ساخت دیوار سبز مصنوعی

ساخت دیوار سبز مصنوعی

آنچه در این مقاله میخوانیم

ساخت دیوار سبز مصنوعی در واقع به مجموعه ای از گیاهان گفته می شود که بر روی دیوار به صورت عمودی نصب شده اند . قوانین ساخت دیوار سبز مربوط به شرایط خاصی است . به طوری که باید فضایی برای دیوار سبز در نظر گرفته شود و اندازه گیری و علامت گذاری بر اساس آن صورت بگیرد . دیوار سبز مصنوعی  گزینه مناسبی به جای دیوار سبز طبیعی که با گیاهان زنده تزیین می شود، هستند.

گرین وال مصنوعی چندین مزیت نسبت به استفاده از گیاهان واقعی دارد. آنها را می­‌توان برای پروژه‌های مسکونی و تجاری استفاده کرد و وسایل محبوب در آپارتمان‌ها، حیاط خلوت، بالکن‌­ها، فروشگاه­‌ها، دفاتر و مناطق پذیرایی محسوب می‌شوند. بنابراین، اگر یک دیوار خالی دارید که می‌تواند جنبه بصری خوبی داشته باشد، این دیوارهای سبز، گزینه‌ای کم‌هزینه و جذاب هستند. شما می­‌توانید قیمت گرین وال مصنوعی را از مشاورین سورن بام، دریافت کنید. و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید .

ساخت دیوار سبز مصنوعی

معرفی دیوار سبز مصنوعی

علاوه بر این که می توان دیوار سبز طبیعی ایجاد نمود، امکان ایجاد  دیواری به صورت مصنوعی نیز وجود دارد. گیاهان در دیوارهای سبز مصنوعی از جنس پلی اتیلن هستن. در واقع با نصب گیاهان مصنوعی روی سازه ای عمودی، دیوار سبز مصنوعی یا گرین وال مصنوعی تولید می گردد.

مراحل ساخت یک دیوار سبز مصنوعی

پلی اتیلن ماده ی اصلی و پایه ی ساخت دیوار سبز مصنوعی می باشد . برای ساخت این سازه پلی اتیلن به همراه سایر مواد افزودنی مورد نیاز ذوب کرده و در قالب هایی ریخته می شود .این قالب ها به شکل گل و برگ و بوته و پنل های سازنده دیوار می باشند. نحوه اتصال برگ و گل به پنل دیوار سبز، پین هایی می باشد که روی آن ها قرار گرفته است. در آخر با وصل شدن پنل ها به یکدیگر و قرار گرفتن آنها روی دیوار ، گرین وال مصنوعی یا دیوار سبز مصنوعی  تکمیل می شود.

دیوار سبز مصنوعی

انواع مدل های دیوار سبز مصنوعی

دیوار سبز مصنوعی که در دو مدل پنلی و شاخه ای طراحی شده اند که در دیوار سبز بسیار کاربردی هستند . در مدل پنلی، .پنل ها در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و دیوار را بطور کامل پوشش می دهند . در مدل شاخه ای همان شاخه های گیاهان مصنوعی با توجه به کاربردشان به کار می روند و با توجه به فضای دیوار خود مدل شاخه ها و گیاه خود را انتخاب می کنیم تا دیوار  به طور کامل پوشانده شود .

امروزه برای ساخت فضاها و دیوارهای سبز از فلاور باکس و گیاهان مصنوعی بیشتر استفاده می شود . دلیل این امر بیشتر این است که حفظ و نگهداری از گیاهان طبیعی و زنده در دیوارهای مرتفع بسیار سخت می باشد و امکان از بین رفتن و نابودی گرین وال وجود دارد.

انواع دیوار سبز مصنوعی :

آیا با گرین وال کابلی آشنایی دارید؟

یکی دیگر از انواع دیوار سبز مصنوعی، نوع کابلی می باشد.  اگر به گیاهان د پر شاخ و برگ و رونده علاقه مند هستید، باید از دیوار سبز کابلی استفاده نمایید.

دیوار سبز شبکه ای، چگونه اجرا می گردد؟

نوع دیگر طراحی دیوار سبز، گرین وال شبکه ای می باشد. در این نوع از دیوارهای سبز، با سازه های بسیار سبکی رو به رو هستیم.

کاشت گیاهان دیوار سبز

در خصوص گرین وال مدولار چه می دانید؟

درطراحی دیوار سبز مدولار، داربستی سبک از جنس گالوانیزه استفاده می گردد.

دیوار سبز با نمد پلیمری

در اجرای دیوار پوش سبز به وسیله نمد پلیمری، مهمترین ابزار مورد استفاده پارچه ای نمدی می باشد. پارچه نمدی قابلیت زهکشی داشته و به صورت از پیش تعیین شده ای تا شده است. نمد پلیمری مورد اشاره بایستی زیر قاب زیرساخت قرار گیرد.

گرین وال هیدروپونیک

در روش هیدروپونیک که یکی از انواع دیوار سبز مصنوعی می باشد، به منظور ایجاد دیوار، خاک حذف شده و بستر کشت، آب می باشد. در واقع در این روش آب وظیفه تامین مواد مغذی مورد نیاز گیاه را بر عهده خواهد داشت.

ساخت دیوار سبز مصنوعی

ساخت دیوار سبز مصنوعی طیف وسیعی از روش های گیاهی و یک راه حل عالی برای غربالگری مناطق باغ شما یا پوشش دیوارها و حصارهای کسل کننده است . دیوارهای مصنوعی ما از مواد با دوام ساخته شده اند . این دیوارها در برابر اشعه خورشید نیز مقاوم هستند و این اطمینان را می دهد که دیوار سبز شما در تمام طول سال ماندگار و عالی به نظر می رسد.

ساخت دیوار سبز مصنوعی

نحوه نصب دیوار سبز مصنوعی

  • قبل از سفارش دیوار سبز خود، طول و عرض آن بخشی که قرار است دیوار سبز بر روی آن اجرا شود را باید به درستی محاسبه نمایید . سپس با کارشناسان سورن بام در میان گذاشته و با احتساب پرتی های برآورده شده از فضای موجود و در نهایت تعداد پنل هایی که مورد نیاز است ،اعلام می شود . برای پروژه های مهندسی خاص و قسمت هایی که انحنا وجود دارد طبیعتا پرتی شما بیشتر خواهد بود و باید در متراژ شما لحاظ شود.
  • بعد از اینکه جنس دیوار مشخص شد باید دانست بهترین وسیله برای نصب پنل ها چیست . به این صورت که اگر بر روی سطوح گچی می خواهید نصب کنید باید از منگنه صنعتی  یا میخکوب استفاده کنید . برای نصب بر روی سطوح سیمانی یا سنگی یا هر نوع سطح سختی می توان از پیچ و رول پلاک استفاده نمود . در بعضی موارد ممکن است سطح کار چوبی یا توری فلزی باشد که از مناسب ترین وسایل برای فیکس کردن پنل ها استفاده می شود.
  •  می توانید از پیچ برای بالای ثابت ماندن پنل ها استفاده کنید تا مطمئن شوید که کاملاً روی دیوار فیکس شده است . هنگامی که ردیف اول در جای خود قفل شده و روی دیوار از بالا و پایین ثابت شده است ، می توانید به ردیف بعدی رفته و همان کار را انجام دهید.این مرحله را تا پایان کار تکرار کنید.

نحوه نصب دیوار سبز مصنوعی

نحوه نگهداری دیوار زنده مصنوعی

وقتی نوبت به ساخت دیوار سبز مصنوعی شما می رسد ، می توانید برای حفظ کیفیت و جذابیت آن کارهایی انجام دهید . یک نشانه گویای سبزی کاذب معمولاً لایه ای از گرد و غبار است . برس های نرم برای مسواک زدن هر چند وقت یکبار روی دیوار سبز مصنوعی شما مناسب هستند . همچنین می توانید از یک پارچه مرطوب برای از بین بردن آلودگی یا خاک اضافی استفاده کنید .

طبیعی است که در هر فضا و مکانی گرد و غبار وجود دارد و نشستن گرد وغبار بر روی گیاهان یک امر عادی محسوب می شود . اگر دیوار سبز شما در مکانی قرار دارد که می توان آن را شست بهتر است هفته ای یکبار این کار را انجام دهید . ولی اگر در فضای بسته قرار دارد و قابل شست و شو نمی باشد می توانید مرتب آن را با دستمال مرطوب و دمنده های هوا گرد و غبار را از روی آنها  پاک کرد . اما اگر دیوار زنده شما دارای عناصر ابریشمی است ، مهم است که سعی کنید این قسمتها را بیش از حد مرطوب نکنید.

کاربرد دیوار سبز مصنوعی

گیاهان مصنوعی  گزینه بسیار مناسبی برای شما هستند تا با آن محیط زندگی خود را زیبا و سرشار از آرامش کنید . گیاهان دیوار سبز مصنوعی نیازی به مراقبت خاصی ندارند و برای طولانی مدت قابل استفاده می باشند. از طرفی به دلیل نیاز نداشتن به خاک و نور خورشید و آبیاری در هر محیطی می توان از آنها استفاده کرد . یکی از بزرگترین مسائل مربوط به دیوارهای مصنوعی مقاومت در برابر اشعه خورشید است .
مقاومت این پنل ها در برابر اشعه آفتاب بستگی به کیفیت مواد اولیه تهیه شده در آنها دارد . اگر در زمان ساخت به جای مواد نو از مواد بازیافتی استفاده شده باشد، تاثیر مستقیم  بر کیفیت گل و برگ دیوار سبز دارد .

در مجموعه سورن بام از مواد اولیه نو و باکیفیت پلی اتیلن تهیه شده است که مقاومت بسیار بالایی در برابر پوسیدگی و اشعه آفتاب دارا می باشد.

یکی دیگر از مزیت های گیاهان مصنوعی این است که از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردارند و رنگ های دلربایی دارند و بالعکس گیاهان طبیعی وزن کمتری دارند و به آسانی نصب می شوند.

از دیگر خصوصیات پنل های مصنوعی می توان به قیمت بسیار مناسب آن اشاره کرد ، همچنین این نوع پنل ها در برابر آتش مقاوم هستند و برای جداسازی فضاها از هم گزینه خوبی می باشد.

کاربرد دیوار سبز مصنوعی

مزایای ساخت دیوار سبز مصنوعی

  • دیوارهای سبز مصنوعی شبیه دیوار های سبز زنده هستند ، شرکت سورن بام دیوارهای مصنوعی و گیاهانی را تهیه می کند که متناسب با مناطق خاص داخلی و خارجی مدنظر شما به زیبایی اجرا شود. دیوارهای سبز مصنوعی بر خلاف دیوارهای سبز طبیعی که حتما باید متناسب با شرایط اقلیمی منطقه زندگی شما باشد ،احتیاجی به داشتن آب و هوای خاص و شرایط نگهداری احساسی ندارد و در هر شرایطی می توان به راحتی اجرا نمود.
  •  گیاهان مصنوعی از لحاظ  هزینه نگهداری و رسیدگی بسیار مقرون بصرفه تر از گیاهان طبیعی میباشد و تغییر فصول بر کیفیت گیاهان مصنوعی تاثیری ندارد و ماندگاری آن بسیار بالاتر میباشد . گیاهان مصنوعی کاشت مجدد ندارد . بسیار سبکتر از گیاه طبیعی می باشد .
  • دیوار زنده طبیعی زیباست اما نصب و نگهداری آن نسبتاً دشوار است. برای جلوگیری از رطوبت دیوار زیرین ، نیاز به زهکشی و حفاظت دارد. پس از نصب ، باید نحوه نگهداری از گیاهان را بیابید. با ساخت دیوار سبز مصنوعی نیازی نیست نگران این موارد باشید. ساخت دیوار مصنوعی نیازی به زهکشی خاص یا مقدار مشخصی از نور طبیعی ندارد. همچنین نیازی به نگهداری و آبیاری منظم ندارد.
  • ساخت دیوار سبز مصنوعی با شاخ و برگ مانند دیوار سبز سرخس و دیوار سبز باغ انگلیسی از نظر گیاه شناسی دقیق طراحی شده اند و در مورد دوم شامل انواع  شاخ و برگ مختلف برای بافت های متفاوت هستند. در حالی که واقعی ترین محصول مصنوعی  در بازار موجود نیست ، دیوارهای زنده به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند در برابر عوامل و سختی های محیط مقاومت کنند.
  • ساخت دیوار سبز مصنوعی برای استفاده در داخل و خارج طراحی شده است. مواد پلاستیکی مقاوم در برابر اشعه خورشید هستند به این معنی که رنگ خود را برای مدت طولانی در معرض نور خورشید حفظ می کنند.

مزایای ساخت دیوار سبز مصنوعی

انواع پنل دیوار سبز مصنوعی

طراحی دیوار سبز به دو روش اساسی امکان پذیر است که اجرای هر کدام از این روش ها به خود یه خود می توان جلوه بسیار زیبایی به نمای دیوار سبز ما بدهد که این دو پلن عبارت اند از :

1- استفاده از گل ها و گیاهان متنوع  که  رنگ ها و نوع گیاهان آن باهم هارمونی داشته باشند و اگر می خواهید که فقط از یک نوع گیاه برای دیوار خود استفاده کنید می شود آنها را در ابعاد و اشکال مختلف برش داد و با یک طراحی منحصر بفرد آن ها را بر روی دیوار نصب کرد.

2-اجرای نورپردازی درست و دقیق و در جای مناسب که دقیقا بالای دیوار قرار داده می شود وبا نصب مخفی به دیوار و گیاهان جلوه خاص و ملیحی می دهد که باعث می شود علاوه بر اینکه رنگهای گیاهان بهتر خود را نمایش دهند، به جذابیت دیوار دوچندان می افزاید.

ساخت دیوار سبز مصنوعی 3

مراحل نصب و اجرای دیوار سبز مصنوعی

1.تعین کردن پنل در ساخت دیوار سبز مصنوعی

اکثر پنل های دیوار سبز ما 25cm2 ، 50cm2 یا 1m2 هستند. بنابراین شما به 16 ، 4 یا 1 در متر مربع نیاز دارید. پنل ها را می توان به شکل و اندازه برش داد تا کاملا با فضای شما متناسب باشد.

2.ایجاد قاب در ساخت دیوار سبز مصنوعی

برای سهولت و جلوگیری از آسیب دیدن دیوار ، توصیه می کنیم یک قاب چوبی ساده بسازید یا چند تخته نرده تهیه نمایید .  این قاب را با استفاده از تثبیت کننده هایی که برای نوع دیوار شما توصیه می شود به دیوار خود وصل کنید.

3.اتصال پنل ها در ساخت دیوار سبز مصنوعی

همه پنل های دیوار سبز ما دارای اتصالات A/B هستند . این پنل ها به یکدیگر می چسبند و یک برگ بدون درز از شاخ و برگ ایجاد می کنند . اگر مساحت وسیعی را پوشش می دهید ، نوارهای قابل مدیریت را به هم وصل کنید. هنگامی که پنل ها به قاب چوبی متصل شدند ، می توانید به بقیه وصلشان کنید.

ساخت دیوار سبز مصنوعی

4.اتصال پنل های دیوار سبز به قاب در ساخت دیوار سبز مصنوعی

شاخ و برگ دیوار زنده را می توانید با استفاده از قلاب ، بست ،کابل یا روش دلخواه به قاب وصل کنید . یک راهکار راحت برای نصب پنل ها این می باشد که از دو نفر نصاب مجرب و متخصص استفاده کنید . به این صورت که یکی پنل ها را آماده کند و دیگری از بالای دیوار پنل ها را بر روی دیوار نصب کند .

تایل گرین وال مصنوعی

سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای داشتن یک دیوار سبز مصنوعی، استفاده از تایل‌های گرین وال است که این پنل ها به صورت پیش ساخته شده می باشد . این پنل‌ها تنوع بسیار بسیار بالای داشته و در بعضی انواع امکان اتصال آن‌ها به یکدیگر مانند پازل وجود دارد و در برخی نیز باید این تایل‌های دیوار سبز را بر روی سازه یا دیوار پیچ کرد

تایل گرین وال مصنوعی

گیاه مصنوعی دیوار سبز و برگ مصنوعی

  1. برگ خنجری ، انجیر هندی ، افوربیا ، انجیر چسب ، پیچ شمعی ، ترادسکانتیا
  2. تاج خروس ، پرنده بهشتی ، نخل پالم ، پیچ سوئدی ، پیچ گلیسیرین ، خوشه آویز
  3. دراسنا ، رز وحشی ، راونیا ، دم شیر ، تیموس ، تیلاندزیا ، دارلینگتون ، درخت اژدها
  4. زنگوله آبی ، سپر فارسی ،ستاره خاکستری ، ساکسی فراژ ، زامیوکالکاس ، روسلیا
  5. سیسوس ، سلاژینلا اپودا ، سرو کوهی ، ستاره سرخ ، شاخ بزی ، شاه بلوط ، شعله لیلی
  6. ریوپتریس ، کالاتیا ، کالانکوئه ، قهوه چاریانا ، کالادیوم ، کالاتیا ، کلماتیس ، گل حساس ،
  7. کاکتوس عید پاک ، کروساندرا ، گل امپیشن ، کوردلین ، کوردیلین ، کراسولا ، منداب
  8. وریزا ، مرجان ، نخل راپیس ، ورزیا ، ناوک ، مارچوبه ، مارانتا ، موز زینتی ، یاسمن
  9. شعله لیلی، خال صورتی، ژسنریا کاردینالیس، رزماری ، ساق عروس،هویا کارنوزا

گیاه مصنوعی دیوار سبز و برگ مصنوعی

تفاوت گیاهان مصنوعی با گیاهان طبیعی

  • هزینه‌های تعمیرات و نگهداری کمتر است
  • نصب آن آسان تر و هزینه نصب آن کمتر است از طبیعی
  • به آبیاری نیازی ندارد
  • نیاز نیست سم زدایی و دفع آفات کرد و کود داد
  • عمر طولانی و دوام بالا
  • حساسیت  ایجاد نمیکند
  • بدون نیاز به نور خورشید برای زنده ماندن

قیمت ساخت دیوار سبز مصنوعی

هزینه اجرای دیوار سبز مصنوعی، متناسب با کیفیت پنل‌ها و شرکتی که آن را تهیه می­‌کنید، متفاوت است. این پانل‌­ها به معمولا، در ابعاد تقریبی 50 در 50 سانتی‌متر و یا 30 در 40 هستند. بنابراین، می­‌توانید آنها را مطابق با فضایی که در نظر دارید، و نیازی که دارید اجرا نمایید.

متخصصین سورن بام ، با بهره‌مندی از مواد اولیه درجه یک و دانش و تجربه در خصوص انواع پوشش‌های کف از جمله موکت، کف‌پوش و چمن مصنوعی و همچنین دیوار سبز مصنوعی، می‌­تواند خدمات شایسته­‌ای را در زیباسازی دیوارهای عمودی در محیط داخلی و خارجی، منزل، دفتر کار و یا دیگر بخش‌­های ساختمان، ارائه نماید.

قیمت دیوار سبز مصنوعی

ساخت دیوار سبز مصنوعی ارزان

یکی از بهترین فروشگاه‌های گرین وال مصنوعی که تجربه چندین ساله دارد و تخصصی در طراحی و نصب دیوار سبز مصنوعی دارد٫ شرکت سورن بام  است.

سورن بام سعی کرده است با ارائه باکیفیت ترین خدمات و با ارزان ترین قیمت رضایت مشتریان خود را کسب کند.

ساخت دیوار سبز مصنوعی ارزان

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام فعالیت حرفه ای خود را از سال 1389 آغاز کرده و جزو برترین و معتبرترین شرکت های محوطه سازی در سطح ایران است. در شرکت سورن بام مهندسین و کارشناسان مجرب و با تجربه وجود دارند که آماده پاسخگویی به شما به صورت 100% رایگان هستند. اگر تصمیم دارید از ساخت دیوار سبز مصنوعی بی نقص بهره ببرید میتوانید تنها با شماره  02144247178 تماس بگیرید و با مهندسین سورن بام ارتباط برقرار کنید.

همچنین می توانید شرکت سورن بام را در اینستاگرام دنبال کنید.

سوالات متداول

1.انواع دیوار سبز مصنوعی را نام ببرید ؟

به دو مدل تقسیم می شود

1. پنلی 2. شاخه ای

نیازی به مراقبت خاصی ندارند و برای طولانی مدت قابل استفاده می باشند. از طرفی به دلیل نیاز نداشتن به خاک و نور خورشید و آبیاری در هر محیطی می توان از آنها استفاده کرد

استفاده از نورپردازی درست و دقیق و در جای مناسب که دقیقا بالای دیوار قرار داده می شود وبا نصب مخفی به دیوار و گیاهان جلوه خاص و ملیحی می دهد که باعث می شود علاوه بر اینکه رنگهای گیاهان بهتر خود را نمایش دهند، به جذابیت دیوار دوچندان می افزاید.

 

2 نظر در “ساخت دیوار سبز مصنوعی

  1. مهدی مقدم گفت:

    ظهر بخیر
    اجرای دیوار سبز مصنوعی در متراژ 13 متر چقدر زمان می برد؟

  2. ادمین دیوار سبز گفت:

    سلام وقت بخیر
    اجرای دیوار سبز مصنوعی 2 تا 3 روز کاری زمان میبرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های دیوار سبز سورن بام

2 نظر در “ساخت دیوار سبز مصنوعی

  1. مهدی مقدم گفت:

    ظهر بخیر
    اجرای دیوار سبز مصنوعی در متراژ 13 متر چقدر زمان می برد؟

  2. ادمین دیوار سبز گفت:

    سلام وقت بخیر
    اجرای دیوار سبز مصنوعی 2 تا 3 روز کاری زمان میبرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید