طراحی و اجرای آبنمای خانگی

آبنما حبابی دیواری

آنچه در این مقاله میخوانیم

طراحی و اجرای آبنمای خانگی در اکثر نقاط و شهر های ایران آبنما نمادی از رود و چشمه و نشانه ای از آرامش است .

در معماری سنتی ایران ، از دیر باز تا کنون سعی شده به نحوی آب را در معماری به کار برده ، زیرا آب را عنصری بسیار مقدس و زندگی بخش می دانستند .

این علاقه به وجود آب در کنار جریان زندگی هنوز ادامه داشته اما ، امروزه امکان به کار بردن عناصر گذشته مانند ، حوض نیست پس آبنما بهترین عنصر برای به کار بردن آب به

شکلی مدرن و تازه می باشد ، که امکان به کار بردن در فضای داخلی را به راحتی داشته و زیبایی محیط را چند برابر می کند .

آبنما برای خانه :

نشیمن:

طراحی و اجرای آبنمای خانگی مهم ترین بخش داخلی خانه که معمولا بهترین تزیینات و دکوراسیون را دارد و داشتن یک آبنما در این فضا کمک به لوکس تر شدن آن می کند .

به کار بردن یک آبنمای زیبا مدرن یا سنتی نسبت به طراحی فضای شما کمک به چیدمان مبلمان کرده ، و می توانید آبنما را مرکز کانونی قرار داده و مبلمان را دور آن یا نسبت به آن بچینید .

لابی :

یکی از مناسب ترین فضاها برای اجرای انواع آبنما است ، زیرا محل انتظار بوده و بدو ورود به خانه است که باید جلوه مناسبی داشته باشد .

در این فضا نیز آبنمای دیواری انتخاب مناسبی است یا آبنمای مجسمه ای ( مجسمه همراه فواره ) .

روف گاردن:

یکی دیگر از فضاهای بسیار مناسب برای به کار بردن آبنما ،

پشت بام خانه است که به عنوان یک فضای باز بسیار بزرگ تر از تراس است و در صورت داشتن روف گاردن می توان انواع آبنما ها را به کار برد مانند آبنما های پرده ای که بسیار

مدرن و زیبا هستند .

تراس :

فضای دیگری از خانه که برای ایجاد محیطی برای دور هم جمع شدن و نشیمن بسیار مناسب است و باید با عناصر مختلف فضای آن را دل نشین تر کرد .

استفاده از یک آبنمای کوچک رومیزی در صورت کم بودن فضا و یا آبنمای صخره ای و شیشه ای .

مقالات مرتبط
پروژه‌های آبنما سورن بام
با ما در ارتباط باشید