نورپردازی در محوطه

اصول نورپردازی فضای سبز

آنچه در این مقاله میخوانیم

نورپردازی در محوطه امروزه یکی از المان هایی است که کاربرد زیادی دارد .همان طور که نورپردازی در محیط داخلی دارای اهمیت می باشد ، در محیط بیرونی نیز دارای اهمیت است و موجب روشنایی مسیرها و  جداسازی مسیرها و رویایی شدن محیط بیرونی می شود .

نورپردازی علاوه بر ایجاد امنیت در شب ، باعث روشنایی اطراف شده و زیبایی فضای طراحی شده را در شب نیز به  نمایان می گذارد.

در برخی از قسمتهای محوطه از نورپردازی استفاده  نمی شود و تاریک بودن برخی از قسمت ها موجب جلوه بخشیدن عناصری که در محوطه سازی کار شده می شود . نورپردازی در محوطه سازی فضای سبز ، روف گاردن ، حیاط ، محوطه باغ ، باغچه ، ویلا و… امکان پذیر می باشد .

شرکت سورن بام توسط تیم متخصص و کارشناسان مجرب خود در زمینه نورپردازی سبز فعالیت دارد .شرکت سورن بام علاوه بر نورپردازی در زمینه معماری سبز و پایدار نیز فعالیت های بیشماری دارد .

 

مزایای مهم یک سیستم روشنایی نورپردازی در محوطه و عملکرد:

1-بهبود ظاهر.

2-بهبود عملکرد.

3- امنیت خانه.

4-امنیت شخصی.

5-ایجاد دکور پیشرفته.

چگونگی نورپردازی در محوطه :

1  شناخت چراغ های مناسب فضای باز .

2  چگونگی استفاده از آن ها .

3  دانستن فضا ها و مسیر هایی که از نورپردازی باید استفاده شود . در برخی از موارد المان هایی که در محوطه سازی بکار رفته از نورپردازی استفاده می کنند و زیبایی المان را چندین برابر می کند . المان هایی که می توان از نورپردازی استفاده کرد عبارتند از : آبنما ، آلاچیق ، داخل فلاور باکس ها ، دیوار سبز و … می باشد .

توجه به زنده و پویا بودن درخت در طراحی نورپردازی:

همان طور که واضح است درخت موجودی زنده است که رشد می کنند ، برگ ریزی و شکوفا شدن دارد بنا براین هنگام نورپردازی باید تمامی این نکات را در نظر گرفت که کاری که انجام می شود برای تمام فصول از سال کارایی داشته باشد و جلوه و زیبایی خود را از دست ندهد به طور مثال برای نهال هایی که تازه کاشته شده اند اگر نورپردازی مناسب سایز فعلی گیاه باشد در آینده که رشد کرده و درختی بزرگ می شود آن نورپردازی برای روشن کردن کل درخت کفایت نمی کند و فقط بخش کوچکی از آن روشن می شود و یا رنگ مناسب برای نور ها استفاده شود که در هر فصلی که رنگ برگ درختان تغییر می کند زیبایی خود را حفظ کند لازم است در صورت رنگی بودن نورها قابلیت تغییر رنگ نور را نیز اعمال کرد.

انواع لامپ های قابل استفاده :

لامپ های فلوئورسنت

//       رشته ای

//      هالوژنی

//      مهتابی

//      آفتابی

//      نئون

//      شمعی

و … هر لامپی که برای فضای مورد نظر شما مناسب باشد.

مقالات مرتبط
پروژه‌های نورپردازی سورن بام
با ما در ارتباط باشید