فلاورباکس بتنی

فلاورباکس بتنی

آنچه در این مقاله میخوانیم

برای تعیین قیمت و خرید فلاور باکس بتنی در پروژه های خود باید فاکتورهای مهم و اساسی را در نظر بگیرید . قیمت این نوع از فلاور باکس به کیفیت متریال بتن  در مرحله ابتدایی  تولید ، نوع قالب ها و به روز بودن روش های قالب گیری گلدان شیب بندی وابسته است . لازم به ذکر است که انواع فلاور باکس های بتنی مانند شیب بندی ، زمینی و … طیف قیمتی متفاوتی دارند . شرکت سورن بام ارائه دهنده ی انواع خدمات در زمینه ی طراحی و اجرای فلاور باکس های بتنی متنوع با بهترین و بالاترین کیفیت و بهینه تربن قیمت می باشد .

فلاور باکس بتنی کهک قم

فلاورباکس بتنی چیست ؟

در تعریف فلاورباکس بتنی باید گفت که این فلاورباکس ها نسل جدیدی از گلدان ها می باشند که با استفاده از تکنولوژی های جدید تولید می شوند و بیشتر برای فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرند . فلاورباکس های بتنی را می توان نوعی پیوند بین طبیعت و صنعت ساختمان سازی و شهرسازی دانست . علاوه بر آن فلاورباکس های بتنی جزو یکی از المان های جذاب و کاربری و اساسی در اجرای محوطه سازی است . این مدل گلدان ها هم بصورت ایستاده  برای دیوار و هم بصورت تزئینی روی زمین قرار می گیرند . استفاده از فلاورباکس ها امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است زیرا با هر سلیقه و بودجه ای قابل استفاده می باشند .

 

مراحل تولید فلاورباکس های بتنی

در داخل این فلاور باکس ها ورق گالوانیزه به عنوان پوشش داخلی استفاده شده است . به علاوه محلی برای خروج آب اضافی نیز در نظر گرفته می شود . در انتها با انجام مراحل زهکشی و عایق بندی مناسب برای قسمت داخلی و رعایت کامل این موارد ، ساخت و تولید یک فلاورباکس بتنی به انتها می رسد .

فلاورباکس بتنی

قیمت فلاورباکس بتنی

هزینه اجرا فلاورباکس بتنی در مقایسه با سایر متریال های ساخت  فلاورباکس در رنج متوسط قرار دارد . استفاده از یک قالب ثابت در تولید فلاورباکس های بتنی قیمت تمام شده ی تولید آن ها را بهینه تر می نماید . شایان ذکر است همانطور که در ابتدا ی مقاله گفته شد متریال ساخت برای تولید و در ادامه قالب بکار رفته برای آن ، دو عامل اساسی در تعیین قیمت فلاورباکس های بتنی می باشند .

برای تولید فلاورباکس های بتنی در رنگ های مختلف می توان پودر رنگ را با بتن ترکیب کرد که این عمل تفاوت چندانی در قیمت فلاورباکس ایجاد نمی کند . نوع دیگری از فلاورباکس وجود دارد که در تولید آن از بتن شسته استفاده می شود  که به فلاورباکس بتنی شسته معروف است . این فلاورباکس ها به علت شیوه خاص در تولید از مدل های دیگر قیمت های بالاتری دارند .

به صورت کلی فلاور باکس بتنی در 2 گرید موجود است و می توان آن را به صورت آماده خریداری کرد، در گرید A فلاور باکس ها مصلح هستند و با الیاف نانو مصلج شده اند و کیفیت بی نظیری نسبت به سایر فلاور باکس های موجود در بازار می باشد و قیمت این سبک از فلاور باکس های بتنی از 210 هزار تومان آغاز می شود. در گرید B فلاور باکس های بتنی با عیار 400 هستند و الیافی در آنها به کار برده نشده و قیمت آنها از 180 تومان آغاز می شود.

قیمت فلاورباکس بتنی

انواع فلاورباکس بتنی

گلدان شیب بندی

قیمت پایین گلدان های شیب بندی باعث پایین تر آمدن هزینه ها در راه سازی و بهسازی می شود . بتن بکار رفته در فلاور باکس ها  مانع از رشد گیاهان نمی شود زیرا فاقد مواد سمی می باشد ، منافذ لازم برای تنفس گیاه را دارد و امکان آبیاری و زهکشی دارد . این گلدان ها بر اثر آبیاری و بارندگی تخریب نمی شود .

دیوار سبز

فلاورباکس سیمانی

فلاورباکس سیمانی یکی از پرطرفدارترین المان های تزئین محیط شهری به حساب می آیند . این گلدان ها قابلیت رنگ آمیزی دارند . همچنین با سایر اجزای فضای سبز مانند نیمکت ها همخوانی داشته و سبب افزایش زیبایی محیط شهری می شوند . از مهم ترین ویژگی ها ی این فلاورباکس ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • امکان طراحی در مدل های مختلف
  • به علت وجود سیمان حکم عایق برای ریشه گیاه دارد
  • مقاومت بالایی دارند و به راحتی در برابر ضربه نمی شکنند

انواع فلاورباکس بتنی

گلدان بتنی خیابانی

فلاورباکس بتنی از لحاظ شکل و فرم ساخت

تولید فلاورباکس بتنی در مدل های مختلفی صورت می پذیرد . مدل های مختلف این فلاورباکس ها این امکان را به مشتری می دهد تا با توجه به نوع محوطه سازی خود بهترین انتخاب را هماهنگ با دیگر المان ها داشته باشد . قیمت فلاورباکس ها نیز بر اساس فرم و کاربرد آن تعیین می شوند .

فلاورباکس بتنی مکعب مستطیل

این فرم از فلاورباکس بیشترین استفاده را برای فضاهای شهری و اداری دارد . می توان از آن به عنوان لوازم تزئینی پارک ها ، محوطه سازی ویلا ها و باغ استفاده کرد . این فلاورباکس به عنوان مانع یا راهبند نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

فلاورباکس بتنی مکعب مستطیل 

فلاورباکس بتنی استوانه ای

این فرم از فلاورباکس به علت ظاهر خاص تر برای تزئین مورد استفاده قرار می گیرد . اغلب استفاده از این نوع فلاورباکس برای پارک های بزرگ شهری ، تزئین روف گاردن ها و حیاط های مجتمع های مسکونی می باشد . فلاورباکس های دایره و بیضی نیز در دسته بندی فلاورباکس استوانه ای قرار می گیرند .

کاربرد فلاورباکس بتنی

به دلیل امکان تولید این مدل فلاورباکس ها در اشکال مختلف و قیمت مقرون به صرفه ی آن ها می توان برای آن کاربردهای متعددی یافت کرد . در ادامه به بررسی برخی از کاربردهای فلاورباکس ها می پردازیم :

اجرای فلاورباکس بتنی در اتوبان ها

به جهت زیباسازی و هم به جهت تعیین مسیر و بستن راه ها می توان  در اتوبان ها و راه های شهری از این نوع فلاورباکس ها استفاده کرد . بهترین نوع فلاورباکس های بتنی برای این منظور فرم مکعب مستطیلی آن می باشد . این فلاورباکس ها می توانند به عنوان دیوار های حائلی باشند که در زیر پل ها یا در فضاهای سبز شهری مورد استفاده قرار می گیرند .

اجرای فلاورباکس بتنی در محوطه سازی

منظور از محوطه سازی محوطه سازی شهری مانند پارک ها و فضاهای سبز بزرگراه ها و هم چنین محوطه سازی باغ، فضاهای مسکونی مانند برج ها ، باغ ویلاها و بام سبز می باشد . برای طراحی فلاورباکس ها در محوطه سازی بیشتر از طرح های خاص و طرح هایی که روی زیباسازی اثر دارند استفاده می شود .

اجرای فلاورباکس بتنی در محوطه سازی 

انواع فلاورباکس از لحاظ کاربرد

گلدان شیب بندی

این نوع فلاورباکس در فضاهای شیب دار کنار خیابان و گذرگاه ها طراحی می شوند و بهترین جایگزین برای دیوار پیش ساخته و سنگی هستند . این نوع فلاورباکس ها علاوه بر مقاومت و ثبات دیوار باعث زیبایی محل اجرا نیز خواهند شد .این نوع از فلاورباکس به سه دسته تقسیم می شود .

  • دسته اول : زاویه های 45 تا 70 درجه را پوشش می دهند . این به این معنا است که زاویه زمین با سطح شیبدار باید در این محدوده قرار بگیرد . قیمت این مدل فلاورباکس با توجه به مقدار شیب ، فرم گلدان شیب بندی و سختی اجرای آن متفاوت می باشد . برای گونه های گیاهی که ریشه حساس ندارند استفاده می شود .
  • دسته دوم : برای زاویه های 60 تا 90 درجه طراحی می شوند . این نوع فلاورباکس برای گونه های مختلف گیاهی استفاده می شود .
  • دسته سوم : برای زاویه های 30 تا 40 درجه استفاده می شوند . وزن این نوع فلاورباکس ها 18 کیلوگرم است .هر 16 عدد آن حدود یک متر مربع را پوشش می دهند .

گلدان شیب بندی 

فلاورباکس زمینی

این مدل فلاورباکس ها نوع مستقل یا زمینی آن است و نیاز به اجرا و نصب ندارد . برای تولید این نوع فلاورباکس از قالب های از پیش ساخته و آماده استفاده می شود . اگر فلاورباکس بتنی از ابعاد مشخصی بزرگتر  باشد در تولید آن علاوه بر بتن از میلگرد نیز مقاوم سازی استفاده می کنند .

فلاورباکس زمینی 

نتیجه گیری

فلاور باکس های بتنی، یکی از اساسی ترین و پایه ای ترین المان های فضای سبز شهری و محوطه سازی باغ ها و ویلا ها و… است. این المان جذاب به دلیل مقاومت بالایی که در برابر عوامل و شرایط طبیعی دارند و به دلیل قیمت بسیار مناسب خود در مقایسه با دیگر سبک های فلاور باکس به یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین مدل های فلاور باکس تبدیل شده است. همچنین فلاورباکس های بتنی از مدل ها و سبک های متفاوتی بهره می برد که شما می توانید در تمام سلیقه ها از آن به عنوان یکی از زیبا ترین و اصلی ترین المان های فضای سبز خود استفاده کنید.

 

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام که فعالیت خود را از سال 1389 به صورت کاملا حفه ای و فعال در حوزه طراحی و اجرای محوطه سازی و ساخت و اجرای فلاورباکس آغاز کرده و امروزه به یکی از معتبرترین و معتمد ترین شرکتهای حوزه فضای سبز تبدیل شده است. در شرکت سورن بام می توانید انواع فلاور باکس ها از جمله فلاور باکس بتنی را با بهترین متریال و کمترین هزینه مشاهده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه ساخت و اجرای فلاور باکس بتنی و دیگر المان های محوطه سازی می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و با مشاورین و کارشناسان با تجربه سورن بام ارتباط بر قرار کنید.

برای مشاهده پروژه های اجرای فلاور باکس بتنی توسط شرکت سورن بام، می توانید مجموعه سورن بام را در اینستاگرام دنبال کنید.

سوالات متداول فلاورباکس بتنی

از فلاورباکس های بتنی در چه فضا هایی می توان استفاده کرد؟

از فلاور باکس های بتنی می توان در محوطه سازی ویلا، حیاط، باغ، فضای سبز شهری و مکان های عمومی ماننده پارک ها استفاده کرد.

به صورت کلی شکل و فرم فلاورباکس های بتنی به دو دسته تقسیم می شوند که این دسته بندی را می توان به موارد زیر اشاره کرد؟

  • فلاورباکس بتنی مکعب مستطیل
  • فلاورباکس بتنی استوانه ای

هزینه ساخت فلاورباکس بتنی بسته به کیفیت متریال و نوع ساخت آن متغیر است. 

 

10 نظر در “فلاورباکس بتنی

  1. محمد گفت:

    سلام
    قیمت فلاور باکس بتنی چقدره؟

    1. ادمین فلاور باکس گفت:

      سلام وقت بخیر
      قیمت فلاور باکس بتنی بین 180 هزار تومان تا 250 هزار تومان است.

  2. سارا جهانیان گفت:

    سلام طراحی و اجرای فلاور باکس بتنی چقدر زمان می‌بره؟

    1. ادمین فلاور باکس گفت:

      سلام
      بسته به نوع طرح شما حدودا بین 1هفته تا 10 روز زمان میبره

  3. کامیار فراهانی گفت:

    درود
    برای طراحی و اجرای فلاور باکس بتنی شهرستان هم تشریف میارید؟

    1. ادمین فلاور باکس گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله طراحی و اجرای فلاورباکس را در تمامی شهرستان های ایران را انجام میدهیم.

  4. سنا گفت:

    سلام
    آلاچیق محوطه ویلای ما آلاچیق چوبی هست. مشکلی نداره که فلاور باکس بتنی اجرا کنیم؟

    1. ادمین فلاور باکس گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر محدودیتی ندارد و این المان جذابیت های بیشتری رو به آلاچیق چوبی شما اضافه میکند.

  5. ژاله محمدیاری گفت:

    با سلام و عرض ادب
    برای طراحی اداری شرکت، فلاور باکس بتنی مناسبه؟

    1. ادمین فلاور باکس گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله. پیشنهاد شرکت سورن بام به شما فلاورباکس بتنی سبک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های فلاور باکس بتنی سورن بام

10 نظر در “فلاورباکس بتنی

  1. محمد گفت:

    سلام
    قیمت فلاور باکس بتنی چقدره؟

    1. ادمین فلاور باکس گفت:

      سلام وقت بخیر
      قیمت فلاور باکس بتنی بین 180 هزار تومان تا 250 هزار تومان است.

  2. سارا جهانیان گفت:

    سلام طراحی و اجرای فلاور باکس بتنی چقدر زمان می‌بره؟

    1. ادمین فلاور باکس گفت:

      سلام
      بسته به نوع طرح شما حدودا بین 1هفته تا 10 روز زمان میبره

  3. کامیار فراهانی گفت:

    درود
    برای طراحی و اجرای فلاور باکس بتنی شهرستان هم تشریف میارید؟

    1. ادمین فلاور باکس گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله طراحی و اجرای فلاورباکس را در تمامی شهرستان های ایران را انجام میدهیم.

  4. سنا گفت:

    سلام
    آلاچیق محوطه ویلای ما آلاچیق چوبی هست. مشکلی نداره که فلاور باکس بتنی اجرا کنیم؟

    1. ادمین فلاور باکس گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر محدودیتی ندارد و این المان جذابیت های بیشتری رو به آلاچیق چوبی شما اضافه میکند.

  5. ژاله محمدیاری گفت:

    با سلام و عرض ادب
    برای طراحی اداری شرکت، فلاور باکس بتنی مناسبه؟

    1. ادمین فلاور باکس گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله. پیشنهاد شرکت سورن بام به شما فلاورباکس بتنی سبک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید