روف گاردن پروژه ساعی

روف گاردن پروژه ساعی

آنچه در این مقاله میخوانیم

روف گاردن پروژه ساعی در ساختمان گلرنگ خیابان ساعی یکم اجرا شده است . این بام سبز یکی از بزرگترین پروژه های روف گاردن ایران می باشد که طراحی و اجرای آن توسط تیم متخصص شرکت سورن بام صورت گرفته است . این برج 12 طبقه به خوبی سعی بر ایجاد فضا های سبز در قسمت های مختلف داشته است .از جمله این فضاها می توان به محوطه ورودی توسط باغچه ، لابی توسط دیوار سبز ، طبقات توسط فلاور باکس ، باغچه دیوار سبز ، روف گاردن و تراس سبز اشاره کرد .

 روف گاردن پروژه ساعی :

کارفرمای پروژه در این فضا نیازمند فضای نشیمن بزرگی برای برگزاری مراسم ها و کنفرانس ها بوده که این موضوع  مبحث اصلی طراحی قرار گرفت تا در کنار داشتن یک فضای نشیمن بزرگ محیطی زیبا نیز قرار داشته باشد. این پروژه دارای دیوار سبز بسیار بزرگی نیز می باشد که به ارتفاع 12 متر می باشد .

مراحل طراحی و اجرا توسط شرکت سورن بام :

ابتدا کارشناسان ما به خوبی از محل بازدید به عمل آورده تا برداشت های لازم را انجام داده و اطلاعات مورد نیاز برای طراحی را بدست آورند . سپس نقشه ها و اطلاعات بدست آمده به طراحان تحویل داده شده و کار طراحی آغاز می گردد . البته طراحی دیوار سبز و اجرای آن قبل از اجرای بام صورت گرفته است .

برای طراحی این بام ، فضای یکدستی که مساحت بیشتری نسبت به فضا های دیگر داشت ، به قسمت نشیمن تعلق گرفت . مسیر پیاده ( یا مسیر سلامت ) نیز از ورودی ها به کل فضا کشیده شده است طوری که به هم نیز مرتبط باشند . ورودی اصلی و مهم این فضا توسط مسیری چوبی به قسمت نشیمن وصل شده است که توسط پل چوبی زیبایی از روی باغچه به این قسمت که دارای اختلاف سطحی 20 سانتی است می رسد . این تفاوت متریال در مسیر ناخود آگاه افراد را به قسمت مورد نظر هدایت می کند .

اجرای روف گاردن

فضای نشیمن کوچک تری در قسمت شرقی این روف گاردن نیز طراحی شده که همراه فلاور باکس در اطراف آن و یک آتشدان در مرکز می باشد و ویو ( چشم انداز ) زیبایی به اطراف و پارک ساعی نیز دارد .

در بعضی از قسمت ها برای ایجاد مسیر از واش بتن و چمن استفاده شده است . این کار جذابیت خاصی برای روف گاردن فراهم کرده است . این قسمت اصلی روف توسط مسیری راهرو مانند که در کناره های آن باغچه وجود داشته و توسط نورپردازی مزین شده است به قسمتی خصوصی تر رسیده است . آن جا نیز ورودی فرعی دیگر برای محل کنفرانس قرار دارد . در این فضای خصوصی تر قسمتی برای پخت و پز و آشپزخانه مانند طراحی شده که شامل یک سینک ، باربیکیو و چند میز و صندلی است که دارای اختلاف سطحی کم بوده و متریال آن نیز سنگ شکسته می باشد که جلوه متفاوت تری نسبت به قسمت های دیگر دارد .

در کنار این فضا نیز محل کنفرانس همراه میز و سایه بان چادری با کف چوب ترمو قرار گرفته است . این قسمت نیز دارای چشم اندازی به کل شهر می باشد . مرحله آخر  نورپردازی مناسب و زیبایی برای این روف گاردن طراحی شده که توسط چراغ های زمینی و دیواری و … به اجرا در آمده است .

المان های بکار رفته در روف گاردن پروژه ساعی :

  • پرگولا
  • آنتریوم
  • مبلمان فضای باز
  • دیوار سبز
  • کف سازی با چوب ترمو ، واش بتن ، قلوه سنگ
روف گاردن ، دیوارسبز

روف گاردن ، دیوارسبز

پروژه بام سبز سورن بام
با ما در ارتباط باشید