☀️نورپردازی✨

نورپردازی

آنچه در این مقاله میخوانیم

نورپردازی

نورپردازی هنری ظریف و دانشی کاربردی است که با به‌کارگیری هدفمند نور برای رسیدن به اهداف متفاوت از جمله زیبایی‌شناسی، ایجاد جلوه‌های بصری و احساسات خاص در فضا را شامل می‌شود. این هنر، می‌تواند برای اهداف مختلفی مانند روشنایی، معماری، صحنه، تبلیغات، هنر و تفریح به کار رود. طراحان و معماران از دو نوع منبع نور مصنوعی و طبیعی استفاده می‌کنند؛ منابع نور مصنوعی مانند لامپ‌ها، چراغ‌ها، فلاش‌ها، LEDها و منابع نور طبیعی مانند نور خورشید، ماه، ستاره‌ها و آتش که ثابت و غیرقابل‌تغییر هستند.

هر کدام از این منابع نور، ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند و انتخاب نوع مناسب آن، به نیازها و اهداف خاص هر فضا بستگی دارد. با یک اجرای اصولی، می‌توان فضاها را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان داد و احساسی سرشار از صمیمیت و آرامش را به وجود آورد. نورپردازی، نقشی کلیدی در معماری و طراحی داخلی ایفا می‌کند و می‌تواند به برجسته‌کردن دکوراسیون داخلی خانه رویاییتان تأثیر به سزایی بگذارد. برای دکوراسیون داخلی منزلتان می‌توانید از تیم سورن ویلا که در این زمینه خبره است، مشاوره رایگان دریافت کنید.

در دانش نورپردازی باتوجه‌به کیفیت، کمیت، رنگ، شکل، جهت و نسبت نورها، می‌توان اثرات متفاوتی بر روی محیط، اشیا و انسان‌ها گذاشت. همچنین می‌توان محیط را گرم، سرد، شاد، غمگین، زنده، کُند، واقعی یا خیالی کرد یا اینکه اشیا را بزرگ، کوچک، زیبا، زشت، صاف، خشن، روشن یا تاریک و آدم‌ها را جوان، پیر، سالم، بیمار، خوشحال، ناراحت، مهربان یا بدجنس کرد. در کل این دانش، با استفاده از قوانین فیزیک، ریاضی و شیمی؛ نور را می‌سنجد، آن را آنالیز می‌کند، سپس طراحی را صورت می‌دهد.

گرین وال

نورپردازی چیست؟

اصول نورپردازی

اصول نورپردازی به مجموعه‌ای از ضوابط و استراتژی‌ها گفته می‌شود که در طراحی و اجرای منابع نوری محیط‌های متفاوت، از فضاهای داخلی تا فضاهای خارجی، مورداستفاده قرار می‌گیرند. این اصول می‌توانند باتوجه‌به هدف و محیط موردنظر تغییر کنند.

  • توجه به هماهنگی بین نورهای مصنوعی و طبیعی
  • توجه به نوع منبع نوری و انتخاب آن بر اساس نیازهای محیط موردنظر
  • توجه به نحوه جهت‌دهی نور و ایجاد نورپردازی عمومی، پس‌زمینه یا افکت
  • توجه به کیفیت نور و اندازه‌گیری و کنترل آن
  • توجه به رنگ و دمای رنگی نور و انتخاب آن بر اساس اثرات روان‌شناسی و زیبایی‌شناسی
  • توجه به شکل نور و ایجاد تنوع و تعادل در آن
  • توجه به اصول ایمنی، اقتصادی و استفاده از منابع نوری کم‌مصرف و کارآمد

هنگام انتخاب تجهیزات، به بهینه بودن مصرف انرژی الکتریکی آنها نیز باید توجه نمود. نور نباید مستقیماً بر چشم ناظران تابیده شود؛ زیرا که موجب خیرگی آنها و آزار و اذیت همسایگان می‌شود. از جهت امنیت، نور محوطه باید به‌گونه‌ای باشد که چهره افراد از فاصله حداقل ۵ متری برای اشخاص و همچنین دوربین‌های مداربسته قابل رویت باشد. همچنین برای پوشش امنیتی نقاط کور باغ می‌توان از چراغ‌های پروژکتوری مجهز به باتری خورشیدی استفاده کرد یا از دوربین‌های مداربسته دید در شب بهره برد.

اصول نورپردازی

کاربردهای نورپردازی

پیش‌ازاین به برخی از کاربردها اشاره کرده‌ایم؛ اما در این بخش به ارائه توضیحات مفصل درباره آن‌ها می‌پردازیم. از تکنیک‌های نورپردازی در بسیاری از صنایع و فضاها بهره می‌گیرند که عبارت‌اند از:

  • دکوراسیون داخلی: در طراحی رستوران، خانه، هتل، فروشگاه و سایر فضاهای تجاری از این دانش به طور چشمگیری استفاده می‌شود.
  • نمایشگاه‌ها و رویدادها: در نمایشگاه‌ها و رویدادها، نور سبب جلب‌توجه و رقابت‌پذیری غرفه‌ها و استند‌ها می‌شود.
  • روشنایی شهر و فضاهای عمومی: از نور می‌توان در روشنایی شهر و فضاهای عمومی مانند خیابان‌ها، پارک‌ها، میادین، پل‌ها، بناهای تاریخی، موزه‌ها و سایر فضاهای شهری استفاده کرد. با استفاده مناسب از تکنیک‌های درست می‌توان به امنیت، زیبایی و جاذبه شهر افزود.
  • استفاده از منابع نوری در صنعت: با استفاده صحیح از منابع نوری در صنایع متفاوت مانند نفت، گاز، پتروشیمی، برق، معدن، ساختمان، خودرو، کشاورزی و سایر صنایع، می‌توان راندمان کاری کارکنان را بالا برد.

کاربردهای نورپردازی

نورپردازی مصنوعی

نورپردازی مصنوعی را می‌توان به چهار دسته کلی تقسیم کرد:

  • نوع عمومی: در این نوع برای روشن‌کردن کل فضا اقدام می‌شود. مانند نورپردازی سقف، دیواری یا ریلی. پخش نور باید کافی و یکنواخت باشد و سایه‌های و نامطلوب ایجاد نکند.
  • نوع وظیفه‌ای: در این نوع، نور برای روشن‌کردن سطح کار یا فعالیت خاص به کار می‌رود. مانند رومیزی، زیر کابینت و آویزی. پخش نور باید شدید و متمرکز باشد درعین‌حال بازتاب نداشته باشد.
  • نوع تأکیدی: در این نوع، از نور برای برجسته‌کردن یک شی‌ء یا بخش خاص بهره می‌برند. مانند مجسمه، تابلو یا گلدان. نور باید قوی و متمایز باشد و جزئیات را نمایان کند.
  • نوع تزیینی: در این نوع، از نور برای ایجاد جلوه‌های زیبایی‌شناختی یا دکوراتیو استفاده می‌کنند. مانند لوستر، چراغ‌های رنگی یا LED. پخش نور باید جذاب و خلاقانه باشد و احساس فوق‌العاده‌ای را القا کند.

نورپردازی مصنوعی

نورپردازی طبیعی

نورپردازی طبیعی به استفاده از نور خورشید یا نور روز برای روشن‌کردن فضاها گفته می‌شود. این نوع، مزایایی مانند صرفه‌جویی در انرژی، بهبود سلامتی و افزایش احساس راحتی و زیبایی را به دنبال دارد. همچنین می‌توان آن را به دو دسته تقسیم کرد که عبارت‌اند از:

  • مستقیم: زمانی اجرا می‌شود که نور خورشید بدون هیچ‌گونه واسطه‌ای وارد فضا می‌شود. این مدل پخش نور سبب ایجاد جلوه‌های بصری مانند سایه، بازتاب و رنگ شود. طراحان باید با توجه فراوان و کاملاً اصولی به طراحی بپردازند تا از به‌وجودآمدن مشکلاتی مانند گرمازدگی، خیرگی و تغییر رنگ جلوگیری شود.
  • غیرمستقیم: زمانی اجرا می‌شود که نور خورشید به واسط عناصری مانند ابر، گردوغبار، سطوح مات یا شیشة مات پراکنده شود. این نوع می‌تواند باعث ایجاد یک نور یکنواخت، ملایم و نرم شود و باید ایدئال طراحی شود تا از به‌وجودآمدن مشکلاتی مانند کم‌نوری، تاریکی و رنگ‌پریدگی جلوگیری شود.

نورپردازی طبیعی

نورپردازی سقف

نورپردازی سقف یکی از عوامل مهم در زیبایی و روشنایی محیط است که باید باتوجه‌به سبک و اندازه فضا؛ نوع و تعداد چراغ‌ها، رنگ و دمای نور و اثرات نوری که می‌خواهید ایجاد کنید، انتخاب شود. برای سقف می‌توان از محصولات متفاوتی مانند لوستر، پنل سقفی، هالوژن، نور مخفی، نور نقطه‌ای، نور متمرکز و سایر موارد استفاده کنید. هر کدام از این محصولات ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند که باید باتوجه‌به نیاز و سلیقه کارفرما مورد بررسی قرار گیرند.

ضوابط نورپردازی سقف با انواع محصولات روشنایی مانند لوستر، نور مخفی، پنل سقفی و هالوژن باید رعایت شوند تا نتیجه بی‌نقص باشد. متخصصین سورن بام می‌دانند که چگونه با استفاده از کناف و ریسه‌های LED، نورپردازی مدرن و زیبایی برای سقف خانه رؤیایی شما طراحی و اجرا کنند.

نورپردازی سقف با هالوژن

نورپردازی سقف با هالوژن

نورپردازی کف

نورپردازی کف یکی از شیوه‌های زیباسازی و روشنایی فضاهای داخلی و خارجی است که با استفاده از انواع لامپ، نور را از زمین به بالا یا گوشه و کنارها توزیع می‌کند. نور می‌تواند کارایی‌های مختلفی داشته باشد، مانند تفکیک دو فضا از یکدیگر، ایجاد حس مدرن یا دراماتیک بودن و سایر موارد. برای کف می‌توان از چراغ‌های دفنی، مکعبی، گرد، نوار LED و سایر چراغ‌ها استفاده کرد.

پخش نور از کف

نورپردازی نمای ساختمان

نورپردازی نمای ساختمان عملی است که با استفاده از تجهیزات متنوع، ساختمان را در شب زیبا و چشمگیر می‌کند. با یک اجرای کم‌نظیر می‌توان هدف‌های مختلفی داشت از جمله:

  • افزایش ایمنی فضاهای بیرون ساختمان
  • نمایان کردن المان‌های اجرا شده و جذاب در نما
  • ایجاد تنوع و حرکت در نما با به‌کارگیری نورهای رنگی و الگویی
  • ارتقای جلوه‌های هنری نما
  • ایجاد هویت و شخصیت برای سازه و تبدیل آن به نمادی در شهر
  • استفاده از تجهیزات کم‌مصرف مانند چراغ‌های LED
  • انتخاب رنگ و شدت نور ایدئال برای نما بر اساس جنس و رنگ مصالح، سبک معماری، کاربری ساختمان
  • انتخاب زاویه تابش نور برای نما، بر اساس شکل و ابعاد ساختمان، المان‌های هندسی، تفاوت‌های سطحی و غیره
  • انتخاب شیوه صحیح پخش نور برای نما بر اساس هدف نورپردازی

نورپردازی نمای ساختمان

نورپردازی اتاق خواب

نورپردازی اتاق خواب یکی از عناصر مهم در طراحی دکوراسیون داخلی است که می‌تواند بر احساسات، خواب و روان شما تأثیر بگذارد. برای داشتن منابع نوری مناسب در اتاق خواب، باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

  • برای ایجاد یک نورپردازی انعطاف‌پذیر و جذاب، بهتر است از چند منبع مختلف استفاده کنید: نور محیطی، وظیفه‌ای و تزیینی. نور محیطی برای روشن‌کردن کل فضا مورداستفاده قرار می‌گیرد و معمولاً از لامپ‌های سقفی، دیواری و توکار تشکیل می‌شود. نور وظیفه‌ای برای انجام فعالیت‌هایی مانند مطالعه، آرایش و پوشیدن لباس استفاده می‌شود و معمولاً از لامپ‌های رومیزی، کنار تخت یا آینه را شامل می‌شود.
  • تنظیم شدت نور: برای تنظیم شدت روشنایی بر اساس حال و هوای کارفرما، استفاده از دیمرها یا ترموستات‌ها بسیار کاربردی و مفید است. این ابزارها به شما امکان می‌دهند که شدت نور را به‌صورت دلخواه کنترل کنید و میزان نور مصرفی را کاهش دهید. نور طبیعی یکی از بهترین منابع برای اتاق خواب است که می‌تواند انرژی‌بخش و سرزنده باشد. برای بهره‌برداری بهینه از نور طبیعی، می‌توانید از پرده‌های مناسب برای کنترل مقدار نور ورودی به اتاق استفاده کنید.
  • انتخاب تجهیزات ایدئال با دکوراسیون داخلی اتاق خواب: برای ایجاد یک هماهنگی بین نور و دکوراسیون، باید تجهیزات را باتوجه‌به سبک، رنگ، جنس و اندازه دکوراسیون انتخاب کنید.

نورپردازی اتاق خواب

 نورپردازی محوطه

به‌کاربردن نور به شیوه صحیح در محوطه بسیار مهم است که می‌تواند به زیبایی و کارایی فضا در شب کمک کند. در پخش نور فضای محوطه، باید به موارد متفاوتی توجه داشت. می‌توان به دیوار، کف، پوشش گیاهی، آبنما،آلاچیق، پرگولا، فلاور باکس، دیوار سبز و استخر را نام برد. برای اجرا می‌توان از انواع چراغ‌ها به‌صورت پایه‌بلند، پایه‌کوتاه، چراغ‌های دفنی، دیواری، زیر پله‌ای، نیزه‌ای، چراغ‌های مخصوص استخر و چراغ‌های نواری استفاده کرد.

  • نوع طراحی محوطه: طراحی منابع نوری باید با مدل طراحی محوطه هم‌خوانی داشته باشد.
  • کاربری محوطه: نور باید متناسب با کاربری محوطه باشد.
  • سلیقه‌ی کارفرما: نور باید مطابق با سلیقه‌ی کارفرما باشد.
  • ایمنی: پخش نور باید به‌گونه‌ای انجام شود که خطری برای افراد و محیط‌زیست نداشته باشد.
  • استفاده از نورهای رنگی: می‌توان از نورهای رنگی برای ایجاد فضایی جذاب و دلنشین استفاده کرد.
  • مسیرها: طراحی نور مسیرها باید به‌گونه‌ای باشد که تردد در شب به‌راحتی انجام شود.
  • نورپردازی درختان و گیاهان: درختان و گیاهان می‌توانند به زیبایی محوطه در شب کمک کنند.
  • استفاده از منابع نور کم‌مصرف: استفاده از منابع نور کم‌مصرف، به حفظ محیط‌زیست و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

پخش نور در محوطه سازی

نورپردازی فضای سبز

همانند نورپردازی فضای داخلی بسیار حائز اهمیت است و به‌عنوان یک عنصر مهم در فضای سبز به شمار می‌آید، زیرا که تأثیر بسیاری در دید بیننده و جلوه بخشیدن به فضا دارد؛ زیبایی فضا را چندین برابر می‌کند و باید هماهنگ با دیگر اجزاء ساختمان باشد.

نورپردازی فضای سبز

نورپردازی روف گاردن

طراحی و اجرای روف گاردن به ظرافت و دقت زیادی نیاز دارد؛ چرا که باید علاوه بر زیبایی، به کارایی و امنیت آن نیز توجه کرد. در روف گاردن، انواع مختلف منابع نور، از جمله چراغ‌های دفنی، دیواری، پروژکتورها، و ریسه‌های LED به کار می‌روند. انتخاب نوع مناسب هر کدام از این منابع نور، به نوع طراحی روف گاردن، کاربری آن، و سلیقه‌ی کارفرما بستگی دارد. یکی از نکات مهم در روف گاردن، توجه به میزان پخش نور است.

نور نباید آن‌قدر زیاد باشد که باعث اذیت و آزار افراد شود و آلودگی نوری ایجاد کند. از طرف دیگر، باید به اندازه‌ی کافی باشد که فضا را تأمین کند و افراد به‌راحتی بتوانند شب‌ها در روف گاردن تردد کنند. در روف گاردن، می‌توان از نورهای رنگی نیز استفاده کرد. نورهای رنگی می‌توانند به ایجاد فضایی دوستانه و دلنشین کمک کنند.

  • نوع طراحی روف گاردن: نورها باید با نوع طراحی روف گاردن هم‌خوانی داشته باشند.
  • کاربری روف گاردن: نور باید متناسب با کاربری روف گاردن باشد.
  • سلیقه‌ی افراد: نور باید مطابق با سلیقه‌ی کارفرما باشد.
  • میزان نور: نور نباید آن‌قدر زیاد باشد که باعث اذیت افراد شود و یا آلودگی نوری ایجاد کند.
  • امنیت:نور باید به‌اندازه‌ای کافی باشد که فضا را تأمین کند.
  • استفاده از نورهای رنگی: می‌توان از نورهای رنگی برای ایجاد فضایی جذاب و دلنشین استفاده کرد.

نورپردازی روف گاردن

نورپردازی آبنما

طراحی آبنما، به خلاقیت و دقت زیادی نیاز دارد. چرا که باید علاوه بر زیبایی به کارایی و امنیت آن نیز توجه کرد. در آبنما، از انواع مختلف منابع نور، از جمله چراغ‌های ضد آب، پروژکتورها، و ریسه‌های LED استفاده می‌شود. انتخاب نوع مناسب هر کدام از این منابع نور، به مدل طراحی آبنما، کاربری آن، و سلیقه‌ی کارفرما بستگی دارد. یکی از نکات مهم در نورپردازی آبنما، توجه به رنگ نور است. رنگ نور می‌تواند به برجسته‌کردن زیبایی آبنما و ایجاد حس و حال خاص در فضا کمک کند.

  • نوع طراحی آبنما: نور باید با مدل طراحی آبنما هم‌خوانی داشته باشد.
  • کاربری آبنما: نور باید متناسب با کاربری آبنما باشد.
  • سلیقه‌ی افراد: نور باید مطابق با سلیقه‌ی کارفرما باشد.
  • رنگ نور: رنگ نور باید به برجسته‌کردن زیبایی آبنما و ایجاد حس و حال خاص در فضا کمک کند.
  • نورهای ثابت و متحرک: می‌توان از نورهای ثابت یا متحرک استفاده کرد.
  • امنیت: پخش نور باید به‌گونه‌ای انجام شود که خطری برای افراد و محیط‌زیست نداشته باشد.

نورپردازی آبنما

انواع لامپ نورپردازی

  • لامپ رشته‌ای: این لامپ‌ها از یک رشته فلزی درون یک لوله شیشه‌ای خلأ تشکیل شده‌اند که با گرم‌شدن نور تولید می‌کنند. عمر و نوردهی این لامپ‌ها بسیار کم است و این در حالی است که انرژی زیادی مصرف می‌کنند.
  • لامپ فلورسنت: این لامپ‌ها از یک لوله شیشه‌ای حاوی گاز فلورسانت تشکیل شده‌اند که با تحریک الکتریکی نور تولید می‌کنند. عمر و نوردهی این لامپ‌ها بالاست و این در حالی است که انرژی کمی مصرف می‌کنند.
  • لامپ هالوژن: این لامپ‌ها از یک فیلامنت فلزی درون یک لوله شیشه‌ای حاوی گاز هالوژن تشکیل شده‌اند که با گرم‌شدن نور تولید می‌کنند. عمر این لامپ‌ها متوسط، نوردهی‌شان بالا و رنگی مانند رنگ طبیعی دارند.
  • لامپ LED: این لامپ‌ها از ترکیب نیمه‌رساناها تشکیل شده‌اند که با عبور جریان الکتریکی نور تولید می‌کنند. عمر و نوردهی این لامپ‌ها بالاست و انرژی بسیار کمی مصرف می‌کنند.
انواع تجهیزات نورپردازی

انواع تجهیزات نورپردازی

سایه‌ها

سایه‌ها در نورپردازی عناصر جانبی هستند که می‌توانند فضا را سرزنده، جذاب و خلاقانه کنند. با استفاده از سایه‌ها می‌توانید شکل و جنبه‌های هنری فضا را نمایان کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از سایه‌ها، جو و احساسات متنوعی را در فضا به وجود آورید.

  • انتخاب منبع نور: برای ایجاد سایه‌های مشخص و قابل‌تشخیص، باید از منبع نوری قوی و متمرکز استفاده کنید.
  • انتخاب اشیا: برای ایجاد سایه‌های جالب و خلاقانه، باید از اشیا استفاده کنید که شکل، الگو و بافت خاصی داشته باشند.
  • انتخاب رنگ نور: برای ایجاد سایه‌های رنگی و زیبا، باید از رنگ‌های مختلف استفاده کنید. پیشنهاد ما استفاده از رنگ‌های گرم، مانند قرمز، نارنجی و زرد برای ایجاد جوی دوستانه و دلنشین است یا از رنگ‌های سرد، مانند آبی، سبز یا بنفش برای ایجاد جوی آرامش‌بخش و سرد استفاده کنید. همچنین می‌توانید از ترکیب رنگ‌ها برای ایجاد جلوه‌های بصری متنوع و جالب استفاده کنید.
  • توزیع نور: برای ایجاد سایه‌های باکیفیت و ایدئال، باید توزیع نور بادقت کنترل شود. می‌توانید از دیمرها، ترموستات‌ها، رفلکتورها یا سایه‌بان‌ها برای تنظیم شدت نور استفاده کنید. همچنین می‌توانید از لنزها، فیلترها، دیفیوزرها یا ماسک‌ها برای توزیع نور استفاده کنید.

سایه‌ها

سایه‌ها متنوع هستند که آن‌ها را برای مخاطبان سایت سورن بام شرح داده‌ایم.

  • سایه‌روشن: سایه‌روشن نوعی سایه است که با یک منبع نوری قوی و متمرکز ایجاد می‌شود و مرزهای مشخصی دارد. ایده به‌کاربردن این نوع سایه، برای ایجاد جلوه‌های ترسناک جالب به نظر می‌رسد.
  • سایه تار: سایه تار نوعی سایه است که با چندین منبع نوری، نوری ضعیف و پراکنده ایجاد می‌کند و مرزهای نامشخص و تاری دارد. این مدل سایه برای ایجاد جلوه‌های آرام و ملایم مناسب است.
  • سایه پرت: سایه پرت نوعی سایه است که با منبع نوری متحرک ایجاد می‌شود و مرزهای متغیر و نامشخصی دارد. این نوع سایه برای ایجاد جلوه‌های زنده مناسب است.
  • سایه متقارن: سایه متقارن نوعی سایه است که با یک منبع نوری موازی با اشیا ایجاد می‌شود و شکل و اندازه‌ای مشابه با اشیا دارد. این مدل سایه برای ایجاد الگوهای هندسی و مدرن فوق‌العاده به نظر می‌رسد.
  • سایه نامتقارن: سایه نامتقارن نوعی سایه است که با یک منبع نوری زاویه‌دار با اشیا ایجاد می‌شود و شکل و اندازه‌ای متفاوت با اشیا دارد. این مدل سایه برای ایجاد جلوه‌های جذاب فانتزی مناسب است.

انواع سایه

درباره سورن بام

نورپردازی، علمی پیچیده و تخصصی است که نیازمند دانش و مهارت کافی در این زمینه است. متخصصان تیم سورن بام، با درنظرگرفتن عوامل مختلفی مانند نوع فضا، کاربری آن، و سلیقه‌ی افراد، بهترین راه‌حل‌های نورپردازی را برای هر پروژه ارائه می‌کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر دررابطه‌با خدمات سورن بام می‌توانید با شماره‌های 09122155348 و (021)44277178 تماس بگیرید و همچنین می‌توانید شرکت سورن بام را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

2 نظر در “☀️نورپردازی✨

  1. نازنین خوشرنگ گفت:

    ظهر زمستانی بخیر
    نورپردازی برای بام سبز انجام می دهید؟؟؟؟

    1. ادمین نورپردازی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله نور پردازی برای بام سبز هم انجام میشه شما عزیزان میتوانید با شماره های 09122155348 و 02144277178 از مشاوره رایگان شرکت سورن بام بهره گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های نورپردازی سورن بام

2 نظر در “☀️نورپردازی✨

  1. نازنین خوشرنگ گفت:

    ظهر زمستانی بخیر
    نورپردازی برای بام سبز انجام می دهید؟؟؟؟

    1. ادمین نورپردازی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله نور پردازی برای بام سبز هم انجام میشه شما عزیزان میتوانید با شماره های 09122155348 و 02144277178 از مشاوره رایگان شرکت سورن بام بهره گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید