فلاور باکس مخصوص دیوار سبز

فلاور باکس مخصوص دیوار سبز

آنچه در این مقاله میخوانیم

فلاور باکس مخصوص دیوار سبز ، از گلدان ها و یا( flower box ) می توان برای نما و همچنین سیستم های اجرای دیوار سبز استفاده کرد . به جای اینکه رشد گیاهان از سطح زمین  صورت گیرد و مختص به یک فضای محدود باشد، فلاورباکس ها  موجب شده تا  گیاهان در سطوح مختلف دیوار  نصب شوند . این امر باعث می شود پوشش متراکم تری ایجاد شود و در فضاهای بیشتری گیاهان رشد نمایند و علاوه بر اینکه زیبایی فضا را افزایش می دهند فضای سبز را نیز افزایش می دهند.

فلاور باکس مخصوص دیوار سبز، محفظه‌ای است که برای کاشت و نگهداری گیاهان در دیوار سبز استفاده می‌شود. این فلاورباکس‌ها معمولاً از جنس پلاستیک، فلز یا چوب ساخته می‌شوند و دارای سوراخ‌های زهکشی برای خروج آب اضافی هستند. فلاورباکس‌های دیوار سبز در انواع مختلفی با ابعاد و اشکال مختلف تولید می‌شوند و می‌توان از آنها برای ایجاد دیوار سبز در فضاهای مختلف از جمله روف گاردن، تراس، بالکن و حتی داخل ساختمان استفاده کرد.

تجهیزات دیوار سبز

فلاورباکس‌های دیوار سبز نقش مهمی در زیبایی و طراوت محیط دارند و می‌توانند به بهبود کیفیت هوا و کاهش آلودگی کمک کنند. همچنین، این فلاورباکس‌ها می‌توانند به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی عمل کنند و به کاهش مصرف انرژی کمک کنند.

برخی از مزایای استفاده از فلاورباکس مخصوص دیوار سبز عبارتند از:

  • زیبایی و طراوت محیط
  • بهبود کیفیت هوا و کاهش آلودگی
  • کاهش مصرف انرژی
  • عایق صوتی و حرارتی
  • ایجاد فضای سبز در فضاهای محدود

در هنگام انتخاب فلاورباکس مخصوص دیوار سبز باید به نکاتی از جمله جنس، ابعاد، شکل، سوراخ‌های زهکشی و قابلیت‌های آبیاری توجه کرد.

ابعاد و اندازه باکس گرین وال 

فلاورباکس های مخصوص دیوار سبز شرکت سورن بام از جنس پلی پیلن که در ابعاد 18*14*33 می باشد . باکس های ساخته شده طوری طراحی شده که سیستم آبیاری داخل آنها قرار می گیرند تا آبیاری به صورت اتوماتیک صورت گیرد . flower box مخصوص دیوار سبز تولید شرکت سورن بام  ،دارای مقاومت بالایی در برابر عوامل جوی و شرایط اقلیمی می باشد . .داخل باکس ها از انواع پوشش گیاهان ، پیچکها و رونده ها و … استفاده می شود .انتخاب پوشش گیاهان بستگی به شرایط آب و هوایی منطقه دارد و یکی از عوامل مهم در ساخت دیوار های سبز انتخاب صحیح گیاهان است.

دیوار سبز چیست؟

با استفاده از دیوارهای سبز می توان فضاهای داخلی و خارجی منحصر به فردی که در قسمتهایی از ساختمان از لحاظ ایجاد زیبایی همیشه نادیده گرفته می شوند را اصلاح سازی کرد .

مهمترین مزایای دیوارهای سبز عبارتند از : تصفیه هوا ،ایجاد آرامش ،کاهش دمای هوا ، عایق صوتی و محافظت از ساختمان در برابر عوامل مختلف می باشد.

دیوار سبز طبیعی و مصنوعی چیست ؟

دیوار سبز طبیعی و مصنوعی چیست ؟

اجرای دیوارهای سبز

دیوار های سبز در دو نوع طبیعی و مصنوعی قابلیت اجرائی دارند و در مکان های داخلی و بیرونی کاربرد بسیاری دارند مانند : بام سبز ،محوطه سازی باغ ، باغچه ، حیاط ، تراس سبز ، لابی ساختمان ، فضای نشیمن ، آشپز خانه ، سرویس بهداشتی و …

دیوار سبز زنده

دیوار سبز زنده

انواع فلاور باکس ها

فلاور باکس چوبی

این نوع فلاور باکس ها را می توان هم در فضای داخلی و هم در فضای خارجی طراحی و اجرا کرد ، فلاور باکس های چوبی جنس آن ها کاملا چوب می باشد .

فلاور باکس چوبی، پلانتر باکس چوبی

فلاور باکس چوبی، پلانتر باکس چوبی

فلاور باکس فلزی رنگی 

این نوع از باکس ها را بیشتر در فضا های بیرونی ، لبه تراس ، حیاط و… می توان قرار داد و با کاشت گل و گیاهان جلوه زیبایی را به محیط اطراف بدهیم .

4

flower box شیشه ای

به دلیل شکنندگی فلاور باکس های شیشه ای مناسب ترین مکان برای قرار گیری آن ها در فضاهای داخلی می باشد . همچنین می توانیم در تراس و پاسیو هم نیز از آن ها استفاده کنیم .

flower box فایبرگلاس

باکس های فایبر گلاس در طرح و ابعاد مختلف برای قسمت های داخلی و خارجی طراحی و اجرا می شوند .

فلاور باکس مخصوص دیوار سبز

فلاور باکس مخصوص دیوار سبز

flower box بتنی

فلاور باکس های بتنی را می توانیم در حاشیه خیابان ها ، اتوبان ، بزرگراه ها طراحی و اجرا کرد .

فلاور باکس مخصوص دیوار سبز

فلاور باکس مخصوص دیوار سبز

شرکت سورن بام

مجموعه ی سورن بام در سال 1389 با هدف گسترش فضای سبز و استفاده ی بهینه از فضا های بلا استفاده تاسیس شد. شرکت سورن بام با بهره بری از مهندسین با تجربه و طراحان حرفه ای همواره در تلاش اند تا بهترین تجربه از فضای سبز را کسب کنید. این شرکت همواره می کوشد تا با استفاده از برترین متریال و مصالح با کمترین هزینه بهترین فضای سبز را برای شما ایجاد کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اجرای محوطه سازی و اجرای تراس سبز می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید.

همچنین می توانید شرکت سورن بام را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های فلاور باکس سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید