اجرای بام سبز مدرن تخصصی

اجرای بام سبز مدرن تخصصی

آنچه در این مقاله میخوانیم

طراحی و اجرای بام سبز مدرن تخصصی ، بام خانه ها بندرت به عنوان فضای کاربردی مورد توجه قرار گرفته اند . با این حال واقعیت این است که این بام های خاکستری،درصد بالایی از کل مساحت شهری را می تواند در برگیرد و کلان شهرهای معاصر،جایی که افزایش بهای زمین و کمبود فضای باز سبز شهری خصوصا در مراکز شهرها و مناطق پرتراکم،تبدیل به پدیده و چالش جهانی شده است. استفاده کاربردی از بام ها ،می تواند به عنوان امکان بهره برداری بهینه از زمین های شهری قلمداد شود.

اجرای بام سبز مدرن تخصصی

اجرای بام سبز مدرن تخصصی

بام سبز و تاثیر آن در محیط زیست :

بام های سبز،دامنه وسیعی از فواید اقتصادی،اجتماعی و زیست محیطی را در بر می گیرند .

مزایای زیست محیطی انکار ناپذیر بام سبز در زمینه کاهش آلودگی هوا،کاهش گازهای گلخانه ای ،جذب آلاینده ها،کاهش دمای محیط پیرامون،و کاهش میزان مصرف انرژی بارها  توسط متخصصین و پژوهشگران مورد سنجش قرار گرفته و نتایج آماری تمام این تحقیقات قابل دسترسی بوده و روند تکمیلی تحقیقات کماکان ادامه دارد.

اجرای بام سبز مدرن تخصصی :

تاثیر روف گاردن بر فروش ملک :

به صورت تجربی در پروژه های قبلی افزایش تقاضا و ارزش تا حدود 15% در کل پروژه را شاهد بوده ایم .

جذب گردو غبار و ذرات معلق:

از نظر زیست محیطی بام های سبز در صورتی که به صورت گسترده و در ابعاد وسیع در فضای سبز شهری اجرا شوند ،با جذب دی اکسید کربن و تولید اکسیژن ،موجب تصفیه و کاهش آلودگی به نحو شاخصی خواهند بود. بر طبق مطالعات انجام شده توسط یک گروه تحقیقاتی در کانادا 1.5 متر مربع گیاه به ارتفاع 40 سانتی متر،می تواند اکسیژن مورد نیاز یکسال انسان را تامین کند . سطح گیاهان،ذرات معلق در هوا را در خود جذب کرده است .این ذرات سپس،توسط باران وارد لایه کاشت می شود.

آبنما در روف گاردن

آبنما در روف گاردن

بام سبز و کاهش هزینه های مصرف انرژی :

مزیت دیگر بام سبز در مقایسه با بام های سنتی،ذخیره انرژی و کاهش هزینه های گرمایشی و سرمایش می باشد. رویش گیاه بر روی بام ها موجب کاهش حرارت و دمای هوای اطراف بنا در تابستان شده و بدلیل قابلیت عایق سازی لایه های کاشت گیاهان،از ورود گرمای بیرون به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

همین خاصیت عایق سازی بام سبز در زمستان ،باعث کاهش نیاز به انرژی گرمایی در داخل ساختمان شده و به ذخیره انرژی در بخش دولتی و خصوصی ،با توجه به بحران قرن حاضر می تواند در مقیاس جهانی مفید واقع گردد.

روف گاردن ارزان

روف گاردن ارزان

اجرای بام سبز و بهبود در کاهش سرو صدا :

از دیگر اثرات زیست محیطی بام های سبز می توان به کاهش شدت آلودگی صوتی به خصوص در شهرهای بزرگ اشاره کرد . بام سبز به صورت عایق صوتی عمل کرده و قابلیت کاهش آلودگی صورتی را از طریق جذب امواج صوتی دارد. لایه کاشت بام سبز فرکانس های پایین و پوشش گیاهی آن فرکانس های بالای اصوات را کاهش می دهد . در نتیجه این گونه بام ها به خصوص برای بناهایی که در مجاورت فرودگاه ها ،ایستگاههای قطار،بزرگراه ها،کارخانه و دیگر مراکز صنعتی و پر سر و صدا هستند موثر عمل می کنند.

طراحی و اجرای بام سبز مدرن تخصصی طبق تحقیقات “سازمان مسکن کانادا”لایه کاشتی به عمق 12 سانتی متر قابلیت تعدیل 40 دسیبل آلودگی صدا را دارد . افزایش عمر متوسط بام از دیگر مزایای اقتصادی بام سبز است. از آنجایی که لایه کاشت و پوشش گیاهی بام های سبز از پوسته بام در مقابل صدمات ناشی از اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت می کند،این نوع بام ها دارای طول عمر بیشتری در مقایسه با بامهای سنتی و مرسوم است.

مقایسه سیستم کشت طبیعی و ساختار سیستم کشت بام سبز سورن بام:

در ساختار ارائه شده بالاترین راندمان جمع آوری و استفاده از آب های بارشی و بهره گیری از آن جهت مرطوب نگه داشتن خاک کشت و حداکثر صرفه جویی در آبیاری و همچنین هوادهی خاک و دفع آب های اضافی در حداقل زمان ممکن و به بهترین طریق در نظر گرفته شده است . یکی از مهمترین عوامل در احداث بام سبز،انتخاب کشت مناسب با توجه به نوع پوشش گیاهی در نظر گرفته می باشد.

سیستم بام سبز سورن بام دارای خواص شاخص زیر می باشد:

مقاومت فیزیکی بالا

سبکی وزن

درصد جذب رطوبت بسیار بالا

امکان تنفس و تهویه

بهداشتی و عاری بودن از میکروب ها و باکتری ها

زه کشی بسیار مناسب

اجرای بام سبز مدرن تخصصی

اجرای بام سبز مدرن تخصصی

برای مشاوره رایگان ، بازدید از محل پروژه و اجرای تخصصی با ما تماس بگیرید .

مقالات مرتبط
پروژه‌های بام سبز سورن بام
با ما در ارتباط باشید