قیمت روف گاردن

قیمت روف گاردن

آنچه در این مقاله میخوانیم

هزینه روف گاردن به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم . امروزه با استفاده از روف گاردن می توان بر روی پشت بام ها و تراس ها فضایی سبز را می توان ایجاد نمود . برای اجرای روف گاردن به دلیل استفاده از مواد سبک و مقاوم برای رشد پوشش گیاهان ، بستری مناسب ایجاد خواهد شد .

عوامل تاثیر گذار بر هزینه اجرای روف گاردن

هزینه ای اجرای روف گاردن به عوامل مختلفی بستگی دارد و با توجه به تجهیزات مورد نیاز و ابعاد محیط و سازه این قیمت می تواند متغیر باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا عوامل تاثیر گذار بر قیمت روف گاردن را بررسی کنیم .

هزینه اجرای روف گاردن

1. هزینه نقشه برداری روف گاردن

اولین مرحله که نقشه برداری و طراحی فایل نمای کلی می باشد. قیمت این مورد به صورت متری محاسبه می‌شود. در این بخش از اجرای روف گاردن کارشناسان با بررسی های متعدد و دقیق طرح های اولیه مختلفی را سعی می کنند آماده کنند تا بتوانید با توجه به بودجه و سلیقه ای خودتان یکی از آن ها را انتخاب نمایید .

2. هزینه تجهیز کارگاه و آغاز مرحله اجرایی

در بخش بعدی که طرح مورد نیاز انتخاب شد نوبت به آماده سازی اولیه می شود که معمولا بودجه ای مورد نیاز برای این بخش از 2 میلیون تومان شروع می شود . در این بخش کارشناسان بخش فنی تمامی تجهیزات موجود در سازه را جابجا می کنند تا محیط برای شروع کار آماده باشد. قابل ذکر است که این کارشناسان بعد از اتمام کار تجهیزات لازمه را مجدد جایگذاری و نصب می کنند .

 

اجرا محوطه سازی

 

3. هزینه کاشت چمن، گل و گیاه در روف گاردن

در این بخش که جز اصلی ترین قسمت اجرای روف گاردن می باشد. باید تمامی مراحل مورد نیاز برای کاشت انجام شوند و بیس کار آماده باشد . ابتدا لایه های حفاظتی بر روی کف زمین نصب می شوند که شامل لایه های ضد نفوذ ریشه و رطوبت ، حرارتی و حتی لایه فیلتر خاک می باشد. هر کدام از این بخش ها نسبت به متراژ و نوع تجهیزات به طور مجزا حساب می شوند.

هزینه کاشت چمن، گل و گیاه در روف گاردن

همچنین بهتر است بدانید که قیمت اجرای روف گاردن در این بخش به صورت متری محاسبه می شود. همچنین نوع و تعداد گل و گیاهانی که قرار است نصب شوند تاثیر مستقیمی بر روی قیمت نهایی دارند .

4. هزینه برق‌کشی و کابل‌کشی در روف گاردن

در این بخش نیز هزینه ها به صورت متری محاسبه می شوند و متراژ کابل های استفاده شده تاثیر مستقیمی بر روی قیمت دارند. همچنین بهتر است بدانید که در این بخش کارهایی مربوط به لوله کشی گاز برای باربیکیو و … نیز انجام می شود و کلیه ای هزینه های مربوطه نیز به صورت متری حساب می شوند .

هزینه روف گاردن

5. هزینه آهن‌ کشی کف

هزینه آهن‌کشی کف

در این قسمت کارهای مربوط به جوشکاری انجام می شود و طول و عرض کار و همچنین وزن آهن های استفاده شده در قیمت تاثیر گذار هستند و دستمزد نیز به صورت متری حساب می شود .

6. هزینه نورپردازی در اجرای روف گاردن

هزینه ای خرید و نصب ابزارها و تجهیزات لازم در اجرای نورپردازی در این بخش می باشد . هر چقدر که تجهیزات استفاده شده بیشتر و مدرن تر باشد مسلما قیمت نیز بالاتر خواهد بود .

در جدول زیر می توانید هزینه های بخش نورپردازی را مشاهده کنید :

چراغ‌های دفنی فضای باز استفاده شده در روف گاردن

از 200.000 تا 500.000 تومان

چراغ‌های ال ای دی

از 300.0000 تومان به بالا

مه پاش

از متری 100.000 تومان به بالا

ریسه ال ای دی

از متری 35.000 تومان به بالا

 

7. قیمت ساخت و نصب تجهیزات جانبی در روف گاردن

در روف گاردن یک سری تجهیزات جانبی نصب می گردد و هر کدام از این تجهیزات شامل قیمت های مختلفی می شود . به طور مثال شما می توانید در روف گاردن خود باربیکیو، آلاچیق ، مبلمان فضای باز و … داشته باشید که نصب و اجرای هر کدام از آن ها شامل هزینه می شوند .

هزینه ساخت و نصب تجهیزات جانبی در روف گاردن

8.هزینه اجرای قلوه سنگ در روف گاردن

یکی از پرکاربردترین المان ها برای اجرای کف سازی روف گاردن قلوه سنگ می باشد . قلوه سنگ ها در رنگ های متنوعی وجود دارند که می توان با توجه به سلیقه و درخواست کارفرما از هر کدام از اندازه ها و رنگ ها استفاده نمود . اجرای قلوه سنگ راه اقتصادی تری می باشد و مقاومت آن تا سال ها تضمین شده می باشد .

هزینه مربوط به پوشش گیاهی روف گاردن

یکی از بخش‌های پرهزینه بام سبز ، فضای سبز است . حدود 30 درصد از هزینه ها مربوط به این بخش است . فضای سبز روی بام می تواند با توجه به سلیقه و اقلیم منطقه و شرایط آب و هوایی منطقه انواع مختلفی داشته باشد . هزینه فضای سبز شامل پوشش گیاهی ، چمن کاری بخش های مختلف و یا مجموعه ای از درختان و درختچه ها و هزینه کاشت و نگهداری انواع گل و گیاهان کاشته شده در روف گاردن است .

این بخش می تواند بیشترین هزینه را بر دوش کارفرما بگذارد . از سوی دیگر برای در نظر گرفتن شرایط اقلیمی مناسب نیاز است که طرح مشخصی در نظر گرفته شود و شرایط سازه ای ارزیابی شود. مشخص است که انتخاب گیاهان مناسب بام می بایست بر اساس شرایط آزمایشی نیز بررسی شود.

با توجه به نوع گیاهان و تراکم فضای سبز و استفاده از درختچه های آرایش شده و خاص ، هزینه اجرای روف گاردن متفاوت خواهد بود. هرچه تعداد درختان بیشتر باشد و تراکم بالاتری داشته باشد در نهایت هزینه اجرا بیشتر خواهد شد. در کنار این موضوع ، برخی از گیاهان هستند که بسیار نادر بوده و در برخی از مناطق رشد می کنند در نتیجه دسترسی به آنها کار ساده ای نیست. به این ترتیب بهتر است در تعیین قیمت ساخت روف گاردن اطلاعات کاملی در مورد نوع گیاه و فضای رشد آن نیز داشته باشید .

هزینه مربوط به پوشش گیاهی روف گاردن

 

هزینه آبیاری اتوماتیک در ساخت روف گاردن

  1. یکی از عوامل مهم نگهداری از گیاهان بام سبز آبیاری آن است. برای نگهداری از گیاهان و افزایش طول عمر روف گاردن میبایست آبیاری منظم در فواصل مشخص صورت گیرد.
  2. آبیاری فضای سبز چه در روف گاردن و یا در دیگر فضاها یا به صورت دستی، قطره‌ای و هوشمند اجرا می‌شود .
  3. به دلیل محدودیت هایی که در زمینه بهره گیری از نیروی انسانی وجود دارد ، چنانچه این فضا اتوماتیک و قطره ای بوده و به نیروی انسانی وابسته نباشد ، نظم بیشتری در آن دیده می شود .
  4. طبیعی است که آبیاری فضای سبز روف گاردن به صورت دستی بسیار ارزان‌تر از استفاده از سیستم‌های قطره‌ای هوشمند است . ولی با استفاده از سیستم‌های هوشمند آبیاری نیاز به کنترل و سرکشی کاهش پیدا می کند.
  5. در جدیدترین نوع اجرای روف گاردن از آبیاری اتوماتیک به خصوص سیستم قطره ای هوشمند استفاده می شود.
  6. آبیاری اتوماتیک در لیست ضرورت های اجرای روف گاردن قرار می گیرد. هزینه اجرای آبیاری اتوماتیک در مقایسه با عملکرد آن بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است .
  7. اگر چه ممکن است در نگاه اول آبیاری اتوماتیک هزینه بیشتری داشته باشد. اما در مدت زمان طولانی به نسبت قیمت و کارکرد خود صرفه اقتصادی بسیار بالایی دارد. شایعاتی مبنی بر اینکه با استفاده از این روش با افزایش قیمت ساخت روف گاردن روبرو هستیم اشتباه است. عملکرد این بخش به صرفه است .

ezgif 4 0d74ce7ba1 3

سخن پایانی :

با توجه به مطالب ارائه شده، به شما پیشنهاد می‌دهیم با شرکت سورن بام تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری درباره هزینه‌ها و اجرای روف گاردن دریافت کنید. این شرکت دارای مشاوران و کارشناسان مجرب است که به صورت  100% رایگان به شما کمک خواهند کرد. همچنین، سورن بام در زمینه ی اجرای محوطه سازی، فضای سبز، آلاچیق، بام سبز و نورپردازی فعالیت می کند . برای مشاهده ی پروژه های بیشتر به اینستاگرام مراجعه فرمایید .

 

سوالات متداول

1. مهم ترین مراحل اجرای روف گاردن چیست ؟

نقشه‌برداری – آماده‌سازی – برق‌کشی – لوله‌کشی – زهکشی – اجرای فضای سبز – چوب و شن کف – نصب تجهیزات جانبی 

هزینه ها به صورت متری محاسبه می شوند و متراژ کابل های استفاده شده تاثیر مستقیمی بر روی قیمت دارند

باربیکیو، آلاچیق، مبلمان فضای باز و …

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های بام سبز سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید