طراحی تالار عروسی

طراحی تالار عروسی

آنچه در این مقاله میخوانیم

زمانی که صبحت از مراسمات و مجالس جشن و ترحیم و حتی مراسم مذهبی بزرگ می شود، همه به فکر تالار ها و سالن های مهمانی و پذیرایی می افتند . یکی از اصولی ترین و مهم ترین فعالیت هایی که پیش از هر اتفاق باید مورد توجه قرار بگیرد، تحلیل فضا و مطالعات و فاز های طراحی است .

تاسیس تالار پذیرایی ، نیازمند مراجعه به معماران و مهندسانی است که با اصول طراحی تالار پذیرایی آشنا هستند . افرادی که با این اصول آشنا هستند از تمام جزئیات و زیر و بم های آن آگاه هستند و مشاوره و یک طراحی جذاب در ساخت تالار پذیرایی به شما ارائه می دهند . این اصول مهم و خاص از قبل طراحی تا پایان اجرا را شامل می شود و با تمام ضوابط و قوانین طراحی تالار پذیرایی با توجه به اصول حاکم از نظر بهداشت، آتش نشانی، شهرداری و … است .

ضوابط و استاندارهای طراحی تالار عروسی

اولین قدم در طراحی و اجرای تالار عروسی تعیین ابعاد زمین است . طول زمین مورد نظر باید تقریبا بین 40 تا 50 متر باشد . قدم بعدی این است که تالار در چه قسمتی از شهر باشد و چه مقدار از فضا را می خواهید به تالار و چه مقدار را به پارکینگ اختصاص دهید . در انتها باید قوانین و ضوابط مربوط به ساختمان های چند طبقه و استفاده از کانکس را مد نظر قرار داد . پس از تعیین این موارد به سراغ طراحی پلان و جایگذاری المان ها می رویم .

طراحی تالار عروسی

طراحی فضاها در تالار عروسی

فضاهای متعددی در تالار عروسی وجود دارد که وجود بعضی از آن ها ضروری و اجرای مواردی از آن هم سلیقه ای می باشد . مواردی که اجرای آن ها طبق قوانین و ضوابط ضروری می باشد امکان حذف را ندارند اما فضاهایی که سلیقه ای هستند امکان حذف آن ها وجود دارد . در ادامه به معرفی و بررسی برخی از این فضاها می پردازیم .

فضاهای ضروری در طراحی تالار عروسی

از جمله فضاهای ضروری در تالار ها می توان به سالن های مردانه و زنانه ، آشپزخانه ، سالن توزیع غذا ، سرویس بهداشتی ، اتاق مدیریت و فضاهای ارتباطی مانند پله ها و راهرو ها اشاره نمود . وجود این گونه فضاها برای گرفتن مجوزهای مربوط به افتتاح تالار عروسی لازم و ضروری می باشد .

فضاهای غیر ضروری در تالار عروسی

این فضاها که به ریز فضا شناخته می شوند جز فضاهایی هستند که به تکمیل فضای تالار و زیبایی آن کمک بسیاری می کنند و از جمله این فضاها می توان به سالن مجزای عکاسی ، محوطه و لابی و پارکینگ با ظرفیت بالا به طوری که آرامش میهمانان در این خصوص تامین باشد .

طراحی تالار عروسی

عوامل تعیین کننده ی برای متمایز بودن طراحی تالار عروسی

در بازار به علت تعدد تالارهای عروسی همواره رقابت بالا می باشد . در این بازار اگر استاندارد های بالایی را در طراحی تالار رعایت نکنیم ممکن است در بین رقبا حرفی برای گفتن نداشته باشیم . در قدم اول طراحی فضاهایی که طبق ضوابط و قوانین باشند و در قدم دوم طراحی های مجلل برای دکوراسیون داخلی ، سرویس دهی هایی مانند گل آرایی ، شمع آرایی ، آتش بازی می تواند بسیار بر روی جذب مشتری تاثیرگذار باشد .

یک تالار عروسی با طراحی های غیر استاندارد که طبق قوانین و ضوابط به روز نباشند به طور کلی از فضای رقابتی بین دیگر رقبا حذف خواهند شد . همیشه موفق ترین تالارها در جذب مشتری آن هایی هستند که برای این کار استراتژی ویژه ای دارند .

طراحی تالار عروسی

طراحی خارجی تالار عروسی

امروزه با پیشرفت صنعت محوطه سازی ساخت محوطه های خارجی و سر باز برای تالارها و عمارت ها افزایش یافته است . این قسمت ها که اغلب با چمن های مصنوعی کف سازی می شوند برای اجرای آتش بازی ها و مراسم بریدن کیک مناسب می باشند . در فصول گرم و معتدل سال نیز با چیدن میز و صندلی می توان از برگزاری مراسم در فضای باز نیز استفاده نمود .

طراحی داخلی تالار عروسی

یک تالار عروسی علاوه بر داشتن فضای خارجی که اغلب برای فصول گرم سال مناسب می باشد ، باید دارای یک تالار به عنوان بخش داخلی نیز باشد . در فضای داخلی برای دیوار ها می توان از آیینه کاری و گچ بری های مجلل استفاده نمود تا زیبایی هر چه بیشتری به فضا بدهد . در ادامه به برخی نمونه هایی از کارهایی که می توان برای فضای داخلی استفاده نمود اشاره خواهیم کرد :

  • تزئینات جایگاه عروس و داماد
  • اجرای نورپردازی مناسب و استفاده از نورهای مخفی
  • شمع آرایی
  • گل آرایی
  • ایجاد یک استیج برای رقص افراد
  • فضای کافی برای رفت و آمد و پذیرایی میهمانان

طراحی تالار عروسی

ظرفیت طراحی تالار عروسی

همواره ظرفیت تالارها و میزان جمعیتی که می تواند در آن جای بگیرند از موضوعاتی بسیار مهم است که دغدغه ی تمام طراحان و کارفرمایان می باشد . با توجه به المان های اجرا شده و جایگذاری میزها و صندلی ها می توان حداقل و حداکثر ظرفیت را برای یک تالار بدست آورد . بهینه ظرفیت برای هر متر مربع یک نفر می باشد . بطور مثال اگر یک فضا به اندازه ی 400 متر مربع داشته باشیم ظرفیت آن 400 نفر می باشد که بین 5 تا 15 درصد می توان این ظرفیت را افزایش داد .

دیوار سبز

نتیجه گیری

امروز تالارهای عروسی جز کاربردی ترین فضاها می باشند که بسیاری از افراد از آن ها استفاده می کنند . تالارهای عروسی باید طبق آخرین متد و استاندارهای روز دنیا باشند تا در بازار رقابتی برای جذب مشتری حرفی برای گفتن داشته باشند . طراحی و اجرای  تالارهای عروسی کاری تخصصی و می باشد و بهتر از برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه ی خود از کارشناسان مجرب در این زمینه کمک بگیرید .

شرکت سورن بام

مجموعه ی سورن بام در سال 1389 با هدف گسترش فضای سبز و استفاده ی بهینه از فضاها تاسیس شد . کارشناسان شرکت سورن بام با بهره از تجربه و مهارت کافی در زمینه ی طراحی و اجرای تالارهای پذیرایی و عروسی و اجرای المان های مختلف مانند آبنما و آلاچیق در آن ، آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی رایگان به شما کارفرمای محترم در این زمینه ی می باشند . شما می توانید برای مشاهده پروژه های بیشتر به اینستاگرام مراجعه فرمایید .

سوالات متداول طراحی تالار عروسی

قیمت طراحی تالار عروسی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت طراحی تالار عروسی به عوامل متعددی بستگی دارد که مساحت و پیچیدگی یا سادگی طرح مورد نظر از تاثیرگذارترین آن ها می باشد . 

المان های بسیاری در محوطه ی تالار عروسی اجرا می شوند که آبنما و آلاچیق شیشه ای از پرکاربردترین آن ها می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های طراحی سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید