طراحی باغ ویلا

طراحی باغ ویلا

آنچه در این مقاله میخوانیم

طراحی باغ ویلا

امروزه و مخصوصا در سالهای اخیر افراد زیادی به دنبال طراحی ویلا و ساخت آن هستند به دنبال طراحی باغ هم هستند، زیرا یک باغ جذاب و سرسبز در اطراف ساختمان ویلا سبب افزایش قیمت و ارزش ملک می شود و همچنین موجب می شود تا یک فضای فوق العاده جذاب و دلنشین در اطراف ویلای خود داشته باشید. موارد گفته شده جزو دلایلی هستند که طراحی باغ را برای افراد بسیار جذاب و پر توجه کرده و این افراد را وادار کرده تا به دنبال طراحی باغ رفته و آن را اجرایی کنند.

طراحی باغ به همراه المان ها و متریال های آن سبب می شود تا فضایی دلچسب و بی نظیری در اطراف ویلای خود داشته باشید و این مسئله باعث می شوذ تا افراد هر زمان که بخواهند به طرف باغ رفته و کمی استراحت کنند و از فضای سرسبز و هوای آزاد آن بهره ببرند.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که طراحی باغ نیازمند افراد با تجربه و حرفه ای است تا از بودجه ای که صرف طراحی باغ و اجرای محوطه سازی کرده اید تمام استفاده و لذت را ببرید و از جنبه افزایش ارزش ملک خود هم بهترین بهره را ببرید. در ادامه مقاله از سایت سورن بام به بررسی طراحی باغ و باغ ویلا می پردازیم و شما را با بهترین مهندسین و طراحان این حوزه آشنا می سازیم، حتما تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

طراحی باغ ویلا

 

اهمیت طراحی باغ ویلا

طراحی باغ در ویلا از چند بخش اهمیت بسیار زیادی دارد، اول اینکه این طراحی و اجرا کاربرد ها و مزیت های بی نظیری و بی شماری برای افراد دارد و افراد می توانند در هر زمان که از محیط سر بسته ویلا خسته شده و به دنبال یک راه برای تخلیه انرژی های منفی خود است، از این فضای دلنواز و سرسبز استفاده کنند و از هوای فوق العاده آن و محوطه سازی باغ انجام شده لذت ببرند.

دومین موضوع که در طراحی باغ ویلا اهمیت بسیار زیادی دارد، بخش های سرمایه گذاری است. شما می توانید با یک طراحی حرفه ای باغ در ویلایتان یک سرمایه گذاری پرسود و بی ضرر در ساختمان خود انجام دهید و بر ارزش ملک خود بیافزایید.

نکته بعدی و حائز اهمیت در طراحی باغ ویلا، استفاده از گیاهان زینتی و سرسبز در فضای سبز ویلا است که این موضوع سبب می شود تا اکسیژن رسانی به فضا بیشتر شود و علاوه بر ایجاد هوای پاک و خنک فضا از مزیت های روانشناسی فردی بهره می برد. رنگ سبز در روانشناسی نشانه کاهش خشم و استرس و افزایش تمرکز و آرامش و دوری از کسالت در افراد می شود. همچنین می توانید از گیاهان دارویی و خوراکی هم در این فضای سرسبز و جذاب استفاده کنید.

اهمیت طراحی باغ ویلا

اصول طراحی باغ ویلا

در طراحی باغ ویلا باید به چند نکته اصولی دقت داشته باشید تا در آینده به مشکلات بر نخورید و همچنین بتوانید تمام لذت را از فضای خود کسب کنید. این موارد عبارت اند از:

  • ابعاد زمین باغ و ویلا
  • دقت به جهت طلوع و غروب خورشید و بر خورد نور آفتاب در طراحی باغچه ها
  • مشخص کردن فضای زمین بازی، استخر، آبنما و…
  • طراحی راه ارتباطی و مسیر برخورد بین فضا های متفاوت باغ و ویلا
  • طراحی داخلی باغ ویلا با دقت بر مسائلی ماننده نورگیری، ارتفاع طبقات و…
  • انتخاب متریال درجه یک در طراحی باغ ویلا
اصول طراحی باغ ویلا

اصول طراحی باغ ویلا

المان های اساسی و اصلی در طراحی باغ ویلا

در حین طراحی باغ ویلا به عناصر و المان هایی نیاز دارید تا بتوانید یک محوطه جذاب داشته باشید و بتوانید فرایند محوطه سازی ویلا را به خوبی پیش ببرید.

برای افزایش جذابیت باغ خود می توانید از المان های متفاوتی استفاده کنید که اصلی ترین و پایه ای ترین المان ها و عناصر در طراحی باغ ویلا را می توان به مواردی ماننده باربیکیو، استخر، آتشکده، آبنما، گیاهان زینتی، کفسازی و آلاچیق و… اشاره کرد.

اهمیت طراحی نما در باغ ویلا ها

طراحی نما در ساختمان های ویلایی یکی از اصولی ترین فرایند ها و مهم ترین امر ها است، زیرا هرچقدر نمای ویلا جذاب تر و زیبا تر باشد سبب چشمگیر بودن ویلا می شود و زیبایی فوق العاده ای به محوطه باغ هم القا می کند، به همین دلیل بهترین نما را برای ساختمان ویلا باید در نظر گرفت.

طراحی فضای سبز و محوطه باغ

محوطه سازی باغ بستگی به سلیقه کارفرما و شرایط ساختاری و موقعیت مکانی ویلا و… می تواند در سبک های متفاوتی اجرا شود. معمولا اجرای محوطه سازی در باغ ویلا های مدرن به صورت غیر متقارن و در باغ ویلا های سنتی و کلاسیک به صورت متقارن صورت می گیرد.

شما می توانید با توجه به سلیقه خود و شرایط ویلا و کاربرد آن برای محوطه سازی باغ آن تصمیم بگیرید و می توانید طراحی باغ خود را با طراحی ویلا خود متمرکز کنید و نمایی بی نظیر و دلپذیر ایجاد کنید. با وجود تمام نکته ها و وجود چارچوب ها می توانید از موارد زیر به عنوان یک پیشنهاد در طراحی باغ خود استفاده کنید تا از فضای خود استفاده کامل را کرده باشید.

  • نورپردازی: ایجاد روشنایی و خاص تر کردن المان های محوطه سازی در طراحی باغ
  • نشیمن های باغی: می توانید برای استراحت و برگذاری دورهمی های خود از فضا های نشیمن و استراحت گاه ماننده آلاچیق استفاده کنید.
  • پارکینگ اتوموبیل: همچنین می توانید قسمتی از باغ را به همراه سایبان برای پارک کردن ماشین های مهمانان اختصاص دهید.
  • فضایی برای طبخ غذا: شما می توانید از کانتر های آشپزی و باربیکیو در کنار فضای نشیمن خود استفاده کنید.
  • زمین های بازی: قسمتی از باغ را می توانید مختص به بازی کودکان یا ورزش هایی ماننده فوتبال، والیبال، تنیس، بدمینتون و… اختصاص دهید.
  • استخر: استفاده از استخر های سر پوشیده و رو باز می تواند یک فضای دنج و آرام در باغ شما برای گذراندن اوقات فراغت ایجاد کند.
  • دیوار چینی و مرز بندی: برای جذاب کردن باغ خود می توانید از دیوار چینی و مرز بندی باغچه ها و آبراهه استفاده کنید و می توانید برای اجرای این طراحی می توانید از متریال هایی ماننده قلوه سنگ سفید رودخانه ای یا قلوه سنگ های رنگی رودخانه ای استفاده کنید.

طراحی فضای سبز و محوطه باغ

بهترین نرم افزار برای طراحی ویلا کدام است؟

امروزه طراحی و بازنمایی فضاهای کلی یا تک بعدی در ساخت و ساز دیگر جذابیتی ندارند. اکثر داوطلبان به دنبال طراحی خاص و جزئی از پروژه مورد نظر با حساسیت های خیلی بیشتر هستند. یک نمایش سه بعدی که دقیق ترین جزئیات هر قسمت از خانه یا ویلا را نشان می دهد.شما برای طراحی نیاز ها و ایده های خود میتونید از نرم افزارهای خاص ومتنوعی استفاده کنید در اینجا ما شما را با دوتا از بهترین نرم افزار ها جهت طراحی ویلا آشنا میکنیم.

نرم افزار sketchup

این نرم افزار یکی از بهترین ها برای طراحی سه بعدی ویلا ، خانه و هرمکانی که مد نظر شماست شناخته میشود این نرم افزار به شما این امکان را میدهد تا یک هزارم و تمام جزئیات المان های مورد نیاز را طراحی کنید.با این نرم افزار نه تنها میتوانید نمای سه بعدی را به راحتی طراحی کنید بلکه میتوانید تمامی المان ها و جزئیات بلوک ها ،ارتفاعات و… را طراحی کنید.این نرم افزار به شما امکان سایه زدن ،بافت ،خط  در طرح های دوبعدی را میدهد و میتوانید از آن خروجی پی دی اف داشته باشید.

نرم افزار sketchup 

نرم افزار Home Designer professional

این نرم افزار در عین پیشرفته بودن رابط کاربری جذاب و آسانی دارد و این امر باعث شده تا افراد عادی به راحتی بتوانند با آن تعامل داشته باشند.شما میتوانید تمام موارد از پیش تعیین شده بخش های مد نظر خودتون رو مثل تغییر ارتفاعات ، دیوارها ، تغییر دیوارها و… انجام دهید.همچنین این نرم افزار به شما قابلیت اضافه کردن کتابخانه ،مبلمان ،آشپزخانه و…هر فضایی که مد نظر شما است را انجام دهید .نرم افزار هوم دیزاین پروفشنال مدل سه بعدی از بخش های متفاوت داخلی و خارجی را نیز طراحی میکند.

نرم افزار Home Designer professional

نتیجه گیری

به طور کلی طراحی باغ ویلا از مزایای متعدد و بی شماری بهره می برد که مهم ترین آنها مزیت های روانشناسی فردی، افزایش ارزش ملک و ایجاد فضایی جذاب برای برگذاری مهمانی و دورهمی ها است. در طراحی باغ ویلا باید حتما از مهندسین و طراحان با تجربه استفاده کنید و فعالیت های خود را زیر نظر آنها پیش ببرید تا در آینده به مشکلات و معایب های آن بر نخورید. المان های بسیار زیادی برای محوطه سازی باغ وجود دارد که می توانید از تک تک آنها ماننده دیوار سبز، فلاورباکس و… استفاده کنید و نمایی بهتر در فضای خود ایجاد کنید.

شرکت سورن بام

مجموعه سورن بام از سال 1389 فعالیت خود را با هدف گسترش فضای سبز و اجرای محوطه سازی آغاز کرده و به یکی از بهترین شرکت های طراحی باغ ویلا که معتبر و معروف در این حوزه تبدیل شده است معرفی میشود. تیم سورن بام تشکیل شده از طراحان و مهندسین با تجربه است که همواره می کوشند تا برترین تجربه را از فضای خود کسب کنید و تمام لذت را از محوطه خود دریافت کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و با مشاورین سورن بام ارتباط بر قرار کنید.همچنین می توانید شرکت سورن بام را در اینستاگرام با آدرس soren_bam دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های طراحی سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید