اجرای چوب ترمووود در بام سبز

اجرای چوب ترمووود در بام سبز

آنچه در این مقاله میخوانیم

اجرای چوب ترمووود در بام سبز

اجرای چوب ترمووود در بام سبز ، سوزاندن سطح چوب در آتش، آن را برای استفاده در فضای بیرونی مقاوم‌تر می‌کند و از دوران باستان از این روش برای افزایش مقاومت چوب‌هایی که در معرض شرایط آب و هوایی بیرونی قرار داشته‌اند استفاده می‌شده است . مطالعه علمی تیمار حرارتی چوب اولین بار در دهه 1930 انجام گرفت.

ترمووود ،نمای چوبی

فرایند چوب ترمووود

در نتیجه‌ی این تحقیقات انجمن ترمووود فنلاند روشی برای تیمار حرارتی چوب ابداع نمود که با نام ترمووود شناخته می‌شود.

انجمن ترمووود فنلاند با همکاری صنایع محصولات چوبی فنلاند فرایند تیمار حرارتی چوب را در مقیاس صنعتی توسعه داده و مجوز اجرای فرایند ترموود را به شرکت‌های عضو می‌دهد.

ترمووود یا ترمو چوب حاصل فرآیند خشک کردن چوب با حرارت ۳۲۰ درجه سانتی گراد در معرض بخار آب و گردش هوا می‌باشد. در این فرآیند مغز چوب یا داخلی‌ ترین قسمت چوب به دمایی بین ۱۸۵ تا ۲۱5 درجه سانتی گراد می‌رسد. بسته به گونه چوبی که تحت این فرآیند قرار می‌گیرد و ضخامت و رطوبت اولیه چوب پس از رسیدن مغز چوب به این دما، دما به مدت 2 تا 3 ساعت ثابت می‌ماند.

استفاده از بخار در فرآیند ترمووود ویژگی‌های شیمیایی چوب را تغییر می‌دهد. در نتیجه فرایند ترمووود رنگ چوب تیره می‌گردد و توزیع رطوبت در چوب یک‌نواخت می‌شود و خاصیت عایق حرارتی آن نیز بهبود می یابد.

چوب ترمووود

چوب ترمووود

نحوه ساخت چوب ترمووود

در تیمار حرارتی ترموود چوب در مقابل پوسیدگی مقاوم می گردد. هم‌چنین بیش‌ تر ویژگی‌های نامطلوب چوب تا حد زیادی از بین می‌رود.

دمای بالایی که به ترموود اعمال می‌شود باعث شکسته شدن زنجیره های سلولزی و تجزیه اسیدها و خروج عمده رزین چوب می‌شود و محیط را برای رشد ریز ارگانیسم‌ها و حشرات و انواع قارچ و کپک نامناسب می‌سازد.

در فرآیند ترموود ، نخست با اعمال گرمای بالا رطوبت چوب به صفر می‌رسد و در آخرین مرحله از فرآیند با اعمال رطوبت به حدود ۴ تا ۶ درصد می‌رسد. حاصل این رطوبت‌ دهی نهایی افزایش مقاومت چوب ترمووود در برابر تاب برداشتن، تغییر ابعاد و جا به جا شدن است.

چوب| چوب ترمووود| اجرای چوب ترمووود| چوب نما

مزایای ترموود در طراحی و اجرای روف گاردن

ترموود یکی از بهترین مصالح برای ساخت روف گاردن است. ترم وود علاوه بر سبکی و استحکام بالا دارای خاصیت ضد رطوبت، ضد حشرات و ضد قارچ می باشد. از طرفی سبکی ترم وود در کاهش وزن ساختمان بسیار موثر است. کاهش وزن ساختمان باعث کاهش فشار بر ستون ها و پی می شود. اما زمانی که از مصالح سنگین تری استفاده می شود، فشار وارده بر ستون ها باعث فرسایش در دراز مدت و در نتیجه کاهش ایمنی ساختمان می شود.

ویژگی جالب ترموود قوی بودن و در عین حال سبک بودن آن است. این چوب تغییر سایز و رنگ نمی دهد. به همین دلیل تا سال ها زیبایی طرح و رنگ خود را حفظ می کند. از آنجایی که در فرآیند ساخت چوب ترمو از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی شود، در افراد مبتلا به آلرژی عارضه ای ایجاد نمی کند. استفاده از ترم وود برای سقف مناسب ترین گزینه است.

اگرچه ترموود یک چوب طبیعی است، اما رطوبت طبیعی آن تا 50 درصد کاهش یافته است تا احتمال حمله حشرات و موریانه ها به چوب کاهش یابد. این باعث افزایش عمر مفید چوب می شود. روف گاردن نیز برای حفظ طراوت و رشد گیاهان مانند باغ های معمولی نیاز به آبیاری دارد. بنابراین، مواد مورد استفاده باید در برابر آب مقاوم باشد. ترم وود نیز از این نظر یک انتخاب عالی است.

روف گاردن همانطور که قبلا اشاره کردیم می تواند در زیباسازی سقف و ایجاد مکانی برای تفریح مفید باشد. اما استفاده از روف گاردن تنها به زیبایی محدود نمی شود. برخی از کارایی و مزایای دیگر استفاده از ترموود برای ساخت روف گاردن را می خوانیم.

ترمووود ، چوب با دوام و زیبا

ترموود آلودگی صوتی را کاهش می دهد

بدون شک تاثیر گیاهان بر آلودگی هوای محیطی مشخص است اما آیا در مورد تاثیر مثبت گیاهان در کاهش آلودگی صوتی چیزی شنیده اید؟ روف گاردن که از ترموود ساخته شده است به عنوان یک مانع صوتی صدای محیط را جذب می کند. در نتیجه فضای آرام تری در داخل و خارج ساختمان حاکم خواهد شد.

تراس سبز

افزایش ارزش ساختمان

استفاده از ترموود برای سقف در ایجاد ظاهر ساختمان بسیار موثر است. روف گاردن علاوه بر ایجاد زیبایی در کاهش مصرف انرژی و هزینه، افزایش طول عمر سقف و ستون های ساختمان و ایجاد حس امنیت و آرامش موثر است. بنابراین، هنگام خرید خانه، خریدار بیشتر از شما برای داشتن این خانه هزینه می کند.

ترموود؛ بهترین متریال برای ساخت روف گاردن

برای ساخت روف گاردن می توان از مواد مختلفی استفاده کرد. مانند سیمان، آجر و چوب. اما این مواد علاوه بر استحکام باید در برابر نور خورشید و آب باران نیز مقاوم باشند. ترموود بهترین گزینه برای سقف است، زیرا دارای تمام اجزای مناسب برای ساخت روف گاردن است. زیبایی و سبکی ترم وود آن را به یکی از بهترین مصالح برای ساخت روف گاردن تبدیل کرده است.

چوب ترمو تحت فرآیند حرارتی رطوبت خود را از دست می دهد و در برابر پوسیدگی، قارچ ها و کپک ها، حمله حشرات و رطوبت مقاوم می شود. ترموود در طرح ها و رنگ های متنوعی موجود است که ظاهری مرتب و زیبا به سقف شما می بخشد.

ترمووود

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام فعالیت خود را از سال 1389 در حوزه محوطه سازی آغاز کرده و با هدف گسترش فضای سبز میان فضای خاکستری شهری به یکی از معتبر ترین شرکت های حوزه طراحی و اجرای محوطه سازی تبدیل شده است. در شرکت سورن بام مهندسین و طراحان با تجربه ای وجود دارند که همواره می کوشند تا با استفاده از برترین طرح ها و متریال و مصالح با کمترین هزینه بهترین تجربه و لذت را برای افراد ایجاد کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با لایه ها و صفحات زهکشی بام سبز می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید.

همچنین می توانید شرکت سورن بام را در اینستاگرام دنبال کنید.

مقالات مرتبط
پروژه‌های محوطه سازی سورن بام
درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید