اجرای دیوار سبز با پتوس+شرایط نگهداری و تقویت رشد گل پتوس

اجرای دیوار سبز با پتوس

آنچه در این مقاله میخوانیم

اجرای دیوار سبز با پتوس یکی از محبوب‌ترین انواع دیوار سبز است. این دیوار سبز به دلیل مقاومت بالا و سهولت نگهداری، گزینه مناسبی برای فضاهای داخلی و خارجی است.دیوار های سبز که نام لاتین آن  گرین وال است دیوار هایی هستند که با طراحی خاصی به صورت عمود در یک فضا اجرا می شوند. دیوار سبز در دو نوع طبیعی و مصنوعی نصب می گردند. یکی از پزطرفداران ترین دیوارهای سبز اجرای دیوار سبز با پتوس می باشد . پتوس در نوع مصنوعی و طبیعی موجود می باشد و انواع متفاوتی دارد .

پتوس در دیوار سبز

گل پتوس در دیوار سبز

گل پتوس یا پتوس گیاهی است قلبی شکل با منشا گرمسیری با شاخ و برگ های تزیینی بسیار خیره کننده .به دلیل اینکه گل پتوس همیشه سبز است بهترین گزینه برای انتخاب در دیوار سبز می باشد . گل پتوس در دیوار سبز آویزان رشد کرده و پرپشت شدن آن به تدریج باعث زیبایی هرچه بیشتر محیط می گردد.

شرایط نگهداری گل پتوس

گل پتوس نیاز به نگهداری مداوم نداشته و نگهداری آسانی دارند. پتوس یک خانواده خزنده است و بسته به تکیه گاهی که دارد بالا رونده و یا آویزان است. برای نگهداری پتوس توصیه میکنیم موارد زیر را با دقت مطالعه کنید و به موارد ذکر شده عمل کنید تا گل پتوس در دیوار سبز شما خراب یا زرد نشود.

شرایط نگهداری پتوس

دمای مورد نیاز پتوس دیوار سبز

دمای 18 الی 25درجه توصیه می شود . تغییرات ناگهانی هوا و آبیاری زیاد گیاه باعث شوک به گیاه شده و منجر به نابودی این گیاه می گردد. البته بهتر است بدانید که برای نگهداری صحیح و درست گل پتوس باید در منطقه ای مرطوب و معتدل باشد.

آبیاری دیوار سبز پتوس

برای آبیاری گل پتوس فقط زمانی باید این کار انجام شود که سطح خاک خشک شده باشد. اگر به این گیاه آب اضافه داده شود ریشه آن خفه شده و گیاه از بین می رود. توصیه می شود برای جلوگیری از شوک حرارتی برای ریشه به صورت منظم با آب در دمای اتاق آبیاری نمایید. میزان آبیاری در زمستان کمتر از فصول گرم می باشد .

گرین وال

نور مناسب برای دیوار سبز پتوس

گل پتوس توانایی رشد در شرایط نوری مختلف را دارد، ولی بهترین شرایط که باب دل گیاه پتوس در دیوار سبز می باشد محیط نور زیاد ولی غیر مستقیم می باشد. همانطور که می دانید گیاه پتوس به دلیل داشتن گونه های مختلف میتواند در شرایط مختلفی نیز رشد کند به طور مثال محیط نیم سایه، سایه کامل را نیز تحمل میکند ولی گونه هایی همانند پتوس ابلق نیاز به محیط پر نور تری دارند. تیم اجرایی سورن بام قبل از اجرای دیوار سبز تمامی شرایط محیطی را بررسی کرده و سپس با توجه به محیط و شرایط موجود گیاهان مناسب را انتخاب میکنند.

انواع گل مناسب در اجرای دیوار سبز با پتوس

انواع گل پتوس

گل پتوس انواع مختلفی دارد که عبارت اند از :

دیوار سبز پتوس سبز

بهترین نوع پتوس است که پرطرف دارترین و سازگارترین گیاه در اجرای دیوار سبز است.

دیوار سبز پتوس ابلق

گیاهی است با رگه های طلایی که بر اساس همین امر به آن پتوس طلایی نیز گفته می شود که در اجرای دیوار سبز بیشترین کاربرد را دارد.

دیوار سبز پتوس سیاه

همان طور که از اسم آن پیداست رنگ آن تیره و سیاه می باشد . و رشد بسیار بالایی دارد و یک گیاه زینتی برای آپارتمان است .

دیوار سبز پتوس ارتشی

دارای برگ های ریز و مقاوم در برابر کم آبی و نور می باشد . این گیاه در اثر نور کم ابلق بودن خود را از دست نداده و رشد بالای آن باعث شده طرفداران بسیار زیادی داشته باشد .

گل پتوس سفید

نوعی از خانواده پوتوس است که رگه های سفید بر روی برگ های آن دارد و برای زیبایی بیشتر از اجرای دیوار سبز به صورت ترکیبی هم نصب می شود .

گل پتوس حصیری

گیاه رونده و آویزان که بسیار برای فضای داخلی مناسب بوده و جز گیاهان آپارتمانی به شمار می آید.

گل پتوس نئون

بسیار شبیه پتوس طلاتیی بوده و در خانواده پوتوس ها نوع کمیاب آن است  و شرایط نگهداری آن مانند انواع دیگر آن است .

گل پتوس مرمری

بر عکس سایر پوتوس ها نگهداری این نوع پتوس دسوار بوده و معمولا در اپارتمان ها نگهداری نمی شوند زیرا این نوع گیاه به نور غیر مستقیم اما بالایی نیاز دارند .

گل پتوس نقره ای

این نوع گیاه مقاوم ترین نوع در مقابل آب و نور کم است. شکل ظاهری آن شبیه پتوس سبز اما با رکه های خاکستری می باشد .

دیوار سبز طبیعی با پتوس

رشد گل پتوس  در فلاورباکس های دیوار سبز بسیار آسان بوده و نسبتا سریع رشد می نماید و از این جر بهترین گزینه ها برای دیوار سبز طبیعی هستند. این ماده خاصیت آلایندگی دارد و می تواند دود، مونواکسیدکربن، رنگ و حلال ها و ….جذب نماید . از این رو می توان گفت این گیاه طرفدار محیط زیست است. همچنین می توان از نوع ابلق و سبز آن به صورت ترکیبی در گرین وال استفاده نمود .

دیوار سبز طبیعی با پتوس

مزایای اجرای دیوار سبز طبیعی با گل پتوس

  1. مراقبت آسان
  2. زیبا یی بصری
  3. جذب الاینده ها
  4. تولید اکسیژن
  5. آرامش روحی
  6. عایق صوتی
  7. عایق حرارتی

دیوار سبز مصنوعی با پتوس

بسیاری از افراد به ماندگاری گل پتوس اگاهی دارند ولی شرایط لازم برای اجرا و نگهداری دیوار سبز با گیاه پتوس را ندارند . جای نگرانی نیست چون در حال حاضر نوع مصنوعی این گیاه پرطرفدار تولید شده و به راحتی می توان این گیاهان مصنوعی را در فضاهای مختلف مانند :اداری،مسمونی ،هتل ها،پاساؤها و … در دیوار سبز مصنوعی نصب نمایید .

دیوار سبز مصنوعی با پتوس

مزایای اجرای دیوار سبز مصنوعی با پتوس

  • ماندگاری بالا
  • به نگهداری خاصی نیاز ندارد
  • عدم نیاز به ابیاری ،کوددهی
  • امکان جابه جایی
  • استفاده به عنوان دیوار جداکننده

روش های تقویت رشد گل پتوس در گرین وال

پوتوس ها گیاهان مقاومی بوده و معمولا برای رشد و نمو به کود و مواد آلی خاصی نیاز ندارند اما استفاده از کود می تواند باعث رشد بیشتر این گیاه گردد . برای پتوس سبز می توانیم از کود مایع استفاده نماییم .این کود مایع باید با آب مخلوط گردد. لازم به ذکر است که از دادن کود بیش از حد به پتوس ها امتناع کنید و در فصل پاییز تا بهار 2مرتبه در ماه انجام دهید .

دیوار سبز با پتوس

 

دیوار سبز پتوس در کدام فضاها قابل اجرا است

دیوارهای سبز با گل پتوس در در فضاهای داخلی و خارجی قابل اجرا هستند مانند :

  • فضای اداری
  • آپارتمان ها
  • ویلا،باغ
  • اماکن تفریحی
  • هتل ها
  • بیمارستان
  • اماکن تجاری
  • مجموعه های ورزشی
  • کارخانه ها
  • سفره خانه ها و رستوزان ها

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام با بیش از 13 سال سابقه حرفه ای در حوزه دیوار سبز است که جزو فعال ترین و برترین شرکت های فضای سبز است. در شرکت سورن بام مهندسین و متخصصین باتجربه ای هستند که با بهترین متریال و کمترین قیمت آماده همکاری با شما هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید.

برای مشاهده پروژه های انجام شده آبنما توسط تیم سورن بام میتوانید اینستاگرام مجموعه را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های دیوار سبز سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید