قطره چکان ها

اجرای آبیاری قطره ای در باغ

آنچه در این مقاله میخوانیم

قطره چکان ها ، سیستم آبیاری قطره ای یکی از روش های سیستم های آبیاری هوشمند است که  مصرف آب و هزینه های جانبی را کاهش می دهد . امروزه سیستم های آبیاری بسیار مورد توجه قرار گرفته و در فضاهای سبز شهری ، پارک ها ، محوطه باغ ، ویلا ، حیاط ، باغات و زمین های کشاورزی و … کاربرد دارند .

قطره چکان ها ی به 2دسته تقسیم بندی می شوند :

  • قطره چکان و یا دریپر های تنظیم شونده .

در دریپر های خود تنظیم شونده فشار آب کم می باشد و می توان میزان آب خروجی را کنترل کنید .دریپر های تنظیم شونده از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشند .دریپر های تظیم شونده را باید به طور دستی توسط پیچی که در کنارشان قرار دارد تنظیم می شوند .

  • قطره چکان و یا دریپر های خود تنظیم شونده .

دریپر های خود تنظیم شونده به طور اتوماتیک و طی تنظیمات آبیاری را انجام می دهد و می توانیم یک آبیاری یکنواخت و ثابتی را طی تنظیمات که انجام داده ایم داشته باشیم .دریپر های خود تنظیم شونده دارای انواع مختلف  می باشد و در متراژ های مختلف بر حسب میزان آب مورد نیاز از دریپر های مختلف می توان استفاده کرد ، به طور مثال یک قطره چکان 2 لیتر در ساعت فقط 2 لیتر آب را در از خود عبور می دهد و فشار آب باید کمتر از فشار مورد نظر باشد زیرا بیشتر از آن را ازخود عبور نمی دهد و یا خیلی کم عبور می دهد . همین امر موجب می شود شما متوجه شوید که سیستم کمتر از حد لازم آب را از خود عبور نمی دهد .

سیستم آبیاری قطره ای در چه فضاهایی کاربرد دارند :

سیستم آبیاری قطره ای در فضا های بزرگ و کوچک کاربرد دارند شما می توانید حتی برای یک گلدان کوچک سیستم آبیاری نصب کرده تا به صورت اتوماتیک گیاه شما آبیاری شود . به طور کل آبیاری در محوطه سازی باغ ، ویلا ، باغچه ، روف گاردن ، پارک ها ، فضای باز شهری و …. انجام می شود .

 

 

 

 

مقالات مرتبط
پروژه‌های آبیاری قطره ای سورن بام
با ما در ارتباط باشید