمک روف گاردن دارای مزایا و ویژگی‌های مثبت فراوانی است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

  • ایجاد منظره ای زیبا و جذاب
  • بهبود روحیه افراد
  • فضای مناسبی برای استراحت ایجاد کنید
  • تصفیه هوا توسط گیاهان
  • افزایش فضای سبز در محیط‌های شهری

 

عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه ای اجرای بام سبز

8 مرحله ساخت روف گاردن ارزان

مرحله اول: طراحی سازه روف گاردن ارزان

فضای مورد نظر را انتخاب کنید. انتخاب فضا بر اساس میزان نور، باد، دسترسی به آب و برق، مقاومت سازه، دید، اشراف و هر عاملی که بر طرح شما موثر است انجام می شود. ضمن آنکه باید اجازه ساخت از سایر ساکنین گرفته شود. و از مقاومت سازه ای و ایزولاسیون آن هم اطمینان کامل داشته باشید.

مرحله دوم:طراحی روف گاردن

عملکردهای دلخواه در فضا را بنویسید (مطالعه، تفکر، صرف غذا و ….) و بر این اساس طرح مورد نظر را تهیه کنید. طرح را بر روی کاغذ ترسیم کنید. قبل از شروع به کار آنقدر روی طرح کار کنید تا مطابق میل و بودجه شما باشد.

اجرای بام سبز با تزیین قلوه سنگ

مرحله سوم:تجهیزات روف گاردن ارزان

لیست تجهیزات مورد نیاز برای روف گاردن ارزان را بر اساس طرح بنویسید. این وسایل شامل بزرگترین آنها تا کوچکترین آنها خواهند بود. (کف پوش، دیوار متحرک، محل نشیمن، میز، فرش، کوسن، روشنایی،سایه بان، گلدان، گیاه، وسایل اولیه باغبانی، آب پاش، رنگ، قلمو و غیره)

مرحله چهارم:خرید اکسسوری روف گاردن

از لیست مورد نظر مواردی را که در خانه موجود است حذف کنید. (مثلا دو صندلی چوبی قدیمی و ۳ گلدان گل رز در حال حاضر دارید که می توانید در روف گاردن استفاده کنید.)

اجرای بام سبز سورن بام

اجرای بام سبز سورن بام

مرحله پنجم:ساخت اکسسوری روف گاردن

در لیست باقیمانده، وسایلی را که می توانید بسازید و یا با هزینه خیلی کم تهیه کنید، مشخص کنید و هزینه ساخت روف گاردن ارزان آنها را محاسبه کنید. ( مثلا برای تبدیل قوطی های فلزی به گلدان نیاز به رنگ و قلمو خواهید داشت. یا برای تهیه کوسن نیاز به پارچه برای رویه ی آنها دارید. )

مرحله ششم:لایه های روف گاردن

گزینه های باقیمانده شامل مواردی است که آنها را ندارید. و یا به راحتی و با هزینه کم نمی توانید تهیه کنید. این موارد معمولا شامل یک یا دو گزینه از مبلمان، گیاه و گلدان خواهد بود. توجه داشته باشید در روف گاردنهای تخصصی معمولا یک سوم هزینه مربوط به ایزولاسیون و تاسیسات پایه است. یک سوم مربوط به سازه های معماری و مبلمان اولیه. و یک سوم آخر مربوط به خاک و گیاه. در انواع روف گارنهای پیش ساخته و کوچک این نسبت بین سازه و گیاه می تواند نصف به نصف نیز باشد.

2.سیستم ترکیبی بام سبز

مرحله هفتم:المان های روف گاردن ارزان

در روف گاردن ارزان بهتر است مبلمان های کلیدی مانند محل نشیمن، میز یا سایه بان با قیمت مناسب و هماهنگ با وسایل موجود خریداری شود. به شکلی که حداکثر نصف بودجه را به خود اختصاص دهد. و گیاهان بر اساس هزینه باقیمانده بودجه بندی شوند. اما باید توجه داشت که در طراحی روف گاردن ارزان، گیاهان اثر زیادی بر طرح دارند. به همین دلیل حتی می توان تا دو سوم بودجه را در صورت امکان به خرید گیاهان اختصاص دارد.

مرحله هشتم:خرید و کاشت گیاهان روف گاردن

برای خرید مناسب گیاهان با کمترین هزینه هم بهتر است به نسبت های گیاهی در طراحی توجه کنید. در بسیاری از موارد گیاهان انتخاب شده همه از یک گروه هستند. به طور مثال همه بوته ای یا پوششی هستند. اما ترکیب مناسب گیاهی شامل هر سه گروه و یا حداقل دو دسته خواهد بود. از آنجاکه گونه های درختچه ای به دلیل هزینه بالا کمتر در روف گاردان ارزان استفاده می شوند؛ می توان از گونه درختچه ای یک عدد و به صورت نقطه کلیدی طراحی استفاده کرد. و نسبت سایر گیاهان شامل ۳/۱ بوته ای و ۳/۲ پوششی باشد. تناسب درست از حجم، بافت و رنگ گیاهان ترکیب مناسبی را بوجود می آورد.

طراحی هایی که تنها از یک نوع گیاه استفاده کرده اند. و یا تنها به چند گونه مشخص محدود شده اند عموما از نوع طراحی های مینیمال، مدرن و یا رسمی هستند. این نوع طراحی با وجود گونه های محدود در صورت طراحی درست فضای متفاوتی می تواند ایجاد کند.

 

 

سخن پایانی

شرکت خدماتی سورن بام با بیش از 13 سال سابقه در زمینه ی طراحی و اجرای روف گاردن،اجرای محوطه سازی، اجرای دیوار سبز ، آبنما و اجرای آلاچیق امروزه به یکی از شرکت های معتمد و معروف در حوزه ی محوطه سازی تبدیل شده است . این شرکت با بهره وری از مهندسین متخصص و با تجربه و با استفاده از متریال درجه یک ، با کمترین هزینه آماده ی همکاری با شما کارفرمای گرامی می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره ی رایگان و استعلام قیمت به روز متریال و المان ها می توانید با شماره ی 02144277178 تماس حاصل فرمایید .

برای مشاهده ی طراحی ها و پروژه های اجرایی انجام شده توسط مجموعه ی سورن بام می توانید اینستاگرام شرکت را به آدرس soren_bam دنبال کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های بام سبز سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید