آلاچیق سنتی ایرانی

آلاچیق چوبی سنتی-آلاچیق سنتی ایرانی

آنچه در این مقاله میخوانیم

طراحی و ساخت آلاچیق سنتی ایرانی

بدون شک هیچ چیز مانند چوب نمی تواند زیبایی فضای سبز را افزایش دهد و آن را جذاب و مفیدتر کند. امروزه آلاچیق های سنتی در هر اندازه و طرحی ساخته می شوند. اما مردم ترجیح می دهند از آلاچیق سنتی در حیاط خود استفاده کنند تا حس مدیترانه ای را از باغ، ویلا و حیاط خود پاک کنند. آلاچیق سنتی در هر فضای سبز جلوه ای متمایز و زیبا به آن می بخشد. آلاچیق های سنتی سبکی روستایی در حیاط ایجاد می کنند.

گویی در هر گوشه ای از ایران می توان بخشی از یک روستای شمالی را ایجاد کرد. آلاچیق های سنتی ایرانی را نیز می توان در سبک های مختلف طراحی کرد. آلاچیق  سنتی چوبی ، آلاچیق رومی، آلاچیق های سنتی اروپایی، آلاچیق های سنتی ژاپنی و … همگی در زیر مجموعه آن دسته بندی می شوند.

آلاچیق چوبی سنتی

مزایای اجرای طرح کلاسیک و سنتی در فضای باز

اکثر مردم فکر می کنند که انتخاب سبک سنتی برای افراد مسن مناسب است. اما وقتی صحبت از دکوراسیون فضای باز می شود، بیشتر افراد ترجیح می دهند از نماهای سنتی و کلاسیک استفاده کنند زیرا این سبک بیش از سبک های دیگر با طبیعت هماهنگ است و با آن یکی می شود. البته آلاچیق سنتی زمانی زیبایی و ظرافت خود را نشان می دهد که توسط افراد حرفه ای به خوبی طراحی و اجرا شود. یکی از بهترین راه ها برای اجرای سبک سنتی در فضای سبز استفاده از آلاچیق سنتی ایرانی است.

روف گاردن

آلاچیق سنتی ایرانی ، احساس دلپذیر در حیاط

مهمترین قسمت فضای سبز مکانی برای استراحت است که زیبایی فضای سبز را نیز به نمایش می گذارد. امروزه آلاچیق چوبی بیشتر به هم شباهت دارند و تنوع قابل توجهی در طراحی آن دیده نمی شود. به گونه ای که گاهی طراحان از آلاچیق های چوبی ویلاهای دیگر تقلید می کنند و با کمی تغییرات از آن طرح استفاده می کنند. بنابراین برای داشتن یک آلاچیق سنتی ایرانی  خاص و متفاوت باید از یک طراح حرفه ای در این کار کمک بخواهید.

آلاچیق سنتی ایرانی

انتخاب طرح چوبی آلاچیق سنتی ایرانی

انتخاب نوع و طرح مناسب آلاچیق سنتی ایرانی یکی از انتخاب های چالش برانگیز این سبک است. صرف نظر از اینکه کدام را ترجیح می دهید، انتخاب مناسب می تواند جلوه بسیار خوبی به دکوراسیون فضای سبز شما بدهد. اگر طرح های سنتی ایرانی را ترجیح می دهید، می توانید با قرار دادن تخت و سایر ملزومات ایرانی، دکوراسیون سنتی ایده آل خود را داشته باشید.

ساخت آلاچیق سنتی ایرانی کوچک و مستقل

همه ما ایرانی ها پذیرفته شده ایم که فضایی برای پذیرایی از مهمان داشته باشیم و دوست داریم در صورت وجود حیاط یا باغ از مهمانان در فضای باز پذیرایی کنیم. وجود حیاط حتی اگر کوچک باشد به شما این امکان را می دهد که فضای قابل استفاده در منزل خود را گسترش دهید. اگر حیاط شما خیلی کوچک است، به نظر عاقلانه نیست که یک آلاچیق سنتی ایرانی و مستقل در آن قرار دهید. در مقابل می توانید از آلاچیقی که به دیوار ساختمان چسبانده شده است استفاده کنید. با این روش فضای اشغال شده آلاچیق را با تعداد پایه ها کاهش خواهید داد.

آلاچیق چوبی سنتی

 

دکوراسیون داخلی آلاچیق سنتی ایرانی

نکته مهم دیگری که برای داشتن یک آلاچیق سنتی ایرانی باید رعایت شود، انتخاب صحیح مبلمان، میز و حتی پرده است. پیشنهاد ما استفاده از پارچه های بسیار ساده در رنگ های روشن برای پرده است. در هر صورت فراموش نکنید که در طراحی آلاچیق های سنتی ایرانی، هدف ما پرهیز از شلوغی و ایجاد آشفتگی در فضا است.

قیمت آلاچیق سنتی ایرانی

چوب عنصری گرم، دوستانه و دعوت کننده است و زمانی که در فضای سبز باغ شما استفاده می شود، همان حس را در فضا پخش می کند، در حالی که بسیاری از آلاچیق های امروزی از فلز ساخته شده اند که بسیار سرد و خشن به نظر می رسند. طبیعتا مصالح چوبی برای ساخت آلاچیق قیمت ها را کمی افزایش می دهد اما همانطور که در عکس آلاچیق های سنتی مشاهده می کنید نتیجه کار یک سازه چوبی بسیار زیبا خواهد بود که تمام این هزینه ها را جبران می کند.

استفاده از چوب به عنوان ماده اصلی

استفاده از مواد و مصالحی که نقش عناصر طبیعی مانند چوب را دارند می تواند به آرامش فضای بیرونی شما کمک کند، ترکیب رنگ چوب قهوه ای و رنگ سبز طبیعت یکی از هوشمندانه ترین ترکیبات رنگی است که می تواند جلوه ای طبیعی ایجاد کند. چشم انداز برای شما یادآوری خواهد شد.

ساخت آلاچیق سنتی ایرانی مناسب فصل زمستان

الاچیق سنتی ایرانی زیبا که از چوب سدر ساخته شده است سقف این سوله ها مقاومت بالایی در برابر باران دارد و گنبد بالایی سقف نیز برای تهویه مجهز شده است. بنابراین، اگر قصد دارید در زمستان دیوارها را با شیشه یا چادر بپوشانید، می توانید به راحتی از بخاری در آلاچیق چوبی استفاده کنید.

آلاچیق چوبی سنتی

تفاوت بین آلاچیق سنتی و آلاچیق مدرن

سبک کلاسیک و سنتی در ساخت سازه های چوبی معمولا نیاز به هزینه های بیشتری دارد. زیرا معمولا نوع سازه ها چوبی و گاهی دست ساز هستند که باعث می شود قیمت این سازه نسبتا بالا باشد. اما در مورد سبک مدرن، نگرانی زیادی در مورد هزینه وجود ندارد. زیرا طراحی سازه آسانتر بوده و در نتیجه هزینه مورد نیاز برای این آلاچیق نسبتاً کمتر می باشد. از طرفی ساختار مدرن نسبتا مینیمال است و به همین دلیل نیازی به طراحی پیچیده نیست.

با توجه به این نکته برای سبک مدرن بر خلاف سبک کلاسیک نیازی به فضای باز بزرگ نیست و این یکی از مهم ترین تفاوت های آلاچیق مدرن و کلاسیک است. با توجه به این نکته می توان گفت برای خانه های کوچک شاید بهتر باشد از آلاچیق مدرن استفاده شود.

جهت سفارش آلاچیق سنتی ایرانی می توانید با شماره های  09122155348 و 02144277178 تماس بگیرید.

چند توصیه مهم در دکوراسیون آلاچیق سنتی ایرانی

آلاچیق سنتی ایرانی

از رنگ های روشن برای اجرای آلاچیق سنتی ایرانی استفاده کنید

استفاده از رنگ های قوی در دکوراسیون آلاچیق سنتی توصیه نمی شود مگر اینکه مقدار آن بسیار کم باشد. در آلاچیق‌ سنتی ایرانی می‌توان با رنگ‌های ملایم یا پرده‌های روشن فضا را آرام‌تر کرد. اگر سابقه هنری دارید، می توانید سبک مدرن و سبک کلاسیک را با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال، ساختار آلاچیق شما باید از چوب سنتی باشد، اما مبلمان و لوازمی که در آن استفاده می کنید باید از سبک مدرن پیروی کند.

استفاده از چراغ های قدیمی برای دکوراسیون آلاچیق سنتی

نکته دیگر استفاده از چراغ هایی با طرح قدیمی در آلاچیق است. لامپ های قدیمی در گذشته در انواع مختلف موجود بودند. فقط کمی وقت بگذارید و آنها را در بازار و مغازه های قدیمی پیدا کنید. قطعا زیباترین چراغ های سنتی را دریافت خواهید کرد. از پرطرفدارترین این چراغ ها می توان به چراغ های گلی، چراغ های پمپی و چراغ های پیه اشاره کرد که فضا را به سنت نزدیک می کند.

استفاده از تجهیزات قدیمی برای دکوراسیون آلاچیق سنتی

ما می توانیم با استفاده از هنر و سلیقه خود و همچنین استفاده از وسایل کاملا بلا استفاده در زیرزمین و کمدهای قدیمی مادربزرگ ها فضایی کاملا سنتی و متفاوت در فضای سبز خود ایجاد کنیم. سنت، اصالت و فرهنگ ارتباط مستقیمی با صنایع دستی ما دارد. وقتی از وسایل سنتی قدیمی در باغ خود به بهترین شکل استفاده کنیم، بدون شک زیباترین طرحی را خلق خواهیم کرد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. هنگام طراحی سنتی العچیق هیچ مانعی بر سر راه شما وجود نخواهد داشت. به راحتی می توانید از وسایل مدرن در آن استفاده کنید.

گیاهان مناسب دکوراسیون آلاچیق سنتی

گیاهان مناسب دکوراسیون آلاچیق سنتی

بدون شک هدف مردم از رفتن به طبیعت است. طراحی دکوراسیون فضای سبز برای رسیدن به آرامش است. برای اینکه شما و مهمانانتان اوقات خوشی را در فضایی آرام و به دور از هرگونه استرس سپری کنید، می توانید از انواع گل ها و گیاهان رنگارنگ و طبیعی استفاده کنید. سقف پوشیده از گیاهان طبیعی می تواند علاوه بر زیبایی سایه دلخواه را برای شما فراهم کند. یکی از مدل آلاچیق های سنتی آلاچیق است که سقف آن مملو از گل ها و گیاهان متناسب با سلیقه شماست و آرامش و رضایت شما را به ارمغان می آورد. اگر از آلاچیق ارزان قیمت استفاده می کنید، می توانید با پرورش گیاهان آن را با شکوه تر کنید.

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام یکی از بهترین شرکت ها در حوزه طراحی و ساخت آلاچیق و پرگولا است این شرکت با در بر داشتن طراحان و سازندگان برتر و حرفه ای آماده ارائه خدمات ویژه به متقاضیانی است که قصد دارند در کمترین زمان و با بهترین هزینه یک پرگولا کاربردی و باکیفیت برای روف گاردن خود بسازند.

اگر قصد طراحی و ساخت پرگولا برای روف گاردن ویلا یا ساختمان خود را دارید بهتر است همین حالا از طریق شماره هایی 44277178 (021) و 09122155348 تماس بگرید تا مشاوران و طراحان ما شما را برای این امر راهنمایی کنند.برای مشاهده پروژه های طراحی و اجرای پرگولا در روف گاردن توسط تیم سورن بام میتوانید، سورن بام را در اینستاگرام دنبال کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های آلاچیق سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید