اجرای روف گاردن در مازندران

اجرای روف گاردن در مازندران

آنچه در این مقاله میخوانیم

اجرای روف گاردن در مازندران

اجرا روف گاردن در مازنداران  با آب و هوای سرد کوهستانی زمستان های سرد و تابستان های کوتاه برای شما قابلیت استفاده بهینه و عالی از روف گاردن را رقم زده است . یکی از پروژه های خاص و منحصر بفرد پیاده سازی روف گاردن در شهر زیبای مازندران در متل قو، توسط تیم حرفه ایی سورن بام اجرا شد. در اینجا شما را با شرایط اجرا روف گاردن بیشتر آشنا میکنیم.

اجرای روف گاردن در مازندران

اجرای روف گاردن در مازندران

ایجاد طراحی و اجرای روف گاردن چیست؟

با شهر نشینی و بودن در ساختمان های مدرن و دور بودن از طبیعت باعث شده تا فضایی که در آن زندگی میکنیم خیلی خسته کننده بنظر بیاید شما میتوانید با آوردن و طراحی و اجرای روف گاردن در محل زندگی خود از فضای سبزمورد نظر لذت ببرین نکته جالب توجه این است که شما میتوانید طرح مورد نظر خودتون رو با کارشناسان و معماران حرفه ایی و خبره شرکت سورن بام در میان بگذارید تا شما را در پیاده سازی آن کمک کنند.

اجرای روف گاردن در مازندران

اجرای روف گاردن در مازندران

اجرای شاسی کشی در روف گاردن

این روف گاردن بصورت شمالی ،جنوبی اجرا شده که در قسمت شمال مشرف به متل قو و دریا و برج های عظیم زاده می‌باشد و در جنوب به جنگل مشرف می‌باشد.
این پروژه یکی از زیبا ترین و لاکچری ترین روف گاردن هایی است که در مازندران اجرا شده است که در آن استخر ، حمام سولار ،باربیکیو ،آلاچیق ،فلاورباکس اجرا شده است .کف سازی آن بصورت شاسی کشی انجام شده که از کف فاصله دارد.
در شمال به واسطه این که دیگر استخر ها را در حیاطر اجرا نمیکنند به همین دلیل در این پروژه استخر به روف گاردن انتقال پیدا کرده است. و به واسطه کاشت اجرای فضای سبز یک فضای safe یا security  ایجاد شده است شما میتوانید در آنجا شنا کنید و لذت ببرید اجرای فضای سبز این روف گاردن از گیاهانی مانند یاس هلندی که یک دیوار سبز را تشکیل میدهند و دور استخر را احاطه کرده است.

اجرای شاسی کشی روف گاردن در مازندران

اجرای شاسی کشی روف گاردن در مازندران

ایجاد و پیاده سازی استخر در روف گاردن متل قو

برای ایجاد فضاهای مدرن و لاکچری میتوانید از از المان های زیادی در روف گاردن خود استفاده کنید ولی یکی از گزینه های فوق لاکچری و جذاب وجود استخربرای روف گاردن است .چون باعث ایجاد فضای لاکچری و جذاب میشود و لذت شما را ازشنا کردن در ارتفاعات چند برابر میکند.

22 1

نکاتی که قبل از ساخت استخر روی بام سبز باید رعایت شود

قبل از ساخت این المان لاکچری و جذاب به نکته خیلی مهمی باید توجه داشت که آن هم به قدرت تحمل ساختمان برمیگردد. باید توجه کنید که قبل از پیاده سازی استخر مورد نظر آیا ساختمان شما قدرت تحمل وزن استخر ساخته شده را دارد یا خیر؟و سئوال مهم دیگر که آیا میتوان جلوی نشت آب را گرفت؟

بررسی محاسبه ورزن استخر روی روف گاردن

همانطور که در بالا ذکر شد بررسی تحمل وزن ساختمان برای قرار گیری استخر بسیار مهم و ضروری میباشد. برای اینکار بهتر است اول از همه شما حجم استخر خود را بررسی کرده توجه داشته باشید که حجم استخر به ظاهر هندسی آن وابستگی کامل دارد. شما عزیزان بعد از محاسبه حجم استخر خود و حجم آبی که آن را در برمیگیرد میتوانید تصمیم به پیاده سازی آن کنید.

مراحل نگهداری از استخر در روف گاردن

بعداز پیاده سازی و اجرای استخر در روف گاردن باید مواردی جهت نگهداری از آن رعایت شود که شامل حفظ کیفیت آب و سلامتی کاربران میباشد. توجه داشته باشید که نگهداری از استخر روی روف گاردن با نگهداری از استخر های دیگر هیچ تفاوتی ندارد.

بهتراست هر چند وقت یکبار سطح آب را که شامل برگ ها ،حشرات و… پاک شود که از سبز شدن آب استخر جلوگیری شود.شما میتوانید سیستم های رباتیک را برای تمیز و تصفیه کردن استخر به کار بگیرید.حتی میتوانید از موسساتی که در این زمینه فعالیت دارند هم در حل این موضوع کمک بگیرید.

 

کاشت گیاهان روف گاردن در مازندران

گیاهانی که در بام سبز به کار گرفته میشوند، باید از استحکام و ماندگاری بالا برخوردار باشند. با توجه به آب و هوای مطبوع مازندران گیاهان زیادی وجود دارند که مناسب بام سبز یا روف گاردن هستند.
شما میتوانید هرنوع گیاهی را در بام سبز خود داشته باشید که عبارتند از :

  • گیاهان زینتی
  • گیاهان خوراکی
  • گیاهان پرورشی
  • گیاهان پوششی
  • گیاهان مقاوم در برابر خشکی
کاشت گیاهان روف گاردن

کاشت گیاهان روف گاردن

ویژگی گیاهان کاشته شده در بام سبز مازندران

گل و گیاهی که در روف گاردن کاشته می شود برای خود خصوصیاتی دارد که ما در ادامه برخی از خصوصیات گل و گیاه روف گاردن را برای شما بیان می کنیم.

بام سبزی که برای شما پیاده سازی میشود در آن از گیاهان خاص با توجه به شرایط آب و هوایی نوع منطقه ایی که در آن ساخته شده کاشته میشود این گیاهان کاشته شده دارای یکسری از ویژگی های مهم میباشند در اینجا ما مهم ترین ها گزینه ها را در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم:

1.سرسخت بودن در برابر خشکی

2.مقاوم در برابر آفتاب

3.مقاوم در برابر باد

4.رشد زیاد

5.متنوع بودن

6.ماندگاری زیاد

7.مقاوم در برابر تغییر دما(بالا و پایین رفتن دما)

آبیاری گیاهان موجود در بام سبز به چه صورت است؟

گیاهان موجود در روف گاردن مازندران نیز احتیاج به آبیاری و رسیدگی دارند بهتراست آبیاری گیاهان به صورت قطره ایی انجام شود در این روش قطره ایی استفاده از قطره چکان های 2 الی 4 لیتری نیاز است زیرا باعث میشود همه گیاهان موجود در بام سبزبه درستی آب نیاز آن ها تامین شود.

آبیاری گیاهان در بام سبز

آبیاری گیاهان در بام سبز

هزینه اجرا و پیاده سازی بام سبز در مازندران

طراحی و اجرای روف گاردن در مازندران با توجه به نوع آب و هوا و بسته به نوع طراح شما برای مشاوره رایگان ،بازدید از محل پروژه و اجرای تخصصی پروژه با ما در اینستاگرام سورن بام ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های بام سبز سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید