فلاور باکس فلزی

گلدان فلزی و انواع آن

آنچه در این مقاله میخوانیم

فلاور باکس فلزی

فلاور باکس فلزی امروزه گلدان های سفالی و پلاستیکی جای خود را به فلاورباکس فلزی داده اند . باکس های گل علاوه بر اینکه فضای بسیار مناسبی برای گیاهان ایجاد می کنند ، ظاهری زیبا تر به فضای شما می دهند و خود عنصری تزیینی به شمار می روند . نه تنها فلاور باکس ها داخل خانه را ، سبز و رنگارنگ  می کنند بلکه فلاور باکس را در خارج از منزل نیز استفاده می کنند، و شما احساس ارتباط بیشتر با طبیعت دارید.

فلاور باکس فلزی چیست؟

باکس های فلزی ، گروهی از باکس های کشت هستند که از انواع ورق های فولادی ساخته می شوند . برای طراحی و اجرای فلاورباکس فلزی به طور معمول از ورق سیاه یا گالوانیزه استفاده می شود  ولی در مواقع خاص از ورق رنگی نیز می توان استفاده کرد که این فلاورباکس ها با ظاهری شکیل و زیبا انتخاب مناسبی بین انواع فلاورباکس ها هستند و داخل آن ها از زهکشی و عایق استفاده شده و کاملا مناسب کاشت انواع گیاهان می باشند .

فلاورباکس فلزی و انواع آن

انواع فلاور باکس فلزی

گلدان فلزی ورق سیاه

این نوع ورق از رایج ترین ورق ساخت فلاور باکس فلزی می باشد که در ساخت لوله ، تانکر سازی و کشتی سازی کاربرد دارد . ورق سیاه در شاسی کشی روف گاردن و پایه در دکوراسیون نیز مورد استفاده قرار می گیرد . اغلب گلدان فلزی از ورق سیاه ساخته می شوند و در ادامه برای جلوگیری از زنگ زدگی با رنگ های اپوکسی و یا رنگ کوره ای پوشانده می شوند.

گلدان فلزی ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه از لحاظ قیمت اقتصادی ترین نوع ورق در ساخت فلاورباکس فلزی می باشد که از ویژگی این ورق ها می توان به خاصیت ضد زنگ و مقاومت بالا آن ها در برابر خوردگی اشاره کرد . ورق های گالوانیزه از غوطه ور کردن ورق های روغنی در روی مذاب ساخته می شوند و از مزایای آن مقاومت در برابر رطوبت و زنگ زدگی می باشد . به علت آن که قیمت بالا تری نسبت به ورق سیاه دارد کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر در پروژه هایی کاربرد دارد که محیط دارای رطوبت بسیار بالایی باشد .

فلاور باکس فلزی و انواع آن

گلدان فلزی ورق رنگی

ورق رنگی یکی از ورق های فولادی می باشد ، که در آن ورق گالوانیزه با رنگ الکترواستاتیک که قابلیت ضد رطوبت دارد پوشانده می شود . این ورق ها کیفیت بالایی دارند و برای صنایع مختلف استفاده می شوند . در کشورهای دیگر از این ورق ها در ساخت فلاورباکس نیز مورد استفاده قرار می گیرد اما با توجه به عدم پیشرفت تولید این نوع ورق ها در کشورمان ، استفاده از آن مقرون به صرفه نیست.

ورق کورتن

این ورق ها از ترکیب فولاد با دیگر عناصر بوجود می آیند . فولاد کورتن ترکیب فولاد و کروم ، نیکل و مس می باشد . این ورق ها اگر در مجاورت رطوبت قرار بگیرند دچار زنگ زدگی می شوند و به رنگ نارنجی یا قهوه ای در می آیند . از این نوع ورق بیشتر در فلاورباکس هایی که در فضای سبز قرار می گیرند استفاده می شود و از بهترین ورق ها در طراحی مدرن می باشد .

فلاورباکس فلزی

ویژگی فلاور باکس فلزی

فلاورباکس های فلزی با توجه به نوع و ضخامت ورق  ، مشخصات متفاوتی دارند . انتخاب ورق مورد استفاده با توجه به نیاز و کاربرد آن در محیط مشخص می شود . در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های فلاورباکس ها اشاره خواهیم  داشت :

وزن فلاور باکس فلزی

وزن فلاور باکس های فلزی به ابعاد باکس ، نوع ورق و ضخامت آن بستگی دارد ، ورق سیاه و ورق گالوانیزه وزن یکسان دارند در حالی که وزن ورق رنگی بیشتر می باشد. سبک ترین ورق در بین ورق هایی که برای ساخت فلاورباکس استفاده می شوند ورق آلمینیوم می باشد اما به علت هزینه های بالای اجرای آن استفاده از آن رایج نیست.

134

مقاومت و طول عمر فلاور باکس فلزی

مقاومت ورق های فلاورباکس از جهات مختلفی بررسی می شوند  . باکس های ورق گالوانیزه ، رنگی ،آلمینیوم و استیل دارای مقاومت بسیار بالایی می باشند  زیرا ضد زنگ می باشند . از سمت دیگر ورق سیاه کمترین مقاومت در برابر هوازدگی را دارد و اگر روی آن از ضد زنگ استفاده نشود در مدت زمان کوتاهی از بین می رود .

دیوار سبز

برای بررسی مقاومت یک گلدان فلزی جنبه ی دیگری نیز وجود دارد و آن مقاومت ورق فلز در تحمل وزن و فشار خاک به دیواره ها می باشد . تمام ورق های موجود در شرکت سورن بام دارای مقاومت بالایی می باشند البته باید برای فلاورباکس های درختی ورق های ضخیم تری را انتخاب نمایید .طول عمر یک باکس فلزی مجموعه ای از میزان مقاومت ها در بربر عوامل آسیب رسان داخلی و خارجی می باشد . هر چقدر این تحمل فشار و مقاومت بیشتر باشد طول عمر مفید باکس نیز بالاتر است .

flower box

شکل فلاور باکس فلزی

فلاورباکس های فلزی در همه شکل های هندسی طراحی و اجرا می شوند . اصول ساخت فلاورباکس فلزی برشکاری ، جوشکاری و خم کاری می باشد به همین دلیل اجرای فلاورباکس های فلزی نمی تواند به اندازه فلاورباکس های فایبرگلاس یا فلاور باکس بتنی متنوع باشد . اما به دلیل اینکه شکل مستطیل بسیار برای این امر کاربردی هست این محدودیت تاثیر چندانی بر استفاده از فلاورباکس فلزی ندارد .

طرح و رنگ فلاور باکس فلزی

برای داشتن رنگ های متنوع برای فلاورباکس های فلزی هیچ محدودیتی وجود ندارد. روش های مختلفی از جمله دستی ، کوره ای و الکترواستاتیک امکان پذیر می باشد . روی ورق های فلزی و فولادی به ندرت طراحی اجرا می شود و برای این امر بهتر است از نمای چوبی بر روی  آن ها استفاده کرد .

طرح و رنگ فلاور باکس فلزی

نگهداری آسان فلاور باکس فلزی

به علت سازگاری زیاد با محیط مراقبت و نگهداری از فلاورباکس های فلزی بسیار راحت می باشد . اگر بر روی فلاور باکس فلزی شما رد یا لکه ای بجا بماند می توانید به راحتی آن را با دستمالی نمدار و صابونی پاک کنید .البته باید دقت داشته باشید که برای تمیز کردن آن از مواد پاک کننده ی اسیدی استفاده نکنید زیرا با ایجاد خراش روی آن می تواند باعث ورود رطوبت و آسیب به فلاورباکس شما شود .

انواع فلاور باکس فلزی از نظر شکل ظاهری

 فلاور باکس فلزی زمینی

فلاورباکس های فلزی زمینی معمولا با وزن نسبتا کمتری ساخته می شوند و قابلیت جابجایی راحت تری دارند و مناسب فضاهای داخلی و خارجی می باشند . از متداول ترین فلاورباکس ها به حساب می آیند که بر  روی زمین یا نیمکت های مختلف یا حتی در فضاهای باز بر روی طاقچه ها قرار می گیرند . طراحی و اجرای این نوع از فلاورباکس ها تاثیر بسیاری بر روی زیبایی فضا دارد .

 فلاور باکس فلزی زمینی

فلاور باکس فلزی آویزی

این نوع از فلاورباکس ها بیشتر در تراس ها و بالکن ها دیده می شوند و زیبایی خیره کننده ای به فضا می دهند . گلدان هایی که در گذشته بر روی تراس ها قرار داشتند در واقع همان فلاورباکس های آویزی می باشند . حضور این فلاورباکس ها زیبایی زیادی را به بالکن ها و پانسیون ها می دهند . فلاور باکس های فلزی آویزی یکی از المان های اصلی و اساسی در طراحی و اجرای تراس سبز است.

فلاور باکس فلزی دیواری

این نوع از فلاورباکس ها بر روی بدنه بیرونی دیوار نصب می گردند . معمولا بر روی شبکه های چوبی متصل به دیوار و یا زیر پنجره ها نصب می گردند و بسیار برای فضای بیرونی مناسب می باشند .

فلاورباکس فلزی

انواع فلاور باکس فلزی از نظر سازه

  • یک جداره

رایج ترین نوع فلاورباکس های فلزی هستند که از یک لایه ورق فولادی و خم کاری و جوش طراحی و اجرا می شوند .  وزن این نوع فلاورباکس نسبت به نوع دو جداره ی آن بسیار کمتر می باشد . مقاومت این فلاورباکس به نوع ورق انتخابی شما دارد . قیمت یک جداره کمتر از باکس دو جداره می باشد . از مزایای فلاورباکس های یک جداره می توان ضخامت کم ، وزن پایین و قیمت مقرون به صرفه آن اشاره کرد .

  • دو جداره

فلاورباکس های فلزی دو جداره از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل می شوند که باکس داخلی معمولا از جنس ورق گالوانیزه یا ورق سیاه تشکیل می شود . باکس خارجی عموما با فاصله از باکس داخلی می باشد .باکس های خارجی عموما از جنس متریال های دیگر مانند ترموود یا چوب پلاست می باشد . از مزایای باکس های دو جداره می توان می توان به این اشاره کرد این باکس ها عایق بهتری نسبت به تغییر دما می باشند و فاصله بین باکس داخلی و خارجی موجب عدم انتقال حرارت به خاک می شود .

فلاور باکس فلزی و انواع آن

ابعاد فلاور باکس فلزی یا گلدان فلزی 

این فلاورباکس ها در شکل ها و ابعاد مختلف ساخته می شوند، به این صورت که کارشناسان شرکت سورن بام با بازدید از محل، و مشاهده فضای مد نظر برای اجرای فلاور باکس، ابعاد را به تیم اجرایی انتقال داده و فلاورباکس کاملا مناسب فضای شما ساخته می شود . فلاورباکس های فلزی در ابعاد متنوع در شرکت سورن بام طراحی و اجرا می شوند . سایزهای متداول این گلدان های فلزی عبارتند‌‌ از:

طولعرضارتفاعقیمت
7050502.000.000 میلیون تومان
7036902.500.000 میلیون تومان
7030702.500.000 میلیون تومان
50401003.500.000 میلیون تومان
8030303.500.000 میلیون تومان

ابعاد فلاورباکس طولی

در فلاورباکس های طولی معمولا اندازه طول کمتر از 70 و بیشتر از 120  نمی باشد . در مورد ارتفاع هم باید گفت که این عدد از 40 آغاز شده و تا عدد 60 ممکن است باشد . با توجه به سلیقه و البته جا نمایی فلاورباکس این اعداد ممکن است متفاوت باشد .

ابعاد فلاورباکس زمینی

فلاورباکس های زمینی اغلب در محیط های داخلی و خارجی منزل استفاده می شوند و به دلیل امکان جابجایی آن ها برای نگهداری گیاهان فصلی بسیار مناسب می باشند . این نوع فلاورباکس در مدل های با سینی تخلیه و یا بدون سینی تخلیه دسته بندی می شوند . این مدل با توجه به اینکه قابلیت جابجایی دارد ابعاد بزرگی ندارد .

ابعاد فلاورباکس زمینی

ابعاد فلاورباکس پرتابل

این مدل از زیبایی ، دوام و پایداری بالایی  برخوردارند . از لحاظ دیگر در برابر قارچ ها و حشرات بسیار مناسب هستند و میزان هوازدگی در آن ها بسیار کمتر دیده می شود . شکاف ها و مواد شیمیایی که در این سبک بکار می رود بسیار مهم است و در برابر آتش نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهند .

فلاورباکس های فلزی زمینی

کاربرد فلاور باکس فلزی

گلدان فلزی به علت قیمت بهتر و مقاومت بیشتر از پر کاربرد ترین فلاورباکس ها یه شمار می آیند . این باکس ها بصورت سفارشی قابل تولید می باشند که می توان بصورت باکس کشت ثابت همزمان با شاسی کشی بام سبز می توانند اجرا شوند . گلدان های فلزی در طراحی های مدرن نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد . در ادامه به دیگر کاربردهای فلاورباکس های فلزی اشاره خواهیم کرد:

  • برای ساخت باغچه ثابت در طراحی روف گاردن
  • محوطه سازی تراس سبز
  • محوطه سازی ویلا ، باغ ، حیاط
  • لابی هتل
  • رستوران و کافی شاپ ها

فلاورباکس

قیمت فلاور باکس فلزی

هزینه و قیمت فلاورباکس فلزی به میزان و تعداد ورق های استفاده شده ، نوع ورق انتخابی ، درجه و گرید فولاد ، نوع رنگ و روش های مورد استفاده برای رنگ آمیزی ، روش تولید و نوع جوش بستگی دارد . اگر ابعاد و شکل فلاورباکس شما به صورت سفارشی باشد و مخصوص محوطه شما ساخته شده باشد قطعا قیمت بالاتری نسبت به فلاورباکس های از پیش ساخته شده و کارخانه ای دارد .

نکاتی درمورد فلاورباکس ها

  • داخل باکس ها باید از گیاهان مناسب فلاورباکس استفاده کرد . البته گیاهان باید با شرایط محیطی اطراف سازگاری داشته باشند .
  • فلاورباکس ها باید مقاوم باشند تا وزن خاک و آب و گیاهانی که داخل آن ها قرار می گیرند را تحمل کنند .
  • داخل فلاورباکس ها باید دارای لایه دریناژ و لایه های ضد ریشه باشند .

اجرای فلاورباکس فلزی

پس از اندازه گیری ها و اعمال سلیقه ی کارفرمای محترم فلاور باکس ها با هر طرح و اندازه ای ساخته می شوند . طراحان شرکت سورن بام با تکیه بر تخصص و مهارت خود می توانند با توجه به متراژ و نیازهای شما کارفرمای گرامی فلاور باکس های فلزی را کاملا مطابق با آنچه شما خواسته اید به مرحله ی اجرا برسانند . اجرای فلاور باکس فلزی در بسیاری از محیط ها کاربرد داشته و به علت داشتن مقاومت بالا می توان از آن در فضاهای زیادی استفاده نمود . به علت قیمت مناسب تر به نسبت متریال چوبی و کاربرد بیشتر این فلاور باکس طرفداران زیادی دارد .

فلاور باکس فلزی داخل خانه

یک ایده ی خلاقانه برای داشتن گل و گیاهان را می توان ساخت و اجرای فلاورباکس فلزی دانست . در فلاورباکس هایی که برای خانه اجرا می شوند می توان گیاهانی را که با شرایط آب و هوایی خانه و آپارتمان تطابق بیشنری دارند کاشت . از جمله ی این گیاهان می توان به گوجه ، گل های جعفری و انواع سبزی ها اشاره نمود .  این گیاهان علاوه بر ایجاد زیبایی در محیط خانه می توانند مورد استفاده ی خانواده و اهالی خانه نیز قرار بگیرند . نکته ی مورد توجه میزان صحیح آبیاری این گیاهان می باشد که باید به آن دقت داشت.

گلدان فلزی

گلدان فلزی، زیبایی و دوام در یک محصول

گلدان فلزی، یکی از پرطرفدارترین انواع گلدان در سال‌های اخیر است. این نوع گلدان به دلیل زیبایی، دوام و استحکام بالا، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

گلدان فلزی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و می‌تواند با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ شود. این نوع گلدان همچنین در برابر نور خورشید، سرما و گرما مقاوم است و می‌تواند سال‌های سال بدون آسیب به کار خود ادامه دهد.

اگر به دنبال یک گلدان زیبا، بادوام و مقاوم هستید، گلدان فلزی گزینه مناسبی برای شما ست. این نوع گلدان می‌تواند به فضای خانه یا محل کار شما جلوه‌ای خاص و منحصر به فرد ببخشد.

گلدان فلزی

برخی از مزایای گلدان فلزی

  • زیبایی و جذابیت: گلدان فلزی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و می‌تواند با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ شود.
  • دوام و استحکام بالا: گلدان فلزی در برابر نور خورشید، سرما و گرما مقاوم است و می‌تواند سال‌های سال بدون آسیب به کار خود ادامه دهد.
  • قابلیت شستشو: گلدان فلزی را می‌توان به راحتی با آب و مواد شوینده شستشو داد.

نکات خرید گلدان فلزی

  • جنس فلز: جنس فلز گلدان یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در هنگام خرید آن در نظر بگیرید. بهترین نوع فلز برای ساخت گلدان فلزی، فولاد ضد زنگ است که در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم است.
  • ضخامت فلز: ضخامت فلز گلدان نیز عامل مهمی است که باید به آن توجه کنید. گلدان‌هایی با ضخامت فلز بیشتر، استحکام و دوام بیشتری دارند.
  • طرح و رنگ: طرح و رنگ گلدان فلزی نیز از عوامل مهمی است که باید با توجه به دکوراسیون فضای مورد نظر خود آن را انتخاب کنید.

گلدان فلزی

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام، فعالیت حرفه ای خود را از سال 1389 به صورت کاملا حرفه ای و فعال در حوزه محوطه سازی و فضای سبز آغاز کرد. این شرکت با بهره بری از مهندسین با تجربه همواره می کوشد تا بهترین تجربه را از فضای سبز خود کسب کنید. در شرکت سورن می توانید فلاور باکس های فلزی با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت مشاهده کنید. برای دریافت استعلام قیمت و دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و با مشاورین و کارشناسان سورن بام ارتباط بر قرار کنید.

برای مشاهده پروژه ها و طراحی های فلاور باکس فلزی از تیم سورن بام می توانید اینستاگرام سورن بام را به آدرس soren_bam دنبال کنید.

سوالات متداول فلاورباکس فلزی

فلاور باکس فلزی از چه مزایایی برخوردار است؟

فلاورباکس فلزی در برابر رطوبت ، محیط های اسیدی و همچنین خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار است و همچنین به دلیل استفاده از ورق های فولادی در نحوه ساخت ، وزن بسیار پایینی دارند .

معایب فلاورباکس فلزی بسیار کم است ، مثلا در برخی مواقع ممکن است به دلیل اجرای دو لایه بودن ، وزن زیادی را شامل شوند و جابه جایی آن ها دشوار شود . با توجه به این که این فلاورباکس ها بسیار مقاوم می باشند پس انتخاب آن ها می تواند سال ها زیبایی محوطه شما را تضمین کند .

از فلاور باکس های فلزی آویزان می توان در فضا هایی همچون تراس، پاسیو، آلاچیق، منازل و دفاتر محل کار و… استفاده کرد.

2 نظر در “فلاور باکس فلزی

  1. اناهیتا ستایش پور گفت:

    سلام جناب خسته نباشید.
    برای سالن زیبایی زنانه فلاور باکس فلزی مناسبه؟

    1. ادمین اجرا فلاور باکس ادمین اجرا فلاور باکس گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله فلاور باکس فلزی مناسب و شیک است. علاوه بر مقاومت بالایی که دارد در همه شکل های هندسی طراحی و اجرا می شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های فلاور باکس سورن بام

2 نظر در “فلاور باکس فلزی

  1. اناهیتا ستایش پور گفت:

    سلام جناب خسته نباشید.
    برای سالن زیبایی زنانه فلاور باکس فلزی مناسبه؟

    1. ادمین اجرا فلاور باکس ادمین اجرا فلاور باکس گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله فلاور باکس فلزی مناسب و شیک است. علاوه بر مقاومت بالایی که دارد در همه شکل های هندسی طراحی و اجرا می شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید