ضوابط اجرایی نصب چوب ترمو

ضوابط اجرایی نصب چوب ترمو

آنچه در این مقاله میخوانیم

ضوابط اجرایی نصب چوب ترمو

ضوابط اجرایی نصب چوب ترمو، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و مقررات است که برای اطمینان از نصب صحیح و ایمن چوب ترمو در کاربردهای مختلف تدوین شده‌اند. این ضوابط شامل مواردی مانند آماده‌سازی سطح زیرکار، انتخاب نوع سازه زیرکار، نحوه نصب چوب ترمو و نحوه نگهداری از چوب ترمو است. رعایت ضوابط اجرایی نصب چوب ترمو، باعث افزایش استحکام و دوام چوب ترمو و افزایش طول عمر آن می‌شود. شرکت سورن بام شما را با تمامی ظوابط و قوانین اجرا و پیاده سازی نصب چوب ترمو راهنمائی میکند تا بهترین انتخاب را داشته باشید

در اینجا برخی از مهم‌ترین ضوابط اجرایی نصب چوب ترمو آورده شده است:

  • سطح زیرکار باید کاملاً صاف، تراز و عاری از هرگونه برجستگی یا فرورفتگی باشد.
  • سازه زیرکار باید از مواد مقاوم و بادوام ساخته شده باشد و بتواند وزن چوب ترمو را تحمل کند.
  • چوب ترمو باید با استفاده از اتصالات مناسب نصب شود تا از حرکت و سایش آن جلوگیری شود.
  • چوب ترمو باید به صورت منظم تمیز و روغن‌کاری شود تا از آسیب دیدن آن جلوگیری شود.

چوب ترمو چیست؟

چوب ترمو، چوبی است که با استفاده از فرآیند حرارتی، خواص خود را بهبود می‌بخشد. در این فرآیند، چوب در معرض دمای بالا و رطوبت کنترل‌شده قرار می‌گیرد. این فرآیند باعث می‌شود که چوب ترمو در برابر پوسیدگی، موریانه و ترک خوردگی مقاوم شود و عمر آن بسیار طولانی‌تر از چوب معمولی شود.

چوب ترمو در ساخت مبلمان، کفپوش، نمای ساختمان، پل‌ها، عرشه‌ها، استخرها و سایر موارد استفاده می‌شود. این چوب به دلیل زیبایی، دوام و سازگاری با محیط زیست، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

مزایای چوب ترمو

  • مقاومت بالا در برابر پوسیدگی، موریانه و ترک خوردگی
  • طول عمر طولانی
  • زیبایی طبیعی
  • سازگاری با محیط زیست

توجه داشته باشید که چوب ترمو یک گزینه عالی برای کاربردهای مختلف است. این چوب مقاوم، بادوام و زیبا است و می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد.

سازه های زیرکار چوب ترمو

سازه‌های زیرکار چوب ترمو، سازه‌هایی هستند که برای نصب چوب ترمو در نما، کف یا سایر کاربردها استفاده می‌شوند. این سازه‌ها باید از مواد مقاوم و بادوام ساخته شده باشند تا بتوانند وزن چوب ترمو را تحمل کنند.

دو نوع اصلی سازه زیرکار چوب ترمو عبارتند از:

  • سازه فلزی: این سازه‌ها از پروفیل‌های فلزی ساخته شده‌اند و نسبت به سازه‌های چوبی، وزن کمتری دارند.
  • سازه چوبی: این سازه‌ها از چوب‌های مقاوم در برابر پوسیدگی و موریانه ساخته شده‌اند.

در انتخاب سازه زیرکار چوب ترمو، باید به عوامل مختلفی مانند نوع کاربرد، شرایط محیطی و بودجه توجه کرد.

در اینجا برخی از مزایای استفاده از سازه‌های زیرکار برای چوب ترمو آورده شده است:

  • افزایش استحکام و دوام چوب ترمو
  • جلوگیری از نفوذ رطوبت به چوب ترمو
  • تسهیل نصب چوب ترمو

سازه‌های زیرکار چوب ترمو یک جزء ضروری برای نصب این چوب در کاربردهای مختلف هستند. این سازه‌ها باعث افزایش استحکام و دوام چوب ترمو و تسهیل نصب آن می‌شوند.

اجرای روف گاردن در شیراز-چوب ترمو چیست؟

در سیمان کاری باید رعایت شاقولی و سطح صاف و هموار در تمامی سطوح کار زیرسازی می بایست رعایت شود و در صورت عدم اجرای صحیح و مناسب راستای شاقولی و همواری آن، سطوح پایانی نمای چوب ترموود نیز مطابق با همان سطوح زیر کار نا شاقول و ناهموار دیده خواهد شد، زیرا چوب زیرسازی حداکثر 5 تا 1 سانتیمتر می تواند سطح نا شاقولی را تراز نماید و اگر رعایت نشود نمای کار زشت می شود و زیر سازی هم مصابق سیمان کاری اجرا می شود.

چوب ترمو ،چوب اصلاح شده

چوب ترمو ،چوب اصلاح شده

طراحی و اجرای فلاور باکس با چوب ترمو

فلاور باکس ها با جنس چوب یکی از زیباترین باکس ها می باشند که می توانیم این باکس ها را در تراس و یا محوطه پارک ، حیاط ، ویلا ، از آن استفاده کرد.

زیرسازی فلزی جهت نصب چوب ترمو

  • ضوابط اجرایی نصب چوب ترمو باید با پروفیل های مصرفی برای زیرسازی می بایست حداقل سایز 30*30 یا 3*2 باشد تا بتوان از چوب را روی آن نصب کرد.
  • فاصله پروفیل های شبکه زیرسازی فلزی می بایست بصورت چشمه هایی با فاصله 60*60 یا 40*40 اجرا شود باشد.
  • شبکه فلزی می بایست با فاصله حداکثر 10 سانتی متر از ابتدا و انتهای سطح مورد نظر اجرا شود.

jadvale zavabet

انواع-چوب ترمو

انواع-چوب ترمو

کاربرد ضوابط اجرایی نصب چوب ترمو

رعایت راستای شاقولی و سطح صاف و هموار در تمامی سطوح سیمانکاری زیرسازی می بایست رعایت شود و در صورت عدم اجرای صحیح و مناسب راستای شاقولی و همواری آن،سطوح پایانی نمای چوب ترموود نیز مطابق با همان سطوح زیر کار نا شاقول و ناهموار دیده خواهد شد، زیرا چوب زیرسازی حداکثر 5 تا 1 سانتیمتر می تواند سطح نا شاقولی را تراز نماید.

ضوابط اجرایی نصب چوب ترمو

کارفرمایان  یا طراحان محترم باید ضوابط اجرایی نصب چوب ترمو را آشنایی داشته باشند که وقتی نمای ساختمان را طراحی می کنند می بایست به این نکته توجه داشته باشند ضوابط اجرایی نصب چوب ترمو که با توجه به سطح نهائی اتمام شده نمای چوب ترمو، فاصله ای را که جهت اجرای چوب زیرسازی و چوب نما داخل تر در نظر بگیرند تا سطح نهای کار با نما یکسان باشد، این فاصله معادل اندازه قطر پروفیل چوب نما و قطر چوب زیرسازی(25 میلی متر) می باشد که در ذیل فضای مورد نیاز برای اجرای تعدادی از پروفیل های پر مصرف مشخص گردیده است.

mm 45 = mm25 + پروفیل نما ( 140 * 19)

mm 45 = mm 25 + پروفیل نما ( 117 * 19)

mm 50 = mm25 + پروفیل نما  ( 92 * 26)

mm 50 = mm25 + پروفیل نما (140 * 26)

چوب اصلاح شده و حرارتی ترموود

چوب اصلاح شده و حرارتی ترموود

رنگ چوب ترموود

رنگ چوب ترمووود مقاوم در برابر آفتاب باشد . چوبهای ترمو در برابر تمامی شرایط جوی مقاوم هستند چرا که قبلا آن را فراوری کرده و تمامی آورند های موجود در چوب که آب درون آنها بود به وسیله دستگاه استخراج شده و چوب فراوری شده . و قبل از نصب نیاز دارند تا با رنگهای مخصوص ترمووود که از مشخصه های بارز آن مقاومت در برابر  UVآفتاب و جلوگیری از تغییر رنگ چوب می باشند رنگ شده و چوب را ضد آب می کند و سپس نصب شوند.

این رنگها جزء ضوابط اجرایی نصب چوب ترمو بوده و از هرگونه تغییر رنگ چوب جلوگیری می نماید. این رنگها بر پایه آبی  و جذبی بوده و دارای 70 پرده رنگی می باشند که تنوع بالای آن قدرت انتخاب مشتری را افزایش می دهد و مشتری می توان از سمپل رنگ رنگ مورد نظر را انتخاب نماید. رنگهای مذکور محصول شرکت  فنلاند  می باشند که این شرکت مورد تائید انجمن بین المللی ترموود برای محافظت سطحی می باشد.

چوب ترمو و کاربرد های ترمو

چوب ترمو و کاربرد های ترمو

مراحل رنگ کاری

رنگ کاری چوبهای ترمو در سه انجام می شود:

  • BASE
  • COLOR
  • TOP COAT

چوب را می توان در سازه ها به شکل خرپایی و دیوارهای برشی چوبی استفاده کرد.

لازم به ذکر است می تواند در سازه و ایستایی نیز استفاده شود در علوم فیزیک و شیمی نیز به آن اشاره شد و در جهت بهبود چوب و برطرف کردن نقصان های مد نظر که می توان به عوامل هوازدگی و پوسیدگی اشاره کرد آتش سوزی هم می توان موثر باشد.

در زمینه نقصان این ماده را بر طرف کردند و توانستند ساختمان ها را با این متریال حمایت کنند.

قیمت چوب ترمووود

قیمت چوب ترمووود

چگونگی تهیه چوب ترمو

ضوابط اجرایی نصب چوب ترمو در چوبهایی که برای نصب در آلاچیق و دکوراسیون و چیدمان استفاده می شود برگرفته از درختان راش، ملچ، چنار، گردو، توت و… از چوب روس که در کشور روسیه در شمال ایران قرار دارد تهیه می شود. چوب روسی از درخت کاج بوده که در جنگل های کشور روسیه بریده می شود و سپس به کارخانه برده شده و به ابعاد مختلفی برش داده می شود و به صورت پالت بسته بندی می گردد و به کشورهای مختلف صادر می شود.

 

نمای چوبی ، چوب ترمو

نمای چوبی ، چوب ترمو

اشکال گوناگون چوب ترمو  از نظر مصرف

  • چوب گرد: ضخامت چوب گرد بین ۱۴-۳۴ سانتیمتر و بلندی آن بین 187/2 متر می باشد. ظاهر این چوب ها تمیز می باشد و از نظر سطح این چوب‌ها باید هرس و تراز کرد. این چوب ها بر اساس جهت طول تخته یا در جهت عمودی آن می باشد.
  • چوب‌های بریده شده:برش این نوع چوب ها بر اساس طول شان هستند؛ چوب های مدنظر جهت جلوگیری از پوسیدگی و ارائه دادن کیفیت بالایی هستند که می بایست عاری از سوراخ های پنهان و فاسد و گره باشد که بر اساس این منظور چوب ما درجه بندی می شود که شامل درجه 1 و 2 می شود.

اجرای چوب ترمو در تهران توسط تیم سورن بام

دیوار های سبز کاربرد در فضای داخلی و بیرونی دارند  مانند :  فضای نشیمن ، اتاق خواب ، سرویس بهداشتی و لابی ، رستوران ها ، کافی شاپ و اماکن تجاری ، اداری ، تفریحی ، ورزشی و … . فضای بیرونی مانند : روف گاردن ، محوطه سازی باغ ، ویلا ، باغچه ، حیاط ، تراس و… که تیم تخصصی سورن بام تمامی مدل های دیوار سبز در هر محیطی را به راحتی و با بهترین قیمت اجرا میکند. برای مشاهده پروژه های انجام شده توسط تیم سورن بام میتوانید مارا در اینستاگرام سورن بام دنبال کنید

مقالات مرتبط
پروژه‌های محوطه سازی سورن بام
با ما در ارتباط باشید