پروژه بام سبز ارسی خانه

طراحی الاچیق فلزی

آنچه در این مقاله میخوانیم

پروژه بام سبز ارسی خانه یکی از معروف ترین پروژه های شرکت سورن بام می باشد .این بام سبز واقع در تهران ، خیابان گیشا ( نصر ) ، خیابان علیایی ، پلاک 104 است که دارای مساحت 300 متر مربع بوده می باشد . علت شهرت آن بردن در جایزه معمار خاورمیانه ، گرفتن مدال برنز  A design award  برای طراحی فوق العاده آن ، نمای برتر منطقه 2 و بسیاری از عناوین دیگر که توانسته این پروژه را جهانی کند .

معماری پروژه بام سبز ارسی خانه

در این ساختمان مسکونی علاوه بر مدرن بودن و استفاده از المان های به روز ، برای طراحی هر قسمت ، از مقداری معماری ایرانی استفاده شده است زیرا توجه به استفاده از عناصر آب ، گیاهان و نور که جز جدا نشدنی معماری ایرانی است .

معماری سبز یا پایدار در هر جای این بنا به چشم می خورد . درب ورودی با کاشت گیاهان مزین شده است بنابراین حس دعوت کنندگی فوق العاده ای برای مخاطبان ایجاد نموده است . گلدان های چوبی ریلی و مهم تر از آن روف گاردن اجرا شده در بام ساختمان می تواند برای نداشتن حیاط جایگزین مناسبی باشد . قرار گرفتن خر پشته در وسط بام باعث شده است که دو فضای نشیمن مجزا در بام بوجود بیاید بنابراین امکان استفاده ی دو یا چند خانواده ی همزمان از روف گاردن می باشد .

پوشش گیاهی پروژه بام سبز ارسی خانه

در این پروژه طراحان از گیاهان با تغییرات فصلی کمتر استفاده ی زیادتری کرده اند . گیاهان 4 فصل و همیشه سبز مانند : شمشاد ، کاج ، یاس هلندی ، لیزماکیا ، افرا و … و گیاهان فصلی مانند : اطلسی و پریوش کاشت شده اند . برای کاشت گیاهان ، با توجه به مقدار آب مورد نیاز برای هر نوع ، گیاهان شبیه به هم در کنار هم کاشته شده اند تا آبیاری آن ها راحت تر باشد . همچنین از گیاهان با برگ سمی یا گرده افشان و آلرژی زا استفاده نشده است.

وضعیت آبیاری پروژه بام سبز ارسی خانه

همچنین در این روف گاردن از سیستم آبیاری قطره ای استفاده شده است که فواید بسیاری دارد . یکی از مهم ترین مزایای اجرای سیستم آبیاری قطره ای صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از اتلاف منابع آب می باشد بنابراین اجرای آن امری بسیار مهم و ضروری است .

شرکت خدماتی سورن بام

شرکت خدماتی سورن بام با بیش از 13 سال سابقه در حوزه محوطه سازی و فضای سبز امروزه به یکی از برترین و معتبر ترین شرکت های اجرایی محوطه سازی تبدیل شده است. این شرکت با استفاده از بهترین متريال در ساخت دیوار سبز مصنوعی، آبنما، آلاچیق، فلاور باکس و… با ارزان ترین قیمت آماده همکاری با شما است. در مجموعه سورن بام طراحان و مهندسین با تجربه و مجربی وجود دارند که آماده پاسخ گویی به شما به صورت کاملا رایگان هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و از قسمت مشاوره رایگان سایت بهره ببرید.

برای مشاهده پروژه های انجام شده توسط مجموعه سورن بام می توانید اینستاگرام شرکت را دنبال کنید.

روف گاردن ارسی خانه(برنده جایزه معمار)

روف گاردن ارسی خانه(برنده جایزه معمار)

روف گاردن ارسی خانه(برنده جایزه معمار)

روف گاردن ارسی خانه(برنده جایزه معمار)

روف گاردن ارسی خانه(برنده جایزه معمار)

روف گاردن ارسی خانه(برنده جایزه معمار)

روف گاردن ارسی خانه(برنده جایزه معمار)

پروژه بام سبز سورن بام
درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید