دیوار سبز

دیوار سبز

آنچه در این مقاله میخوانیم

دیوار سبز چیست؟

دیوار سبز یا گرین وال (Green Wall) یک فضای سبز عمودی و مستقل است که بر روی دیوار پیاده سازی میشود. دیوار سبز جزو یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین المان های فضای سبز است که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. 

به طور کلی دیوار سبز یکی از جذاب ترین و زیباترین طراحی های فضای سبز و محوطه سازی است که نمای بیرونی و درونی ساختمان شما را دلپذیرتر میکند. گرین وال را میتوانید اغلب در کشور های اروپایی به ویژه استرالیا مشاهده کنید. در طراحی دیوار سبز گیاهان طبیعی که با شرایط اقلیمی منطقه سازگار هستند، میتوانند در طول سال نمایی متفاوت و سرسبزی را به شما ارائه دهد.

چرا باید از گرین وا استفاد کنیم؟

اجرای دیوار سبز

اجرای دیوار سبز در کلان شهر ها و کشور های پرجمعیت که آلودگی هوا به وفور دیده میشود، بسیار ضروری است زیرا اجرای دیوار سبز طبیعی سبب کاهش آلودگی و آلاینده ها در هوا میشود. همین ویژگی موجب شده تا اجرای دیوار سبز در ایران، مخصوصا کلان شهر ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. 

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده تا ساخت دیوار سبز بسیار با جدیت دنبال شود، تاثیر گیاهان بر افراد است. در سالهای اخیر مطالعات و تحقیقات زیادی در رابطه با تاثیر گذاری گیاهان بر روی روحیه افراد صورت گرفته که نتیجه این آزمایشات نشان میدهد که استفاده از رنگ سبز موجب کاهش استرس و افزایش تمرکز در افراد میشود. 

در این مقاله در سایت سورن بام به معرفی دیوار سبز، مزایا و معایب، کاربرد و انواع دیوار سبز می پردازیم، پس تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

تاریخچه دیوار سبز

تاریخچه دیوار سبز

دیوار سبز از کجا پدید آمد؟ اولین بار چه کسی در چه مکانی تصمیم به ساخت دیوار سبز کرد؟ سوالی که ذهن اکثر افراد را راجع به گرین وال درگیر کرده است. در قرن 17 میلادی، در بین مدیترانه باغ های انگور متعددی مشاهده می شد که شاخه و برگ های درخت مو بر روی دیوار ها آویزان میشد. علاوه بر آن در آن زمان باغ هایی وجود داشت که در آن باغها گل رز رونده پرورش داده می شد که اثر وجود این گل ها بر روی قلعه ها به خوبی مشهود است. این موارد، اولین نمونه از دیوار های سبز بود که مردم علاقه زیادی به آنها داشتند. سپس در قرن بیستم میلادی، اولین طراحی خانه به همراه باغ راه اندازی شد که بسیار مورد استقبال هم قرار گرفت و مردم از داشتن چنین خانه هایی لذت می بردند. با توجه به تاریخ دیوار سبز در بابل و مدیترانه و… به کمک سیم و کابل داربستهایی بر روی دیوار ها پیاده سازی شد و مردم را به سوی رشد و پرورش گیاهان بر روی این داربستها هدایت کرد. افراد زیادی با استفاده از گیاهان رونده و پرورش آنها، این گیاهان را به داربست ها رسانده و پس از مدتی کل دیوار را پوشش می دادند. این روند آنقدر پیش رفت تا طراحی و اجرای دیوار سبز به یکی از طراحی های جزئی و جذاب ادارات و ساختمان های مسکونی تبدیل شد. جالب است بدانید که افراد زیادی، دیوار سبز را تحت عنوان باغ عمودی می شناسند. 

همه چیز راجب به دیوار سبز

دیوار سبز

دیوار سبز حاوی گیاهانی است که با سیستم های عمودی طراحی میشود و میتوان به دیوارهای خارجی و داخلی ساختمان وصل میشود. با این حال در بعضی از موارد این گیاهان میتوانند به صورت مستقل باشند، در عین حال هم میتوانند روف گاردن، دیوار های سبز، محیط های کشت را برای زهکشی و آبیاری به یک سیستم واحد و تنها تبدیل کند.

دیوار های سبز علاوه بر طراحی جذاب و دلپذیر خود که موجب انتقال انرژی و حس خوب به افراد میشود، به عنوان یک عایق قوی در برابر گرما و صدا عمل میکند. این عایق ها میکرو کلاویه های خنک کننده ایجاد میکنند که کیفیت هوا را بهبود میبخشد و این امکان را به گیاهان می دهد تا در هر مکانی رشد داشته باشند.

اکثر گیاهان طبیعی که بر روی دیوار های سبز استفاده میشوند، درختچه های کوچک هستند. یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی و اجرای دیوار سبز خود باید رعایت کنید، وجود نور طبیعی است، تامین نور طبیعی برای گیاهان دیوار سبز یکی از مهم ترین بخش های اجرای دیوار سبز است. 

 

روف گاردن

 

گرین وال ها کاملا خودکفا هستند یعنی بر خلاف گیاهانی که در زمین ریشه دارند و رشد میکنند. گیاهان گرین وال اکثرا مواد مغذی و آب خود را از دیوار کسب میکنند. این گیاهان اکثرا در محیط های مناسبی مانند سنگ، خاک یا آب قرار می گیرند و از آنجایی که این گیاهان در این محیط ها رشد میکنند، طبق معمول دارای سیستم های اجرای آبیاری قطره ای داخلی هستند. 

از نظر افراد گرین وال ها به صورت های متفاوتی دیده میشود، اکثر مردم دیوار سبز را بر روی نمای بیرونی یا دیوارهای خارجی ساختمان ها مشاهده کرده اند. در دیوار های سبز محیط کشت بر روی ساختار دیوار است، در حالی که ریشه این گیاهان در زمین وجود دارد. در این سبک از دیوار سبز معمولا ریشه گیاهان از قبل در زمین رشد کرده و مدت زمان کوتاهی طول میکشد تا گیاهان موجود در دیوار سبز به اندازه کافی رشد کرده و سطح دیوار را بپوشاند. سبک دیگری از دیوار های سبز وجود دارند که هوشمند هستند، این سبک از دیوار های سبز با استفاده از هوش مصنوعی نسبت به دیوار های سبز دیگر از ویژگی های بیشتری بهره می برند، این ویژگی ها را میتوان به سیستم هوشمند آبیاری، کنترل دما و رطوبت اشاره کرد.

شما میتوانید با استفاده از بیش از 100 مدل گیاه متفاوت میتوانید طرح های متفاوت و منحصر به فردی را طراحی کنید. همچنین میتوانید با بکار بردن گیاهان متفاوتی در طرح ها و رنگ های مختلف تجربه جدیدی از خانه یا محل کار خود کسب کنید. استفاده از گیاهانی با گلدهی و شاخه های زیبا میتواند تا چند سال دیوار شما را کامل پوشش دهد و نمایی زیبا و جذاب به ساختمان شما بدهد، علاوه بر آن شما میتوانید با استفاده از بوته ها و درختچه های کوچک گرین وال خود را جذاب تر کنید.

 

دیوار سبز هوشمند

Smart green wall یا دیوار سبز هوشمند علاوه بر جلوه های زیبا و تجربه ای بهتر و جذاب تر از دیوار سبز، سبب تصفیه هوا و ایجاد رطوبت در هوای محیط ساختمان میشود، در حقیقت می توان گفت که طراحی و اجرای دیوار سبز گردش هوا را بهتر میکند. دیوار های سبز مصنوعی از تابلو های چوبی قدیمی الگو گرفته اند، این نمونه از دیوار های سبز از یک قفسه متحرک با مقداری پنل پلاستیکی که به صورت عمودی به همدیگر وصل شده تشکیل میشوند که به دست سنسور ها و موتور ها کنترل میشوند. در صورتی که حسگر ها احساس کنند که خاک دیوار سبز خشک است، موتور ها شروع به حرکت میکنند و آب را به شکل عمودی به تمام سطح دیوار سبز می رساند. برای مشاهده پروژه های انجام شده دیوار سبز توسط تیم سورن بام میتوانید اینستاگرام مجموعه را دنبال کنید.

براساس تحقیقات و مطالعات صورت گرفته هر دیوار سبز هوشمند (smart green wall) میتواند تا 57 درصد از مواد شیمیایی بد و مضر را در محیط داخلی کاهش دهد. گرین وال های هوشمند را میتوان به یک بیوفیلتر شبیه سازی شده اشاره کرد که با گردش و پاکسازی هوا، محیطی زیباتر از گیاهان را به نمایش میگذارد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که به دلیل محدودیت هایی که در اجرای گرین وال هوشمند وجود دارد از آنها میتوان در دیوار های سبز داخلی استفاده کرد. 

در اصل گرین وال ها گونه ای از گیاهان هستند که بر روی سطوح عمودی به بالا رشد کرده و سطح یوار را کامل میپوشاند. 

به طور کلی دیوار های سبز به 3 دسته تقسیم میشوند که میتوان انواع دیوار های سبز را به دیوار سبز نمای ساختمان، هوشمند، معمولی اشاره کرد که هریک مزایا و کاربرد متفاوتی نسبت به دیگری دارد. 

دیوار سبز هوشمند

انواع دیوار سبز

دیوار سبز انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنه دارای مزیت های  مخصوصی هستند .

  • دیوار سبز مدولار
  • شبکه‌های سیمی
  • سیستم نمد پلیمری
  • سیستم کابلی
  • سیستم هیدروپونیک

1. دیوار سبز مدولار

گرین وال مدولار از دیوار اصلی ساختمان جدا بوده و گیاهان آن بصورت جداگانه روی آن رشد می‌کنند. نکته برتری که این مدل نسبت به دیگر مدل ها دارد این است که انعطاف بالایی دارد و می‌توان به آن ساختار دلخواه داد.

2. شبکه‌های سیمی

نصب شبکه های سیمی به نسبت دیوارهای دیگر آسان‌تر است. به دلیل توری سیمی کشیده شده روی این دیوارها برای گیاهانی که سرعت رشد پایین تری دارد مناسب است

3. سیستم نمد پلیمری

یکی از جدیدترین نوع های دیوار سبز، این نوع است که از تکنولوژی امروزی تر و بروز تری برخوردار است و سیستم آبیاری و زهکشی آن دارای شرایط ایده آلی است به همین دلیل هزینه اجرای آن را متفاوت می‌کند. مزیت این سیستم این است که می توان گیاهان را روی آن به راحتی جابه جا کرد.

4. سیستم کابلی

این نوع دیوار سبز برای کسانی مناسب است که علاقه زیادی به گیاهان رونده و پر شاخ و برگ دارند. این دیوار با داشتن توپی‌های فولادی که  روی این دیوار است عبور کابل‌ها را امکانپذیر می‌کنند. این نوع دیوار در قسمت‌های مختلف ساختمان‌ها قابل نصب است.

5. سیستم هیدروپونیک

نکته بسیار جالب و قابل توجه در مورد این نوع دیوار این است که نیازی به خاک برای رشد گیاهان ندارد و گیاهان تنها توسط آب تغذیه شده و مواد مغذی را دریافت می‌کنند و رشد می کنند. همین مزیت باعث می‌شود مشکلات مربوط به خاک وجود نداشته باشد و مسئله نگهداری از گیاهان را آسان تر می کند.

مزایای دیوار سبز

طراحی و اجرای دیوار سبز از مزایای فوق العاده و بسیار زیادی بهره میبرد که ادامه مقاله به آنها اشاره میکنیم. اولین مزیت و ویژگی دیوار های سبز، نمای زیبا و جلوه جذاب آن است که باعث سرسبزی و طراوت هرچه بیشتر محیط میشود. استفاده از گرین وال میتواند نمای سرد و زشت آجری و گچی را تبدیل به یک نمای سرسبز و زیبا تبدیل کند. از دیوار های سبز میتوان به عنوان یکی از المان ها و ابزار های زیبا سازی شهری استفاده کنید. 

مزیت گرین وال برای افراد

شاید برایتان جالب باشد که دیوار سبز سبب شادابی، کاهش استرس و افزایش تمرکز در کار میشود، زیررا گرین وال با بهره بری از طبیعت و رنگ سبز فضایی جذاب برای افراد ایجاد میکند. گرین وال ها مانند تکه ای سرسبز از یک جنگل است که در فضای بی رنگ و سرد شهری خودنمایی میکند. این مزیت دیوار سبز از پایه ها و اساس های اصلی بیوفیلیا (ارتباط انسان با طبیعت) است. 

تحقیقات و آزمایشات همواره نشان دهنده تاثیرگذاری طبیعت و گیاهان بر روحیه و اعصاب انسان ها بوده و باعث کاهش خشم، استرس و اضطراب در افراد بوده است. علاوه بر این دیوار سبز موجب کاهش خستگی و افزایش انرژِی در افراد میشود، که این ویژگی نشان دهنده اهمیت اجرای دیوار سبز در محل کار است. 

مزایای دیوار سبز

کاهش استرس و اضطراب و افزایش سلامت اعصاب و روان

دیوار سبز موجب کاهش خشم، استرس و اضطراب یک فرد میشود و در عوض با زیبایی و سرسبزی خود باعث افزایش تمرکز، اعتماد به نفس، شادابی و سلامت روان افراد میشود. همچنین دیوار سبز طبیعی سبب میشود تا افراد از شیوع بیماری در محل کار یا خانه در امان باشند. 

تنظیم دمای هوای ساختمان

گرین وال طبیعی با متعادل و سازگار کردن رطوبت، دمای هوا ساختمان را مطلوب میکند. علاوه بر آن دیوارسبز به دلیل عایق بودن در برابر حرارت، گرما را از داخل ساختمان از بین میبرد و دمای هوا را متعادل نگه میدارد. این ویژگی بدان معناست که با اجرای گرین وال شما دیگر نیاز به سیستم تهویه هوا ندارید. 

 

 

تهیه هوای داخل ساختمان

Green wall ها ماننده یک فیلتر تصفیه هوا عمل می کنند و علاوه بر تنظیم دمای هوا، هوای آلوده در ساختمان را از بین میبرد و پاکسازی هوا را انجام میدهد. اجرا دیوار سبز موجب پاکسازی مونوکسید کربن در هوای داخل ساختمان میشود و باعث میشود تا افراد تنفس راحت تری داشته باشند و از شر بیماری هایی که از طریق آلودگی هوا پدید میابند دور باشند. 

تجهیزات ساخت یک دیوار سبز

تجهیزاتی که برای ساخت دیوار سبز استفاده می‌شود، بستگی به نوع پنل انتخابی و روش اجرای دیوار سبز  دارد.

از جمله تجهیزات ضروری برای ساخت یک دیوار سبز:

  • گلدان‌های دیوار سبز
  • پنل‌های دیواری سبز
  • گیاهان طبیعی دیواری سبز
  • خاک و بستر مخصوص رشد گیاه
  • ابزار و تجهیزات لازم برای اتصال پنل به دیوار 
  • لوله‌ های آبیاری گیاهان دیواری سبز
  • تنظیم آبیاری دیواری سبز با استفاده از کنترلر و تایمر
  • ساخت ناودان برای انتهای لوله ها
  • شاسی کشی و نصب استند برای دیوار سبز 
  • لامپ‌هایی مخصوص با طول موج‌های مخصوص برای رشد گیاهان
  • سیستم آبیاری

معایب دیوار سبز

معایب دیوار سبز وابسته به طراحی و اجرای دیوار سبز است، به این صورت که اگر شما از متریال درجه یک و مهندسین مجرب استفاده کنید، با مشکلات روبه رو نمی شوید. اما در ادامه برخی از معایب استفاده از گرین وال طبیعی را به شما نمایش میدهیم تا از معایب احتمالی دیوار سبز مطلع باشید. 

  • مشکلات زهکشی برای گیاهان
  • نفوذ ریشه ها به بافت دیوار
  • احتمال نشست دیوار  به دلیل سنگینی 
  • سختی در پرورش و نگهداری گیاهان
  • ساخت بستر مناسب برای ورود حشرات به داخل
  • آلرژِی ساکنین ساختمان به برخی از گیاهان

 

معایب دیوار سبز

معرفی انواع سبک های دیوار سبز

همانطور که در بالاتر گفته شد دیوار سبز دارای انواع متفاوتی است که هریک از این نوع ها بستگی به داخلی یا خارجی بودن دیوار سبز شما دارد. علاوه بر آن طراحی و اجرای گرین وال روز به روز در حال پیشرفت و توسعه است.

آشنایی با دیوار سبز داخلی و خارجی

دیوار های سبز داخلی و خارجی هر یک برای اهداف متفاوتی در محیط استفاده میشوند و هریک از این سبکها بسته به اندازه افراد میتوانند از تعداد بسیار زیادی مواد و گیاهان، ساخته و اجرا شوند. 

دیوار های سبز بیرونی اکثرا با هدف زیبایی و جذابیت نمای ساختمان طراحی و اجرا میشوند، هر چند میتوان با طراحی مناسب و اجرای درست سبب صرفه جویی و کاهش مصرف انرژی و استفاده بهینه از آب باران هم بشوند. البته این نکته راهم در نظر داشته باشید که ساخت دیوار های سبز خارجی بستگی به شرایط آب و هوایی منطقه دارد زیرا گیاهان با این شرایط باید سازگار باشند، در غیر این صورت گیاهان دچار آسیب و صدمه میشوند. 

دیوار های سبز داخلی بر خلاف دیوار های سبز بیرونی دارای محدودیت های بیشتری هستند زیرا در اجرای آنها به یک فضای مشخص نیاز دارید. البته مراقبت و نگهداری از دیوار سبز داخلی به دلیل کوچک تر بودن ابعادش بسیار راحت تر است. گرین وال های هوشمند هم تنها در فضاهای داخلی ساختمان استفاده میشوند، زیرا بازدهی تصفیه هوای این سبک از دیوار های سبز به اندازه ای نیست که بتوان فضا های خارجی را پوشش داد.

به غیر از آن گیاهانی که در دیوار سبز هوشمند مورد استفاده قرار میگیرند گرمسیری هستند و در فضاهای بیرونی دچلار مشکل و آسیب میشوند. گرین وال های داخلی و خارجی تفاوت های بسیار زیادی باهم دارند، در دیوار های سبز داخلی میتوانید از گیاهان گرمسیری که مقاومت کمتری دارند استفاده کنید، اما در طراحی و ساخت دیوار سبز خارجی حتما باید از گیاهانی که در برابر باد مقاوم هستند و مقاومت بالایی دارند استفاده کنید. 

 

آشنایی با دیوار سبز داخلی و خارجی

عوامل تاثیرگذار بر روی طول عمر دیوار سبز

سوالی که بسیار ذهن افراد و دوست داران دیوار سبز را به خود مشغول می کند این است که گرین وال طبیعی تا چه مدت مقاومت دارد و طول عمر آن چه مقدار می باشد . آشنایی به شرایط اقلیمی منطقه، سازگار بودن گیاهان انتخابی با آب و هوای محیط،نحوه ی نصب تخصصی و حرفه ای دیوار سبز و در انتها میزان اهمیت و مراقبت از دیوار سبز همگی عواملی هستند که با یکدیگر می توانند بر افزایش طول عمر دیوار سبز شما تاثیرگذار باشند .

 

قیمت دیوار سبز و عوامل موثر بر آن

قیمت دیوار سبز یا هزینه‌ی اجرای آن به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارت است از:

  1. متراژ محل مورد نظر برای اجرا
  2. نوع دیوار سبز (داخلی یا خارجی، کابلی یا هیدروپونیک یا نمدی و …)
  3. پیچیدگی طرح مورد نظر کارفرما
  4. نوع گیاه و پوشش گیاهی بکار رفته در دیوار سبز
  5. نوع خاک و بستر کشت
  6. سیستم آبرسانی استفاده شده در اجرای دیوار سبز
  7. زمان‌بندی اجرای پروژه
  8. نوع سازه بکار رفته

 

دیوار سبز

نتیجه گیری

در نتیجه دیوار سبز یکی از مهم ترین و پرطرفدار ترین المان های فضای سبز است که به دلیل قیمت مناسب و مزایای خود بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است. اجرای دیوار سبز طبیعی یا دیوار سبز مصنوعی، موجب پیشرفت شما در کار و زندگی شما میشود. شما میتوانید با بهره گیری از کارشناسان و مهندسین با تجربه و متریال درجه یک از یک دیوار سبز بدون نقص و مشکل بهره ببرید. 

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام فعالیت حرفه ای خود را از سال 1389 آغاز کرده و جزو برترین و معتبرترین شرکت های محوطه سازی در سطح ایران است. در شرکت سورن بام مهندسین و کارشناسان مجرب و با تجربه وجود دارند که آماده پاسخگویی به شما به صورت رایگان هستند. اگر تصمیم دارید تا از یک دیوار سبز بی نقص بهره ببرید میتوانید تنها با شماره  02144247178 تماس بگیرید و با مهندسین سورن بام به صورت کاملا رایگان ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول دیوار سبز

آیا دیوار سبز باعث رطوبت دیوار و ساختمان میشود؟

اگر فردی که دیوار سبز شما را نصب میکند حرفه ای نباشد، دچار مشکلات از جمله رطوبت دیوار میشوید. اما اگر فرد نصاب باتجربه و حرفه ای باشد علاوه بر جولوگیری از رطوبت سبب عایق شدن دیوار هم میشود.

بله؛ یکی از مزیت های دیوار سبز عایق صدا بودن است.

ساختمان های درحال بازسازی، دفاتر اداری و کاری، هتل ها، کافه رستوران ها و… میتوان از گرین وال استفاده کرد.

دیوار های سبز از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند و شما میتوانید در تمام محیط های داخل و خارج از خانه از آنها استفاده کنید.

مراقبت و نگهداری از دیوار سبز وابسته به سیستم طراحی و اجرای آن و آبیاری آن دارد که در برخی از موارد ممکن است نگهداری از آنها مشکل باشد.

دیوارهای سبز حداقل به مدت ۵ تا ۱۰ سال طول عمر دارند.

وجود حشرات در دیوارهای سبز، امری اجتناب ناپذیر است ولی با اسپری کردن آفت‌کش‌ها در طول مراقبت و نگهداری، از بین می‌روند.

بله، برای ساخت دیوار سبز در فضای داخلی باید از گیاهانی که برای محیط داخلی مناسبند استفاده کرد.

 

8 نظر در “دیوار سبز

  1. مهشید گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    امکانش هست دیوار سبز طبیعی و دیوار سبز مصنوعی رو باهم دیگه استفاده کنیم؟

    1. ادمین اجرای دیوار سبز ادمین اجرای دیوار سبز گفت:

      درود بر شما
      معمولا دیوار سبز طبیعی و دیوار سبز مصنوعی رو در کنار هم استفاده نمی‌کنند چون جلوه خوبی نداره. اما اگر یکی از دیوار سبز ها خارجی باشه میشه هر دو رو اجرا کرد.

  2. آرمین گفت:

    در مناطق سردسیر اجرای دیوار سبز خارجی ممکنه؟

    1. ادمین اجرای دیوار سبز ادمین اجرای دیوار سبز گفت:

      درود بر شما
      برای مناطق سردسیر دیوار سبز مصنوعی رو پیشنهاد می‌کنیم.

  3. عرفان گفت:

    چه گیاهانی رو برای دیوار سبز پیشنهاد میدید؟

    1. ادمین اجرای دیوار سبز ادمین اجرای دیوار سبز گفت:

      درود بر شما
      اسکینانتوس، یاسمن، هوستا و کروتون از گیاهانی هستند که برای اجرای دیوار سبز داخلی و دیوار سبز خارجی استفاده می‌شوند.

  4. محمدحسین گفت:

    برای طراحی و اجرای دیوار سبز شهرستان هم تشریف میارید؟

    1. ادمین اجرای دیوار سبز ادمین اجرای دیوار سبز گفت:

      درود بر شما
      بله چرا که نه. در قسمت مشاوره رایگان نام و نام خانوادگی به همراه شماره همراهتون رو وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های دیوار سبز سورن بام

8 نظر در “دیوار سبز

  1. مهشید گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    امکانش هست دیوار سبز طبیعی و دیوار سبز مصنوعی رو باهم دیگه استفاده کنیم؟

    1. ادمین اجرای دیوار سبز ادمین اجرای دیوار سبز گفت:

      درود بر شما
      معمولا دیوار سبز طبیعی و دیوار سبز مصنوعی رو در کنار هم استفاده نمی‌کنند چون جلوه خوبی نداره. اما اگر یکی از دیوار سبز ها خارجی باشه میشه هر دو رو اجرا کرد.

  2. آرمین گفت:

    در مناطق سردسیر اجرای دیوار سبز خارجی ممکنه؟

    1. ادمین اجرای دیوار سبز ادمین اجرای دیوار سبز گفت:

      درود بر شما
      برای مناطق سردسیر دیوار سبز مصنوعی رو پیشنهاد می‌کنیم.

  3. عرفان گفت:

    چه گیاهانی رو برای دیوار سبز پیشنهاد میدید؟

    1. ادمین اجرای دیوار سبز ادمین اجرای دیوار سبز گفت:

      درود بر شما
      اسکینانتوس، یاسمن، هوستا و کروتون از گیاهانی هستند که برای اجرای دیوار سبز داخلی و دیوار سبز خارجی استفاده می‌شوند.

  4. محمدحسین گفت:

    برای طراحی و اجرای دیوار سبز شهرستان هم تشریف میارید؟

    1. ادمین اجرای دیوار سبز ادمین اجرای دیوار سبز گفت:

      درود بر شما
      بله چرا که نه. در قسمت مشاوره رایگان نام و نام خانوادگی به همراه شماره همراهتون رو وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید