نقش دیوار سبز در توسعه شهری

نقش دیوار سبز در توسعه شهری

آنچه در این مقاله میخوانیم

نقش دیوار سبز در توسعه شهری ، دیوار های سبز یکی از روش های مدرن است ، جهت افزایش فضای سبز در فضای بیرونی ، امروزه با زندگی شهر نشینی فضای سبز شهری کاهش یافته است .امکان استفاده از دیوار های سبز علاوه بر فضای بیرونی در فضای داخلی کاربرد زیادی دارند . دیوار های سبز در ابعاد و اشکال مختلف ساخته می شوند و فضای زیادی را به خود اختصاص نمی دهند و امکان ساخت در فضاهای بسیار کوچک از المان دیوار سبز می توان استفاده کرد .

شرکت سورن بام با سالها تجربه در زمینه معماری سبز و پایدار فعالیت داشته و در ساخت انواع دیوار های سبز به صورت کاملا تخصصی فعالیت می کند .

دیوار های سبز در چه مکان هایی استفاده می شود:

دیوار های سبز در فضای بیرونی مانند :

تراس سبز ، روف گاردن ، محوطه باغ ، ویلا ، باغچه ، پارک ها ، اماکن تفریحی ، فضای بیرونی رستوران ها ، کافی شاپ ها ، نمای ساختمان ها  و … کاربرد دارند .

همچنین در فضا های داخلی مانند :

نشیمن ، سرویس بهداشتی ، آشپزخانه ، لابی ، اماکن تجاری ، اداری ، ورزشی و… کاربرد دارند و به عنوان یک فضای سبز و یا یک دیوار جدا کننده دو فضا از هم بکار می رود .

 

طریقه ساختدیوار سبز ، نقش دیوار سبز در توسعه شهری :

دیوار های سبز با نصب یک استراکچر بر روی دیوار و فلاور باکس های مخصوص که گیاهان به صورت تخصصی در داخل آنها کاشته می شوند و بر روی استراکچر قرار می گیرند تشکیل شده است . پس از نصب دیوار سبز سیستم آبیاری قطره ای نصب می شود که به صورت اتوماتیک آبیاری صورت گیرد .نکته بسیار مهم انتخاب گونه های گیاهی مناسب می باشد که با شرایط آب و هوایی مطابقت داشته باشند تا ماندگاری آن بالا رود .

نماهای سبز اکنون به دو دسته تقسیم می شوند:

1     – سیستم شبکه ای چند بعدی از سیم های جوش داده شده .

2     – سیستم شبکه ای از کابلهای فولادی ضد زنگ .

شرکت سورن بام

مجموعه ی سورن بام در سال 1389 با هدف گسترش فضای سبز و استفاده ی بهینه از فضا های بلا استفاده تاسیس شد. شرکت سورن بام با بهره بری از مهندسین با تجربه و طراحان حرفه ای همواره در تلاش اند تا بهترین تجربه از فضای سبز را کسب کنید. این شرکت همواره می کوشد تا با استفاده از برترین متریال و مصالح با کمترین هزینه بهترین فضای سبز را برای شما ایجاد کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اجرای محوطه سازی و اجرای تراس سبز می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید.

همچنین می توانید شرکت سورن بام را در اینستاگرام دنبال کنید.

مقالات مرتبط
پروژه‌های دیوار سبز سورن بام
با ما در ارتباط باشید