طراحی بام سبز ، روف گاردن

طراحی بام سبز ، روف گاردن

آنچه در این مقاله میخوانیم

طراحی بام سبز ، روف گاردن

طراحی بام سبز ، روف گاردن به محلی اطلاق می شود ، که بر روی بام فضای سبز  در نظر گرفته شده و اجراء می شود . نوع طراحی بام سبز بستگی به عوامل مختلف همچون سازه ساختمان ، کاربری ، شرایط  اقلیمی و سلیقه کارفرما دارد .

روش های گوناگون اجرای بام سبز :

  1. بام گسترده .
  2. بام سبز متمرکز .
  3. بام سبز نیمه متمرکز .

مزایا و فواید طراحی بام سبز  :

roof garden ها تاثیر بسزایی در هزینه قبض برق دارند ، گیاهان کاشته شده در بام سبز منجر به گرمای لازم برای ملک شما در فصل زمستان و خنک کردن منزل شما در فصل تابستان می شود . گیاهان کاشته شده در ROOF GARDEN موجب تولید اکسیژن می شود و دی اکسید کربن را از بین می برد ، لازم به ذکر است آلاینده های معلق در هوا را نیز از بین می برد .نکته حایز اهمیت اگر چه یک بام سبز کوچک  موجب رفع  مشکل آلودگی هوا نمی شود ولی می تواند هوای اطراف شما را تصفیه و تمیز کند .

معایب ROOF GARDEN :

اجرای طرح بام سبز چالشی بزرگ است که قابلیت نصب آن بر روی ساختمان های بزرگ امان پذیر است و در ساختمان های کوچک امکان پذیر نمی باشد و در صورت اجراء در ساختمان های کوچک  هزینه آن نسبتا زیاد است و مانند کاشی کاری ساده سقف بام که هزینه زیادی ندارند نیست و هزینه آن نسبتا بیشتر است . بام های سبز به  عایق بندی و ضد آب کردن بیشتری نیاز دارند . ROOF GARDEN و یا همان بام سبز نیاز به نگهداری بیشتری دارند و سقف های عادی نیاز به مراقبت و نگهداری زیادی ندارند .

17 8

شرکت سورن بام با سالها تجربه در طراحی و ساخت انواع بام های سبز به  طور کاملا تخصصی فعالیت دارد و در زمینه طراحی و اجرای محوطه سازی ، آبنما ، آلاچیق ، پرگولا ، انواع فلاور باکس و …. نصب سیستم آبیاری قطره ای ، سیستم مه پاش و هرگونه فعالیت سبز نیز فعالیت دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های بام سبز سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید