چطور محوطه سازی حیاط خلوت را به بهترین شکل انجام بدم؟

محوطه سازی حیاط

آنچه در این مقاله میخوانیم

محوطه سازی حیاط خلوت فرآیندی خلاقانه برای تبدیل فضای بیرونی به یک محیط زیبا و کاربردی است. و شهروندان برای به آرامش رسیدن و ایجاد فضایی دلچسب و زیبا در اطراف محل زندگی به فکر ایجاد فضای سبز طبیعی و مصنوعی افتاده اند. این کار می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کاشت گیاهان و درختان: انتخاب گیاهان مناسب با آب و هوا و نور خورشید حیاط شما، می تواند زیبایی و طراوت را به آن هدیه دهد.
  • ایجاد فضای سبز: چمن کاری، باغچه سازی و کاشت گل ها، فضایی دلنشین برای استراحت و تفریح ایجاد می کند.
  • ساخت المان های تزئینی: آبنما، آلاچیق، مجسمه و سایر المان های تزئینی، به زیبایی و جذابیت حیاط شما می افزایند.
  • نصب نورپردازی: نورپردازی مناسب، حیاط شما را در شب نیز قابل استفاده و زیبا می کند.
  • ایجاد فضای بازی: اگر فرزند کوچک دارید، می توانید با ایجاد فضای بازی، محیطی شاد و سرگرم کننده برای آنها فراهم کنید.

پیش نیازهای محوطه سازی حیاط خلوت

قبل از محوطه سازی حیاط خلوت خانه نیاز است تا یکسری پیش نیازها اجراشود و فضا برای باسازی کامل آماده باشد.

  • اندازه گیری مهندسی فضا: اندازه گیری فضا باید حتما توسط کارشناسان مجرب انجام شود و باید اندازه دقیق محیط را برآورد کرد تا بتوان سازه را دقیق اجرا نمود.
  • تطابق بذر با نهال ها: باید دقت داشت که باید گیاهانی که انتخاب می کنیم متناسب با شرایط اقلیمی و زیست محیطی مکانمان باشد . همچنین باید دقت داشت که بذرها وگیاهانی که برای کاشت در یک زمین انتخاب می کنیم حتما با یکدیگر سازگاری داشته باشند واگر مورد اشتباهی صورت گرفته باشد برطرف شود.
  • شرایط آب وهوایی و خاک: میزان بارش باران و نور خورشید وشرایط اقلیمی و میزان آبیاری و غیره همه باید به طور دقیق توسط کارشناسان بررسی شود.
  • جداسازی گیاهان از سایر مولفه ها: دقت داشته باشید در زمان ساخت فضای سبز باید به المان های مختلفی مثل نیمکت گذاری ،ساخت آلاچیق ، بلوک های چوبی، حصارکشی و باغچه توجه کنید و تمام پلن ها جایگاه خود را دارند. درنظر داشته باشید که زمان ساخت ، بسیاری از فاکتورهای دیگر به سازه اضافه خواهد شد .

 

محوطه سازی حیاط خلوت

محوطه سازی حیاط خلوت

 محوطه سازی حیاط خلوت به چه صورت می‌باشد؟

محوطه سازی حیاط بسته به نیاز کارفرما و بودجه می‌تواند به روش‌های مختلف انجام بگیرد. از جمله این روش‌ها عبارت اند از:

چیدمان فضا در محوطه سازی حیاط خلوت

شما می توانید با استفاده از المان های محوطه سازی ،حیاط خلوت خود را به یک فضای نشیمن زیبا و دلنشین تبدیل کنید . فضایی باز برای جشن ها و شب نشینی های خانوادگی و دوستانه خود. این راهی آسان و مقرون به صرفه برای افزایش فضای زندگی شما است که سال ها دوام می آورد و باداشتن کمی دانش لنداسکیپ می توانید خودتان محیطی زیبا را طراحی کنید .

همچنین می توانید ازمبلمان ؛ نیمکت ویا فضای نشیمن خود را از چوب های با کیفیت با ماندگاری بالا استفاده کنید ک علاوه بر دوام زیاد، جلوه زیبایی به حیاط طراحی شده شما می دهد.

محوطه سازی حیاط خلوت با کف پوش

شما پس از درنظر گرفتن فضای خودتان برای محوطه سازی می توانید از کف پوش کاج که ظاهری طبیعی و خاکی دارد استفاده کنید.  کف پوش های کاج مقاوم در برابر پوسیدگی ، قارچ و موریانه هستند و آن ها را به یکی از متنوع ترین و آسان ترین کف پوش برای نصب می باشد . از این نوع کف پوش می توان برای ساخت دیوار حائل ، باغ سبز مرتفع ، تخت گل یا به عنوان حاشیه در امتداد باغ استفاده کرد.

دیوارهای حائل

دیوارهای حائل راهی عالی برای ایجاد سطوح مورد علاقه در حیاط خلوت شما هستند. می توانید از آنها برای ایجاد یک باغ مرتفع برای احاطه کردن و فضای سرگرم کننده خود یا ایجاد گوشه ای آرام برای استراحت استفاده کنید. دیوارهای حائل نیز راه خوبی برای صاف کردن قسمت های بلوک شیب دار و اضافه کردن فضای اضافی برای بازی بچه ها یا سرگرمی شما است.

بسته به ظاهر مورد نظر، دیوارهای حائل را می توان از چوب درختان و یا دیوارهای سبز و گیاهان با ساقه ضخیم استفاده کرد. همچنین می توانید از مصالح ساخته شده برای نگه داشتن دیوارهایی استفاده کنید که به هم متصل شده اند ، ماندگاری بالایی دارند و در طیف وسیعی از رنگ هامی باشند.

انواع سنگ فرش

شما می توانید تعریف واقعی را برای حیاط خلوت خود به ارمغان بیاورید و جلوه ای عالی با سنگ فرش ها ایجاد کنید. یک پروژه آسان که می توانید خودتان انجام دهید ، سنگ فرش ها پایه ای قوی برای منطقه سرگرمی در فضای باز شما هستند یا می توانید مسیری را در باغ خود اجرا کنید. خواهید دید که Bunnings دارای طیف وسیعی از رنگ ها و طرح های مختلف برای تناسب باهر حیاط خلوتی است ، از سنگ فرش های بتنی با بافت سنگ فرش و ماسه سنگ و سنگ فرش های بتنی به سبک چوبی.

محوطه سازی حیاط خلوت

محوطه سازی حیاط خلوت

 

برای مشاهده ویدئو های پروژه های انجام شده کلیک کنید

سنگ ریزه در محوطه سازی حیاط خلوت

سنگ ریزه ها راهی آسان برای آوردن رنگ ها و بافت های مختلف به حیاط خانه شما هستند. شما می توانید ازآنها برای پر کردن فضاهای خالی در باغ خود یا به عنوان پوشش زمین برای تکمیل یک منطقه آسفالته استفاده کنید. برای داشتن ظاهری تمیز و تزئینی می توانید از سنگ ریزه ها برای ایجاد حاشیه یا منظره یک مسیر استفاده کنید.

طیف وسیعی از رنگ ها و سبک ها برای انتخاب از جمله سفید ، آبی، قرمز، سبز ، طوسی و قهوه ای و… وجود دارد. با استفاده از سنگ ریزه یک رنگ می توانید آن را ساده نگه دارید یارنگ ها را مخلوط کنید تا جلوه ای شاداب تر ایجاد کنید.

ایجاد باربکیو در حیاط خلوت

درست کردن باربیکیو علاوه بر اینکه فضای مناسب برای تفریح و سرگرمی بزرگسالان ایجاد می کند باعث می شود که کودکان از آن محدوده دور شوند ، که روش ایده آلی برای تفریح می باشد. حتی می توانید در مرکز حیات خلوت خود از شومینه استفاده کنید که هم نگهداری کم وهم سرگرم کننده بوده و برای گذراندن اوقات فراغت گزینه مناسبی می باشد.

اگر حیاط خلوت بزرگی دارید می توانید گوشه ای از آن را تبدیل به یک باغ زیبا کنید و در آنجا درختان مرکبات وانواع میوه هارا کشت کرده تا برای خانواده خود محیطی را برای لذت بردن فراهم کرده باشید. باغ ها و باغچه ها برای هر حیاط خلوت کوچک و بزرگی ضروری می باشند.

محوطه سازی حیاط خلوت

محوطه سازی حیاط خلوت

چمن کاری در محوطه سازی حیاط خلوت

اگر شما ایده یک چمنزار بزرگ و سرسبز را که کل حیاط شما را پوشانده است دوست دارید اما سردردها ، کارهای نگهداری و هزینه بیشتر آب همراه با چمن طبیعی را نمی خواهید چمن مصنوعی ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشد.

این یک راه سریع و آسان برای پوشاندن یک منطقه وسیع با ویژگی محوطه سازی است که نیاز به آبیاری ، چمن زنی ، کوددهی ، هوادهی یا وجین علف های هرز طبیعی ندارد . در حالی که می توانید از یک چمن جذاب و دوست دار بچه ها و سگ ها که نیاز به نگهداری کمی دارد لذت ببرید ، نگران لکه های قهوه ای ، نفوذ رطوبت چمن به خانه یا گل و لای بعد از باران هم نباشید.

چمن مصنوعی خود را برای اهداف متعدد مناسب می کند و می تواند در برابر ترافیک سنگین مقاومت کند ، بنابراین می توانید حیاط خود را به راحتی به زمینی برای بازی های فوری فوتبال ، یک زمین بازی برای کودکان یا حیوانات خانگی ، یک منطقه سرگرمی در فضای باز یا به سادگی یک چمنزار وسیع تبدیل کنید. هنگام لذت بردن از قهوه صبحگاهی ، از حیاط خود تحسین کنید. برای تمیز نگه داشتن مناطق پر رفت و آمد در تمام طول سال ، کارهای ساده ای برای نگهداری چمن وجود دارد که شما یا یک متخصص می توانید انجام دهید.

چطور هزینه محوطه سازی را کاهش دهم؟

محوطه را با سنگ ریزه، تراشه چوب و یا پوست بپوشانید. در بیشتر موارد ، این گزینه کم هزینه ترین گزینه در این لیست خواهد بود. بنابراین اگر بودجه شما محدودتر است و برای محوطه های بزرگ نیاز به محوطه سازی کم هزینه دارید ، ممکن است بخواهید شن ، تراشه چوب یا پوست را در نظر بگیرید. هر یک از این گزینه ها راهی آسان برای پوشش سریع مناطق وسیع از زمین برهنه و افزایش جذابیت بصری حیاط شما را فراهم می کند.

در حالی که ممکن است همان نوع سطح سرگرم کننده را مانند عرشه یا حیاط ارائه ندهند می توانید میزهای پیک نیک یا مبلمان حیاط را به مناطقی با سنگ ریزه ، تراشه چوب یا پوست اضافه کنید تا فضاهای کاربردی در فضای باز ایجاد کنید.

نتیجه گیری

محوطه سازی حیاط خلوت راهی عالی برای تبدیل یک فضای بلااستفاده به یک محیط زیبا و کاربردی است. با محوطه سازی می توانید فضایی برای استراحت، تفریح، بازی و یا حتی غذا خوردن ایجاد کنید. این نکات را هنگام محوطه سازی حیاط خلوت خود رعایت کنید. به بودجه خود توجه کنید، از یک طراح کمک بگیرید، از فضای موجود به طور کامل استفاده کنید، به نور خورشید و آب و هوای منطقه خود توجه کنید و  از ایده‌های جدید استفاده کنید.

شرکت سورن بام مجری محوطه سازی حیاط خلوت

حالکه با محوطه سازی حیاط خلوت و مزایای آن آشنا شدید نوبت به معرفی یکی از بزرگ ترین شرکت های محوطه سازی در تهران می رسد. همانطور که می دانید یکی از مهمترین مواردی که در نتیجه نهایی کار تاثیر بسزایی دارد انتخاب درست شرکت محوطه سازی می باشد. سورن بام با بیش از 1 دهه فعالیت حرفه ای و ارائه دهنده ای انواع خدمات محوطه سازی و دیوار سبز و غیره می تواند شما را در این امر یاری نماید.

برای مشاهده پروژه های انجام شده توسط تیم سورن بام می توانید ما را در اینستاگرام سورن بام دنبال کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های محوطه سازی سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید