طراحی و اجرای روف گاردن در اصفهان

طراحی و اجرای روف گاردن در اصفهان

آنچه در این مقاله میخوانیم

طراحی و اجرای روف گاردن در اصفهان

اجرای روف گاردن در اصفهان به طراحی و اجرای فضای سبز بر روی قسمت های بلا استفاده بام ساختمان ها و تراس که در این شرایط شهرنشینی و مدرنیته شدن زندگی مردم، با اجرای روف گاردن بر روی بام ساختمان ها می توان به بهتر شدن کیفیت زندگی مردم کمک کرد. البته هنوز بطور کامل روف گاردن در کشور ما جایگاه مهمی در زیبا سازی محیط پیدا نکرده اما در هتل ها و رستوران ها و مکان های عمومی از روف گاردن استفاده می شود.

اجرای روف گاردن که به عنوان بام‌های زنده نیز شناخته می‌شوند، پشت بام‌هایی هستند که با پوشش گیاهی زنده کاشته شده در خاک مهندسی سبک وزن پوشیده شده‌اند این سقف هابه مواد زهکشی و غشاء ضد آب همراه با انتخاب دقیق گیاه نیاز دارند. بام های سبز محیطی را برای حیات وحش فراهم می کنند، روان آب های طوفان را کاهش می دهند و هزینه های گرمایش و سرمایش شما را کاهش می دهند.

طراحی و اجرای روف گاردن در اصفهان

قبل از طراحی و اجرای روف گاردن باید به اندازه محیطی که قرار است باغ در آنجا احداث شود و برآورد قیمت متناسب با بودجه توجه بسزایی کرد. همچنین باید توجه داشته باشد که از چه نوع پوشش گیاهی برای پشت بام یا تراس خود می خواهید استفاده کنید که حتما باید متناسب با محل قرار گرفتن و شرایط زیست محیطی آن منطقه باشد ،بهتر است بیشتر از گیاهان داخل گلدان نیز استفاده شود و همینطور درختچه های کاج که در تمام فصول سبز هستند و زیبایی خود را با تغییر فصل از دست نمی دهند.

درضمن شما می توانیددر اجرای روف گاردن خود از سنگ ریزه یا چمن مصنوعی برای دیزاین کف روف گاردن خود استفاده کنید و با چیدمان مبلمان و آلاچیق که چشم انداز زیبایی را برای اجرای روف گاردن شما پدیدار می کند، استفاده کنید. باید درنظر گرفت که نورپردازی هم به خودیه خود نقش موثری در ایجاد فضای زیبا دارد.با نور پردازی در شب در باغ مسیرهای ورود و خروج مشخص میشود بنظر می رسد اگر نورپردازی خفیف وبا شدت کم در پایین دیوار ودرختان طراحی شود جلوه بهتری می توان داشت.

اجرای روف گاردن در اصفهان

مزایای اجرای روف گاردن در اصفهان

  • تصفیه آلودگی هوا با اجرای روف گاردن در اصفهان

اجرای روف گاردن در اگر در شهر اصفهان ساخته شود، می توانند کمک بزرگی باشند برای تصفیه آلودگی ها و کاهش ذرات معلق در هوا بام باغ ها همچنین می توانند روند پخش شدن غبار در هوا را کاهش دهند و در نهایت از تولید گازهای گلخانه ای در هواجلوگیری کنند. باید به خاطر داشته باشید فقط یک بام سبز در شهر نمی تواند تاثیر زیادی در پاکیزگی هوا داشته باشد بلکه اگر تعداد این بام باغ ها زیاد شود ان وقت است که تاثیر مثبت وقابل توجهی به وجود خواهد آمد.

  • صرفه جویی در مصرف انرژی با اجرای روف گاردن در اصفهان

تشعشع نور خورشید می تواند باعث شود که مواد ساخته شده سریع تر و بیشتر نسبت به گیاهان ودرختان وفضاهای سبز طبیعی گرم شوند. روف گاردن یا بام سبز می تواند بخشی از این بار حرارتی را در ساختمان به دوش بکشد .تحقیقات نشان داده یک سقف معمولی وبدون پوشش گیاهی در یک روز گرم وآفتابی می تواند تا 70درجه هم گرم شود.

درحالی که همان سقف با یک بام باغ سرسبز و پر از گل و پر از سایه پوشیده شده باشد دمای خنک تری در حدود 25 درجه خواهد داشت. در نهایت به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های مصرف انرژی منجر می شود. خنک بودن ساختمان علاوه بر کاهش جریان گرمایی ،می تواند تا 75درصد از مصرف انرژی لازم برای کار سیستم های خنک کننده و تهویه مطبوع را کاهش می دهد.

  • تاثیر مثبت باغ بام برروی سقف با اجرای روف گاردن در اصفهان

سقف های ساختمان ها در معرض نورخورشید، باد ، برف وباران هستند و بازه گسترده ای از دما های شدید را تجربه می کنند. این دماهای گرم و سرد باعث منبسط و منقبض شدن سقف در ماه های مختلف  می شوند. در نهایت تاثیر بد خودشان را بر سقف گذاشته و عمر بنا را کوتاه می کنند. با اجرای بام سبز می تواند کمک بزرگی باشد زیرا سقف خالی بطور متوسط در طول روز حدود 30درجه گرما را تجربه می کند اما باوجود بام سبز این عدد به 0درجه می رسد.

  • مدیریت بارش ها و کمک به شبکه فاضلاب شهری با اجرای روف گاردن در اصفهان

بام سبز علاوه برکاهش آبی که وارد فاضلاب شهری می شود در تمیز کردن آن هم نقش مهمی دارد. یک باغ بام مقدار آبی ورودی به شبکه فاضلاب را تا 75درصد کاهش می دهد و با یک تاخیر حدودا 45دقیقه ای ایجاد می کند .برای شبکه های فاضلاب در شهرهای بزرگ که بعداز طوفان  و رگبارها ، فاضلاب ها به سرعت و به راحتی پر شده و مشکلات زیادی را به وجود می آورد . این یک خبر عالی و جذاب است که وقتی باران می بارد از طریق گیاهان و درختان جذب شده وپس از آن از فیلتر خاک عبور کرده و آلودگی های کمتری را وارد فاضلاب می کند.

  • عایق صوتی و حرارتی با اجرای روف گاردن در اصفهان

عایق بندی بام سبز فقط شامل دما نمی شود بلکه می تواند عایقی برای صدا هم می باشد. ترکیب خاک وگیاهان در یک بام سبز می تواند به کاهش صداهای مزاحم شهری کمک کرد و یک ساختمان با عایق صوتی را به وجود آوردند. تاثیر باغ بام برکاهش آلودگی صوتی در مناطق بسیار شلوغ شهری یا مناطقی که نزدیک به فرودگاه ها قابل توجه می باشد.

مزایای اجرای روف گاردن در اصفهان

مزایای اجرای روف گاردن در اصفهان

نصب و اجرای روف گاردن در اصفهان

فرآیند نصب بام‌های سبز ساده شده است، همه مشاغل درگیر در این طرح از زیستگاه‌های سقفی استفاده می‌کنند که مجموعه‌ای از گونی‌های مدولار کوچک پر از خاک و کاشته شده‌اند. این روش بسیار مرتب‌تر، ارزان‌تر و سریع‌تر از کاشت یک سقف کامل است و مزیت اضافه‌ای در ارائه فرم و ساختار به یک منطقه دارد. به صورت کلی نصب روف گاردن چند نوع متفاوت دارد که این سیستم ها را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اجرای روف گاردن گسترده
  2. اجرای روف گاردن متمرکز
  3. اجرای روف گاردن ترکیبی
  4. اجرای روف گاردن مدولار

21

معایب اجرای روف گاردن در اصفهان

اگرچه اکثر بام های سبز دارای یک لایه مانع ریشه هستند، ریشه گیاهان گاهی اوقات به غشای ضد آب نفوذ می کند و باعث نشتی سقف می شود که می تواند منجر به آسیب ساختاری شود. بازرسی سالانه برای حذف درختچه های مشکل ساز به کاهش پتانسیل ایجاد نشت کمک می کند. یک محیط رشد کم عمق معمولاً از رشد هر گیاه به اندازه کافی برای ایجاد یک سیستم ریشه قوی و عمیق جلوگیری می کند.

جلوگیری از خسارات در اجرای روف گاردن

از آنجایی که مونتاژ بام سبز بسیار پیچیده است، یافتن منبع نشتی و تعمیر آن می تواند یک فرآیند چالش برانگیز باشد. اجرا کنندگان بام سبز می توانند بلافاصله پس از نصب یا تعمیر سقف، تست سیل را برای بررسی نشتی انجام دهند. برخی از شرکت ها نشت یاب هایی را ارائه می دهند که از شارژهای الکترونیکی برای ردیابی مسیر نشتی تا منبع آن استفاده می کنند.

جلوگیری از خسارات در اجرای روف گاردن

جلوگیری از خسارات در اجرای روف گاردن

دیدگاه شهرداری نسبت به اجرای روف گاردن در اصفهان

قوانین شهرداری افراد را برای ساخت روف گاردن در شهرها تشویق می کند،مجوز اجرای بام سبز برعهده کارفرما بوده و می بایست مجوزهای لازم را از شهرداری ناحیه مربوطه برای ساختمان خود اخذ نماید. برای ساخت بام سبز در شهرها به بسته های تشویقی وحمایتی شهرداری جهت افزایش انگیزه ی ساخت روف گاردن نیاز داریم. شهرداری معمولا افراد را به ایجاد بام سبز تشویق می کند وبه اجرای روف گاردن بر روی ساختمان ها علاقمند می کند. تمامی شهرداری ها در همه شهرها و مناطق از اجرای روف گاردن حمایت کرده و مشوق افراد برای اجرای آن می باشند. ازجمله طرح  های تشویقی برای اجرای روف گاردن : اخذ عوارض کمتر ،افزایش تراکم ساخت و مشوق های مالیاتی می باشد.

با وجود تشویق های شهرداری برای ساخت روف گاردن ،افراد نمی توانند بدون درنظر گرفتن ضوابط و قوانین تعیین شده توسط شهرداری اقدام به طراحی بام سبز نمایند وهمه می بایست جهت شروع کار طبق قوانین شهرداری مجوز را دریافت کنند و بعد نسبت به ساخت واجرای روف گاردن اقدام کنند.

دیدگاه شهرداری نسبت به اجرای روف گاردن در اصفهان

جمع بندی

به طور کلی اجرای روف گاردن در اصفهان یکی از تاثیر گذار ترین و بهترین امر ها و فعالیت ها در زیبا سازی نما ساختمان و شهر است. علاوه بر آن با کاشت گیاهان روف گاردن می توانید علاوه بر دسترسی به یک فضای سبز و باغ در ساختمان، یک باغچه مناسب برای کاشت گیاهان زینتی و خوراکی و دارویی باشد. همچنین اجرای روف گاردن می تواند تا حدودی از آلودگی و آلاینده ها در هوای اصفهان را کاهش دهد و در افزایش فضای سبز شهر می تواند تاثیر بسزایی بگذارد.

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام از سال 1389 فعالیت خود را در حوزه طراحی و اجرای فضای سبز آغاز کرده و به یکی از برترین و معتبر ترین شرکت های طراحی و اجرای محوطه سازی در سر تا سر ایران تبدیل شده است. در شرکت سورن بام مهندسین و متخصصین با تجربه ای هستند که همواره می کوشند تا با بهترین و برترین متریال با کمترین هزینه بهترین فضا را برای افراد ایجاد می کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و کسب مشاوره رایگان می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و با کارشناسان سورن بام ارتباط برقرار کنید.

همچنین می توانید شرکت سورن بام را اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های بام سبز سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید