ساخت و اجرای آلاچیق

ساخت و اجرای آلاچیق مدرن

آنچه در این مقاله میخوانیم

با پیشرفت محوطه سازی امروزه ساخت و اجرای آلاچیق با متریال های متنوع و شکل های گوناگونی صورت می پذیرد و جز پر طرفدار ترین المان ها محسوب می شوند زیرا در بسیاری از موارد کاربرد دارند . با اجرای آلاچیق در یک محوطه می توان فضایی برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت در کنار دیگر افراد بوجود آورد . ساخت و اجرای آلاچیق در باغ ، حیاط و روف گاردن بسیار مورد توجه همگان می باشد .

 ساخت و اجرای آلاچیق

ساخت و اجرای سقف آلاچیق

بخش مهم آلاچیق ، سقف آن می باشد که با توجه به نوع متریال استفاده شده برای آلاچیق می تواند از جنس های مختلفی باشد . اگر سقف به صورت شیبدار باشد نیاز به آهن کشی می باشد تا پوشش سقف شیبدار بر روی آن اجرا شود . در طراحی های مدرن عموما برای سقف  آلاچیق از ترموود استفاده می شود . استفاده از متریال های مختلف کاملا سلیقه ای می باشد و بسته به نظر کارفرما قابل تغییر می باشد .

ساخت و اجرای آلاچیق به سبک مدرن

آلاچیق‌های مدرن تولید شده توسط شرکت سورن بام از مواد مرغوب و مقاوم ساخته می‌شوند و دارای ساختاری قوی و پایدار هستند . طراحی آلاچیق‌های مدرن نیز بسیار متنوع است و می‌توانند شامل مدل های گوناگونی باشند که هر یک از آن ها مناسب محیطی خاص هستند و در ادامه تمام این مدل آلاچیق ها را بررسی خواهیم کرد .

  1. طراحی و شکل‌دهی : آلاچیق‌های مدرن عموماً دارای طراحی‌های خلاقانه و متنوعی هستند . در طراحی آن ها از خطوط منحنی، سطوح شیشه‌ای و سایر عناصر معماری مدرن استفاده می‌کنند . در مقابل، سازه‌های قدیمی معمولاً دارای طراحی سنتی و ساختارهای ساده‌تر هستند .
  2. مواد ساخت : آلاچیق‌های مدرن از مواد مرغوب و مقاومی مانند فولاد، بتن، شیشه و مصالح ساختمانی پیشرفته ساخته می‌شوند. این مواد باعث می‌شوند آلاچیق‌های مدرن بتوانند در برابر شرایط آب و هوایی و ضربه‌های مختلف از استقامت بالایی داشته باشند .
  3. استفاده از فناوری های مدرن : آلاچیق‌های مدرن ممکن است دارای امکانات فناوری پیشرفته‌ای باشند . به طور معمول، آن ها مجهز به سیستم‌های نورپردازی هوشمند ، سیستم‌های تهویه مطبوع و سیستم‌های صوتی پیشرفته هستند . در مقابل، سازه‌های قدیمی معمولاً از این نوع فناوری‌ها استفاده نمی‌کنند .

آلاچیق مدرن

ساخت و اجرای آلاچیق به سبک کلاسیک

در گذشته ساخت آلاچیق با سبک کلاسیک تنوع زیادی نداشت اما امروزه و با پیشرفت محوطه سازی ساخت و اجرای آلاچیق کلاسیک با شکل های گوناگونی رواج پیدا کرده است . سبک کلاسیک در ایران بسیار پرطرفدار می باشد و در بسیاری از پروژه ها کارفرمایان محترم خواستار اجرای آلاچیق خود به این سبک می باشند .

مزایای ساخت ساخت و اجرای آلاچیق

طراحی و اجرای آلاچیق در یک محوطه علاوه بر ایجاد زیبایی بصری در فضا مزایای دیگری نیز دارد . از جمله مزایای ساخت و اجرای آلاچیق ایجاد یک فضای مناسب برای افرادی که می خواهند زمان خود را در بیرون از سازه ی اصلی ساختمان بگذرانند و از فضاهای مناسب برای استراحت ساکنین و دورهمی خانواده ها می باشد تا در کنار یکدیگر بتوانند از لحظات خود لذت ببرند .

آلاچیق مدرن

برای مشاهده ویدئو های پروژه های انجام شده کلیک کنید

انواع متریال های ساخت و اجرای آلاچیق

آلاچیق چوبی

در طراحی و ساخت آلاچیق چوبی مدرن می توانیم با استفاده از چوب های درختان جنگلی و متریال های جدید آلاچیقی مدرن به سبک جدید و خاص را طراحی و اجرا کنیم . آلاچیق چوبی یک نوع آلاچیق است که در ساخت آن از چوب به عنوان ماده اصلی استفاده می‌شود. این نوع آلاچیق ها به طور خاص از جنس چوب طبیعی یا چوب مصنوعی (چوب کامپوزیت) ساخته می‌شوند. آلاچیق حصیری را می توان از زیر مجموعه های آلاچیق چوبی دانست .

کارشناسان ما در طراحی آلاچیق چوبی سعی می کنند از خطور منحنی و صاف استفاده کنند تا در کنار دیگر عوامل ظاهری شیک و مدرن را طراحی کنند. به صورت کلی ما سعی می کنیم از طرح های ساده و مینیمال در این نوع آلاچیق ها استفاده کنیم تا علاوه بر شیک بودن ظاهری ساده و دلنشین نیز داشته باشند.

مزیت‌های آلاچیق چوبی

  • زیبایی: چوب یک ماده طبیعی است که به طور طبیعی دارای ظاهر گرم و زیبا می باشد. استفاده از چوب در آلاچیق‌های مدرن باعث ایجاد جذابیت و طراوت در محیط می‌شود. و بیشتر حس طبیعت و طبیعی بودن را القا می کند.
  • انعطاف‌پذیری: چوب انعطاف‌پذیری زیادی دارد و می‌توان آن را به طور آزاد در طراحی‌ها استفاده کرد. این انعطاف‌پذیری به معماران و طراحان امکان می‌دهد تا آلاچیق‌های متنوعی را طراحی و اجرا کنند.

 

اجرای آلاچیق مدرن

آلاچیق فلزی

یکی از مدل های محبوب این سازه ها آلاچیق فلزی می باشد. و یکی از مدل های پر استفاده ای آن نیز آلاچیق فلزی مدرن است که از فلز به عنوان ماده ای اصلی تشکیل دهنده برای بدنه و اسکلت استفاده می شوند و از مصالح دیگری مانند شیشه برای زیبا سازی آن ها استفاده می شود .

طراحی آلاچیق فلزی

در طراحی آلاچیق مدرن فلزی از طرح های شیک و ساده در کنار خطوط منحنی و هندسی استفاده می شود تا سازه ای نهایی تلفیقی از علم و هنر را در خود داشته باشد. همچنین در طراحی این نوع آلاچیق های مدرن از سیستم نورپردازی بسیار حرفه ایی در کنار سیستم صوتی قدرتمند می توان بهره مند شد .

یکی از دلایل محبوبیت این سازه ها مقاومت بالای آن ها در مقابل عوامل خارجی و شرایط مختلف جوی می باشد. همچنین وزن سبک آلاچیق مدرن فلزی می تواند از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه باشد. به طور کلی این آلاچیق گزینه ای مناسبی از هر نظر می باشد.

آلاچیق مدرن چوبی

آلاچیق باغی

اگر شما دارای یک باغ ویلا هستید و می خواهید در داخل آن یک آلاچیق مدرن باغی داشته باشید باید خدمتتون عرض کنیم که آلاچیق باغی محدود به یک مدل نمی شود و دارای مدل های گوناگونی است. کارشناسان ما با بررسی محیط شما بهترین مدل را پیشنهاد خواهند داد که به طور خاص و منحصر به فرد متناسب با آن محیط ساخته می شوند .

آلاچیق مدرن باغی

آلاچیق اروپایی

مردم اروپا که در صنعت ساخت و تولید انواع سازه ها بسیار پیشرفت کرده اند مدل های جدید و بسیار خاصی را نیز از آلاچیق های مدرن را روانه بازار کرده اند. ایده گرفتن از سازه های اروپایی و غربی بسیار مفید است و در طراحی و ساخت آلاچیق خود می توانیم از ظاهر آن ها ایده بگیریم و سپس سازه خود را طبق آن ها طراحی کنیم. آلاچیق های اروپایی از جنس فلز در کنار دیگر متریال های با کیفیت همانند شیشه های سکوریت و … تولید می شوند.

آلاچیق مدرن اروپایی، سازه‌ای با طراحی ساده و خطوط هندسی است که از متریال‌های مختلفی مانند فلز، چوب، شیشه و بتن ساخته می‌شود. این آلاچیق‌ها معمولاً دارای سقف‌های شیب‌دار، ستون‌های باریک و پنجره‌های بزرگ هستند که نور طبیعی را به داخل هدایت می‌کنند. آلاچیق‌های مدرن اروپایی اغلب در باغ‌ها، روف گاردن‌ها و فضاهای باز شهری قرار می‌گیرند و به عنوان فضایی برای استراحت، دورهمی و مهمانی‌های کوچک استفاده می‌شوند.

از جمله ویژگی‌های بارز آلاچیق مدرن اروپایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1.  طراحی ساده و مینیمالیستی
  2.  استفاده از متریال‌های مدرن و با دوام
  3.  نورپردازی مناسب
  4. تهویه مناسب

آلاچیق‌ مدرن اروپایی، زیبایی و کارایی را در کنار هم دارند و می‌توانند فضایی دلپذیر و آرامش‌بخش را برای شما فراهم کنند.. اگر قصد دارید آلاچیق مدرن اروپایی داشته باشید با کارشناسان ما تمام حاصل فرمایید تا شما را در این امر یاری کنند .

آلاچیق مدرن فلزی

آلاچیق سنگی

استفاده از سنگ برای ساخت سازه های مسکونی از ایام گذشته بسیار مرسوم بوده است چرا که سنگ دارای مقاومت بسیار بالایی است و در کنار آن معماری خاصی نیز دارد. ما در مجموعه سورن بام به طور حرفه ایی خدمات طراحی و اجرای آلاچیق مدرن سنگی را ارائه می دهیم تا شما بتوانید این سازه را با بهترین کیفیت و بهینه ترین هزینه تهیه نمایید.

طراحان ما سعی می کنند در آلاچیق های مدرن سنگی از طرح های رومی و باستانی ایده بگیرند تا طرح نهایی بسیار شیک و خاص باشد . آلاچیق های سنگی از جمله محبوب ترین متریال های ساخت برای محوطه سازی حیاط می باشند .

آلاچیق مدرن سنگی

آلاچیق سیمانی و بتنی

استفاده از سیمان می تواند جایگزین مناسبی برای سنگ باشد. آلاچیق های سیمانی یکی از مدل هایی می باشد که در کنار هزینه ای اجرای پایین دارای تنوع بالا، کیفیت بسیار مناسب و ظاهری ایده آل است.

آلاچیق بتنی

آلاچیق شیشه ای

آلاچیق های شیشه ای یکی از جدید ترین و زیباترین آلاچیق مدرن می باشد . ساخت و اجرا در برخی از آلاچیق های شیشه ای می تواند شیشه ها به صورت تاشو باشد و یا به صورت ریلی اجرا شود ، که می توانیم در فصل گرما و تابستان شیشه ها را باز کنیم .شیشه  در آلاچیق ها در فصل سرما می تواند به صورت یک عایق عمل کند و سرما به داخل آلاچیق نفوذ نکند .

آلاچیق مدرن شیشه ای

نورپردازی در ساخت و اجرای آلاچیق

برای بهتر جلوه دادن به آلاچیق می توانیم در کنار آن نورپردازی هایی را داشته باشیم ، به عنوان مثال می توانیم در کنار ستون های آلاچیق و یا در سقف آن نورپردازی را اجرا کنیم و زیبایی آن را در شب دو چندان کنیم .

نتیجه گیری

ساخت و اجرای آلاچیق از جمله پر طرفدارترین کارها در اجرای محوطه سازی می باشد . با پیشرفت صنعت محوطه سازی اکنون آلاچیق ها در متریال های متنوعی عرضه می شوند که با توجه به محیط و سلیقه ی کارفرما می توان هر یک از آن ها را انتخاب نمود . آلاچیق در هر ابعاد و اندازه ای قابل ساخت و اجرا می باشد .

شرکت سورن بام

کارشناسان شرکت سورن بام با تکیه بر تجربه ی سال ها فعالیت در زمینه ی طراحی و اجرای آلاچیق آماده ی ارائه ی هرگونه راهنمایی و مشاوره ی رایگان به شما کارفرمای گرامی می باشد . برای مشاهده پروژه های انجام شده توسط تیم سورن بام می توانید مارا در اینستاگرام سورن بام دنبال کنید .

سوالات متداول ساخت و اجرای آلاچیق

هزینه ی اجرای آلاچیق به عوامل متعددی بستگی دارد . متریال انتخابی و پیچیدگی های طرح از جمله عوامل تاثیر گذار بر قیمت آلاچیق می باشند .

2 نظر در “ساخت و اجرای آلاچیق

  1. سلیمانی گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید
    هزینه طراحی و اجرای آلاچیق مدرن مربعی دو در دو چقدر میشه؟

    1. ادمین آلاچیق گفت:

      سلام وقت بخیر
      از متری 8 تا 10 تومان شروع میشه میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های آلاچیق سورن بام

2 نظر در “ساخت و اجرای آلاچیق

  1. سلیمانی گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید
    هزینه طراحی و اجرای آلاچیق مدرن مربعی دو در دو چقدر میشه؟

    1. ادمین آلاچیق گفت:

      سلام وقت بخیر
      از متری 8 تا 10 تومان شروع میشه میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید