انواع آبنما فواره ای

انواع آبنما فواره ای

آنچه در این مقاله میخوانیم

انواع آبنما فواره ای

در مقاله‌ای دیگر به صورت مفصل درباره انواع آبنماها و آبنما فواره ای توضیح داده شده است و پیش از خواندن این مقاله پیشنهاد می‌کنیم که آن‌ها را مطالعه کنید و سپس این مقاله را بخوانید. برای آنکه انواع آبنمای فواره ای را بشناسید، ابتدا باید بدانید که آبنما فواره ای چیست و چگونه کار می‌کند. متخصصین سورن بام در این مقاله به طور مختصر به این موضوع اشاره کرده‌اند. حتی بد نیست که نیم نگاهی به تاریخ این نوع از آبنما اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

انواع آبنمای فواره‌ای

آبنما فواره ای چیست

آبنما فواره ای یک مدل زیبا و چشمگیر از آبنما است که طراحی و اجرای آن ضوابط بسیاری دارد. در این نوع آبنما، آب با فشار قوی از یک یا چند دهانه، از پایین به بالا پرتاب می‌شود و این مورد جذاب سبب می‌شود تا از ایده اجرای آن در ویلا، خانه، شرکت یا محوطه سازی بهره ببرند. مانند دیگر آبنماها، این مدل نیز در اشکال و سایزهای متفاوتی طراحی و اجرا می‌شود. آبنماها، در مکان‌های مختلف مانند بام سبز و محوطه ویلا و مکان‌هایی مانند آن قابل اجرا می‌باشند؛ زیرا که جلوه بصری بی‌نظیری دارند و یک فضای رویایی و دیدنی را خلق می‌کنند.

روف گاردن

آبنما فواره ای چیست

تاریخ آبنما فواره ای به کدام دوره باز می‌گردد

گرچه در طراحی‌های امروزی سراسر جهان به طور گسترده از آبنما بهره می‌برند؛ اما باید بدانید که بن و ریشه این نوع از آبنما یونان، مصر، بابل و روم باستان باز می‌گردد. در تمدن‌های باستانی از آبنماها برای نشان دادن قدرت، مذهب و ثروت استفاده می‌کردند. در قرون وسطی استفاده بسیار کمی از این آبنماها جهت زیباسازی شهر می‌شد و بیشتر بدلیل کاربردهای آن از این مدل آبنما استفاده می‌کردند. یکی از کاربردهای آبنما، که در آن زمان دلیل خوبی برای استفاده از آبنماها بود، آب رساندن به حیوانات و مردم بود.

مدت‌ها بعد در عصر رنسانس بار دیگر ایده بهره بردن از آبنماهای فواره ای در میادین اصلی شهر و باغ‌ها محبوبیت پیدا کرد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی آبنماهای فواره ای نیز پیشرفت کردند و در آن‌ها از شیرهای هیدرولیکی و پمپ‌های مکانیکی برای پرتاب آب استفاده کردند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، طراحی‌های آبنماهای فواره ای پیشرفت کردند و در قرن نوزدهم از نورپردازی و المان‌های دیگر به عنوان تزیینات در آبنما فواره ای استفاده کردند. همچنین طراحان پی بردند که طراحی سیستمی جهت پخش موسیقی، می‌تواند جلوه خاصی به آبنماها ببخشد و مکمل خوبی برای دیگر المان‌ها خواهد بود.

تاریخ آبنما فواره ای به کدام دوره باز می‌گردد

انواع آبنما فواره ای چیست

آبنما فواره ای بر اساس معیارهای متفاوتی طراحی و اجرا می‌شود و متخصصین شرکت سورن بام، شما عزیزان را با انواع آن آشنا خواهند کرد.

انواع آبنما فواره ای چیست

انواع آبنما فواره ای چیست

  • شکل آبنما: طراحان آبنماهای فواره ای را در شکل‌های متفاوتی طراحی می‌کنند. این آبنماها را می‌توان به شکل گل‌و‌گیاه، حیوانات، ستاره‌ها، سیاره‌ها و دیگر اشکال طراحی کرد. آبنمای فواره ای اژدها که شبیه به یک اژدها است، در رودخانه سنگاپور قرار دارد و آبنمای فواره ای گل لوتوس دهلی‌نو که شبیه به گل لوتوس است و آبنمای فواره ای شیکاگو که در ایالات متحده واقع شده است، نمونه‌هایی از این نوع آبنما هستند.
  • اندازه آبنما: آبنماها را در سایزها و اندازه‌های مختلف طراحی و اجرا می‌کنند. آبنما در سایزهای کوچک، مناسب رستوران‌ها، محوطه حیاط و فضاهای اینچنینی است؛ در حالیکه آبنماهای بزرگ مناسب برای اجرا در میادین شهرها، پارک‌ها و دیگر فضاهای عمومی هستند. آبنما دیواری برای رستوران یا آبنمای فواره ای روی میز، مثال‌هایی از این آبنماها هستند.
  • لوکیشن آبنما: آبنماها را در فضاهای مختلف طراحی و اجرا می‌کنند. می‌توان آن‌ها را در استخر، دریاچه، پارک، میادین و دیگر فضاها ساخت. همچنین جالب توجه است که بدانید آبنماهای فواره ای را می‌توان در قایق‌ها، هواپیماها، ماشین‌ها و دیگر اجسامی که متحرک هستند نیز اجرا کرد.
  • منبع آب آبنما: آبنماها از منابع آبی متفاوت تغذیه می‌شوند. برای مثال یک آبنما که روی سطح آب دریا قرار دارد باید از آب دریا تغذیه کند؛ آبنمایی که در فضاهای شهری طراحی و اجرا می‌شوند، از آب شهری باید بهره ببرند؛ حتی آبنماهایی وجود دارند که از آب زیرزمینی آب موردنیاز خود را تأمین می‌کنند. برای توضیحات اضافی در این باره می‌توانیم به آبنماهایی اشاره کنیم که از آب باران استفاده می‌کنند؛ مانند آبنماهای فواره‌ای که در باغ قرار می‌گیرند.

انواع آبنما فواره ای بر اساس معیارهای متفاوت طبقه‌بندی می‌شوند

انواع آبنما فواره ای بر اساس معیارهای متفاوت طبقه‌بندی می‌شوند

فواره‌ها در انواع آبنما فواره ای

  • فواره‌های پرتابی Spray
  • فواره‌های ریزشی Spill
  • فواره‌های جهنده Splash

برای مناطقی که دارای وزش باد هستند، فواره‌های کوتاه و نیرومند مناسب‌تر است. ارتفاع فواره‌ها نباید بیش از فاصله منبع فواره تا لبه استخر باشد. بر پایه یک قانون تجربی، قطر استخر یا حوضچه آب، باید دست کم دو برابر ارتفاع آب فواره باشد. اگر سر فواره‌ها پایین‌تر از سطح آب تعبیه شود، زیبایی بیشتری دارد. مگر اینکه از اشکال و مجسمه‌های خاصی برای ایجاد فواره استفاده شود.

فواره‌ها در انواع آبنما فواره ای

فواره‌ها در انواع آبنما فواره ای

اصولا برای بهتر نمایش دادن فواره‌ها در شب از نورپردازی استفاده می‌کنند. در هنگام نصب فواره‌ها روی سطح دریا می بایست به گیاهان آبزی و ماهی‌ها توجه شود. برای نیلوفر آبی تلاطم با شتاب زیاد آب مضر می باشد. اما اکسیژن فراوان حاصل از آب فواره های بلند برای ماهی‌ها مفید و مطلوب است.

دیگر خدمات سورن بام

شرکت سورن بام با تیم متخصص و کارشناسان مجرب خود، در زمینه معماری منظر فعالیت‌های بیشماری انجام داده‌اند و در زمینه محوطه سازی باغ، ویلا، فضای سبز، دیوار سبز، روف گاردن و غیره فعالیت‌های بی‌شماری داشته است. همچنین در ساخت و اجرای انواع آبنما، فلاور باکس، آلاچیق، پرگولا و غیره می‌توانید به سورن بام اعتماد داشته باشید زیرا که در کار خود بهترین هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پروژه‌های انجام شده، می‌توانید سورن بام را در اینستاگرام و فیسبوک دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های آبنما سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید