گیاهان مناسب تراس سبز

گیاهان مناسب تراس سبز

آنچه در این مقاله میخوانیم

یافتن گیاهان مناسب تراس سبز و درختچه های مناسب این فضا که حتی در فصل پاییز هم ماندگار باشند و قیمت مناسبی داشته باشند کار آسانی نیست اما در این مقاله بهترین گل های مناسب برای بالکن و تراس را ذکر کرده ایم که می توان از آنها استفاده کرد. حتی در فضاهای بسیار کوچک رشد می کنند. حتی کسانی که اطلاعات زیادی در مورد باغبانی ندارند نیز می توانند این گیاهان و گل ها را خریداری کنند.

گیاهان مناسب تراس سبز

گیاهان همیشه سبز برای بالکن

گل های تراس گزینه ای عالی برای آپارتمان نشینی امروزی هستند. تا با پرورش گل و گیاه و تجربه حس عالی آن آرامشی را به خود و محیط اطراف تزریق کنید.

وقتی صحبت از استفاده از گل های مناسب برای بالکن می شود، منظور گل ها و حتی درختچه هایی است که در برابر شدت نور زیاد یا حتی کم (منازل جنوبی)، نوسانات دما، گرد و غبار و آلودگی و سایر عوامل محیطی مقاوم هستند. گل هایی که به آنها اشاره خواهیم کرد برای هر تراس و بالکنی مناسب هستند و می توانید آن ها را در هر اندازه ای پرورش دهید و از زیبایی منحصر به فرد آن ها استفاده کنید.

برای مشاوره و پرسیدن سوال در مورد گل و گیاه تراس و بالکن می توانید با مجموعه سورن بام تماس بگیرید و یا از طریق درخواست خود را قرار دهید تا ما با شما تماس بگیریم.

گل های مناسب تراس سبز

گل میخک

گل میخک

گل میخک گیاهی چند ساله است که به راحتی در تراس و بالکن قابل پرورش است. این گیاه به نور خورشید کامل نیاز دارد و در خاک های با زهکشی خوب رشد می کند. گل میخک در برابر خشکسالی مقاوم است، اما به آبیاری منظم در طول فصل رشد نیاز دارد.گل میخک در اوایل بهار شروع به گلدهی می کند و تا اواخر تابستان ادامه می یابد. این گیاه برای کاشت در حاشیه ها، گلدان ها و سبد آویز مناسب است. گل میخک گیاهی کم توقع است و نگهداری از آن آسان است.گل میخک گیاهی زیبا و معطر است که می تواند به تراس و بالکن شما زیبایی و طراوت ببخشد.

گل شمهدونی

شمعدانی

یکی از بهترین گل های مناسب برای بالکن که بوی بسیار خوبی دارد و رشد آن فوق العاده سریع است. شمعدانی برای رشد به نور و آب زیادی نیاز دارد.گلهای آن صورتی، قرمز، بنفش یا سفید است.

گل حنا

گل حنا

حنا یکی از گل های مناسب برای بالکن با نور کم که قطعا پس از مدت کوتاهی عاشق آن خواهید شد. هر چه آنها را نزدیک‌تر بکارید، گل‌ها بلندتر می‌شوند. در طول فصل تابستان و بهار رشد می کند و باید هر روز به طور منظم آبیاری شود.

گل شاهپسند

گل وربنا یا شاهپسند

این گیاهان بسیار خوب رشد می کنند و ساقه های آنها به خوبی رشد می کنند. آنها را می توان در گلدان های آویز پرورش داد تا دیوارهای شما بسیار زیبا و دیدنی شود یا حتی می توانید آنها را در گوشه تراس خود قرار دهید. آنها گیاهان مقاومی هستند که در برابر نور شدید خورشید و کمبود آب زنده می مانند. اندازه و رنگ گل های آن بسیار متنوع است.

گل بگونیا

گل بگونیا

بگونیا یکی از زیباترین گل هایی است که دارای گل های قرمز، صورتی، نارنجی، سفید و حتی طلایی است.اما پوشش برگ قلبی شکل آن حتی بدون گل نیز بسیار زیبا به نظر می رسد.بیشتر برای بالکن هایی که نور کمی دریافت می کنند مناسب است.برای رشد به رطوبت (آبیاری منظم اما نه زیاد) و کود نیاز دارد.

گل میخک گیاهی گلدار است که بومی مناطق مدیترانه ای است. این گیاه به دلیل گل های زیبا و معطر خود شناخته شده است. گل میخک در رنگ های مختلفی از جمله سفید، قرمز، صورتی، بنفش و زرد وجود دارد.

تراس سبز

درختچه ها و گل های مناسب تراس و بالکن

قبل از معرفی بهترین درختچه ها و گل های مناسب برای تراس و بالکن، در انتخاب گیاهان و گل ها حتما به وزن تراس خود توجه کنید. به همین دلیل شاید خرید گلدان های بزرگ سیمانی یا سفالی مناسب نباشد و بهترین گزینه پلاستیکی می باشد. شما باید میزان نور خورشید، رطوبت و عوامل دیگر را بررسی کنید.

گیاهان مناسب تراس سبز معطر و تازه

این نوع گیاهان همیشه تازه و معطر هستند و فضای نسبتا کمی را اشغال می کنند. برای بالکن هایی که نور خورشید زیاد است می توانید گیاهانی مانند آویشن، مریم گلی، رزماری و پیازچه و برای بالکن هایی با نور کم می توانید نعناع، جعفری، ترشک، شوید و گشنیز بکارید.

Caladium یا قلب مسیح یا گوش فیل

از گل های مناسب بالکن تشکیل شده است که دارای برگ های قلبی شکل و برگ های رشته ای است که ترکیبی از رگه های سبز، صورتی و قرمز است.

درختچه آندرومدا

مخصوص مناطق نیمه گرمسیری تا معتدل است. برای رشد به خاک اسیدی نیاز دارد. اگر شما فردی هستید که اغلب مراقبت از گیاهان را فراموش می کنید، این درختچه گزینه بسیار خوبی است. پوشش رویشی خوبی دارد و گل های صورتی رنگی دارد که از اواخر زمستان و اوایل بهار شروع می شود.

درختچه آزالیا

این درختچه برای مناطقی با بارندگی سالانه خوب و تابستان های مرطوب مناسب است. یکی از درختچه هایی است که گل های زیادی می دهد و برای رشد به خاک مرطوب، نور نسبتا کم خورشید و خاک اسیدی نیاز دارد.

درختچه گلدار بروگمانسیا

از درختچه های همیشه سبز که حتی در مناطق سردسیر نیز به راحتی رشد می کنند. این درختچه دارای گل هایی است که در شب بوی خوبی متصاعد می کنند. حتی می توان آن را در گلدان پرورش داد و به آن شیپور فرشته نیز می گویند.

گیاهان همیشه سبز برای بالکن شمالی

بالکن های رو به شمال معمولاً با نور مستقیم خورشید کمتری روبرو هستند و دمای پایین تری دارند که می تواند تأثیر مستقیمی بر رشد گیاه داشته باشد. برای بالکن های شمالی، مناسب است گیاهانی را انتخاب کنید که برای سایه و نور متوسط تا کمتر استفاده می شوند و در برابر دمای پایین مقاوم هستند. به عنوان مثال: پیچک، هاستا، گوش فیل یا کالادیوم، زنبق یا زنبق سفید، بنفشه و … برخی از گیاهان همیشه سبز برای بالکن شمالی هستند.

گیاهان مناسب تراس سبز

معرفی چند گیاه همیشه سبز برای بالکن جنوبی

گیاهان همیشه سبز برای بالکن های رو به جنوب ایده آل هستند، زیرا بالکن های رو به جنوب عموماً به نور خورشید زیادی دسترسی دارند و شرایط عالی را برای رشد گیاهان همیشه سبز ایجاد می کنند. مثلاً گیاهان عشقه – اقاقیا – پیچ امین الدوله – شمعدانی – نیلوفر و … همه جزو گیاهان همیشه سبز برای بالکن جنوبی هستند.

10 تا از گیاهان مقاوم به سرما در بالکن و تراس سبز

  1. گیاه بالکنی آنتوریوم
  2. گیاه بالکنی پیچک
  3. گیاه بالکنی اقاقیا
  4. گیاه بالکنی گل کاغذی
  5. گیاه گل پیچ اناری یا انارک
  6. گیاه بالکنی نیلوفر
  7. گیاه پیچ امین الدوله
  8. گیاه بالکنی فلوکس یا گل آشتی
  9. گیاه بالکنی شمعدانی
  10. گیاه آپتنیا یا گل ناز

گل های مناسب فضای بیرون و تراس سبز

در این قسمت پس از معرفی بهترین درختچه ها و گل های مناسب برای تراس، قصد داریم به معرفی گل های فضای باز بپردازیم تا نگران محیط اطراف گل های خود و خاک آن بسیار خشک، کم نور بودن نباشید. با نور زیاد یا آب و هوا خیلی گرم یا خیلی سرد است و نمی توانید گیاهان بکارید. گل هایی که معرفی می کنیم نه تنها گل های مناسبی برای بالکن هستند، بلکه در حیاط هم قابل پرورش هستند و به هیچ عنوان نمی میرند:

گل آجوگا

این گل ها در محیط سایه نیز به خوبی رشد می کنند و نگران نباشید که گیاهان شما نور کافی دریافت نمی کنند. به این گیاه لبدیسی خزنده نیز می گویند. که با رنگ بسیار زیبایش که نیاز به مراقبت کمی دارد بهترین گزینه برای فضای بیرون است.

گلهای آن در فصل بهار آبی مایل به صورتی است و پوشش گیاهی بسیار خوبی دارد. برخی از گونه ها دارای گل های صورتی و نقره ای هستند. به هر حال، این گل ها یک ساله هستند.

گل سپر فارسی

اگر گیاهی را می‌خواهید که در هر شرایطی مانند نور زیاد یا کم، سرما و گرما، در باغچه یا گل‌های مناسب برای تراس رشد کند یا به عبارتی گیاهی جاودانه رشد کند، سپر ایرانی بهترین است. گزینه. گیاهی با گل های بسیار زیبا و شاخ و برگ پر که بسیار مقاوم است و شاید زیباترین گلی باشد که تا به حال دیده اید.

آدنوم یا رز صحرایی

از جمله گل های بسیار زیبایی که شاید از نام آن متوجه شده باشید، مقاومت بالایی در برابر خشکی و کم آبی دارد. شکل ظاهری این گیاه شبیه بونسای با ساقه عمودی و ضخیم با گل های شعله مانند است که ساقه ضخیم آن به دلیل مخزن ذخیره آب است و به همین دلیل در برابر خشکی مقاومت بالایی دارد و شما نمی کنید. نیاز به آبیاری مداوم دارد ترکیب گل رز صحرایی با کاکتوس ها یا ساکولنت های نوک تیز بهترین گزینه ها به عنوان گل های مناسب برای تراس هستند.

گیاهان مناسب تراس سبز

سخن پایانی

با توجه به گل ها و درختچه های بسیار زیبا و خاصی که معرفی کردیم به راحتی می توانید در تراس خود گلخانه داشته باشید. مهم نیست چقدر فضای کمی دارید یا چقدر با اصول و فنون باغبانی آشنا هستید یا شرایط محیطی سخت و نامناسب برای رشد گیاهان و گلها دارید. به راحتی می توان این گیاهان را از گل فروشی ها تهیه کرد و قیمت مناسبی هم دارند، بنابراین نمونه هایی که معرفی کردیم بهترین درختچه ها و گل های مناسب برای تراس و بالکن هستند و حتی برخی از آنها که نام بردیم جاودانه هستند.

مجموعه ی سورن بام در سال 1389 با هدف گسترش فضای سبز و استفاده ی بهینه از فضا های بلا استفاده تاسیس شد. شرکت سورن بام با بهره بری از مهندسین با تجربه و طراحان حرفه ای همواره در تلاش اند تا بهترین تجربه از فضای سبز را کسب کنید. این شرکت همواره می کوشد تا با استفاده از برترین متریال و مصالح با کمترین هزینه بهترین فضای سبز را برای شما ایجاد کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اجرای محوطه سازی و اجرای تراس سبز می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید.

همچنین می توانید شرکت سورن بام را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

2 نظر در “گیاهان مناسب تراس سبز

  1. نادر گلزار گفت:

    سلام
    راهنمایی می خواستم درمورد طراحی فضای سبز تراس خانه در محدوده شیراز از چه گیاهانی استفاده کنم؟

    1. ادمین تراس سبز گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما میتوانید برای طراحی فضای سبز تراس خانه از گیاهانی همچون شمشاد، یاس هلندی، گیاهان رونده و درخچه های پایه کوتاه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های تراس سبز سورن بام

2 نظر در “گیاهان مناسب تراس سبز

  1. نادر گلزار گفت:

    سلام
    راهنمایی می خواستم درمورد طراحی فضای سبز تراس خانه در محدوده شیراز از چه گیاهانی استفاده کنم؟

    1. ادمین تراس سبز گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما میتوانید برای طراحی فضای سبز تراس خانه از گیاهانی همچون شمشاد، یاس هلندی، گیاهان رونده و درخچه های پایه کوتاه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید