????قیمت و خرید دیوار سبز نمدی در تهران????

دیوار سبز خزه ای

آنچه در این مقاله میخوانیم

دیوار سبز یک انقلاب واقعی و تمام عیار در زمینه ی تلفیق معماری و گیاه شناسی می باشد . یکی از انواع شکل های ایجاد یک دیوار سبز مدل دیوار سبز نمدی می باشد . در این نوع دیوار سبز بستر نمدی جایگزین فلاورباکس و خاک می شود . این روش به این صورت است جیب های متصل به هم یا جدا از هم به صورت قطعات مدولار دوخته می شوند و پنل های آماده بر روی دیوار نصب می گردند.

 

دیوار سبز نمدی

برای تعریف دیوار سبز نمدی ابتدا بهتر است با نمد بیشتر آشنا شویم . نمد از بطری های پلاستیکی آب بازیافت شده ساخته شده است . نمد یک الیاف پلاستیکی غیر سمی است که خراب نشدنی و محکم است . این ماده شگفت انگیز یک محیط رشد ایمن را فراهم می کند که pH خنثی و غیر واکنشی دارد . به لطف تکامل تولید نمد و همچنین پیشرفت های هیدروپونیک ، باغ های عمودی اکنون می توانند زیبایی ارگانیک را تقریبا به هر سطح مسطح اضافه کنند . گیاهان و سبزیجات سرسبز ، احساس آرامش مورد نیاز مراکز شهری ، بالکن های مسکونی و مناطق صنعتی را به ارمغان می آورند .

دیوار سبز نمدی

دیوار سبز نمدی

انواع دیوار سبز نمدی

آویزان کردن جیب های نمدی اغلب ساده ترین و کم هزینه ترین راه برای ساخت یک دیوار سبز نمدی می باشد . به خصوص در مواقعی که جیب های نمدی شما به عنوان بخشی از یک کیت که سیستم پمپاژ آب است ، ارائه شود . شما می توانید به سادگی جیب را آویزان کنید و گیاهانی که مناسب رشد عمودی هستند را انتخاب و به آن اضافه کنید . گل و گیاهان مورد نظر شما در لایه ای از ژئوتکستایل پیچیده می شود و درون گلدان های دیوار سبز قرار می گیرند . دیوار سبز نمدی در واقع یک لایه نمد پلیمری است که خم می شود و بر روی قاب زیر ساز قرار می گیرد.

 مزایای دیوار سبز نمدی

دیوارسبز نمدی به نسبت سایر مدل های دیوار سبز ، جدیدتر و پر طرفدار تر می باشند . این نوع دیوار ها مزایای مختص به خود را دارند که داشتن همین خصوصیات باعث شده است که بسیار مورد توجه قرار بگیرند . از جمله ی این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • وزن کم سازه

این نوع دیوار سبز وزن کمتری نسبت به دیگر انواع دیوار سبز دارد زیرا وزن نمد پلیمری از وزن فلاورباکس های معمول بیشتر است و نکته دوم این است که در دیوار های نمد پلیمری اغلب خاک استفاده نمی شود .

  • قابلیت تغییر

علاوه بر سهولت در تعویض گیاهان می توان در صورت آسیب به نمد پلیمر به راحتی قسمتی از آن را برید و جایگزین کرد .

  • سهولت نصب و نگهداری

سیستم نصب استراکچر این مدل از دیوار سبز بسیار ساده می باشد . بدین صورت که پس از نصب پایه که اغلب از جنس PVC می باشد نمد با منگنه بر روی آن متصل می گردد . به دلیل وجود سیستم هیدروپونیک نظارت باغبانی بصورت سالانه صورت می گیرد .

طراحی دیوار سبز نمدی

در دیوار سبز نمدی ، گیاهان باغی عمودی طوری طرحی شده اند که از الیاف میکرو در نمد مصنوعی استفاده کنند تا همه ی گیاهان بطور مساوی آبیاری شوند . دیوار سبز نمدی از بالا آبیاری می شود بطوری که روی هر گیاه آب بریزد . زیرا الیاف با جذب آب باعث رطوبت می شوند و ریشه ها در نمد رشد می کنند . لایه ی پشتی یک عایق از جنس ژئو ممبران است که مانع نشت  رطوبت به دیوار پایه می شود . گلدان های دیوار سبز نمدی بر روی این عایق ها نصب و سپس به دیوار وصل می شوند . به طور معمول برای سهولت در اجرا ایتدا به عایق متصل و سپس بر روی دیوار پیچ می شوند.

گیاهانی که برای تشکیل ای دیوار سبز استفاده می شوند ریشه های خود را در لایه ای از نمد در زیر یک ساختار سفت که به دیوار محکم شده است پخش می کنند  و توسط سیستم مویرگی از آب و کود تغذیه می شوند . ریشه ها درست در نمد رشد می کنند که به لطف میکروبیولوژی موجود در خاک زنده می مانند.

سادگی با طراحی دیوار سبز نمدی

دیوار سبز نمد پلیمری چیست

سیستم این دیوار سبز با پارچه نمدی می باشد . ساختار فیبری آن باعث افزایش تعرق و تسهیل تبادل اکسیژن در ریشه می شود .به دلیل این که گیاهان در آن از قبل سازگار شده اند نصب و تحویل آن سریع می باشد . تفاوت استفاده از پارچه های نمدی بجای پلاستیک این است که پارچه های نمدی باعث کاهش پوسیدگی ریشه ی گیاهان می شود . علاوه بر آن خاک با استفاده از روکش های نمدی در داخل جیب ها محکم نگه داشته می شوند و کل سیستم را مرتب نگه می دارند . چین های نمد باعث می شود آب به داخل هدایت شود و ریزش آب قطره قطره نباشد.

گرین وال

آبیاری دیوار سبز نمدی

آبیاری دیوار سبز نمدی معمولا به صورت اتوماتیک صورت می گیرد تا در زمان مشخص و به طور دقیق آب مورد نیاز گیاه تامین شود . این سیستم آبیاری و نگهداری از هدر رفتن آب جلوگیری می کند . دیوارسبز نمدی معمولا در منازل و در متراژهای کم اجرا می شود و با روش دستی و اسپری کردن آب به گیاهان می توان آبیاری را انجام داد .

پارچه نمدی چیست

قیمت و خرید دیوار سبز نمد پلیمری

یکی از مزیت های دیوار سبز نمدی مقرون به صرفه بودن قیمت تمام شده ی آن می باشد  .هر چند لازم به ذکر است که قیمت اجرای  آن بستگی به عوامل متعددی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم نمود :

  • ابعاد

هر مقدار که ابعاد یک کار بالاتر باشد هزینه ی اجرای آن بالاتر می رود . علاوه بر آن بزرگتر بودن ابعاد در دیوار سبز نمدی  باعث افزایش تعداد جیب های مورد استفاده می شود که همین امر سبب بالاتر رفتن هزینه تمام شده ی دیوار سبز می شود .

  • کیفیت نمد

جنس و کیفیت متریال نمد بکار رفته در این نوع دیوار سبز تاثیر زیادی بر روی قیمت انتهایی کار دارد .

  • گیاهان دیوار سبز

تعداد و نوع گیاهان دیوار سبز مورد نظرتان تاثیر مستقیمی روی قیمت دیوار سبز دارد .

دیوار سبز نمدی

سخن پایانی

مجموعه سورن بام فعالیت خود را از سال 1389 به صورت حرفه ای در حیطه اجرای فضای سبز، اجرای محوطه سازی و اجرای روف گاردن و… آغاز کرده و امروزه به یکی از معتبرترین و برترین شرکت‌ها در این حوزه تبدیل شده است. در شرکت سورن بام مهندسین و متخصصین با تجربه ای وجود دارد که آماده همکاری با شما هستند. همچنین در پروژه‌های سورن بام می‌توانید با استفاده از برترین متریال با کمترین هزینه پروژه‌های خود را به این مجموعه بسپارید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با ماس وال می‌توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و از بخش مشاوره رایگان این سایت بهره ببرید.

برای مشاهده پروژه های طراحی ابنما توسط تیم سورن بام می توانید این شرکت را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های دیوار سبز سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید