طراحی تراس مدرن

طراحی تراس مدرن

آنچه در این مقاله میخوانیم

10ایده برای طراحی تراس مدرن

تراس و بالکن هر خانه مکانی فوق العاده برای استراحت، خواندن کتاب و لذت بردن از غذا خوردن در بیرون است، به خصوص در زندگی روزمره امروزی که همه ما در خانه می مانیم و از لذت بردن از فضای باز محروم هستیم. امروزه طراحان ایده های مختلفی برای طراحی تراس و بالکن ارائه می دهند. از سبک های شیک سنتی و قدیمی گرفته تا ایده های مینیمال و مدرن. طراحی تراس و بالکن مدرن می تواند کاملا متفاوت باشد و شما می توانید هر ظاهری به آن بدهید تا فضایی منسجم برای خود در داخل و خارج خانه ایجاد کنید.

طراحی تراس مدرن

رنگ در طراحی تراس و بالکن

سبک مدرن را می توان با لمس سبک های مدیترانه ای، بوهو، ساحلی و بسیاری از سبک های دیگر که دوست دارید برجسته کرد. تراس ها و بالکن های مدرن معمولا دارای رنگ های عمدتا خنثی مانند قهوه ای مایل به زرد، بژ، خاکستری، کرم و … یا تقریبا تک رنگ مانند سیاه و سفید یا خاکستری و سفید هستند که با رنگ های دیگر ترکیب می شود. ، آبی، صورتی، زرشکی یا زرد، همه آنها با گیاهانی که بیرون خواهند بود عالی به نظر می رسند. استفاده از مواد خاص مانند بتن، چوب، حصیر، فلز، منسوجات مختلف و مواد دیگر می تواند به جذابیت بیشتر فضا نسبت به فضا کمک کند. آن را خاص تر کنید.

طراحی تراس مدرن

طراحی تراس مدرن کوچک

یک تراس یا پاسیو کوچک به این معنی نیست که نمی توانید فضای بسیار شیک و جذابی داشته باشید، بلکه می توانید از آن به نحو احسن استفاده کنید و هر فعالیت یا آرامشی در فضای بیرونی شما لذت بخش خواهد بود. بیایید در مورد طراحی تراس مدرن کوچک چنین فضایی برای شگفت انگیز شدن صحبت کنیم.

نکات اساسی برای طراحی یک تراس کوچک مدرن

یک طرح رنگ خنثی را در نظر بگیرید زیرا همه رنگ های دیگر فضا را کوچکتر نشان می دهند. فضا را بیش از حد شلوغ نکنید، فقط مبلمان و دکوری را انتخاب کنید که واقعاً به آن نیاز دارید، بگذارید در مقیاس بزرگ باشند. مینیمالیستی فکر کنید زیرا این سبک کمتر و بیشتر است و این چیزی است که برای یک تراس کوچک به آن نیاز دارید. به عنوان مثال: یک تراس التقاطی روشن با چند صندلی و یک میز کناری، یک فرش، چراغ ها و گل های گلدانی و فضای سبز می تواند فضای زیبایی را برای بالکن شما ایجاد کند، یا یک تراس پاستلی شیک با مبلمان مدرن سفید، چراغ، کف، میزهای شیک. و یک دیوار سبز می تواند آرامش و زیبایی را به بالکن شما برساند.

همانطور که در بالا ذکر شد، سبک مینیمالیستی بهترین راه حل خواهد بود، اما مطمئناً می توانید به سبک های اسکاندیناویایی، مدرن اواسط قرن، بوهو و بسیاری از سبک های دیگر بروید، فقط سبکی با دکور زیاد و عجیب و غریب را با مقدار زیادی انتخاب نکنید. از جزئیات فضای شما را شلوغ می کند. به عنوان مثال، یک تراس اسکاندیناوی با مبلمان حصیری تیره، فانوس های شمعی، فضای سبز گلدانی، یک میز قهوه پیش ساخته، یا یک تراس خنثی به سبک بوهو با تخت چوبی، فانوس های شمعی حصیری و فلاورباکس، فضای سبز گلدانی و درختان شما را زیبا می کند.

طراحی تراس مدرن

مبلمان داخلی را در نظر بگیرید زیرا باعث صرفه جویی زیادی در فضای کف می شود و در عین حال سبک به نظر می رسد. اگر نه، صندلی های گرد و هوادار با پشتی نخ بافته را در نظر بگیرید، به سراغ مبلمان حصیری یا مبلمان فلزی نفیس با پایه های نازک بروید. مبلمان تاشو را امتحان کنید که برای بیرون از خانه بسیار محبوب است یا فقط به سراغ یک تکه صندلی بزرگ بروید. تراس خود را شلوغ نکنید و فقط از قطعات مورد نیاز خود استفاده کنید و به سراغ مبلمان با فضاهای ذخیره اضافی (پوف، نیمکت، مبل) بروید. اگر دیواری در بالکن خود دارید، به سراغ قفسه های دیواری بروید که فضای زیادی را در کف بالکن شما ذخیره می کنند.

گیاهان و گل های گلدانی تراس را به یکباره تازه می کند و آن را بسیار دلپذیر می کند. بالش ها، پتوها را اضافه کنید و قالیچه ها را برای راحتی بیندازید، چند فانوس شمع بگذارید و چراغ ها را در اطراف آویزان کنید. به این ترتیب تراس را بسیار جذاب خواهید کرد. اگر بتوانید یک کاسه آتش نشانی یا یک شومینه قابل حمل اضافه کنید، این نیز ایده خوبی خواهد بود! اگر فضای زیادی ندارید، می‌توانید فقط چند گل سبز و گلدانی را در تراس آویزان کنید یا اگر آنها را دارید به دیوارها و پرده‌ها آویزان کنید. به نمونه های زرق و برق دار نگاهی بیندازید و الهام بگیرید تا تراس کوچک مناسبی را برای خود بسازید!

تراس سبز

طراحی تراس بزرگ مدرن

تراس های بزرگ فضای مناسبی برای چیدمان مبلمان دارند و بهتر است در فضای تراس از مبلمان و میز ناهارخوری با طراحی بسیار زیبا استفاده کنید. کوسن و دیوار سبز از دیگر وسایلی هستند که قطعا می توانید در تراس از آنها استفاده کنید.

طراحی تراس مدرن

نکات اساسی برای طراحی یک تراس بزرگ مدرن

گل و گیاه عناصری جذاب و کاربردی برای طراحی دکوراسیون تراس های بزرگ هستند و می توانید با کمک گیاهان مقاوم و چیدمان خاص آنها در تراس جلوه ای خاص و متفاوت به فضای دکوراسیون ببخشید. آن را زیبا کنید و سبزیجات مختلف را در باغچه بکارید.

برای تزئین دیوار تراس اغلب از قفسه ها و قفسه های دیواری استفاده می شود و می توانید از فضای قفسه برای چیدمان گلدان های رنگی استفاده کنید. همچنین می توانید دیوارهای تراس های بزرگ را با کمک پانل های زیادی تزئین کنید. برای تزیین فضای تراس می توانید مدل آبنما با طرحی خاص تهیه کنید. زیرا یک آبنمای خاص می تواند در بالکن و تراس بدرخشد.

قرار دادن تاب دو نفره کوچک برای دکوراسیون یک تراس بزرگ بسیار زیبا و شیک است. این ایده بسیار محبوب است و بسیاری از افرادی که یک تراس بزرگ دارند می توانند یک تاب دو نفره روی آن قرار دهند.

طراحی تراس مدرن

کف تراس یکی از بهترین مکان ها برای اجرای ایده هاست. می توانید طبق سلیقه خود کف تراس را با چوب پلاست یا چمن مصنوعی تزئین کنید. این دو ایده بسیار خاص هستند. ایده های رایج تر برای کف تراس شامل سرامیک، فرش و غیره است.

نورپردازی یک تراس بزرگ بسیار مهم است و می توانید با کمک رشته چراغ ها و چراغ های دیواری و فانوس های زیاد تراس را روشن کنید. همچنین می توانید از نور پنهان در فضای تراس استفاده کنید و فضایی رویایی در این قسمت از تراس ایجاد کنید.

یکی دیگر از مواردی که می توان برای طراحی یک تراس بزرگ در نظر گرفت استفاده از سایبان و چترهایی است که از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری می کند. این چترها در رنگ های مختلف موجود هستند و با کمی خلاقیت می توانید ترکیب رنگی مناسب را انتخاب کرده و در محیط پیاده سازی کنید.

دیوار سبز یکی دیگر از ایده های خلاقانه برای طراحی تراس است. از این دیوارها می توان برای تراس های بزرگ استفاده کرد. این دیوار سبز حس سرزندگی و انرژی مثبت را منتقل می کند.

مبلمان و قرار دادن مبل و صندلی یکی از بهترین ایده ها برای تزیین یک تراس بزرگ است. زیرا فضای کافی برای این کار دارید و می توانید بهترین استفاده را از آن ببرید. داشتن یک تراس بزرگ نعمت بزرگی است که هر خانواده ای نمی تواند از آن استفاده کند. پس سعی کنید از آن نهایت استفاده را ببرید.

شرکت سورن بام

مجموعه ی سورن بام در سال 1389 با هدف گسترش فضای سبز و استفاده ی بهینه از فضا های بلا استفاده تاسیس شد. شرکت سورن بام با بهره بری از مهندسین با تجربه و طراحان حرفه ای همواره در تلاش اند تا بهترین تجربه از طراحی تراس و بالکن را کسب کنید. این شرکت همواره می کوشد تا با استفاده از برترین متریال و مصالح با کمترین هزینه بهترین طراحی تراس مدرن را برای شما ایجاد کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اجرای طراحی تراس و اجرای تراس سبز می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید.

همچنین می توانید شرکت سورن بام را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

مقالات مرتبط
پروژه‌های تراس سبز سورن بام
درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید