گرین وال طبیعی

گرین وال طبیعی

آنچه در این مقاله میخوانیم

گرین وال طبیعی ، یا همان دیوار سبز زنده دیواری است که بخشی از آن و یا تمام آن دارای پوشش گیاهی طبیعی  است.گرین وال طبیعی بنا به شرایط ممکن است در محیط داخل یا خارج از ساختمان احداث گردد. در اجرای گرین وال‌ها تکنیک ها و روش های مختلفی وجود دارد که می توان گرین وال ها را در بعدهای  متفاوت به منظور فضاسازی محوطه داخلی ساختمان  و یا نمای بیرونی ساختمان ایجاد کرد.

دیوار سبز یا گرین وال چیست؟ green wall

گرین وال ساختارهای عمودی هستند که انواع مختلفی از گیاهان به آنها متصل شده است. در گذشته، گیاهان را اغلب در محیط رشدی متشکل از خاک، سنگ یا آب می کاشتند. اما امروزه این دیوارها به گونه ای ساخته شده اند که به سیستم های آبیاری داخلی مجهز شده اند.

گرین وال با گیاهان بالارونده متفاوت است. در دیوار سبز، محیط رشد روی سطح یا ساختار دیوار است. در حالی که گیاهان بالارونده ریشه در زمین دارند. علاوه بر این، گیاهان بالا رونده برای پوشاندن کل دیوار به زمان زیادی برای رشد نیاز دارند، در حالی که دیوارهای سبز اغلب دوران رشد خود را سپری کرده‌اند.

دیوار سبز هوشمند

تاریخچه دیوار سبز یا گرین وال

ایده دیوار سبز کی و کجا مطرح شد؟

ایده اولیه دیوار سبز به زمانی برمی گردد که مردم برای اولین بار شاخه های درخت انگور را دیدند که روی دیوار آویزان شده بودند. علاوه بر این وجود گیاهان خزنده مانند گل رز بر روی قلعه ها و بناهای قدیمی نیز جرقه ای برای این منظور بود. پس از آن کم کم خانه هایی با باغ های عمودی ساخته شد.

شواهد دیگر نشان می دهد که در بابل و مدیترانه، مردم از کابل و سیم برای ساختن دیوارهای سبز یا بام سبز استفاده می کردند. با گذشت زمان این سیم ها و کابل ها جای خود را به داربست ها و گیاهان خزنده دادند و این گونه بود که طرح دیوار سبز در طراحی و دکوراسیون داخلی راه پیدا کرد و امروزه اغلب شاهد استفاده از این عنصر در طراحی فضای داخلی هستیم.

فواید بصری زندگی در کنار گرین وال طبیعی

برای بهتر جلوه دادن به نمای ساختمان های قدیمی و دیوار های بدون کاربرد می توانیم ، به دنبال اجرای دیوار سبز جذاب و با طراوت ، که ظاهر ساختمان را به شدت بهبود بخشد و رنگ و بافتی زیبا را به ارمغان بیاوریم . برای بهتر دیده شدن گیاهان می توان با ایجاد دیوار سبز با گیاهان مختلف از رنگ و طرح در نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده کنیم .

 

 انواع گرین وال های طبیعی

1. گرین وال طبیعی سیمی 

این نوع دیوار به دیوار یا سازه ساختمان متصل می شود ، سازه بسیار سبکی دارد و شبیه به تور هستند که از انعطاف پذیری بالایی برخوردار می باشند ، گیاهان بر روی آن رشد آهسته دارند و به نگهداری مداوم احتیاج دارند .

2. گرین وال طبیعی کابلی 

دیوار سبز کابلی برای گیاهانی استفاده می شود که رشد بسیار بالایی دارند و پر شاخ و برگ هستند ، این دیوارها می توانند در قسمت هایی از : پارکینگ ها ، ساختمان های اداری ، فضاهای عمومی و مسکونی را پوشش دهند.

قیمت دیوار سبز هیدروپونیک

 

3. گرین وال طبیعی هیدروپونیک 

گرین وال طبیعی هیدروپونیک بر پایه آب صورت می گیرد و گیاه نیازی به خاک ندارد و تمامی گیاهان از آب تغذیه می کنند . از ویژگی های آن : تنوع بیشتر گیاهان ، ضخامت آن کم می باشد ، می توان در طرح و نقش های مختلف آن را اجرا کرد.دیوار هیدروپونیک شبیه به لوله های نسبتا بزرگ بر روی دیوار اجرا می شود.

دیوار سبز نمدی

4.گرین وال نمدی پلیمری

گرین وال نمدی پلیمری سازه ای است که در آن پارچه نمدی پلیمری با زهکشی مناسب و اولیه بر روی سطح عمودی قرار می گیرد و گیاهان زنده در آن کاشته می شود. این گیاه در غلاف های گلدانی شکل این ساختار و رو به بالا کاشته می شود. در بین تمام سیستم های دیوار سبز، این سیستم جدیدتر از سیستم های قبلی است. از مزایای این سیستم نسبت به سایر گرین وال ها می توان به ساختار سبک، تعویض و تعویض آسان گیاه، امکان تهویه بهینه برای گیاه، سیستم زهکشی قوی و تنوع بیشتر در گیاهان به دلیل آزادی بیشتر در انتخاب اشاره کرد.

نحوه ساخت و اجرا گرین وال طبیعی 

دیوار سبز

  1. دیوار سبزها را باید در قسمت هایی اجرا کنیم که در آن محیط گیاهان قابل رشد باشند و از بین نروند .
  2. اجرای نورپردازی در قسمت های مختلف دیوارهای سبز باعث بهتر جلوه داده شدن گیاهان شده و زیبایی محیط را هم در شب و هم در روز دو چندان می کند .
  3. سیستم های مختلفی برای اجرای دیوارهای سبز وجود دارد که با توجه به آن می توانیم بهترین دیوار سبز را داشته باشیم .
  4. انتخاب گل و گیاهان مناسب برای دیوارهای سبز بسیار حائز اهمیت می باشد و این انتخاب بستگی به شرایط اقلیمی و آب و هوایی محیط دارد .
  5. سیستم های آبیاری در گیاهان به صورت دستی و اتوماتیک می باشد که در هر دو سیستم باید به نحوی آبیاری صورت گیرد که آب کم یا زیاد به گیاه نرسد تا گیاه از بین نرود .
  6. برای داشتن طول عمر بالای دیوارهای سبز هر چند ماه باید کود گیاهان تعویض و یا اضافه شود و مورد نگهداری قرار بگیرد .
  7. استفاده از متریال درجه یک می تواند در ساخت دیوار سبز طبیعی شما بسیار تاثیر بگذارد.

هزینه اجرا دیوار سبز

نگهداری پس از اجرای گرین وال طبیعی 

برای طراوت و شادابی گیاهان، نگهداری از آن یکی از مهمترین مراحل پس از کاشت گیاهان دیوار سبز است. سیستم آبیاری دیوارهای سبز آسان می باشد،  زیرا به صورت منظم و اتوماتیک انجام می شود و تنها رسیدگی به خاک ان مربوط می‌شود که می تواند به عنوان یکی از مهم ترین مراحل پس از اجرای دیوار سبز از آن نام برد. استفاده از کودهای ارگانیک که از طریق غبار پاشی یا تزریق در خاک انجام می‌شود باعث رشد گیاه و سرسبزی دیوار سبز خواهد شد. محل قرارگیری دیوار سبز باید در فضایی باشد تا حداکثر بهره از نور طبیعی را ببرد.

نگهداری پس از اجرای گرین وال طبیعی :

گرین وال طبیعی را می توان در چه قسمت هایی اجرا کرد ؟

  • داخل ساختمان ها ، لابی هتل ها و غیره
  • ورودی ساختمان ها ، ادارات ،مراکز تجاری
  • دیوار های ورزشگاه ها و باشگاه ها
  • تالارها
  • باغ ها
  • سالن های زیبایی و مراکز درمانی
  • کافی شاپ ها
  • رستوران ها

گرین وال طبیعی را می توان در چه قسمت هایی اجرا کرد ؟

آبیاری گرین وال طبیعی

آبیاری گرین وال طبیعی به عوامل مختلفی مانند نوع گیاهان، نوع سیستم آبیاری، آب و هوا و فصل بستگی دارد. به طور کلی، دیوارهای سبز به آبیاری منظم نیاز دارند، اما باید از آبیاری بیش از حد آنها جلوگیری شود. سیستم آبیاری اکثر دیوارهای سبز شامل یک  قاب، سلول‌ها و کانال‌های آبیاری قطره ای است.

انواع سیستم های آبیاری

  • آبیاری قطره ای: این سیستم رایج ترین روش برای آبیاری گرین وال است. در این روش، آب به طور مستقیم به ریشه گیاهان می رسد و از هدر رفتن آب جلوگیری می شود.
  • آبیاری بارانی: این روش برای دیوارهای سبز کوچکتر مناسب است. در این روش، آب به صورت پاشش روی گیاهان اسپری می شود.

نکاتی برای آبیاری گرین وال

  • زمان مناسب برای آبیاری: بهترین زمان برای آبیاری گرین وال صبح زود یا عصر است. در این زمان ها، آب به طور کامل جذب گیاهان می شود و تبخیر آب به حداقل می رسد.
  • میزان آبیاری: میزان آب مورد نیاز برای گرین وال به نوع گیاهان، نوع سیستم آبیاری و آب و هوا بستگی دارد. به طور کلی، باید به اندازه ای آب بدهید که خاک کاملاً خیس شود، اما از زهکشی آب اطمینان حاصل کنید.
  • کیفیت آبیاری: برای آبیاری گرین وال باید از آب تصفیه شده یا آب باران استفاده کرد. آب لوله کشی ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشد که به گیاهان آسیب برساند.

زمان آبیاری گرین وال طبیعی در فصل های گرم

  • در فصل های گرم، نیاز به آبیاری گرین وال بیشتر می شود. در این فصل ها، باید هر روز یا هر دو روز یکبار دیوار سبز را آبیاری کنید.

زمان آبیاری گرین وال طبیعی در فصل های سرد

  • در فصل های سرد، نیاز به آبیاری گرین وال کمتر می شود. در این فصل ها، می توانید هر دو تا سه روز یکبار دیوار سبز را آبیاری کنید.

مراقب علائم کم آبیاری یا آبیاری بیش از حد باشید

  • علائم کم آبیاری: پژمردگی برگ ها، خشکی خاک و ریزش برگ ها
  • علائم آبیاری بیش از حد: زرد شدن برگ ها، پوسیدگی ریشه و قارچ

آبیاری گرین وال طبیعی:

مزایای گرین وال طبیعی

استفاده از گرین وال طبیعی مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا عبارت اند از:

  1. ایجاد هوای مطبوع
  2. کاهش آلودگی هوا
  3. تصفیه محیط
  4. کاهش دمای محیط و تنظیم دمای
  5. باعث افزایش روحیه در بیماران

مزایای گرین وال طبیعی

معایب گرین وال طبیعی

  1. امکان نفوذ نم و رطوبت به داخل دیوار
  2. رشد حشرات و آفات و نیاز به استفاده از آفت کش
  3. امکان ایجاد آلرژی در بعضی از افراد

گیاهان مورد استفاده در گرین وال طبیعی

می‌توان از انواع مختلفی از پوشش گیاهی در گرین وال استفاده کرد. البته متریال دیوارسبز بسته به نوع و هدف از نصب با محدودیت‌هایی روبروست. گیاهانی که عموماً برای دیوارهای داخلی استفاده می‌شوند مجبور نیستند تغییرات دمایی عمده را تحمل کنند، اگرچه رطوبت همچنان متفاوت است و در صورت عدم توجه ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. با این حال، برخی از تولیدکنندگان به استفاده از گیاهان پلاستیکی تصفیه شده شیمیایی متوسل می‌شوند، که مزایای دیگری (مانند تصفیه هوا) را برای نگهداری آسان‌تر فدا می‌کنند.

یا حتی در مواردی از دیوار سبز خزه‌ای تثبیت شده هم استفاده می‌کنند که نه تنها ویژگی‌هایی مثل عدم نیاز به نگهداری، عدم نیاز به آبیاری، عدم نیاز به نور، نیاز نداشتن به خاک و کود (این ویژگی دیوار‌های خزه‌ای باعث جذب نشدن و دور ماندن حشرات می‌شود)، کاهش دهنده آلودگی صوتی تا ۳۵ ٪ درصد، تصفیه کننده هوا، باعث ایجاد آرامش در افراد، قابل نصب روی هر سطحی مطابق باب میل طراح داخلی مربوطه (سقف، دیوار و …) دارد بلکه جذابیت بیشتری نیز دارد.

برای دیوارهای سبز فعال، فرآیند انتخاب گونه های گیاهی مناسب حتی سخت تر از دیوارهای سبز غیرفعال است. این به دلیل گردش هوای دیوار سبز فعال است که می تواند برای گیاهان بسیار آزاردهنده باشد. بنابراین، گیاهان باید آزمایش شوند تا از زنده ماندن آن‌‌ها در شرایط دیوار سبز اطمینان حاصل شود.

اما به طور کلی گیاهانی که می‌توانند برای این منظور مورد استفاده قرار بگیرند، عبارتند از:

گیاهان مناسب گرین وال خارجی

گیاه چمن یال اسبی

چمن یال اسبی گیاهی همیشه سبز است که به حالت بوته‌ای رشد می‌کند و عموما به رنگ سبز تیره است. گل‌های این گیاه در بهار و تابستان شکوفا می‌شود.

گیاه شمعدانی پیچ

گیاه دائمی و همیشه سبز و مقاوم به سرماست. از این رو مناسب برای دیوار سبز در فضای خارجی است.

گیاه پاپیتال مینیاتوری

گیاهی با رشد سریع بوده که در مقابل نور و سایه بسیار مقاوم است. در زمستان برگ‌های این گیاه، سبز روشن و براق است و در تابستان به رنگ‌ سبز برنزی است.

گیاهان مناسب گرین وال داخلی

سرخس‌ برگ شمشیری

از انواع گیاهان محیط مرطوب است. به همین دلیل مناسب محیط مرطوب است. نگهدار از این گیاه نسبتا آسان است و ساختار آن به گونه‌ای است که جلوه‌ای سه بعدی به دیوار سبز می‌دهد.

پتوس در دیوار سبز

پتوس

پتوس گیاه محبوبی است که در ساختار دیوار سبز بسیار کاربرد دارد. علت محبوبیت این گیاه، وجود رنگ‌های متفاوت از آن است. نگهداری از این گیاه بسیار آسان است.

پتوس در رنگ‌های سفید، زرد، کرم، ابلق وجود دارد.

گیاه پپرومیا

گیاهی با برگ‌های گرد و خطوط سفید و سبز و دمبرگ‌های قرمز رنگ است که نگهدار از آن هم نسبتا ساده است.

گیاه کریپتانتوس

گیاهی بسیار مقاوم است که دارای برگ‌های رنگی و براق می‌باشد. در دکوراسیون و کاشت گروهی با گیاهان دیگر حالت جذاب و گیرایی به نمای دیوار سبز می‌دهد.

گیاهان مورد استفاده در گرین وال طبیعی

قیمت گرین وال طبیعی و عوامل موثر بر آن

تصور کنید چه صحنه دلچسب و زیبایی خواهد بود اگر جای همه دیوار های خشن شهر، حیاظ و خانه ها برگ های سر سبز سرازیر شده باشند. تصور کنید صبح از خواب بر میخیزید و در کنار خود دیواری پر از گیاهان سبز می بینید. چه حسی به شما دست می دهد؟ دیوار سبز به این معنی است که سطح دیواری پوشیده از گیاه است. حال اگر به دنبال این زیبایی برای محوطه خانه، کار و یا هر مکان دیگری هستید مطمئنا براتون سوال پیش آمده که قیمت گرین وال طبیعی چقدر می باشد؟

قیمت گرین وال طبیعی یا هزینه‌ی اجرای آن به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارت است از:

  • متراژ محل مورد نظر
  • نوع دیوار سبز (داخلی یا خارجی، کابلی یا هیدروپونیک یا نمدی و …)
  • پیچیدگی طرح مورد نظر
  • نوع گیاه و پوشش گیاهی بکار رفته
  • نوع خاک و بستر کشت
  • سیستم آبرسانی
  • زمان‌بندی اجرای پروژه
  • نوع سازه

هزینه دیوار سبز

عوامل تعیین کننده قیمت تمام شده دیوار سبز علاوه بر موارد ذکر شده شامل موارد دیگری نیز می باشد. این عوامل شامل گیاهان مورد استفاده در دیوار سبز، سیستم زهکشی و آبیاری، نوع خاک مورد استفاده، اندازه پانل گیاه، طبیعی یا مصنوعی بودن گیاه به همراه میزان پوشش گیاهی می باشد.

هزینه اجرا دیوار سبز

انواع هزینه دیوار سبز

با توجه به انواع دیوارهای سبزی که وجود دارد، هر کدام هزینه متفاوتی دارند. بنابراین شناخت انواع دیوارهای سبز و برآورد هزینه آنها ضروری است.

دیوار سبز مدولار یکی از ویژگی های این دیوار است که جدا از دیوار اصلی ساختمان بوده و گیاهان به صورت جداگانه روی آن می رویند. این نوع دیوار یک مزیت نسبت به انواع دیگر دارد و آن این است که انعطاف پذیر است و می توانید آن را به شکل های دلخواه خود در آورید. بنابراین با استفاده از این نوع دیوارها می توانید یک دیوار سبز پهن داشته باشید.

نصب شبکه های سیمی این نوع دیوار نسبت به سایر انواع دیوارها آسانتر است، زیرا به راحتی بر روی دیوارهای ساختمان نصب می شوند. این دیوارها از توری سیمی ساخته شده اند که بیشتر برای گیاهانی که رشد کمی دارند مناسب است. این یکی از مواردی است که بر هزینه دیوار سبز تأثیر می گذارد.

سیستم کابلی اگر به گیاهان خزنده و برگی علاقه دارید، این دیوار سبز برای شما مناسب است. این دیوار دارای توپی های فولادی است که امکان عبور کابل ها را فراهم می کند. از دیگر مزایای این نوع دیوار سبز قابلیت نصب آن در قسمت های مختلف ساختمان است که آن را به دیوار سبز مناسب برای تمامی قسمت ها تبدیل می کند.

سیستم نمدی پلیمری اگر به دنبال دیوار سبزی هستید که از نظر آبیاری و زهکشی در شرایط ایده آل باشد، این نوع دیوار سبز به شما پیشنهاد می شود. این نوع دیوار سبز یکی از دیوارهای سبز جدید است که از تکنولوژی مناسب تری برخوردار است که هزینه دیوار سبز را متفاوت تر می کند. با استفاده از این نوع دیوار سبز به راحتی می توانید گیاهان را جابجا کنید.

سیستم هیدروپونیک این نوع سیستم یکی از جذاب ترین سیستم ها در بین انواع دیوارهای سبز می باشد. به این ترتیب نیازی به استفاده از خاک برای رشد گیاهان نیست و تنها آب می تواند مواد مغذی لازم را در اختیار گیاهان قرار دهد. در این صورت بسیاری از مسائل حاشیه ای مربوط به خاک ها حل شده و بخشی از مشکلات نگهداری کاهش می یابد.

دیوار سبز طبیعی در روف گاردن

دیوار سبز طبیعی در روف گاردن ، با استفاده از پوشش گیاهان مختلف در بیشتر قسمت ها می توانیم دیوار سبز زیبایی را در فضا های گوناگون ایجاد کنیم . دیوارهای سبز می توانند حس حضور در طبیعت را به افراد القا کنند . به دلیل این که در روف گاردن ها کاشت گل و گیاهان کمتر امکان پذیر می باشد می توانیم قسمتی از روف گاردن را با فلاور باکس های  از پیش ساخته شده در ابعاد مختلف اجرا کنیم . یا قسمتی از دیوار را با گل و گیاهان پوشش دهیم .

کلام آخر

در نتیجه دیوار سبز یکی از مهم ترین و پرطرفدار ترین المان های فضای سبز است که به دلیل قیمت مناسب و مزایای خود بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است. به طور کلی اجرای گرین وال طبیعی یا دیوار سبز مصنوعی در فضای داخلی و خارجی ساختمان می تواند شامل مزایای بسیار زیادی باشد و همچنین می تواند باعث پیشرفت شما در زندگی و کار می شود. گرین وال طبیعی سبب کاهش آلودگی هوا در فضا و تصفیه و پاکسازی هوا و ایجاد اکسیژن تازه می شود. همچنین گرین وال طبیعی موجب مزیت های روانشناسی در افراد است.

شرکت سورن بام

مجموعه خدماتی سورن بام فعالیت حرفه ای خود را از سال 1389 با هدف گسترش و ایجاد فضای سبز در محیط شهری تاسیس شد. این شرکت تشکیل شده از مهندسین و طراحان با تجربه و حرفه ای که امروزه به یکی از برترین و معتبر ترین شرکت های محوطه سازی تبدیل شده است. شرکت سورن بام در پروژه های اجرایی خود از بهترین متریال با ارزان ترین قیمت استفاده می کند و همواره می کوشد تا بهترین تجربه را از فضای خود داشته باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید.

همچنین می توانید شرکت سورن بام را در اینستاگرام دنبال کنید.

سوال متداول گرین وال طبیعی

دیوار سبز طبیعی سیمی چیست؟

این نوع دیوار به دیوار یا سازه ساختمان متصل می شود ، سازه بسیار سبکی دارد و شبیه به تور هستند که از انعطاف پذیری بالایی برخوردار می باشند ، گیاهان بر روی آن رشد آهسته دارند و به نگهداری مداوم احتیاج دارند .

1. دیوار سبز طبیعی سیمی

2. دیوار سبز طبیعی کابلی 

3. دیوار سبز طبیعی هیدروپونیک 

  • زیبایی دکوراسیون‌های داخلی و خارجی 
  • افزایش سرانه فضای سبز شهری 
  • ایجاد هوای مطبوع با دیوار سبز 
  • روح بخشیدن به محیط 
  • استفاده از دیوار سبز به عنوان عایق 

اگر نصاب شما فردی حرفه‌ای باشد، جوری نصب می‌کند که نه تنها باعث رطوبت نشود، بلکه باعث عایق شدن ساختمان نیز شود.

بعضی از سیستم‌های دیوار سبز به طور خاص طوری طراحی می‌شوند که برای رشد گیاهان و سبزیجات مناسب باشد. اما گزینه‌ی پیشنهادی نیست. چرا که با رشد گیاهان و سپس برداشت آن‌ها، دیوار خالی می‌ماند و زیبایی خود را از دست می‌دهد.

دیوار خزه‌ای پدید‌ه‌ای جدیدتر و به‌صرفه‌تر و ماندگارتر از دیوار سبز زنده است پس دیوار خزه‌‌ای بهتر است.

بله یکی از ویژگی‌های دیوار سبز عایق صدا بودن است.

دیوارهای سبز حداقل به مدت ۵ تا ۱۰ سال طول عمر دارند. اما به طور قطع نمی‌توان گفت که دیوارهای سبز چند سال دوام خواهند داشت.

نگهداری و مراقبت از دیوار سبز بسته به سیستم اجرا و آبیاری آن با دشواری‌هایی ممکن است همراه باشد.

11 نظر در “گرین وال طبیعی

  1. سهند گفت:

    سلام
    گرین وال طبیعی رو در شهرستان هم اجرا می‌کنید یا فقط تهران کار می‌کنید؟

    1. ادمین اجرای دیوار سبز ادمین اجرای دیوار سبز گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله ما اجرا گرین وال در شهرستان ها هم برعهده داریم

  2. مبینا علیزاده گفت:

    درود بر شما
    طراحی و اجرای گرین وال طبیعی حدودا چقدر زمان میبره؟

    1. ادمین اجرای دیوار سبز ادمین اجرای دیوار سبز گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      زمان طراحی و اجرا گرین وال طبیعی بستگی به متراژ و نوع گرین وال داره و زمان معین و دقیقی رو نمیشه بیان کرد.

  3. سینا خدایاری گفت:

    میشه گیاهانی به جز گیاهانی که تو مقاله گفتید رو برای گرین وال طبیعی بکار برد؟

    1. ادمین اجرای دیوار سبز ادمین اجرای دیوار سبز گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      گیاهانی که در مقاله گفته شده گیاهان مناسب روف گاردن است و ما گیاهان دیگری رو برای اجرای روف گاردن پیشنهاد نمیکنیم.

  4. ناشناس گفت:

    سلام برای روف گاردن میشه گرین وال طبیعی اجرا کرد؟

    1. ادمین اجرای دیوار سبز ادمین اجرای دیوار سبز گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      دیوارهای سبز می توانند حس حضور در طبیعت را به افراد القا کنند . به دلیل این که در روف گاردن ها کاشت گل و گیاهان کمتر امکان پذیر می باشد می توانیم قسمتی از روف گاردن را با فلاور باکس های از پیش ساخته شده در ابعاد مختلف اجرا کنیم . یا قسمتی از دیوار را با گل و گیاهان پوشش دهیم .

  5. سید محمد حسین حیدری گفت:

    سلام و عرض ادب
    در مقاله گفته شده که گرین وال‌ها 5 تا 10 سال عمر می‌کنند.
    ممکنه دیوار سبز طبیعی طراحی کرد که بیش‌تر از این هم عمر کند یا باید هر 5 تا 10 سال دوباره گرین وال اجرا کرد؟

    1. ادمین اجرای دیوار سبز ادمین اجرای دیوار سبز گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بستگی به نوع دیوار سبز یا گرین وال و اب و هوا ، نگه داری و نوع گل و گیاه دارد.

  6. آیدا خلیلی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    گرین وال متری چقدره ؟
    و برای آرایشگاه گرین وال طبیعی مناسبه یا دیوار سبز ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های دیوار سبز سورن بام

11 نظر در “گرین وال طبیعی

  1. سهند گفت:

    سلام
    گرین وال طبیعی رو در شهرستان هم اجرا می‌کنید یا فقط تهران کار می‌کنید؟

    1. ادمین اجرای دیوار سبز ادمین اجرای دیوار سبز گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله ما اجرا گرین وال در شهرستان ها هم برعهده داریم

  2. مبینا علیزاده گفت:

    درود بر شما
    طراحی و اجرای گرین وال طبیعی حدودا چقدر زمان میبره؟

    1. ادمین اجرای دیوار سبز ادمین اجرای دیوار سبز گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      زمان طراحی و اجرا گرین وال طبیعی بستگی به متراژ و نوع گرین وال داره و زمان معین و دقیقی رو نمیشه بیان کرد.

  3. سینا خدایاری گفت:

    میشه گیاهانی به جز گیاهانی که تو مقاله گفتید رو برای گرین وال طبیعی بکار برد؟

    1. ادمین اجرای دیوار سبز ادمین اجرای دیوار سبز گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      گیاهانی که در مقاله گفته شده گیاهان مناسب روف گاردن است و ما گیاهان دیگری رو برای اجرای روف گاردن پیشنهاد نمیکنیم.

  4. ناشناس گفت:

    سلام برای روف گاردن میشه گرین وال طبیعی اجرا کرد؟

    1. ادمین اجرای دیوار سبز ادمین اجرای دیوار سبز گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      دیوارهای سبز می توانند حس حضور در طبیعت را به افراد القا کنند . به دلیل این که در روف گاردن ها کاشت گل و گیاهان کمتر امکان پذیر می باشد می توانیم قسمتی از روف گاردن را با فلاور باکس های از پیش ساخته شده در ابعاد مختلف اجرا کنیم . یا قسمتی از دیوار را با گل و گیاهان پوشش دهیم .

  5. سید محمد حسین حیدری گفت:

    سلام و عرض ادب
    در مقاله گفته شده که گرین وال‌ها 5 تا 10 سال عمر می‌کنند.
    ممکنه دیوار سبز طبیعی طراحی کرد که بیش‌تر از این هم عمر کند یا باید هر 5 تا 10 سال دوباره گرین وال اجرا کرد؟

    1. ادمین اجرای دیوار سبز ادمین اجرای دیوار سبز گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بستگی به نوع دیوار سبز یا گرین وال و اب و هوا ، نگه داری و نوع گل و گیاه دارد.

  6. آیدا خلیلی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    گرین وال متری چقدره ؟
    و برای آرایشگاه گرین وال طبیعی مناسبه یا دیوار سبز ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید