آلاچیق شیشه ای روف گاردن فرشته

آلاچیق شیشه ای روف گاردن فرشته

آنچه در این مقاله میخوانیم

آلاچیق شیشه ای روف گاردن فرشته  در حالت کلی آلاچیق ها نوعی اتاقک هستند که دارای سایبان می باشند و اطراف آن معمولا باز یا توسط چوب یا  شیشه پوشانده می شود ، آلاچیق ها معمولا به صورت هندسی ، سنتی و مدرن قابل اجرا بوده و به شکل مربع و گرد ، شش ضلعی و مستطیل نصب می شوند که آلاچیق شیشه ای روف گاردن فرشته یکی از آلاچیق های به کار رفته در پروژه است که از شیشه و فلز به صورت ترکیبی استفاده شده است . از طرفی باید دانست که ظرفیت آلاچیق ها بستگی به اندازه و ابعادی دارد که خود اشخاص سفارش می دهند که این ابعاد باتوجه به اندازه و شکل و محوطه انتخاب می شوند که چشم انداز زیبایی به حیاط منازل و فضاهای بیرونی می دهد. آلاچیق ها بخاطر چهارفصل بودنشان گزینه مناسبی برای  محیط های حیاط مسکونی و مجتمع ها می باشد . باید بدانید که درساخت آلاچیق طراحی دقیق و اصولی یکی از نکات مهمی است که توسط طراحان حرفه ای طراحی و ساخت و اجرا می شود. در طراحی و اجرا باید به نظر کارفرما اهمیت داده شود.

 

آلاچیق شیشه ای روف گاردن فرشته

آلاچیق شیشه ای روف گاردن فرشته

اجرای آلاچیق شیشه ای روف گاردن فرشته

درطراحی و اجرای روف گاردن خیابان فرشته در کنار دیگر المان های محوطه سازی این روف گاردن از آلاچیق شیشه ای استفاده شد که با نهایی شدن و تایید شدن سلیقه کارفرما ، طراحی توسط کارشناسان شرکت سورن بام انجام شد . سازه این آلاچیق به صورت ترکیبی که ستون های آلاچیق به صورت فلزی همراه با دور تا دور شیشه ریلی که باز و بسته می شوند اجرا شد . درون آلاچیق با ساختن شومینه سنگی و با قراردادن مبلمان ، محلی برای گذراندن اوقات فراغت افراد در کنار یکدیگر و لذت بردن از نشستن در فضای روح بخش و دلنشین روف گاردن شد .

آلاچیق شیشه ای روف گاردن فرشته

آلاچیق شیشه ای روف گاردن فرشته

آلاچیق شیشه ای روف گاردن فرشته

آلاچیق شیشه ای روف گاردن فرشته

از آلاچیق ها در مکان هایی از جمله بام سبز ، محوطه سازی ویلا و باغ و رستوران استفاده می شود و نوع مدرن آلاچیق ها که امروزه توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است آلاچیق شیشه ای می باشد که می توان در تمام فصول سال از این نوع آلاچیق لذت برد .

سوالات متداول آلاچیق شیشه ای

  1. مدل های آلاچیق را نام ببرید ؟
  2. شیشه آلاچیق شیشه ای از جنس چیست ؟
  3. درب آلاچیق شیشه ای چگونه است ؟
  4. طراحی آلاچیق شیشه ای چه کاربردی دارد ؟

1. انواع آلاچیق ها چیست ؟

  •  آلاچیق چوبی
  •  آلاچیق فلزی
  • آلاچیق شیشه ای : آلاچیق شیشه ای یکی از انواع آلاچیق ترکیبی می باشد که دور این آلاچیق ها توسط شیشه پوشانده می شود و سقف وکف آن می تواند از انواع مصالح استفاده شود .
  • آلاچیق ترکیبی

2. شیشه آلاچیق شیشه ای چیست ؟

شیشه این آلاچیق ها ، شیشه سکوریت تک جداره یا دو جداره یا لمینیت می باشد . شیشه میرال یا نشکن همان شیشه خام می باشد که در کوره با دمای 70 درجه پخته می شود و به صورت ناگهانی خنک می شود که این شیشه ها در اثر این فرایند مقاوم می شوند .

3. درب آلاچیق شیشه ای به چه شکل است ؟

در آلاچیق شیشه ای ثابت برای عبور و مرور افراد از درب لولایی استفاده می شود و در آلاچیق شیشه ای متحرک درب آن دیگر به صورت لولایی نیست و به صورت ریلی باز و بسته می شود .

4.  مزایا استفاده از آلاچیق شیشه ای چیست ؟

  •  طراحی و اجرای این آلاچیق ها در دید بصری باعث زیبایی پیرامون اطراف خود می شود .
  • در تمام فصل های سال می توان از این نوع آلاچیق استفاده کرد و با قرار گرفتن در آن لذت برد .
  •  اجرای آلاچیق در حالت کلی باعث ایجاد فضایی برای استراحت کردن و برپا کردن مهمانی و دورهمی افراد می باشد .

مراحل ساخت آلاچیق

  • بررسی و انتخاب مکان و چشم انداز مناسب.
  • توجه به درب ورود و خروج آلاچیق
  • مشخص نمودن اندازه و ابعاد ستون ها و سقف آلاچیق
  • رنگ آمیزی کردن
  • نصب سقف بر روی  پایه ها یی که از قبل  طراحی و نصب شده اند

سخن پایانی

وجود آلاچیق‌ها در هر فضایی که باشد، می‌تواند باعث زیبایی آن مکان شود. انتخاب طرحی که با فضای کلی مورد نظر همخوانی داشته باشد، آشنایی با فضای محوطه، تعداد افرادی که قرار است از آلاچیق استفاده کنند، استفاده از متریال­ مناسب و هماهنگ با مکانی که قرار است آلاچیق در آن ساخته شود، کیفیت مصالح، همگی از مواردی است که قبل از آغاز ساخت باید مد نظر قرار گیرد. معمولاً آلاچیق‌های دایره ای، چهار ضلعی، پنج ضلعی، شش ضلعی و هشت ضلعی‌ بیشتر از سایر مدل‌ها مورد نظر وانتخاب افراد قرار می گیرند.

از دیگر موارد مهم در ساخت آلاچیق محل احداث آن می‌باشد. اصولاً مکان‌هایی که به لحاظ جغرافیایی و زیبا شناختی دارای مزیت‌های بیشتری هستند; فضاهای مناسب تری برای احداث آلاچیق می‌باشند. مناظر سرسبز طبیعت، سواحل دریا، کنار آبشار، حیاط ویلا و بطور کلی تمام مکان‌ها و مناظر دیدنی، فضاهای ایده الی برای ساخت الاچیق هستند. آلاچیق پیش از هر چیز نیاز به یک سازه دارد که معمولاً این سازه از فلز یا چوب است.

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام با بیش از 13 سال سابقه حرفه ای در حوزه طراحی و اجرای آلاچیق،محوطه سازی،اجرای روف گاردن و گرین وال می‌باشد. که جزو فعال ترین و برترین شرکت های فضای سبز است. در شرکت سورن بام مهندسین و متخصصین باتجربه ای هستند که با بهترین متریال و کمترین قیمت آماده همکاری با شما هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید.

برای مشاهده پروژه های انجام شده توسط تیم سورن بام میتوانید اینستاگرام و لیندکین مجموعه را دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پروژه آلاچیق سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید