خاک مخصوص بام سبز

خاک مخصوص بام سبز

آنچه در این مقاله میخوانیم

خاک مخصوص بام سبز

خاک مخصوص بام سبز یا خاک مخصوص روف گاردن : از بهترین خاک مخصوص بام سبز خاک کوکوپیت است . هم چنین نوعی بستر کشت است که از جنس الیاف پوست میوه نارگیل می باشد. کاربرد کوکوپیت بیشتر در ترکیبات خاک گیاهان و گلهای آپارتمانی است . کوکوپیت به صورت فشرده و قالبی در بازار وجود دارد . با اضافه کردن آب از حالت فشرده خارج می شود .

خاک مخصوص بام سبز

ترکیبات خاک مخصوص روف گاردن

ترکیبات خاک مخصوص روف گاردن شامل : 10 درصد کوکوپیت،20درصدپرلیت ،30 درصد خاک زراعی ،20 درصد خاک برگ ،20 درصد هم مواد عالی ترکیب شود.

فواید کوکوپیت در خاک مخصوص روف گاردن

  • کوکوپیت آلی است .
  • هیچ گونه اثر تخریبی  و نامطلوب بر روی محیط نمی گذارد .
  • مقاوم در برابر رشد باکتری ، قارچ، علف هرز است.
  • نسبت به خاک پیت ماس آب بیشتری را نگه می دارد .
  • مناسب برای گیاهانی که نیاز به آب فراوان دارند.
  • PH خاک کوکوپیت خنثی است .
  • به تهویه خاک کمک می کند و از سخت شدن خاک جلوگیری می کند
  • از لحاظ فیزیکی بسیار مقاوم است و در حدود 10 سال بعد شروع به تجزیه می کند.

خاک در روف گاردن

معایب کوکوپیت در خاک مخصوص روف گاردن

کمبود مواد غذایی از عیب های بارز این نوع خاک است .به همین دلیل بیشتر برای کاشت بذر و قلمه از کوکوپیت استفاده می شود. چون تا زمان تشکیل کامل گیاه نیازی به غذا ندارد. البته بعد از ریشه زایی هم می توان غذای مور نیاز گیاه را تامین کرد در خاک مخصوص روفگاردن باید 10درصد از کوکوپیت استفاده کرد.

ویژگی های خاک کوکوپيت در بام سبز

1- تخلخل هوايي عالي

الياف نارگيل حتي زمانيكه از آب اشباع شده باشد تخلخل هوايي بسيار خوبي را دارا بوده و با کاربرد صحیح موجب افزایش رویش بذر, ريشه، گل و ميوه در گياهان مي شود.

اين نتايج در بخش صيفي بخصوص گوجه فرنگي و نيزدر بخش توليد گلهاي شاخه بريده  بخصوص گل رز و گل ليليوم و در بخش کاشت بذر درخت و درختچه قابل توجه بوده است.

2- ظرفيت نگهداري بسيار خوب آب

ظرفيت نگهداري آب در هر قالب کوکوپيت فشرده 7 تا 10 ليتر آب بوده. رطوبت را بيشتر از پيت ماس به خود جذب و گياه به سرعت رشد مي كند و كيفيت گياه را بخصوص در شرايط آب و هوايي خشك تا زمان فروش حفظ مي نمايد.

آبیاری قطره ای یا موضعی

آبیاری قطره ای یا موضعی

3- آبياري بهينه روف گاردن

كوكوپيت بر خلاف پيت ماس رطوبت را حتي از يك هواي خشك جذب مي كند. اين سهولت خيس شدن و خصوصيت زهكشي سريع الياف نارگيل بدان معني است  كه الياف نارگيل نيازي به آبياري مكرر و در فواصل كوتاه ندارد. اين امر منجر به كاهش مصرف كود و هزينه كمتر آبياري مي گردد.

4- کاهش زمان جوانه زني (Germination) و رشد سريع ريشه

كيفيت ذاتی الياف نارگيل , در دسترس بودن آب و هواي بهينه برای ريشه دار نمودن سريع و تكثير ايده آل گياه می باشد.در بسياری از موارد اين امر منجر به سرعت بيشتر ريشه دار شدن قلمه ها در طول سال  و نيز استفاده بهينه از فضای گلخانه و تجهیزات می گردد.

"<yoastmark

شرکت سورن بام با تیم متخصص و کارشناسان مجرب خود در زمینه معماری منظر فعالیت های بیشماری انجام داده اند و در زمینه محوطه سازی باغ، ویلا، فضای سبز، دیوار سبز ، روف گاردن و…. فعالیت های بیشماری دارد و همچنین در ساخت و اجراء انواع ابنما، فلاور باکس، آلاچیق، پرگولا و…. فعالیت دارد.

سخن پایانی

شرکت سورن بام  طراح و مجری روف گاردن در تمام نقاط ایران است که با برخورداری از تیم طراحی و اجرایی مجرب و متخصص در این زمینه، خدمات مورد نیاز شما مشتریان گرامی را در اسرع وقت ارائه می‌دهد.

ضمن این که امکان مشاوره 100% رایگان در زمینه اجرا و طراحی روف گاردن ( بام سبز ) ، تراس سبز توسط کارشناسان سورن بام برای شما همراهان گرامی فراهم شده است. بنابراین می‌توانید تنها با یک تماس در هر کجای ایران از مشاوره رایگان ما و خدمات متنوع سورن بام بهره مند شوید .

شما کاربران عزیز برای مشاهده پروژه های اجرای روف گاردن به صورت آنلاین می توانید اینستاگرام پیج سورن بام را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های بام سبز سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید