اجرای انواع آبنما و برکه

اجرای انواع آبنما و برکه

آنچه در این مقاله میخوانیم

اجرای انواع آبنما و برکه

اجرای انواع آبنما و برکه ، اجرای انواع آبنما و برکه و دریاچه مصنوعی در هوای پارک و زیبائی آن بسیار موثر است. آبنما ها و برکه ها در ابعاد و اشکال منظم و غیر منظم ساخته می شوند.اصولا آبنما هایی که در پارک ها و اماکن تفریحی ساخته می شوند اطراف آنها گل کاری و گیاهان می شوند.  گیاهانی که در داخل یا نزدیک برکه کاشته می شوند باید کاملا با محوطه سازی و گلهای تزئیناتی منطقه هماهنگی داشته باشد.

طراحی مشاوره و اجرای انواع آبنما و برکه و دریاچه مصنوعی :

در اماکن تفریحی و پارک ها برکه و چشمه های مصنوعی ، آبنما ها در اشکال نامنظم ساخته می شوند، جذابیت آبنما و برکه ها در نحوه ساخت علاوه بر اینکه نامنظم می باشند در واقع از در یک حاشیه و به صورت منظم احداث می شوند .اخیرا سطح آب دریاچه ها را حدود 60تا 160 سانتی متر از سطح ساختمانهای اطراف پایین تر می گیرند.برای سهولت در امر تردد و امکان استفاده بیشتر از دریاچه ها، در اطراف آن خیابان هایی منظم یا غیر منظم احداث می شود.

نحوه اجرا دریاچه :

بین جزایر داخل دریاچه و ارتباط بین دو طرف دریاچه بر حسب شکل و فرمی که طراح در نظر می گیرد پل هایی ساخته می شود، عرض و طول پل باید متناسب با موقعیت خیابان ها و سطح دریاچه ها باشد.

باید متذکر شد که گاهی این پل ها به هیچ وجه به منظور تردد و ارتباط نمی باشد، منحصرا جهت خلق زیبائی احداث می گردد.

در پارک ها و فضای سبزی  که دریاچه ها بزرگ می باشند، برای ایجاد امکان تفریح و استفاده بیشتر، از انواع قایق های موتوری و پائی استفاده می کنند.

 آبنما ها در چه فضاهایی قابل اجراء می باشند :

پارک ها ، فضای سبز شهری ، اماکن تفریحی و…

داخل رستوران ها ، محوطه باغ ، ویلا ، باغچه ، ویلا ، روف گاردن و…. همچنین در فضاهای داخلی مانند : نشیمن ، لابی ، سرویس بهداشتی ، آشپزخانه و … کاربرد دارند .

مقالات مرتبط
پروژه‌های آبنما سورن بام
با ما در ارتباط باشید