گیاهان رونده آپارتمانی

گیاهان رونده آپارتمانی

آنچه در این مقاله میخوانیم

گیاهان رونده آپارتمانی ، گل رونده آپارتمانی انواع بسیاری دارند که یک دسته از آن ها شامل گیاهان رونده است ، گیاهان رونده گیاهانی اند که به صورت آویزی بوده ، یعنی رشد طولی خوبی دارند و می توان با روش های مختلف مانند کابل یا چوب و یا پنل به آن ها فرم داد تا به شکل خاصی رشد کرده و فضایی مانند دیوار یا سقف را پوشش دهند .

از گیاهان رونده می توان در انواع فضاها مانند لابی ، روف گاردن ، آپارتمان ، محل کار و فضای باز استفاده کرد اما نکته قابل توجه انتخاب گیاه مناسب است نسبت به نور ، آب مورد نیاز و … فضای مورد نظر است که حتما باید این نکات را در نظر بگیرید و سپس به انتخاب گیاهان بپردازید. در این مقاله از سایت سورن بام به توضیح و بررسی گیاهان محبوب و گل رونده آپارتمانی می پردازیم، حتما تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

اجرای فلاور باکس سفالی

انواع گیاهان رونده آپارتمانی

گیاهان رونده گیاهانی هستند که به جای رشد مستقیم به سمت بالا، به سمت اطراف یا به سمت بالا رشد می کنند. آنها اغلب از شاخه ها یا ریشه های خود برای چسبیدن به سطوح استفاده می کنند.

گل رونده آپارتمانی در بسیاری از اشکال و اندازه ها وجود دارند. برخی از آنها برگ های کوچک و زیبا دارند، در حالی که برخی دیگر دارای برگ های بزرگ و پهن هستند. برخی از آنها گل های زیبا تولید می کنند، در حالی که برخی دیگر فاقد گل هستند.

گل رونده آپارتمانی می توانند برای اهداف مختلفی استفاده شوند. آنها اغلب برای تزئین دیوارها، نرده ها و سایر سازه ها استفاده می شوند. آنها همچنین می توانند برای پوشاندن فضاهای خالی یا ایجاد حریم خصوصی استفاده شوند.

گل رونده آپارتمانی می توانند در فضای باز یا در داخل خانه رشد کنند. برخی از آنها به نور زیاد خورشید نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر در سایه یا سایه روشن رشد می کنند. برخی از آنها به آبیاری مکرر نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر به آبیاری کم نیاز دارند.

گیاه رونده پاپیتال

یکی از گیاهان رونده پاپیتال است که گیاه همیشه سبز شناخته می شود که  ساقه های این گیاه چوبی و در قسمت های انتهایی تا حدودی سبز است . ظاهر این گیاه دارای بریدگی و سه قسمتی است و رنگ آن نیز به دلیل دارای انواع گوناگون گاهی سبز مایل به زرد ، سبز تیره و نوع دیگر لبه های سفید رنگ دارد .

گیاه رونده پاپیتال

گیاه رونده پتوس

پتوس گیاه رونده دیگری است که بسیار نیز شناخته شده است . پتوس نیز دارای انواع مختلفی است که در ظاهر برگ تفاوت دارند و بسیار مقاوم است و همچنین نگهداری آسانی دارد . تکثیر این گیاه نیز آسان است و زمانی که یک شاخه رشد زیادی می کند از قسمت گره ایجاد شده قبل هر برگ (حدود دو سانت قبل ) بریده و هر کدام را داخل آب قرار دهید.یکی از جذاب ترین استفاده ها از گل پیتوس استفاده از ان در دبیوار سبز می باشد که جلوه زیبایی به دیوار سبز یا گرین وال میدهد.

گیاه رونده پتوس

گیاه رونده فیلودندرون

گیاه بعدی فیلودندرون رونده است که گیاهی زیبا با برگ های سبز رنگ ( عموما سبز تیره ) است که گیاهی آپارتمانی بوده و از شرایط نگهداری آن نیاز نداشتن به نور را می توان اصلی ترین مورد نام برد . برای تشخیص گیاه کافی است به برگ های آن دقت نمود که فرمی شبیه قلب دارند . این گیاه در تابستان به رطوبت نیاز دارد که دلیل آن نیز زیستگاه اصلی این گیاه یعنی جنگل های گرمسیری آمریکا است . این گیاهان را می توانیم بر وی دیوار سبز های طبیعی و هم مصنوعی کار کرد .

گیاه رونده فیلوندرون

گیاه رونده یاسمن

گیاه یاسمن گونه های متنوعی دارد که می توان اکثر گونه های آن را در خانه و محل کار پرورش داد و از آنها نگهداری کرد. این گیاه از بوی بسیار خوبی بهره می برد و اگر در طول روز برای چند ساعت در معرض نور مستقیم خوردشید قرار بگیرد، رشد بسیار خوبی را تجربه می کند.

البته حتما در انتخاب گونه یاسمن به شرایط دما خانه خود توجه کنید. شما می توانید در محیط های سرد سیری از یاس های زمستانی با نام جاسمیوم پلی آنتوم استفاده کنید و در محیط های گرمسیری می توانید از بیشتر گونه های گیاه یاسمن استفاده کنید. برای آبیاری گیاه یاسمن حتما دقت داشته باشید که در فصل تابستان نباید بی آب شود و در فصل زمستان باید تعداد دفعات آبیاری از فصل تابستان کمتر باشد. البته خاک گیاه باید بین 2 نوبت آبیاری کاملا خشک باشد.

گیاه رونده یاسمن

گیاهان رونده سیسوس

گیاه سیسوس، گیاه رونده بعدی که می توانید از این گیاه در آپارتمان ها استفاده کنید . کاشت این گیاه در آلاچیق ها و سایبان ها دیده می شود. گیاه سیسوس میوه یا گل ندارد و تنها شاخه و برگ های آن رشد می کند. شکل گیاهان سیسوس کنگره دار است و به رنگ سبز روشن هستند . این گیاه برای رشد به نور زیادی احتیاج ندارد و شما می توانید با استفاده از نور کم یا نور مصنوعی این گیاه را پرورش دهید. آبیاری این گیاه باید هفته ای یک تا دو مرتبه صورت بگیرد و بین هر 2 نوبت آبیاری باید خاک گلدان یا فلاورباکس کاملا خشک باشد. این گیاه بسیار مناسب افراد مبتدی و تازه کار است و انتخاب بسیار مناسبی برای انتخاب یک گیاه رونده در آپارتمان است.

گیاهان رونده سیسوس

گیاه رونده قلب ارغوانی

گیاه قلب ارغوانی یا برگ بیدی بنفش، دیگر گیاه رونده مناسب برای پرورش و نگهداری داخل منزل و محیط کاری است. این گیاه زیبا برای نگهداری نیاز به نور غیر مستقیم دارد، البته این گیاه در محیط های کم نور، رشد کند تری دارد و کمتر گل می دهد. گیاه قلب ارغوانی به شرایط دما بسیار حساس است و دمای محل نگهداری در بازه های 18 تا 25 درجه سانتی گراد، بسیار مناسب است.

این گیاه در تمام فصول به هفته 2 بار آبیاری احتیاج دارد، البته قبل از هر نوبت آبیاری سطح خاک را مشاهده کنید و اگر خشک بود شروع به آبیاری کنید. همچنین می توانید از این گیاه در محیط های آپارتمانی و محوطه سازی باغچه استفاده کنید.

گیاه رونده قلب ارغوانی

گیاه رونده ناز

گیاه ناز گونه های بسیار متفاوتی دارد و از ویژگی و مزایای آن می توان به رشد سریع این گیاه اشاره کرد، به صورتی که در طول 1 سال این گیاه بین 30 تا 60 سانت رشد دارد. از آنجایی که گیاه گل ناز در دسته بندی گیاهان گوشتی قرار می گیرد، نور خورشید به صورت مستقیم بهترین گزینه برای رشد سریع این گیاه است و در صورت نرسیدن نور به گیاه گل ناز، این گیاه گل نمی دهد. آبیاری این گیاه نیازی به زمانبندی خاصی ندارد و هر وقت خاک گلدان نمناک بود، گیاه نیاز به آبیاری ندارد.

گیاه رونده ناز

گیاه رونده برگ قاشقی

اگر به دنبال یک گیاه آپارتمانی با رشد سریع و شکل زیبا و مراقبت راحت هستید، گیاه برگ قاشقی می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این گیاه برای رشد به نور بسیار کمی احتیاج دارد و به دلیل رشد این گیاه در جنگل های تاریک، تحمل و مقاومت این گیاه در برابر محیط های کم نور بسیار بالا است. یکی از مهم ترین نکات راجع به نگهداری گیاه برگ قاشقی آبیاری این گیاه است. گیاه رونده برگ قاشقی به دلیل آنکه آب را درون برگ های گوشتی خود ذخیره می کند ، باید بین دو نوبت آبیاری سطح خاک کاملا باید خشک باشد .

گیاه رونده برگ قاشقی

گیاه رونده پیچ اناری

از جمله گیاهان رونده ای که رشد بسیار بالایی دارند گیاه رونده ی پیچ اناری می باشد . این گیاه در فصول بهار و پاییز با گل هایی که دارد زیبایی محوطه و آپارتمان شما را به ارمغان می آورد . در مناطق گرمسیر نیز می توان از این گیاه استفاده نمود زیرا گل های آن حتی تا زمستان نیز بر روی گیاه می مانند .

گیاه رونده پیچک مومی

این گیاه با نام های متفاوتی شناخته می شود و با نام های هویا یا پیچ چینی نیز شناخته می شود . گیاه پیچک مومی تا ارتفاع 18 متر نیز قابلیت رشد دارد و به سطوح و دیواره ها می چسبد و بالا می رود .

نتیجه گیری

به صورت کلی گیاهان رونده آپارتمانی در نور کم می توانند بهترین نما را د محیط منزل یا محل کار شما پدید می آورد. همانطور که در این مقاله از خواندید اکثر گیاهان در شرایط نگهداری بسیار ساده ای رشد و پرورش دارند. از این گیاهان می توانید در دیوار سبز، باغچه ها و گلدان های بلند بکارید و به سبب رشد خود و آویزان شدن آنها می تواند منظره ای فوق العاده دلچسب برای شما ایجاد کنند. گیاهان رونده آپارتمانی بیشتری وجود دارد که مهم ترین گونه های آنها را می توان به کاکتوس، مارانتا، دم الاغی، برگ قلبی شکل، ماهی طلایی و… اشاره کرد.

گیاهان رونده آپارتمان

شرکت سورن بام

مجموعه سورن بام، با بهره بری از برترین متریال و گیاهان از فروشندگان معروف و معتمد گل رونده آپارتمانی در شهر تهران و ایران است. این شرکت با 13 سال سابقه حرفه ای و با استفاده از مهندسین و متخصصین درجه یک در حوزه محوطه سازی و فضای سبز آماده همکاری با شما است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اجرای محوطه سازی می توانید با شماره تماس 02144277178 تماس بگیرید و از بخش مشاوره رایگان شرکت سورن بام بهره ببرید.

برای مشاهده پروژه های انجام شده توسط تیم سورن بام می توانید اینستاگرام مجموعه را به آدرس soren_bam دنبال کنید.

چند بار در هفته باید به آبیاری گیاه گل ناز بپردازیم؟

آبیاری گیاه گل ناز نیاز به زمانبندی خاصی ندارد و هر زمانی که خاک گیاه نمناک بود و خشک نشده بود، نیازی به آبیاری ندارد.

گیاه سیسوس برای رشد نیاز به نور زیادی ندارد و شما می توانید در شرایط کم نور یا با استفاده از نور های مصنوعی این گیاه را پرورش دهید. 

این گیاه به دلیل ذخیره کردن آب در برگ های گوشتی خود، نیازمند آبیاری هفته ای 2 بار است. البته بین 2 نوبت آبیاری حتما باید خاک خشک باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های فضای سبز سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید