فضای سبز تراس

تراس سبز

آنچه در این مقاله میخوانیم

تراس و بالکن ها اغلب فضای کوچکی در ساختمان ها هستند که می توان از آنها به نحو مطلوب استفاده کرد. طراحی فضای سبز تراس یکی از بهترین راه ها برای استفاده از این محیط است. با توجه به اقلیم و آب و هوا، مساحت تراس و عناصر مورد علاقه هر فرد می توان از این فضا استفاده مناسبی کرد. این فضای دنج و شخصی را می توانید با کمترین هزینه و به بهترین شکل برای خود داشته باشید. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با هدف و مزایای فضای سبز تراس آشنا کنیم.

پروژه تراس سبز اقدسیه

هدف از طراحی فضای سبز تراس

داشتن یک فضای سبز شخصی احتمالا یک رویا برای همه است. فضای سبزی که می توان برای لحظاتی از زندگی شهری و دغدغه های آن پناه گرفت. طراحی فضای سبز بالکن می تواند ساده ترین و ارزان ترین راه برای دستیابی به فضای سبز شخصی و منحصر به فرد باشد. فضای سبز کاملاً مطابق با سلیقه شما یکی از مهمترین اهداف ایجاد فضای سبز تراس است.

اهمیت اجرای فضای سبز تراس

اجرای فضای سبز در تراس فواید و اهمیت زیادی دارد. امروزه در طراحی ساختمان های شهری فضای کمی برای بالکن ها در نظر گرفته شده است. این قسمت کوچک خانه را می توان تا حد امکان زیبا و سبز کرد و آن را با طبیعت پیوند داد. یکی از اهمیت و مزایای اجرای فضای سبز در بالکن دوری از هرگونه استرس و اضطراب و افزایش تمرکز و آرامش در افراد است. وقتی از محل کار به خانه می روید نیاز به فضایی دارید تا با احساس سرسبزی و نشاطی که به شما می دهد خستگی خود را رها کنید و با انرژی فراوان به آغوش خانواده بازگردید. همچنین با طراحی فضای سبز تراس می توانید از فضایی بسیار دنج و مجلل در برگزاری مهمانی ها و مجالس خود لذت ببرید و تجربه ای جدید در مجالس خود داشته باشید. علاوه بر این می توانید حس جدیدی را در این فضا تجربه کنید و از فضای باز و هوای آزادی که این منطقه برای شما ایجاد می کند بهره مند شوید.

طراحی فضای سبز در تراس

طراحی فضای سبز در تراس

ایده های اجرای فضای سبز بالکن

برای ایجاد فضای سبز در بالکن می توان از ایده های مختلفی استفاده کرد. استفاده از ایده های متنوع و منحصر به فرد بالکن های شخصی بسیار زیبایی را برای افراد ایجاد می کند.

گرین وال

فضای سبز بالکن

استفاده از کفپوش سبز، چمن طبیعی یا مصنوعی برای این ایده بسیار مناسب است. در میان همه این گزینه ها، استفاده از چمن مصنوعی بسیار رایج است. طراحی فضای سبز برای بالکن یکی از ساده ترین راه ها برای دستیابی به یک فضای سبز ساده است.

دیوار سبز در تراس

دیوار سبز در تراس

گلدان های آویزان در فضای سبز بالکن

یکی از جذاب ترین ایده ها برای اجرای فضای سبز در بالکن استفاده از گلدان های آویز است. با استفاده از زنجیر و طناب می توانید گلدان های سبک وزن را به راحتی آویزان کنید و از زیبایی آن برای تکمیل فضای سبز بالکن استفاده کنید.

 

نورپردازی تراس

استفاده از چراغ ها به خصوص در شب جلوه بسیار زیبایی به فضای سبز بالکن می دهد. نورهای کوچک و مخفی می توانند فضایی مینیمال و ساده ایجاد کنند. اجرای نورپردازی باعث می شود تمامی عناصر اجرایی در بالکن شما بیشتر به چشم بیاید.

دیوار سبز برای فضای تراس

همچنین می توان از دیوار سبز برای ایجاد فضای سبز در تراس استفاده کرد. طراحی و اجرای دیوار سبز یکی از مدرن ترین و کاربردی ترین روش ها برای ایجاد فضای سبز در بالکن است.

مبلمان در فضای سبز تراس

در میان عناصر مورد استفاده برای فضای سبز، مبلمان فضای سبز بسیار پرکاربرد است. حصیری در میان مواد مختلف برای مبلمان سبز بسیار محبوب است. از اجرای مبلمان در فضای سبز تراس می توان برای اوقات فراغت و استراحت استفاده کرد.

دیوار سبز در تراس

دیوار سبز در تراس

نحوه اجرای فضای سبز در تراس

در ابتدا لازم است کارشناسان شرکت سورن بام از محل مورد نظر بازدید کنند تا بر اساس سلیقه و علایق کارفرما و ثبت اطلاعات و اندازه های محیطی، طراحان اقدام به طراحی بالکن نمایند و پس از تایید کارفرما. ، اجرا خواهد شد. تحویل طرح نهایی در اختیار همکاران اجرایی شرکت سورن بام قرار می گیرد تا فضای سبز بالکن شما را بر اساس آن پیاده سازی کنند.

کفپوش در طراحی فضای سبز در بالکن

برای زیبایی بیشتر و همچنین ارتباط بیشتر با طبیعت می توانید از کفپوش ها در طراحی فضای سبز استفاده کنید که با استفاده از آن فضای سبز بهتر و طبیعی تری برای بالکن خواهیم داشت. اجرای قلوه سنگ رودخانه ای سفید و رنگی، شستشوی بتن، ترمو و چمن طبیعی و مصنوعی برای کفپوش فضای سبز بالکن بسیار پرطرفدار است.

طراحی فضای سبز بالکن کوچک

امکان اجرای فضای سبز در هر متراژ وجود دارد. همچنین امکان طراحی فضاهای سبز در بالکن هایی با متراژهای کوچک وجود دارد. طراحی برای فضاهای کوچک نیاز به مهارت و تخصص بالاتری دارد زیرا اگر این کار بدون تجربه انجام شود باعث می شود نتوانیم از فضای کوچک خود به نحو مطلوب استفاده کنیم و همان فضای کوچک غیر قابل استفاده و مفید می شود. توصیه ما دریافت مشاوره و راهنمایی رایگان از متخصصان سورن بام است.

طراحی تراس مدرن

حرف پایانی

بالکن ها که فضاهای مرده و بی روح ساختمان ها محسوب می شوند، می توانند با کاشت گیاهان و گل های رنگارنگ به محیطی عالی برای گذراندن اوقات فراغت تبدیل شوند. کارشناسان شرکت سورن بام با تکیه بر سالها تجربه در زمینه محوطه سازی و فضای سبز آماده ارائه هرگونه مشاوره و راهنمایی رایگان به شما کارفرمای گرامی می باشند. برای دیدن پروژه های انجام شده توسط تیم سورن بام می توانید ما را در اینستاگرام  دنبال کنید.

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام با بیش از سال 1389 کار خود را در زمینه محوطه سازی و اجرای فضای سبز آغاز کرد و امروزه به یکی از فعال ترین و مشهورترین شرکت های فعال در زمینه محوطه سازی تبدیل شده است. این شرکت با بهره مندی از مهندسین و کارشناسان با تجربه و متخصص در زمینه فضای سبز آماده همکاری با شما می باشد. در مجموعه سورن بام می توانید در پروژه های اجرایی خود از با کیفیت ترین متریال موجود در بازار با نازل ترین قیمت بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و با کارشناسان سورن بام تماس بگیرید.

2 نظر در “فضای سبز تراس

  1. ناشناس گفت:

    سلام
    استفاده از چه گیاهانی سبز در تراس سبز مرسوم می باشد؟

  2. ادمین تراس سبز گفت:

    سلام وقت بخیر
    انواع پاپیتال ها، شمشاد، برگ عبایی، انواع یاس ها، رزماری، لاوان میتوانید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های تراس سبز سورن بام

2 نظر در “فضای سبز تراس

  1. ناشناس گفت:

    سلام
    استفاده از چه گیاهانی سبز در تراس سبز مرسوم می باشد؟

  2. ادمین تراس سبز گفت:

    سلام وقت بخیر
    انواع پاپیتال ها، شمشاد، برگ عبایی، انواع یاس ها، رزماری، لاوان میتوانید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید