تراس گاردن

تراس گاردن

آنچه در این مقاله میخوانیم

تراس گاردن یا تراس سبز ، تنها مزیتی که آپارتمان‌های امروزی دارد، بالکن یا تراس است که می‌توانید با کمی ذوق و خلاقیت، آن را به تراس سبز تبدیل کنید . ا تراس گاردن یکی از روش‌های طراحی تراس آپارتمان است که  به شما این امکان را می‌دهد تا یک فضای دوست داشتنی برای استراحت روزانه یا گذراندن اوقات فراقت در محیط منزل داشته باشید. تراس سبز را می‌توان با چندین حرکت ایجاد کرد و فضای غیر قابل استفاده بالکن را به محلی مناسب برای پرورش گل یا حتی سبزیجات مورد علاقه تبدیل کرد شما برای اینکه بتوانید تراس گاردن استانداردی داشته باشید نیاز است که در ابتدا استحکام آن را به طور دقیق بسنجید.

بالکن گاردن

بالکن گاردن

تراس گاردن یا تراس سبز

در این زمینه بسیار مهم است که مقدار وزن آن بررسی شود. تراس باغ ها بر روی پشت بام نیز اجرا می شود اما برای تراس ها نیا است دقت ویژه ای برای مقاومت تراس داشت. مشخص است که در ابتدا میزان تخمین وزن خاک و همینطور سیستم ضد آب بودن و وزن گیاهان نیز باید در نظر گرفته شود. در واقع متخصصان در این زمینه بررسی می کنند که ستون و دیوارهای حامل می بایست چه وزنی داشته باشند و کدام قسمت از تراس یا سقف برای اجرای تراس باغ مناسب تر است.

طراحی تراس گاردن

در طراحی و اجرای بالکن گاردن بهتر است از جنس میز و صندلی که قرار است در محیط چیده شود مطمئن باشید به طور کلی این وسایل در طول روز در معرض هوای آزاد هستند و در نواحی مرطوب و گرم استفاده از صندلی های سنگی پیشنهاد می شود و صندلی های چوبی گزینه خوبی نخواهد بود. صندلی های سنگی اغلب برای خنک شدن بهتر هستند و به طور کلی جنس صندلی و قرارگیری آن اهمیت زیادی دارد .

مشخص است که بالکن گاردن ها می توانند به صورت شبانه روزی استفاده شوند و یک فاکتور ارزشمند طراحی محسوب می شود به طوری که با سلیقه افراد زیادی سازگار هستند و می توانند فاکتور بندی مخصوصی داشته باشند . در اجرای تراس گاردن بهتر است بتوانید برخی از فضا را به شکل ویژه ای در نظر بگیرید. روف گاردان ها برای بخش تراس می بایست کلاسیک باشند به طوری که از فضا در جهت درست استفاده شود و هیچ بخشی دچار اضافه کاری نباشد و در این زمینه نیاز است که نقشه های اصلی بررسی شود.

بالکن گاردن

بالکن گاردن

المان هایی که در تراس کاربرد دارند عبارت است از :

  1. دیوار سبز
  2. فلاور باکس
  3. مبلمان فضای باز
  4. کف سازی با متریال هایی مانند : چمن طبیعی و مصنوعی ، قلوه سنگ ، کف سازی با چوب ترمو ، موزائیک ، واش بتن و …
  5. باربیکیو
  6. آبنما

تراس سبز و مزایای آن :

با توجه به ابعاد تراس می توان از انواع المان های فضای سبز استفاده کرد و یک فضای سبز در فضای کوچک و یا فضای بزرگ محل سکونت ایجاد کرد . تراس ها مکان مناسبی برای دور همی اعضای  خانواده می باشند و یک محیط آرامش بخش و لذت بخش را به ارمغان می آورند .

بالکن گاردن

بالکن گاردن

اجرای تراس گاردن

اجرای تراس گاردن توسط شرکت های فعال در این زمینه در چند مرحله انجام می شود

  • ابتدا کارشناسان به محل اعزام می شوند و تراس را بررسی می کنند
  • پس از آن طراحی تراس توسط معمار یا طراح حرفه ای انجام می شود
  • در صورت قبول طرح، تیم طراحی تراس را تغییر می دهد

مزایای تراس گاردن

یکی از مزایای تراس سبز این است که مکانی دوست داشتنی برای گذراندن اوقات فراغت است. همچنین اگر تراس گاردن وسعت زیادی داشته باشد به راحتی می توان آن را مانند طراحی و اجرای روف گاردن به مکانی برای گردهمایی های خانوادگی و دوستانه تبدیل کرد.

طراحی فضای سبز در بالکن

در کشورهای پیشرفته، اکثر مردم تراس را به محلی برای رشد و پرورش انواع گیاهان و سبزیجات مورد علاقه تبدیل می کنند. البته در ایران این مشکل به دلیل کمبود یا نبود فضای سبز به خوبی جا افتاده است و روزانه بر تعداد افرادی که مشتاق تبدیل تراس یا بالکن خود به فضایی برای کاشت گیاهان و سبزیجات هستند افزوده می شود. طراحی فضای سبز در بالکن آسان است و فقط نیاز به خلاقیت دارد و می توانید با تهیه گیاهان سبز این فضا را ایجاد کنید.

اجرای فلاور باکس در تراس

قیمت تراس گاردن

قیمت تراس گاردن به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • مساحت تراس: هرچه تراس بزرگتر باشد، هزینه ساخت تراس گاردن نیز بیشتر خواهد بود.
  • نوع گیاهان: گیاهان مختلف قیمت های متفاوتی دارند. گیاهان آپارتمانی معمولاً ارزان تر از گیاهان باغی هستند.
  • مصالح ساختمانی: مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساخت تراس گاردن نیز بر قیمت آن تأثیر می گذارد. مصالح چوبی معمولاً گران تر از مصالح فلزی هستند.
  • خدمات جانبی: خدمات جانبی مانند آبیاری، نورپردازی و باربیکیو نیز هزینه ساخت تراس گاردن را افزایش می دهند.

به طور کلی، قیمت تراس گاردن برای یک تراس 10 متری با استفاده از گیاهان آپارتمانی و مصالح چوبی، حدود 10 تا 50 میلیون تومان است. این قیمت می تواند در مناطق مختلف کشور و با توجه به عوامل ذکر شده، متفاوت باشد.

شرکت سورن بام

مجموعه ی سورن بام در سال 1389 با هدف گسترش فضای سبز و استفاده ی بهینه از فضا های بلا استفاده تاسیس شد. شرکت سورن بام با بهره بری از مهندسین با تجربه و طراحان حرفه ای همواره در تلاش اند تا بهترین تجربه از فضای سبز را کسب کنید. این شرکت همواره می کوشد تا با استفاده از برترین متریال و مصالح با کمترین هزینه بهترین فضای سبز را برای شما ایجاد کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اجرای محوطه سازی و اجرای تراس سبز می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید.

همچنین می توانید شرکت سورن بام را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

5 نظر در “تراس گاردن

  1. سامان گفت:

    طراحی و اجرای تراس گاردن چقدر زمان میبره؟

  2. بهار درخشانی گفت:

    برای شهرستان هم طراحی و اجرای تراس گاردن رو انجام میدید؟

  3. سعید زمانی گفت:

    چمن مصنوعی هم برای تراس گاردن اجرا می‌کنید؟

  4. ناشناس گفت:

    برای طراحی دیوارهای تراس گاردن چه پیشنهادی میدید؟

  5. ناشناس گفت:

    کاشت چه گیاهانی برای تراس گاردن مناسبه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های تراس سبز سورن بام

5 نظر در “تراس گاردن

  1. سامان گفت:

    طراحی و اجرای تراس گاردن چقدر زمان میبره؟

  2. بهار درخشانی گفت:

    برای شهرستان هم طراحی و اجرای تراس گاردن رو انجام میدید؟

  3. سعید زمانی گفت:

    چمن مصنوعی هم برای تراس گاردن اجرا می‌کنید؟

  4. ناشناس گفت:

    برای طراحی دیوارهای تراس گاردن چه پیشنهادی میدید؟

  5. ناشناس گفت:

    کاشت چه گیاهانی برای تراس گاردن مناسبه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید