طراحی فلاور باکس

طراحی فلاور باکس

آنچه در این مقاله میخوانیم

طراحی فلاور باکس ها یک راه ساده برای ایجاد جذابیت و افزایش تقاضای تجدید نظر درباره بنای شما است . طراحی و ساخت انواع فلاور باکس معمولا خارج از خانه و در مکان قابل دسترس قرار می گیرند بنابراین ساکنان خانه می توانند به راحتی از گیاهان مراقبت کنند . فلاورباکس ها می توانند در زیر پنجره ، اطراف پاسیو ، محوطه سازی ، پیاده رو و … استفاده شوند و معمولا توسط براکت نصب می شوند یا حتی می توانند از روی نرده آویزان باشند . گاهی اوقات یک فلاورباکس درون آشپزخانه قرار می گیرد ، تا گیاهان خوراکی در آن نگهداری شود و برای آشپز به عنوان یک باغ کوچک باشد .

طراحی فلاور باکس

فلاور باکس چیست ؟

منظور از فلاورباکس در واقع جعبه و محفظه ای تو خالی می باشد ، داخل آن می توان خاک قرار داد و اقدام به اجرای فضای سبز نمود که از این محفظه تو خالی می توان برای پرورش و رشد گیاهان و انواع گل ها استفاده کرد . به صورت کلی فلاور باکس، باکس ها یا گلدان هایی مدرن هستند که می توان در ابعاد متفاوت آنها را در سبک های متنوعی آن ها را طراحی و اجرا کرد. از فلاور باکس می توانید به عنوان یک باغچه کوچک در فضای خود استفاده کنید و گیاهان دارویی، خوراکی و زینتی در آن ها بکارید و جلوه ای فوق العاده در فضا ایجاد کنید.

از فلاور باکس در چه فضاهایی می توان استفاده کرد؟

از فلاور باکس می توان در فضا های داخلی و بیرونی ساختمان استفاده کرد. می توانید از این المان جذاب محوطه سازی ذر فضا های بیرونی ماننده روف گاردن، تراس گاردن، حیاط ویلا ها، باغ ها، استفاده کنید و همچنین می توانید فلاورباکس را در فضا های داخلی ماننده لابی هتل، منازل، دفاتر، رستوران ها، تالار های پذیرایی و… می توان استفاده کرد. انتخاب سبک فلاور باکس می تواند تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون محل بگذارد و می تواند فضایی لوکس و لاکچری برای افراد ایجاد کند.

طاحی فلاور باکس

انواع فلاور باکس بر اساس طراحی و ساخت

فلاور باکس ها را می توان از متریال متفاوتی ساخت که هر کدام یکی از سبک های فلاور باکس ها را تشکیل می دهند. طراحی و ساخت فلاور باکس در تمام سبک ها نیاز به تخصص دارد و هر کدام از این سبک ها از طراحی های منحصر به خود بهره می برند. انواع فلاور باکس ها را بر اساس طراحی و ساخت عبارت اند از:

  • فلاور باکس چوبی
  • فلاور باکس بتنی
  • فلاور باکس فلزی
  • فلاور باکس فایبرگلاس
  • فلاور باکس وینیل و pvc

طراحی و ساخت انواع فلاور باکس

طراحی فلاور باکس چوبی

فلاورباکس چوبی ممکن است بین 5-3 سال پوسیده شوند اما با مراقبت های مناسب می توانند 15- 10 سال عمر کنند از مزیت های چوب ظاهر و بوی طبیعی آن است که احساس در فضای باز را افزایش می دهد . چوب سدر در برابر پوسیدگی مقاوم است زیرا ساختار سلولی آن به گونه ای است که در برابر نفوذ آب مقاوم است همچنین حشرات و موریانه ها را دور می کند که استفاده از این فلاور باکس ها در داخل محوطه آلاچیق زیبایی خاصی را به محیط القا می کند .

طراحی و ساخت انواع فلاور باکس

طراحی فلاورباکس فلزی

برای ساخت فلاور باکس فلزی از متریال فلزی استفاده می شود ولی برای برای مقاوم سازی آن ها در مقابل رطوبت و زنگ زدگی باید از پوشش های رنگی به خصوصی استفاده کرد ، این نوع باکس ها معمولا به صورت دیواری و زمینی استفاده می شوند و کاربرد اصلی ان ها در به حداقل رساندن تماس با رطوبت می باشد .

flower box

طراحی فلاورباکس بتنی 

این مدل فلاورباکس در طرح های بسیار متنوع و گوناگونی است که امکان سفارش سازی این نوع فلاورباکس یکی از مزیت های آن به حساب می آید . فلاور باکس بتنی جزو مقاوم ترین و مستحکم ترین سبک های فلاور باکس است. طراحی فلاور باکس های بتنی به صورتی مستطیل و دایره شلک جزو محبوب ترین سبک ها است.

فلاور باکس بتنی

طراحی فلاورباکس فایبر گلاس

فلاور باکس های فایبر گلاس این است که دارای وزن سبک و مقام در برابر حشرات است . این فلاور باکس ها با فیبر شیشه و کامپوزیتی از الیافت شیشه و مواد های نفتی ساخته می شود که این موارد وزن و چگالی کمتری نسبت به سایر مواد ها دارد و از مقاومت بالاتری بهره می برد. طراحی فلاورباکس فایبر گلس در سبک های متفاوتی صورت می گیرد که این سبک ها را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فلاور باکس فایبر گلاس مربع و مستطیل شکل
  • فلاور باکس فایبر گلاس گرد و بیضی شکل
  • فلاور باکس فایبر گلاس مخروطی شکل

هزینه اجرا فلاور باکس

طراحی فلاورباکس PVC و وینیل

نوعی پلاستیک هستند که اغلب به عنوان جایگزین چوب برای جلوگیری از پوسیدگی استفاده می شود . pvc پلاستیک های شفافی و مستحکمی هستند که در برابر خوردگی مواد شیمیایی و ضربه بسیار مقاوم است و در صنایع ساختمانی از این ماده بسیار استفاده می شود. فلاور باکس pvc بافتی یک دست دارد و شکل پذیری بسیار زیادی دارد که می تواند یک فضای لوکس و فوق العاده جذاب در محل اجرایی ایجاد کند.

کلام آخر

استفاده از فلاور باکس در فضای سبز یا دکوراسیون داخلی می تواند تاثیر بسیار زیادی در نما و جذابیت آن بگذارد. طراحی فلاور باکس یکی از مهم ترین بخش ها در ساخت و اجرای فلاور باکس است که می تواند تاثیر بسیاری در فضا بگذارد.

همانطور که در این مقاله خواندید فلاور باکس در سبک های متنوعی وجود دارد که هر کدام دارای طراحی های منحصر به خود هستند و هر کدام از مزایا و معایب خاص خود بهره می برند، در انتخاب سبک و طراحی فلاورباکس حتما با یک کارشناس یا مهندس خبره و با تجربه در حوزه فضای سبز یا طراحی دکوراسیون داخلی مشورت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید و در آینده با معایب و مشکلات فلاورباکس خود مواجه نشوید.

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام فعالیت خود را از سال 1389 به صورت کاملا حرفه ای در حوزه فضای سبز و محوطه سازی آغاز کرده و به عنوان یکی از برترین شرکت های حوزه طراحی و اجرای محوطه سازی با هدف زیبا سازی محوطه ویلا، باغ و حیاط و دکوراسیون داخلی شناخته می شود. تیم سورن بام از مهندسین و طراحان با تجربه و خبره تشکیل شده است که همواره می کوشند تا با نازل ترین هزینه و استفاده از بهترین متریال فضایی دلنشین و با طراوت را برای شما ایجاد کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با طراحی فلاور باکس ها و دیگر المان های محوطه سازی می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید.

همینطور می توانید مجموعه خدماتی سورن بام را در اینستاگرام به آدرس soren_bam دنبال کنید.

سوالات متداول طراحی فلاور باکس

مزایای طراحی و استفاده از فلاور باکس چیست ؟

زیبا و پر زرق و برق است که رنگ و جذابیت را به ظاهر خانه می بخشد و فضای بیشتر برای رشد و مراقبت از گیاهان فراهم می کند . که علاوه بر بهبود دید بیرونی می توانند در داخل نیز فضای زیبایی را ایجاد کنند.

گیاهانی انتخاب کنید که مناسب رشد در فلاور باکس باشند . اطمینان حاصل کنید که فلاور باکس ها به قدری محکم باشند که وزن خاک و گیاهان و آب را تحمل کنند . فلاورباکس ها باید دارای حفره های زهکشی باشند .

  • روف گاردن یا بام سبز 
  • محوطه سازی ها
  • تراس سبز

مقالات مرتبط
پروژه‌های فلاور باکس سورن بام
درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید