آلاچیق چوبی ، فلزی

آلاچیق چوبی ، فلزی

آنچه در این مقاله میخوانیم

آلاچیق چوبی ، فلزی عموما در فضای باز مانند : حیاط ، باغ ، باغچه ، روف گاردن ، پارک ها و… مورد استفاده قرار می گیرند . آلاچیق ها یک فضای نیمه باز می باشند که محل مناسبی برای استراحت ، کفتگو و دور هم بودن افراد را به طور اختصاصی فراهم می کند استفاده از آلاچیق ها بیشتر در رستوران باغ ، باغچه ، روف گاردن و پارک ها که محل مناسب استقرار افراد می باشد ساخته می شود و در عین حال که دید مناسبی به محوطه دارد و ایجاد سایه می کند .

آلاچیق چوبی ، فلزی

آلاچیق چوبی ، فلزی

انواع آلاچیق

در ابتدا به یک سازه و یا همان چهار چوب نیازمند است که از دو متریال چوب و فلز می باشند . آلاچیق ها از آنجایی که در فضای باز ساخته می شوند باید مواردی را در نظر داشت ، در صورت استفاده از فلز حتما به یاد داشته باشیم که از رنگ های اپوکسی برای کاور کردن فلز استفاده شود . در صورت تمایل استفاده از آلاچیق چوبی از چوب ترمو که نسبت به تابش آفتاب ، آب و پوسیدگی  مقاومت بالایی دارد استفاده کنیم .

آلاچیق چوبی ، فلزی

آلاچیق چوبی ، فلزی

سوالات متداول آلاچیق چوبی ، فلزی

  1. سازه آلاچیق
  2. مزایای طراحی و اجرای آلاچیق فلزی

1. سازه آلاچیق

بخش مهم سازه ای آلاچیق ها سقف آن ها می باشد که بسته به نوع طراحی آن از متریال های مختلف استفاده می شوند .سقف های شیبدار نیازمند آهن کشی هستند تا سقف های شیبدار بر روی آنها اجراء شوند . در انتها دیواره های آلاچیق ها می باشند که در بعضی از موارد پوششی در نظر گرفته نمی شود و فقط همان سازه ی فلزی یا چوبی می باشند ولی در بعضی از آلاچیق ها ما بین سازه را با چوب و شیشه می پوشانند برای زیبا سازی دید امروزه از المانهایی که موجب زیبا تر کردن آلاچیق است مانند : دیوارهای سبز که از پوشش گیاهان طبیعی و مصنوعی است .

آلاچیق چوبی ، فلزی

آلاچیق چوبی ، فلزی

2. مزایای آلاچیق فلزی چیست ؟

  • مقاوم در برابر طوفان ، باد ، زلزله
  • ماندگاری و طول عمر بالا
  • قابلیت اجرایی در تمام مناطق ( شرایط آب و هوایی )
  •  تنوع رنگ بالا
  • اجرای آلاچیق به زمان زیادی نیاز ندارد

شرکت سورن بام در زمینه طراحی و اجرای محوطه سازی ، محوطه سازی باغ ، ویلا ، حیاط، باغچه ، روف گاردن ، آلاچیق ، دیوار سبز ، انواع آبنما ، فلاور باکس و… فعالیت دارد و همچنین در تولید پنل های دیوار سبز ، انواع فلاور باکس ها و قلوه سنگ نیز فعالیت می کند .

برای مشاوره رایگان ، بازدید از محل پروژه و اجرای تخصصی با ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط
پروژه‌های آلاچیق سورن بام
با ما در ارتباط باشید