نورپردازی در فضای باز

نورپردازی محوطه ویلا

آنچه در این مقاله میخوانیم

نورپردازی در فضای باز ، در یک ملک مناطق بیرونی همانند مناطق داخل حائز اهمیت است زیرا در نگاه اول  ملک ما را توصیف می نماید که می تواند مثبت یا منفی باشد .روشنایی تاثیر بسزایی بر کل دکوراسیون ما دارد  ، حتی نورهایی که ظریف کار می شوند به اندازه کافی قوی هستند که زیبایی محیط را چند برابر کنند. تلفیق نور و چوب مسبب آرامش,زیبایی و محیطی دلنشین می شود که افراد ساعت ها می توانند در آنجا استراحت نمایند.

مزایای نورپردازی:

،مزایای زیادی در  نورپردازی  وجود دارد،از جمله  به بهبود ایمنی و امنیت خانه کمک می کند و عملکرد و زیبایی را اضافه می کند.

 بیشترین و رایج ترین مناطق برای نورپردازی در فضای باز مکان های زیر هستند :

  • مسیرها : برای ایمنی و زیبایی اهمیت دارند اما شما همیشه نباید با استفاده از چراغ مسیر درست کنید بلکه با نور و منظره را در هم آمیخت تا نگاه طبیعی تری به بیننده بدهد .
  • Patios :جایی است که ما با خانواده وقت خود را صرف می کنیم و مکالمات داریم، بنابراین نورپردازی منتشر شده از بالا باعث می شود حس آرامش در محیط القا شود
  • درختان: یکی از  ایده آل ترین عنصر برای  روشن شدن هستند. برای نور پردازی درختان ترجیحا نور از پایین تاثیر بیشتری دارد .
  • آب :نیز می تواند روشن شود. در حالیکه ما برق و آب را به عنوان شرکای طبیعی فکر نمی کنیم، در واقع بسیاری از چراغ های چشم انداز برای استفاده زیر آب در نظر گرفته شده است.
  • ایجاد سایه توسط درختان : درختان بلوط کاج و افرا سایه های لایه ای چشم گیری ایجاد می کنند و با یک نور پردازی از پایین زیبایی چشم نوازی به پاسیو داده می شود .

انواع لوازم نورپردازی در فضای باز :

چراغ راه و میدان : برای روشن کردن راههای پیاده رو برای ایجاد امنیت و استقبال برای مهمانان و یا اضافه کردن یک بعد زیبا به ساختمان می باشد. .

چراغ Accent( نقطه) : هنگامی که برای نور کم استفاده می شود، اثرات چشم گیر هنگام روشن شدن نور یا حالت های ظریف ایجاد می شود. این وسایل قابل تنظیم مناسب برای روشنایی دقیق در تنه درختان، سازه های باغ و عناصر معماری خاص مانند ستون ها، خانه های پیش ساخته و پنجره های چوبی است .

دیوار شست : یک سیل نور و یا گسترده روی هر سطحی مانند نما , نرده , دیوار ایجاد می کند .

چراغ زمینی :  برای  روشنایی یک مسیر طولانی و یا روشن کردن درختان بلند. دارای اتصالات خطی با دوام هستند که می تواند از دید پنهان مانند  : Hardscape  لامپ .

شناور : ویژگی های آب را برجسته می کند .

عرشه : روشنایی مناطق سرگرمی .

چراغ نشانگر : این چراغها در عرشه و یا پاسیو در امتداد پوشش گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد تا فضا را روشن کند .

سیم کشی و لوازم برقی :

برای یک سیستم با ولتاژ پایین باید از چند ترانسفورماتور استفاده کرد.

تمامی نور پردازی در محیط باید از یک منبع تامین شود.

اندازه ترانسفورماتور مناسب با ظرفیت توان از 75 تا 600 وات متغیر است.

شرکت سورن بام با سالها تجربه در زمینه طراحی و اجرای محوطه سازی باغ ، ویلا ، باغچه ، حیاط ، بام سبز ( روف گاردن ) ، دیوار سبز ، آبنما و…. فعالیت های بیشماری دارد و به صورت کاملا تخصصی در زمینه نور پردازی فضای سبز نیز فعالیت دارد .

مقالات مرتبط
پروژه‌های نورپردازی سورن بام
با ما در ارتباط باشید