طراحی رستوران

طراحی رستوران

آنچه در این مقاله میخوانیم

امروزه در بازار رقابتی رستوران ها طراحی این فضاها جایگاه بسیار مهمی دارد . اهمیت این امر زمانی مشخص می شود که متوجه شویم طراحی رستوران در  جذب مشتری تاثیر به سزایی دارد . شاید خود شما نیز در مواجه همزمان چند رستوران در کنار هم رستورانی که معمولا طراحی شکیل تری دارد را انتخاب کنید پس می توان توجه به طراحی رستوران پیش از افتتاح آن را امری ضروری دانست . شرکت سورن بام ارائه دهنده ی انواع خدمات طراحی رستوران و فضاهای عمومی آماده ی همکاری با شما کارفرمای گرامی می باشد .

موارد مهم در طراحی رستوران

قدم اول و مهم پیش از اقدام به طراحی رستوران ، انتخاب سبک مورد علاقه و هدف شما می باشد . سبک رستوران می تواند مدرن ، کلاسیک و یا سنتی باشد . انتخاب هر یک از سبک ها بهتر است همراه و به تناسب منو انتخاب شود . این هارمونی می تواند جلوه رستوران را چندین برابر نماید .

بطور کلی رستوران هایی که جامعه هدف آن ها خانواده هستند با رنگ ملایم و خنثی و در مقابل رستوران هایی که بیشتر می خواهند مورد توجه جوانان قرار بگیرند با رنگ های شادتر طراحی و اجرا می شوند . در ادامه شما را با چند مورد تکمیلی در خصوص طراحی رستوران آشنا می کنیم .

طراحی رستوران

طراحی ورودی رستوران

ورودی یک رستوران به عنوان اولین فضایی که مشتریان با آن رو به رو می شوند می تواند عنصر بسیار مهمی برای بازاریابی محسوب شود . بهتر است در ورودی المان هایی متناسب با سبک طراحی رستوران باشد تا هماهنگی بیشتری با فضا ایجاد شود .

طراحی نورپردازی رستوران

شاید اجرای نورپردازی مناسب را بتوان اولین عاملی دانست که سبب تشویق افراد برای ورود در یک رستوران می شود . نورپردازی مناسب برای یک رستوران باید شامل نور طبیعی خورشید و نورهای حاصل از لامپ ها باشد . باید توجه داشت که نورپردازی مناسب می تواند نقص ها و کمبود های محیط را پوشش داده و توجهات را به سمت نقاط قوت محیط ببرد .

رنگ ها در طراحی رستوران

انتخاب رنگ ها برای طراحی رستوران می تواند بسیار برای فضای رستوران اهمیت داشته باشد . استفاده از رنگ ها همواره باید متناسب با کاربری رستوران و جامعه ی هدف باشد . محیط رستوران باید آرامبخش و دور از تنش باشد زیرا صرف غذا در محیط های استرس زا اصلا مناسب نمی باشد .

تهویه هوا در طراحی رستوران

با توجه به اینکه محیط رستوران همواره در معرض دود و بوی حاصل از غذا ها می باشد برای آن باید سیستم تهویه هوای مناسبی را در نظر گرفت . تهویه هوا صرفا برای آشپزخانه نیست و تمام سالن باید دارای تهویه ی هوا باشد تا بتوان با استفاده از آن فضایی مناسب برای گذراندن اوقات خوش و صرف غذا به ارمغان آورد .

طراحی رستوران

 

طراحی دیوارها در طراحی رستوران

دیوار ها در رستوران ها باید به گونه ای طراحی شوند که متناسب با سبک طراحی رستوران باشند . بر روی دیوار ها می توان از کاغذ دیواری ، تابلوهای هم سبک با طراحی رستوران و آویزهای تزئینی استفاده نمود . طراحی دیوارها باید به گون ای باشد که در جهت تکمیل طراحی رستوران باشد . با توجه به طراحی دیگر المان ها در رستوران می توان دیوار سبز را نیز برای زیبایی بیشتر دیوار ها اجرا نمود .

طراحی سقف در رستوران

احتمالا برای بسیاری از کارفرمایان این بخش از طراحی رستوران اهمیت کمتری داشته باشد اما باید توجه داشت که طراحی سقف نیز اگر در هماهنگی با سبک انتخاب شده باشد می تواند بسیار بر روی زیبایی رستوران تاثیر گذار باشد . اهمیت این امر خصوصا در سبک کلاسیک بسیار بیشتر می شود .

آشپزخانه در طراحی رستوران

مهم ترین بخش یک رستوران آشپزخانه آن می باشد . در طراحی های مدرن سعی بر این است تا دیوارهای آشپزخانه بصورت شیشه ای باشد تا مشتریان علاوه بر دیدن نوع طبخ غذاها ، از تمیزی محیط و سلامت بودن غذاها اطمینان حاصل نمایند . آشپزخانه ی رستوران باید به گونه ای باشد که دارای نورپردازی و تهویه ی مناسب باشد .

سرویس بهداشتی در طراحی رستوران

قبل و بعد از صرف غذا عموم مشتریان با سرویس بهداشتی یک رستوران سر و کار دارند . به همین علت حتما باید به آن توجه زیادی نمود . امروزه با پیشرفت صنعت سرامیک و شیرآلات تنوع فراوانی در این زمینه حاصل شده است و می توان سرویس های بهداشتی را با بهترین طرح ها به مرحله ی اجرا رساند .

طراحی محوطه رستوران

در طراحی یک رستوران علاوه بر فضای داخلی آن ، باید برای محوطه ی آن نیز اقداماتی را انجام نمود . فضای سبز و اجرای المان های دیگر محوطه سازی مانند آلاچیق ، آبنما یا فلاورباکس از جمله کاربردی ترین و پرطرفدارترین کارها برای محوطه سازی فضای بیرونی رستوران محسوب می شوند .

طراحی رستوران

انواع سبک ها در طراحی رستوران

همانطور که گفته شد طراحی رستوران ها می تواند در سبک های متنوعی اجرا شد . در ادامه می خواهیم شما را با انواع این سبک ها آشنا کنیم تا بتوانید با اطلاعات کامل تری به انتخاب هر یک از آن ها اقدام نمایید .

رستوران مدرن

می توان گفت که مینیمال بودن از شاخصه های اصلی طراحی مدرن برای رستوران محسوب می شود . استفاده از رنگ های خنثی و سفید ، طراحی نورهای ملایم  ، صندلی و مبلمان با طرح های ساده را می توان جز مواردی دانست که باید برای داشتن یک رستوران با طراحی مدرن به آن پایبند بود .

رستوران کلاسیک

بر خلاف طراحی های مدرن ، در این نوع طراحی لازم است تا بیشتر از رنگ های تیره تیره و مشکی استفاده شود . انتخاب مبلمان ها باید متناسب با این طراحی و ترجیحا در مدل های مجلل باشد . گلدان ها و لوسترهای بزرگ نیز از جمله موارد مورد توجه برای اجرای بهتر این طراحی می باشند .

رستوران سنتی

برای طراحی رستوران به سبک سنتی می توان از رنگ هایی مانند فیروزه ای ، سبز با ترکیب قرمز و زرشکی استفاده نمود . استفاده از صندلی و مبلمان چوبی یا حصیری در کنار المان های سنتی مانند آویز های سنتی یا کرسی می تواند تداع کننده ی کامل طراحی سنتی برای رستوران باشد . برای رستوران هایی در این سبک می توان از المان آبنما نیز استفاده نمود .

محوطه سازی حیاط

انتخاب سبک طراحی رستوران

انتخاب سبک برای طراحی رستوران در ابتدا امری کاملا سلیقه ای می باشد . در گام بعد و در نظر گرفتن سلیقه ی کارفرما می توان عوامل دیگری را نیز در نظر گرفت . مشخص کردن جامعه هدفی که برای آن ها می خواهیم خدمات خود را ارائه دهیم ، شناخت نیاز ها و انتظارات آن ها ، اطلاع از نوع منطقه و جمعیت آن ، همگی می توانند از عوامل مهم تاثیر گذار بر روی انتخاب سبک طراحی رستوران باشند .

طراحی رستوران

نتیجه گیری

پیش از اقدام به افتتاح یک رستوران باید درباره ی طراحی آن تفکر کرد . انتخاب سبک مورد نظر و در ادامه کنار هم قرار دادن المان ها و نورپردازی متناسب با آن از ضروری ترین کارها می باشد . کفپوش ، سقف ، دیوارها همگی باید در راستای یک هدف در کنار یکدیگر قرار گیرند تا یک نتیجه ی عالی و نهایی برسیم . امروزه طراحی رستوران ها در روف گاردن بسیار رایج می باشد .

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام با هدف گسترش فضای سبز و استفاده بهینه از فضا در سال 1389 تاسیس شد . متخصصان سورن بام با تکیه بر سال ها تجربه در زمینه ی اجرای انواع محوطه سازی و طراحی رستوران آماده ی ارائه ی هر گونه مشاوره و راهنمایی رایگان به شما در این زمینه می باشند . برای دیدن پروژه های بیشتر به اینستاگرام مراجعه فرمایید .

چه سبک هایی در طراحی رستوران وجود دارد؟
  • سنتی
  • تاریخی
  • مدرن
  • کلاسیک
  1. نورپردازی
  2. سقف
  3. سرویس بهداشتی
  4. تهویه هوا
  5. دیوار
  6. آشپزخانه
  7. محوطه

 در این نوع طراحی لازم است تا بیشتر از رنگ های تیره تیره و مشکی استفاده شود.انتخاب مبلمان ها باید متناسب با این طراحی و ترجیحا در مدل های مجلل باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های طراحی سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید