هزینه اجرا دیوار سبز

هزینه اجرا دیوار سبز

آنچه در این مقاله میخوانیم

هزینه و ساخت دیوار سبز ، دیوار سبز پانلی از گیاهان است که به صورت عمودی رشد کرده که شامل دیوار سبز مصنوعی و طبیعی بوده که به نوع طبیعی آن دیوار زنده نیز گفته می شود . اگر گیاه طبیعی کاشته می شود بهتر است از یک نوع باشند یعنی شرایط رشد یکسان داشته باشند( آب و نور یکسان بخواهند ) برخی از آنها دارای لوله های پنهان برای آبیاری قطره ای خودکار نیز هستند.

 

 

مسائل تاثیرگذار بر قیمت دیوار سبز :

هزینه اجرا دیوار سبز با توجه به عوامل مختلفی ؛ متغییر است و میتواند از چند میلیون تومان تا چند صد میلیون تومان متفاوت باشد. به طور کلی برخی از عوامل زیر بر روی قیمت اجرای دیوار سبز تاثیر گذار هستند؛

هزینه ای اجرای دیوار سبز

1-ابعاد و اندازه دیوار سبز :

ابعاد و اندازه دیوار تاثیر مستقیمی در هزینه اجرای آن دارد. دیوارهای بزرگتر نیاز به مقادیر بیشتری از مصالح و زمان بیشتری برای اجرا دارند که این موضوع باعث افزایش هزینه می‌شود. البته قابل ذکر است که هزینه ای اجرای دیوار سبز در اکثر اوقات بعد از بررسی های اولیه و مشخص شدن طرح اجرایی به صورت متری محاسبه میشود.

دیوار سبز خزه ای

2-نوع تجهیزات و گل و گیاهان استفاده شده :

نوع تجهیزاتی که برای ساخت دیوار استفاده می‌شود، نقش مهمی در تعیین هزینه اجرا آن دارد. برای مثال اگر شما بخواهید دیوار سبز داخلی یا خارجی کار کنید گل و گیاهانی که در آن استفاده خواهد شد با یکدیگر متفاوت هستند و بر روی قیمت تاثیر گذاری مستقیمی دارند. یا اگر بخواهید از سیستم آبیاری خودکار نیز بهره مند شوید باز هزینه ای اجرای دیوار سبز شما افزایش خواهد یافت.

قیمت تجهیزات دیوار سبز

3-تاثیر نوع و پیچیدگی بر روی هزینه اجرای دیوار سبز

نوع دیواری که قصد اجرای آن را دارید، تاثیر زیادی بر هزینه دارد. برای مثال، دیوار ساده با سطح صاف و بدون عناصر تزیینی، هزینه کمتری نسبت به دیوارهای پیچیده با طرح‌ها و الگوهای خاص دارد.

 

 

4-محل و شرایط آب و هوایی

محل اجرای دیوار نیز تاثیر زیادی بر هزینه دارد. در مناطق با اقلیم‌های متفاوت ممکن است نیاز به مصالح و روش‌های خاصی باشد که این موضوع باعث افزایش هزینه می‌شود. عواملی مانند درجه حرارت، رطوبت و … در تعیین هزینه دیوار تاثیرگذار هستند.

تاثیر شرایط آب و هوایی بر روی هزینه اجرای دیوار سبز

5-انتخاب شرکت مناسب برای اجرای دیوار

اگر شما در انتخاب شرکت اجرای دیوار سبز به درستی عمل نکنید و تمام عوامل را نسنجید مسلما قیمت تمام شده دیوار شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. شما باید از بهترین شرکت اجرای دیوار سبز  کمک بگیرید تا علاوه بر کیفیت کار از هزینه ای مقرون به صرفه اجرای آن ها نیز بهره مند شوید.

6-موقعیت جغرافیایی محل اجرای دیوار سبز

یکی دیگر از عواملی که بر روی هزنیه ای اجرای دیوار سبز تاثیر گذار می باشد محل اجرای آن می باشد. به طور مثال اگر محل اجرای دیوار سبز شما در داخل شهر باشد رفت و آمد روزانه و یا انتقال مصالح و تجهیزات لازم راحت تر بوده و هزینه ای کمتری برایتان خواهد داشت. اما اگر خارج از شهر باید باید هزینه ای حمل و نقل و … را نیز پرداخت نمایید.

به طور کلی، برای دقیق ترین تخمین هزینه اجرای دیوار، بهتر است با شماره تلفن 09122155348 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما با بررسی دقیق موقعیت و شرایط شما و آن چیزی که در ذهن دارید بهترین محصولات را بهترین قیمت برایتان معرفی کنند.

دیوار سبزها در مکان های زیر قابل اجرا می باشند

  1. در فضای باز و داخل خانه و هر سطح عمودی
  2. شرکت ها و ادارات
  3. داخل خانه
  4. فضای سبز و حیاط
  5. بام سبز و تراس سبز
  6. لابی و راهرو
  7. اتاق جلسه
  8. روف گاردن

انواع دیوار سبز

دیوار سبز بر اساس نحوه نصب به دو نوع تقسیم می شوند :

  • دیوار سبز طبیعی
  • دیوار سبز مصنوعی

انواع دیوار سبز بر اساس نوع اتصال

1- دیوار سبز مستقیم :

در دیوار سبز مستقیم ،دیوار سبز مستقیم روی دیوار قرار گرفته  و گیاهان روی آن رشد می‌کنند. مانند گیاهان رونده

2- دیوار سبز غیر مستقیم :

در دیوار سبز غیر مستقیم ، دیوار سبز با استفاده از یک سازه نگهدارنده به دیوار متصل شده.. که شامل دیوار سبز مدولار، کابلی، شبکه‌ای، نمد پلیمری و هیدروپونیک و مواردی از این دست می‌باشد.

انواع دیوار سبز ( گرین وال ) بر اساس محل اجرا

بین استفاده از گرین وال  (دیوار سبز ) در فضاهای داخلی و خارجی، اندازه‌ها و مدل‌ها و موارد ، متفاوت زیادی وجود دارد. علاوه بر این، طراحی و تولید انواع دیوارهای سبز به طور مداوم در حال توسعه است

ممکن است این سوال برای شما پیش بیایید ” دیوار سبز را کجا می خواهم استفاده کنم ؟ ” در داخل یا خارج از منزل

دیوارهای سبز در فضای باز و داخلی برای مصارف مختلف و در محیط های مختلف استفاده می‌شود. بسته به مناسب ترین راه حل برای هر فضا، می توان آنها را از طیف وسیعی از مواد و گیاهان ساخت.

دیوار سبز داخلی

دیوار سبز داخلی

دیوار سبز داخلی عموما در فضای داخلی اتاق، مطب، نمایشگاه، هتل و … استفاده می‌شود. اجرای این دیوارها در فضای داخلی به دلیل محدودیت‌های فضا و اندازه کمی که داریم  مشکل‌تربوده تا اجرا در فضای سبز بیرونی است. از طرفی این محدودیت اندازه و جا موجب می‌شود نگهداری از این دیوارهای سبز داخلی راحت‌تر باشد.

یکی از این دیوارهای سبز داخلی دیوار سبز هوشمند است که تنها در فضاهای داخلی از آن استفاده می‌شود. نوع پوشش گیاهی بکار رفته در این دیوارها متفاوت است. گیاهانی که مقاومت کمتری در در برابر رطوبت و دما دارند مناسب‌تر هستند.

دیوار سبز خارجی

دیوار سبز خارجی

دیوار سبز خارجی یا همان دیوارهای سبز بیرونی بیشتر به عنوان نمای کار کاربرد دارند. هرچند با اجرای درست و اصولی که توسط مهندسین سورن بام انجام میشود می‌توان از آن بهره ‌برداری بیشتری نمود. محدودیت این نوع دیوار‌های سبز بیرونی در تاب‌آوری آن‌ها در شرایط سخت و متفاوت آب و هوایی است. انتخاب پوشش گیاهی مناسب که با شرایط پیرامون خود سازگار باشند مهم ترین مسئله‌ی است در غیر این صورت گیاهان آسیب دیده و زیبایی خود را از دست می‌دهند.

انواع دیوار سبز بر اساس پوشش

دیوار سبز با پوشش نرم

این نوع دیوارهای سبز دارای سیستم‌‌هایی مانند قفسه یا کیسه برای نگهداری گیاه هستند. تعویض خاک برای این سیستم‌ها چنانچه در مکان‌‌های بیرونی قرار داشته باشند، حداقل سالی یکبار و اگر در مکان‌های داخلی و سرپوشیده قرار داشته باشند، تقریبا دو بار در سال است. مناطق دارای ترافیک بالا و مکانهای شلوغ، مناطقی که در معرض باران یا باد شدید قرار دارند و مناطق دارای ارتفاع حدودا ۲/۵ متری، مکان‌های مناسبی برای نگهداری این دیوارهای سبز نیستند.

دیوار سبز با پوشش حصیری

برخی از سیستم‌‌های دیوار سبز از الیاف یا حصیر ساخته شده‌اند. پوشش حصیری نسبتا نازک و در چندین لایه ساخته می‌شوند. این سیستم‌ها بیشتر در قسمت‌‌های داخلی ساختمان استفاده می‌شوند و بهترین سیستم برای نگهداری گیاهان با رشد و رویش کم به حساب می‌آیند. این نوع دیوارهای سبز اغلب به آبیاری مداوم نیاز دارند.

 دیوار سبز با پوشش سازه‌ای

این نوع پوشش را می‌توان در اندازه‌ها، شکل‌‌ها و ضخامت‌‌های مختلف ساخت. مزیت استفاده از این پوشش این است که ماندگاری و دوام بالایی دارند و نگهداری و جابجایی آن‌ها قابل کنترل‌تر است. اگرچه هزینه نصب بالایی دارند اما هزینه نگهداری آن‌ها به مراتب کمتر است.

 

انواع دیوارهای سبز طبیعی و هزینه آن‌ها

  • دیوار سبز طبیعی مدولار

دیوار سبز مدولار به صورت پیش ساخته می باشد ، که با در کنار هم قرارگرفتن آنها می توان پوشش گیاهی زیبایی را برای محیط داشته باشیم . دیوار سبز مدولار دارای سازه سبک می باشند که گیاهان روی آن رشد می کنند ، سازه دیوار سبز مدولار به صورت جدا و با فاصله از ساختمان می باشد . سیستم پوشش دهی بالایی دارد و امکان اجرای آن در طرح های مختلف ، منحنی ، مربع ، مستطیل و… می باشد و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند .

  • دیوار سبز طبیعی سیمی

دیوار سبز سیمی به دیوار یا سازه ساختمان متصل می شود ، سازه بسیار سبکی دارد و شبیه به تور هستند که از انعطاف پذیری بالایی برخوردار می باشند ، گیاهان بر روی آن رشد آهسته دارند و به نگهداری مداوم احتیاج دارند .

  • دیوار سبز طبیعی کابلی

دیوار سبز کابلی برای گیاهانی استفاده می شود که رشد بسیار بالایی دارند و پر شاخ و برگ هستند ، دیوار سبز کابلی می توانند در قسمت هایی از : پارکینگ ها ، ساختمان های اداری ، فضا های عمومی و مسکونی را پوشش دهند .

 

  • دیوار سبز طبیعی نمد پلیمری

در دیوار سبز پلیمری گیاهان با استفاده از نمد پلیمری که زهکشی مناسب انجام شده و زیر آن قرار می گیرد گلدان ها به صورت عمودی و در یک ردیف انجام می شوند بر روی یک سطح عمودی کاشت می شوند . دیوار سبز پلیمری جدید ترین نوع دیوار سبز می باشد و از مزایای بالایی دارد . از جمله مزایای آن : تعویض و تغییر آسان گیاهان ، تهویه مناسب ریشه گیاهان ، سیستم زهکشی در این سیستم قوی تر می باشد ، می توانیم از گیاهان مختلف برای کاشت انتخاب کنیم .

  • دیوار سبز طبیعی هیدرو پونیک

دیوار سبز هیدروپونیک کاشت بر پایه آب صورت می گیرد و گیاه نیازی به خاک ندارد و تمامی گیاهان از آب تغذیه می کنند . از ویژگی های آن : تنوع بیشتر گیاهان ، ضخامت آن کم می باشد ، می توان در طرح و نقش های مختلف آن را اجرا کرد .

 

مزایای اجرای دیوار سبز های سورن بام

  • حمل و نصب سریع
  • طراحی و ترکیب دیوار با المان هایی همچون چوب ، سنگ ، آبنما ، قلوه سنگ و…
  • سیستم لوله کشی مورد نیاز جهت آبرسانی
  • نصب راه اندازی و آموزش سیستم آبیاری اتوماتیک
  • مشاوره ، تحویل و نصب گل های طبیعی و مصنوعی
  • نصب و راه اندازی سیستم مه پاش جهت بالا بردن رطوبت و خنکی محیط
  • نصب و راه اندازی نور های مصنوعی جهت رشد گیاه در محیط های فاقد نور طبیعی

 

پنل های دیوار سبز مصنوعی

در این روش ابتدا یک شبکه نگهدارنده که معمولا فولادی و آهنی است در ابعاد مورد نظر برای اجرای دیوار سبز ساخته شده و آن را ضد زنگ می کنند ، سپس فلاور باکس ها را جایگذاری کرده ( در فواصل و محل های مناسب برای ایجاد طرح مورد نظر ) و داخل آن ها زهکشی انجام می شود. حال فقط باید مراقبت های لازم از گیاهان انجام شود تا رشد کنند .

 

هزینه و ساخت دیوار سبز مصنوعی

در زندگی روزمره بسیاری از افراد از لحاظ بصری نیاز به آن را دارند تا در قسمت های مختلف با فضاهای سبز روبرو شوند و از دیدن آن لذت ببرند . از این رو امروزه می توانیم با استفاده از دیوار سبز مصنوعی در قسمت های مختلف از محیط ها فضای سبز را ایجاد کنیم  و حس طبیعت را در افراد القا کنیم . در بیشتر قسمت هایی از محیط که شرایط کاشت گیاهان طبیعی را نداریم ، می توانیم از گیاهان مصنوعی برای اجرای دیوار سبز ها استفاده کنیم ، می توانیم دیوار سبز های مصنوعی را با آبنما و گابیون ها تلفیق کنیم و زیبایی آن را دوچندان کنیم.

دیوار سبز های مصنوعی را می توانیم در مناطقی که امکان رشد گیاهان طبیعی را نداریم و فاقد نور کافی برای رشد آن ها هستیم بکار ببریم ، همچنین در مناطقی که در شرایط آب و هوایی مناسب نمی باشند و در سرمای شدید می باشند گیاهان مصنوعی مناسب ترین گزینه برای ایجاد فضای سبز براتی مخاطبین آن منطقه می باشد .

دیوار سبز مصنوعی شاخه ای

همانطور که در دیوار سبز های طبیعی از گیاهان متنوع استفاده می کنیم ، برای جلوه بیشتر و نمای نزدیک به دیوار سبز طبیعی می توانیم از گیاهان شاخه ای برای دیوار سبز ها استفاده کنیم و همچنین می توان با گیاهان شاخه ای مصنوعی داخل فلاور باکس ها را زیبا کرد و از آن ها در جاهایی که امکان داشتن گیاهان طبیعی نیست استفاده کنیم.

سخن پایانی :

دیوار های سبز کاربرد در فضای داخلی و بیرونی دارند  مانند :  فضای نشیمن ، اتاق خواب ، سرویس بهداشتی و لابی ، رستوران ها ، کافی شاپ و اماکن تجاری ، اداری ، تفریحی ، ورزشی و …  شرکت سورن بام با تکیه بر تجربه و دانش فنی خود، قادر است به اجرای پروژه‌های بزرگ و کوچک بام سبز در سراسر کشور بپردازد. با توجه به تخصصی که در طراحی و اجرای روف گاردن، تراس سبز، دیوار سبز و آبنماها دارد ، شرکت قادر است شما را در ایجاد فضاهای سبز و آرامش بخش در محیط‌ های شهری و خانگی یاری نماید همچنین شما می توانید از مشاوره 100% رایگان ما بهره مند شوید

 

 

سوالات متداول

  1. با کاشت گل و گیاهان در محیط های شهری می توانیم اندکی از آلودگی هوا را کاهش دهیم
  2.  دیوار سبزها باعث بهبود کیفیت هوا می شوند
  1. 40*60
  2. 50*70
  3. 25*25
  1. حمل و نصب سریع
  2. نصب راه اندازی و آموزش سیستم آبیاری اتوماتیک
  3. مشاوره ، تحویل و نصب گل های طبیعی و مصنوعی
نگهداری و مراقبت از دیوار سبز بسته به سیستم اجرا و آبیاری با دشواری‌ همراه است.

دیوار سبز هیدروپونیک کاشت بر پایه آب صورت می گیرد و گیاه نیازی به خاک ندارد و تمامی گیاهان از آب تغذیه می کنند

یوار سبز سیمی به دیوار یا سازه ساختمان متصل می شود ، سازه بسیار سبکی دارد و شبیه به تور هستند

 

 

مقالات مرتبط
پروژه‌های دیوار سبز سورن بام
درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید