آلاچیق چوبی ، پرگولا

آلاچیق چوبی ، پرگولا

آنچه در این مقاله میخوانیم

آلاچیق چوبی ، پرگولا ، سازه و اسکلت  آلاچیقها چوبی یا فلزی هستند ، که به عنوان سرپناه برای نشستن افراد از آن استفاده می شود ، انواع آلاچیق چوبی در محوطه سازی کاربرد بسیاری دارند و در باغ ، ویلا و هر نقطه ای از محوطه می توان از آنها استفاده نماییم . آنها در ابعاد و انواع متفاوتی هستند و بسته به فضای محوطه می توانیم آنها را طراحی و اجرا نماییم . در گذشته ساخت آلاچیق های فضای باز بدون در نظر گرفتن ابعاد هر محوطه ساخته می شدند ، اما امروزه آلاچیق های پیش ساخته با در نظر گرفتن ابعاد بصورت کاملا تخصصی و مدرنیته طراحی و اجرا می گردد که در محل محوطه می توان آن را نصب کرد .

آلاچیق چوبی ، پرگولا

آلاچیق چوبی ، پرگولا

سوالات متداول آلاچیق چوبی ، پرگولا

  1. تعریف پرگولا
  2. هزینه ساخت آلاچیق
  3. المان های تکمیل کننده آلاچیق
  4. انواع آلاچیق از لحاظ سازه

1. پرگولا چیست ؟

جنس سقف آلاچیق ها بسیار مهم است و از عناصری باید استفاده شود که از نفوذ آب و هوای سرد و گرم جلوگیری نماید و به گونه ای باشد که در اثر تابش مستقیم نور خورشید پوسیده و از بین نرود ، گاهی اوقات آنها را بدون سقف ساخته می شوند و جنبه تزیینی دارند که و به آن پرگولا گفته می شود ، پرگولا و فضای نیمه باز محسوب می گردد و معمولا در مسیر پیاده روها باغ ها ، محوطه سازی  و… مورد استفاده قرار می گیرند .

آلاچیق چوبی ، پرگولا

آلاچیق چوبی ، پرگولا

2. هزینه ساخت آلاچیق چگونه محاسبه می شود ؟

هزینه ساخت هر آلاچیق بسته به جنس ، ابعاد و پیچیده بودن آن محاسبه می گردد ، بدیهی است که آلاچیق با ابعاد بزرگ تر و پیچیده تر هزینه بالاتری برای ساخت دارد . کارشناسان شرکت سورن بام با بررسی اولیه از فضا مورد نظر و ابعاد و اندازه دلخواه شما ، برای طراحی و اجرای آلاچیق قادر به مشاوره رایگان هستند .

3. المان هایی مورد استفاده همراه با آلاچیق

در محوطه سازی فضای باز معمولا اطراف آلاچیق ، را می توان از استخر، آبنما ، گل و گیاهان ، برکه و… را جا نمایی نمود که افراد با نشستن در داخل آن از فضا لذت ببرند ، گاهی اوقات در محوطه سازی در کنار آلاچیق ها از اجرای نورپردازی های زیبا استفاده می گردد که زیبایی محیط را افزایش می دهد . نصب آلاچیق باید با دقت و مهارت کافی انجام شود که با راه رفتن و یا نشستن در آن احساس امنیت داشته باشیم . گاهی اوقات حد فاصل بین استخر ، برکه یا هر المان دیگری با آلاچیق می توانیم از قلوه سنگ های سفید یا رنگی استفاده نماییم تا نظر هر بیننده ای را به جود جلب کرده و به محوطه ما جلوه ی خاصی ببخشد .

4. انواع آلاچیق

  • آلاچیق چوبی 

یکی از رایج تر ین و متداولترین نوع آلاچیق چوبی است که از جنس چوب ترموود می باشد که معمولا در طبیعت و یا در فضاهایی مانند پارک ها ، باغ ها و… وجود دارند ، این آلاچیق ها چون از جنس چوب درختان هستند هارمونی خوبی با طبیعت دارند و بسیار پرطرفدار می باشند .

آلاچیق چوبی ، پرگولا

آلاچیق چوبی ، پرگولا

  • آلاچیق فلزی

این نوع از آلاچیق ها از جنس فلز می باشند ، فلز آلیاژی انعطاف پذیر است که ما می توانیم آن را به اشکال متفاوت در نوع ساده یا پیچیده بسازیم پس آلاچیق فلزی نیز دارای طرفداران خاص خود می باشد .

آلاچیق چوبی ، پرگولا

آلاچیق چوبی ، پرگولا

5. آلاچیق ها در چه فضاهایی کاربرد دارند ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های آلاچیق سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید