اجرا چوب ترمو

آنچه در این مقاله میخوانیم

اجرا چوب ترمو ،اجرا چوب در گذشته به دلیل عدم وجود مقاومت کافی در شرایط محیطی مختلف عمر طولانی نداشته و چوب ها در شرایط اقلیمی مختلف مقاومت چندانی ندارد  ، اما امروزه با تکنولوژی مدرن فرآیندی بر روی چوب هایی که برگ سوزنی شکل دارند انجام شده که مقاومت چوب را در مقابل عوامل جوی بالا برده و در هر فضایی استفاده از چوب امکان پذیر شده است . فرآیندی که بر روی چوب صورت میگیرد ترمو نام دارد که چوب  فرآیند شده را ترمو وود می نامند .

 

استفاده از چوب در چه فضاهایی امکان پذیر می باشد :

استفاده از چوب علاوه بر فضا های داخلی در فضاهای بیرونی نیز امکانپذیر می باشد . فضاهای بیرونی مانند : روف گاردن ، ترای سبز ، محوطه حیاط ، باغ ، ویلا ، باغچه ، فضای سبز شهری ،  نمای ساختمان ها  ، کنار استخر ها و … و همچنین در فضاهای داخلی مانند : سرویس بهداشتی ،آشپزخانه و … کاربرد دارند .

طریقه فرآیند چوب :

چوب ها پس از برش دادن در اندازه و ابعاد مختلف در دستگاه هایی که حرارت آن  100 درجه سانتی گراد دارند قرار می دهیم تا چوب کاملا خشک شود ، سپس در دمای 130 درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا رطوبت  باقی مانده کاملا کاهش یابد . در مرحله بعد چوب ها را در دمای 180 تا 220 درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا رطوبت باقی مانده و صمغ چوب از بین برود و رطوبت چوب به صفر درجه سانتی گراد برسد .در مرحله نهایی چوب را در دمای 100 قرار می دهیم تا چوب آرام سرد شود پس از سرد شدن چوب با پاشیدن آب بر روی سطح چوب و بخار دادن دمای چوب را با دمای محیط اطراف هماهنگ کرده و چوب تولید شده از مقاومت بالیی برخوردار می شود .

نماسازی و اجرا چوب ترمو :

چوب ترمو به علت مقاومت بالایی که در برابر عوامل جوی مانند بارش برف و باران ، تابش نور خورشید و… دارند ، یکی از متریال هایی است که در محوطه سازی کاربرد دارند ودر کف سازی محوطه و ساخت المان های محوطه سازی مانند : آلاچیق ، آبنما ، فلاور باکس و… استفاده می شود و همچنین در نمای ساختمان که جلوه ای ویژه به ساختمان می دهد .

 

 

مقالات مرتبط
پروژه‌های محوطه سازی سورن بام
با ما در ارتباط باشید