گرین وال

گرین وال چیست

آنچه در این مقاله میخوانیم

گرین وال چیست؟

گرین وال (green wall) که به عنوان دیوار دیوار سبز، دیوار زنده یا باغ عمودی نیز شناخته می شود، در سال های اخیر به یک روند رو به رشد جدید در مناطق مسکونی تبدیل شده است. گنجاندن فضای سبز در محیط شهری نه تنها بسیار جذاب به نظر می رسد، بلکه فواید و اهداف دیگری نیز دارد. دیوار سبز را می توان هم در داخل و هم در فضای باز، ایستاده یا متصل به دیوار، تقریباً در هر محیطی استفاده کرد. اما دیوارهای سبز دقیقا چگونه ساخته می شوند و چگونه می توان انواع مختلف آن را تشخیص داد؟

در سال های اخیر گرین وال به روشی جدید و رو به رشد در محیط های ساختمانی تبدیل شده اند. گنجاندن طبیعت زنده در دل محیط های شهری نه تنها جذاب به نظر می رسد، بلکه فواید و اهداف دیگری نیز دارد.
گرین وال ها چه در داخل و چه در فضای باز، عمودی یا افقی، تقریباً برای هر موقعیتی یک دیوار سبز مناسب وجود دارد. اما دیوارهای سبز دقیقا چگونه ساخته می شوند و چگونه می توان بین انواع مختلف آن تفاوت قائل شد؟

گرین وال استوایی

دیوارهای سبز، سازه‌های عمودی هستند که انواع مختلفی از گیاهان و سبزی‌های دیگر به آن‌ها متصل شده‌اند. سبزه‌ها اغلب در محیط رشد متشکل از خاک، سنگ یا آب کاشته می‌شوند و از آنجایی که دیوارها دارای گیاهان زنده هستند، معمولاً دارای سیستم‌های آبیاری داخلی هستند.
گرین وال نماهای متفاوتی دارند که اغلب به عنوان تکیه گاه سازه از آن استفاده می‌شود. در دیوارهای سبز، محیط رشد روی سطح یا ساختار دیوار است در حالی که نماها ریشه در زمین دارند. علاوه بر این، سبزی نماها می‌تواند زمان زیادی طول بکشد تا به اندازه کافی رشد کند و کل دیوار را بپوشاند، در حالی که دیوارهای سبز ممکن است از قبل رشد کرده باشند.

دیوار سبز هوشمند و فعال اغلب شبیه به دیوارهای سبز معمولی هستند، ویژگی‌های یک دیوار زنده هوشمند را می‌توان خودکار و نظارت کرد.

علاوه بر مزایای بصری و بیوفیلیک تمام دیوارهای سبز، دیوارهای سبز هوشمند و فعال می‌توانند به لطف ترکیبی از گردش هوای پیشرفته، محیط رشد تخصصی و فناوری، تصفیه و رطوبت طبیعی هوا را داشته باشند.

انواع گرین وال

گرین وال انواع مختلفی دارد و طراحی و تولید دیوار سبز با توجه به متریال مورد استفاده در حال توسعه است. دیوارهای سبز از نظر اندازه و طرح به انواع مختلفی تقسیم می شوند. که عبارت اند از:

  1. دیوار سبز مدولار
  2. دیوار سبز کابلی
  3. دیوار سبز شبکه ای
  4. نمد پلیمری
  5. دیوار سبز هیدروپونیک
  6. دیوار سبز خزه ای
  7. گرین وال استوایی

گرین وال چیست

مزایای گرین وال

این دیوارهای زنده مزایای بزرگی را ارائه می دهند، اما چالش هایی نیز دارند. در اینجا چیزهایی است که باید بدانید و برخی از جوانب مثبت و منفی باغ های عمودی سرپوشیده به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا باید یکی از آنها را در خانه سفارشی خود قرار دهید یا خیر.

اجرای دیوار سبز طبیعی راه مطمئنی برای بهبود جلوه های بصری ساختمان، بهبود کیفیت هوا و هم چنین هوشیاری کارکنان و سطح انرژی هستند. طی نیم قرن گذشته، افزایش قابل توجه متقاضیان زندگی شهری منجر به افزایش قابل توجه آلودگی هوا و از بین رفتن فضاهای سبز شده است.

همچنین گرین وال را می توانید با بودجه های متفاوتی طراحی و اجرا کنید. هزینه اجرا دیوار سبز بسته به گیاهان، شرایط محل، متریال و متراژ و… دارد.

مزایای گرین وال

گرین وال سرپوشیده

از باغ عمودی گاهی به عنوان باغ دیواری عمودی، دیوار زنده یا دیوار سبز زنده یاد می شود.این مجموعه ای از گیاهان و پوشش گیاهی است که بر روی دیوار یک خانه در امتداد نوعی ساختار به روش “بالا رفتن” رشد می کند. یک باغ عمودی سرپوشیده به مراحل نصب و عایق رطوبتی بخش های خاصی از خانه شما نیاز دارد.

شرایط محیطی گرین وال

دیوارهای سبز در فضای باز در درجه اول عناصر بصری هستند. اگرچه آن ها می توانند مقرون به صرفه باشند زیرا دمای کلی را کاهش می دهند، آب باران را جذب می کنند یا ساختمان ها را عایق می کنند، اما بیشتر برای وارد کردن فضای سبز به مناظر شهری استفاده می شوند. ساخت این دیوارهای زنده از نظر اقلیمی دارای محدودیت هایی است، زیرا این دیوارهای سبز باید با شرایط اطراف خود سازگار گردند که گاهی اوقات ممکن است شرایط آب و هوایی نامساعد، به سازه و گیاهان دیوار سبز آسیب برساند.

محیط دیوار سبز چگونه باید باشد

 

گرین وال طبیعی

گرین وال طبیعی یا دیوار سبز زنده دیواری است که قسمتی یا تمام آن دارای پوشش گیاهی طبیعی باشد. بسته به شرایط، دیوارهای سبز ممکن است در داخل یا خارج ساختمان ساخته شوند. همچنین تکنیک ها و روش های مختلفی برای ایجاد دیوارهای سبز در ابعاد مختلف به منظور فضاسازی فضای داخلی ساختمان یا نمای بیرونی ساختمان وجود دارد.

آبیاری گرین وال طبیعی

گرین وال مصنوعی

حدود 40 سال پیش آمریکا اولین کشوری بود که گرین وال مصنوعی را به بازار عرضه کرد و از 25 سال پیش در اروپا عرضه این نوع گرین وال ها آغاز گردید.همچنین از 10 سال پیش ورود این دیوارها آغاز شد و تاکنون بسیاری از ساختمان ها از این نماد برای ساختمان های خود بهره برده اند. جالب است که بدانید ایده ی دیوار سبز یا گرین وال از روی طبیعت گرفته شده است از این رو افراد برای ساخت گرین وال ها از طبیعت ایده گرفته اند.

در واقع الگوبرداری گرین وال های مصنوعی نیز از این نماها الگو برداری شده است اند و تنها تفاوت آن ها با گرین وال های طبیعی در مصنوعی بودن گل و گیاهان موجود بر روی آن ها می باشد.

آبنما خانگی

دیوار سبز یک مکان انرژی بخش

دیوارهای سبز زنده وسعت کسل کننده فضای داخلی را با فضای سبز تازه کننده القا می کنند. آنها یک تقویت طبیعی الهام بخش و زیبایی شناختی را به روحیه کارکنان ارائه می دهند. سازه‌های زندگی گیاهان زنده، چه در نمای بیرونی و چه در داخل ساختمان نصب شوند، «عامل شگفت‌ انگیزی» را ایجاد می‌کنند که بسیاری از طراحان داخلی به دنبال حفظ پایداری هستند.

چه زمانی از دیوارهای سبز در داخل خانه استفاده می شود؟

دیوارهای سبز در داخل خانه برای شرکت ها و املاکی که می خواهند فضای تزئینی منحصر به فردی ایجاد کنند استفاده می شود. دیوار سبز یک گزینه عالی برای هر کسب و کاری است که می خواهد از مزایای گیاهان بهره مند شود. دیوارهای سبز رنگ و عنصر طراحی منحصر به فرد را به لابی ها، اتاق های ملاقات، راهروها و قسمت های پذیرایی می بخشند.

 

گرین وال چیست

اهمیت دیوار سبز

طراحی دیوار سبز جلوه بصری قدرتمندی را برای مشتریان بالقوه ایجاد می کنند. هم چنین تمام مزایای مستند گیاهان را برای ساختمان ها و محیط کار فراهم می کند. یک دیوار سبز که در یک طرح طراحی بیوفیلیک گنجانده شده است می تواند به بهبود خلاقیت، کاهش غیبت و حضور در محل کار و سایر نگرانی های محل کار کمک کند. همچنین گرین وال یکی از المان های اصلی و پر طرفدار در محوطه سازی است و در سالهای اخیر افراد زیادی به دنبال طراحی و اجرای دیوار سبز در داخل فضای خود هستند.

دیوارهای سبز چگونه به محیط زیست کمک می کنند؟

دیوارهای سبز به همان روشی که گیاهان در طبیعت کارایی دارند، به محیط زیست کمک می کنند.گیاهان به پاکسازی هوا کمک می نمایند. آن ها باعث کاهش آلودگی صوتی می شوند زیرا دارای قابلیت کاهش صدا هستند. دیوارهای سبز مقدار مونوکسید کربن در هوا را کاهش می دهند و آلاینده ها را جذب و همانند یک فیلتر هوا عمل می نماید و اکسیژن تمیز و تازه وارد فضا می گردد.

فضای داخلی برای انتخاب گیاهان ملایم تر است

در حالی که الزامی نیست اما گیاهان همیشه سبز معمولاً برای دیوارهای داخلی و خارجی به دلیل طول عمر و ظاهرشان ترجیح داده می شوند. طبق تعریف، گیاهان همیشه سبز باید برگ های خود را در تمام طول سال حفظ کنند. به طور طبیعی، این انتخاب گیاهان موجود را محدود می نماید.

دیوارهای سبز چگونه به محیط زیست کمک می کنند؟

گیاهان مناسب برای دیوار سبز

مناسب ترین گزینه برای دیوارهای سبز داخلی، گیاهان آپارتمانی و گیاهان گرمسیری هستند. گیاهانی که معمولاً برای دیوارهای داخلی استفاده می شوند مجبور نیستند تغییرات دمایی عمده را متحمل شوند، اگرچه رطوبت همچنان متفاوت است و در صورت عدم توجه ممکن است مشکلاتی ایجاد نماید.

دیوار سبز از چه چیزی ساخته شده است

سیستم‌های دیوار زنده از پانل‌ ها، ماژول‌ ها، پتو های کاشته‌ شده یا کیسه‌ های از پیش پوشش گیاهی تشکیل شده‌اند که به یک دیوار ساختاری یا قاب ایستاده چسبانده می‌ شوند. این ماژول ها می توانند از پلاستیک، پلی استایرن منبسط شده، پارچه مصنوعی، خاک رس و بتن ساخته شوند و از تنوع و تراکم بیشتری از گونه های گیاهی پشتیبانی کنند.

انواع مزایای دیوار سبز

  •  انحراف آب از دیوارها در هنگام باران شدید.
  •  ایجاد یک لایه عایق اضافی برای ساختمان ، بنابراین کاهش اتلاف انرژی و کاهش نیاز به گرمایش،
  • حتی در خانه های مدرن و با عایق کاری مناسب.
  •  کمک به خنک نگه داشتن خانه ها در تابستان . برخلاف دیوارهای آجری و بتنی، سطوح سبز انرژی خورشید.
  • را در طول روز ذخیره نمی‌کنند و به همان ترتیب آن را مانند شب آزاد می‌کنند.
  • ارائه مزایای زیبایی شناختی بزرگ.
  •  ایجاد زیستگاه برای حشرات.
  • کمک به بهبود کیفیت هوای شهری.
  •  کمک به کاهش آلودگی صوتی.

قیمت گرین وال

گرین وال مصنوعی به دلیل تنوع بالای که دارد تنوع قیمتی زیادی دارد . بنابراین برای خرید گرین وال ارزان و مناسب بهتر است که تمامی مدل های این محصول را بشناسید ، ما به شما پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره رایگان مهندسین سورن بام استفاده نمایید .

جهت خرید گرین وال ، میتوانید با کارشناسان سورن  بام ارتباط برقرار کرده و بهترین مدل را جهت زیباسازی فضای خود انتخاب کنید . بعد از انتخاب محصول مورد نظر خود ، می توانید به راحتی ابعاد مورد نیاز خود را وارد کرده و اقدام به خرید گرین وال کنید.

 

مشخصات دیوار سبزتوضیحات
ابعادبسته به مدل 25 در 25 و 30 در 40 و 50 در 50 و 60 در 40 سانت
قابلیت شستشو100 %
مقاومت در برابر اشعه آفتابدارای قابلیت آنتی یو وی هستند
روش نصبپیچ و رولپلاک مستقیم خود گرین وال به دیوار یا توری فلزی و اتصال گرین وال با بست به توری فلزی

 

گرین وال چیست

نگه داری از گرین وال

برای سالم نگه داشتن دیوار سبز، هم دیوارهای سبز معمولی و هم دیوارهای سبز هوشمند و فعال نیاز به نگهداری دارند. مانند تمام گیاهان زنده، فضای سبز در دیواره های گیاهی نیاز به جایگزینی دوره ای برای جبران از دست دادن گیاه دارد.

در محلول های رسانه ای شل و ساختار یافته، جایگزینی گیاهان معمولاً ساده است. با این حال، در سیستم‌های مدیا حصیر، جایگزینی مواد گیاهی مشکل‌سازتر است: قسمت‌های از دست رفته اغلب باید قطع شوند.

علاوه بر این، آب برای بقای گیاه حیاتی است، به همین دلیل است که اکثر دیواره‌های گیاه دارای سیستم‌های آبیاری یکپارچه هستند تا مراقبت از گیاه را آسان‌تر کنند. گیاهان همچنین به مواد غذایی اساسی نیاز دارند که معمولاً از طریق آبیاری دریافت می شوند.

سیستم های آبیاری، سیستم های چرخشی یا سیستم های مستقیم، آب را به گردش در می آورند و پمپ می کنند و آن را از یک مخزن داخلی توزیع می کنند. مخزن را می توان به صورت دستی پر کرد یا به منبع آب ساختمان متصل کرد. در همین حال، یک سیستم آبیاری مستقیم آب را از یک منبع آب خارجی دریافت می‌کند، سیستم‌های چرخش آب اضافی را برای استفاده مجدد جمع‌آوری می‌کنند و سیستم‌های مستقیم آب اضافی را به زهکش می‌فرستند.

برای اینکه یک دیوار سبز آنطور که باید عمل کند، همه مکانیسم های آن باید به درستی کار کنند. علاوه بر گیاهان، آبیاری و محیط‌های رشد، سیستم‌های نظارت از راه دور نیز ممکن است در مواقعی که خطا رخ می‌دهد نیاز به تعمیر و نگهداری داشته باشند. به همین دلیل به تعمیر و نگهداری منظم نیاز است تا مطمئن شوید که همه چیز به خوبی و بدون زحمت اجرا می شود.

سبز خزه ای 2

فضای مناسب برای رشد گیاهان گرین وال

گیاهان گرین وال به محیطی برای رشد نیاز دارند تا در آن ریشه بدهند. محیط رشد معمولاً روی ساختاری مانند: کیسه ها، گلدان ها یا جعبه هایی قرار می گیرد که با هم یک سیستم را تشکیل می دهند. این ترکیبات در انواع مختلفی موجود هستند و معمولاً به چهار دسته دسته بندی می شوند: سیستم های رسانه ای حجیم، مات، ورقه ای و ساختار یافته.

در حالی که در سیستم‌های رشد حجیم، خاک در یک قفسه یا کیسه بسته‌بندی می‌شود و سپس روی دیوار قرار می‌گیرد. مدیای مات همانطور که از نام آن پیداست، سیستم های بستری هستند که معمولا از الیاف نارگیل یا نمد نازک ساخته می شوند. گیاهان مستقیماً روی بستر ریشه می‌کنند و نیازی به محیط سست (مانند خاک) ندارند. ورق ها شبیه به سیستم های مات هستند، اما از ورقه های پلی یورتان معدنی طرح دار تشکیل شده اند که دوام بیشتری نسبت به نمد دارند.

رسانه های ساختاری سیستم های شل و مات را ترکیب می کنند تا بلوکی را تشکیل دهند که می تواند به اشکال و اندازه های مختلف ساخته شود. به عنوان مثال: سبزه ها را می توان در محیط های حجیم کاشت، در گلدان قرار داد و با آبیاری داخلی روی سازه های دیواری بارگذاری کرد. در سیستم های توده ای، خاک، تخته سنگ، سنگ های آتشفشانی و هیدروپونیک روش های رایج برای رشد گیاهان هستند. انتخاب رسانه های رشد حجیم در طول پنج سال گذشته به طور تصاعدی رشد کرده است.

دیوار سبز برای تراس

سخن پایانی

به صورت کلی گرین وال جزو یکی از برترین و محبوب ترین المان های اجرای محوطه سازی است. این المان جذاب را می توانید در فضا های داخلی ماننده رستوران، هتل، منازل، دفاتر و… و در فضا های خارجی ماننده روف گاردن، تراس سبز، محوطه سازی باغ، حیاط و ویلا استفاده کنید و یک باغ عمودی در فضای خود ایجاد کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که در اجرای گرین وال حتما از متریال و مصالح درجه یک استفاده کنید و حتما با مهندسین با تجربه و حرفه ای همکاری کنید تا دیگر درگیر مشکلات پس از اجرا ماننده نشست دیوار، نم دادن دیوار، بیمار شدن گیاهان و… نشوید.

مجموعه سورن بام

شرکت سورن بام با بیش از 13 سال سابقه در حوزه محوطه سازی با هدف گسترش فضای سبز به یکی از بهترین و معتبر ترین شرکت های این حیطه تبدیل شده است. در شرکت سورن بام مهندسین و طراحان با تجربه و مجربی وجود دارد که با استفاده از مصالح و متریال درجه یک با کمترین هزینه آماده همکاری با شما در تمام حوزه های فضای سبز و محوطه سازی هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با گرین وال و طراحی و اجای گرین وال و استعلام هزینه های اجرایی می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید.

همچنین می توانید مجموعه سورن بام را در اینستاگرام به آدرس soren_bam ذنبال کنید.

سوالات متداول گرین وال

سوالات متداول گرین وال

دیوارهای سبز زنده پانل‌هایی از گیاهان هستند که به صورت عمودی با استفاده از هیدروپونیک روی سازه‌هایی رشد می‌کنند که می‌توانند به صورت مستقل یا به دیوار متصل شوند.

مناسب ترین گزینه برای دیوارهای سبز داخلی، گیاهان آپارتمانی و گیاهان گرمسیری هستند.

دیوارهای سبز زنده راه مطمئنی برای بهبود جلوه های بصری ساختمان، بهبود کیفیت هوا و هم چنین هوشیاری کارکنان و سطح انرژی هستند.

ایده ی دیوار سبز یا گرین وال از روی طبیعت گرفته شده است از این رو افراد برای ساخت گرین وال ها از طبیعت ایده گرفته اند. در واقع الگوبرداری گرین وال های مصنوعی نیز از این نماها الگو برداری شده است اند

بسته به مدل

25 در 25 و 30 در 40 و 50 در 50 و 60 در 40 سانت

از جمله ویژگی های گرین وال منصنوعی ، نگهداری آسان آن ها می باشد. پس از خرید این محصول لازم نیست آبیاری یا تعویض خاک داشته باشند و می توانند سال ها سال با همان کیفیت اولیه ظاهر جذابی به محیط کار یا منزل شما بدهند.

 

5 نظر در “گرین وال

  1. ماکان ریاحی گفت:

    اجرای گرین وال برای روف گاردن هم انجام میدید؟

  2. چاوش سیستانی گفت:

    گرین وال در شهرستان هم اجرا می‌کنید؟

  3. لیلا مجیدی گفت:

    طراحی گرین وال طبیعی انجام میدید یا فقط اجرا می‌کنید؟

  4. کامران تهرانی گفت:

    چه گیاهانی رو برای اجرا در گرین وال طبیعی پیشنهاد می‌دید؟

  5. کیانا همدانی گفت:

    طراحی و اجرای گرین وال طبیعی حدودا چقدر زمان می‌بره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های دیوار سبز سورن بام

5 نظر در “گرین وال

  1. ماکان ریاحی گفت:

    اجرای گرین وال برای روف گاردن هم انجام میدید؟

  2. چاوش سیستانی گفت:

    گرین وال در شهرستان هم اجرا می‌کنید؟

  3. لیلا مجیدی گفت:

    طراحی گرین وال طبیعی انجام میدید یا فقط اجرا می‌کنید؟

  4. کامران تهرانی گفت:

    چه گیاهانی رو برای اجرا در گرین وال طبیعی پیشنهاد می‌دید؟

  5. کیانا همدانی گفت:

    طراحی و اجرای گرین وال طبیعی حدودا چقدر زمان می‌بره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید