درختان مناسب جابه جایی

آنچه در این مقاله میخوانیم

درختان مناسب جابه جایی   باید سالم باشند. درختانی که سالم هستند در مقایسه با درختانی که ضعف در رشد از خود نشان می دهند برای جابه جا شدن گزینه هایی بهتر و مناسب تری هستند . برای اطمینان داشتن ازسلامت درخت باید به سالم بودن ساقه ها و تنه درخت دقت کنید تا فاقد هرگونه پوسیدگی باشد. بهترین درختان ، درختانی هستند که 5- 3 سال سن دارند و از رشد خوبی برخوردارند ولی این بدان معنی نیست که درختان بزرگ تر و کهن سال قابلیت جابه جا شدن را نداشته باشند . برای اینکه متوجه شویم که یک درخت از رشد مناسبی برخوردار است یا خیر می توان به میزان رشد سالانه شاخه های آن توجه نماییم . رشد شاخه های درختان مختلف با هم تفاوت دارند اما به طور متوسط شاخه های یک درخت سالم بین 10 الی 50 سانتی متر در طی فصل می تواند رشد کند . از طرف دیگر برای انتقال درختان باید بررسی های لازم از مکان مبدا و مکان کاشت مجدد داشته باشیم که با توجه به شرایط مختلف زیست محیطی تا حد امکان برابر باشند. توجه داشته باشید که ویژگی های خاک، عامل مهم محدود کننده بقای گیاهان به شمار می رود از این رو نامناسب بودن خاک می تواند مانع رشد درختان شود.

شرکت سورن بام توانسته در حیطه جابه جایی درختان فعالیت های بی شماری انجام دهد و علاوه بر جابه جایی درخت در زمینه معماری سبز فعالیت داشته باشد. از جمله فعالیت های آن می توان به : طراحی و ساخت آبنما ، آلاچیق ، دیوار سبز ، روف گاردن , طراحی و اجرای انواع فلاور باکس وطراحی محوطه ،  محوطه سازی باغ و… اشاره کرد .

تفاوت شرایط مکانی درختان مناسب جابه جایی

در درختان مناسب جابه جایی شرایط اقلیمی بسیار حائز اهمیت است ، اگر مکانی که درخت در حال حاضر در آن قرار دارد ، فضایی محفوظ از وزش باد و همچنین مکانی نیمه سایه و نیمه آفتاب است و مکانی که برای جابه جایی درخت در نظر گرفته شده شرایط اقلیمی مکان جدید همراه با وزش باد شدید و یا آفتاب فراوان است درخت در مکان جدید خود به خوبی رشد نخواهد کرد . بنابراین در انتخاب مکان جدید جابه جایی درخت دقت کرد . جا به جایی در صورتی که با تغییر بسیار زیاد شرایط آب و هوایی و جوی باشد برای درخت اصلا مناسب نبوده ، برای مثال اگر گیاه در محلی با نور کم قرار داشته و اکنون به جایی منتقل می شود که آفتاب شدیدی دارد احتمال زیادی برای از بین رفتن و خشک شدن آن وجود دارد .

به شرایط رطوبتی و حرارتی خاک توجه کنید

زمانی که درخت به خواب زمستانی رفته است ، تصور بسیاری این است که دیگر فعالیتی ندارد ، اما این تصور اشتباه است و فقط برخی فعالیت های درخت کم می شود ، نه این که کامل از بین برود . به همین دلیل وجود رطوبت برای درخت در این زمان ضروریست، و رعایت این عامل در زمان جابه جایی نیز بسیار موثر است . به طور کلی انتقال گیاهان در بهار و تابستان یعنی زمانی که رشد برگ ها و گل ها به سرعت انجام می‌شود، غیر قابل انجام است زیرا در این زمان رشد ریشه و ریشه زایی جدید گیاه کم است ، و رشد شاخسار در حداکثر میزان خود می باشد و به همین دلیل بعد از جابه جایی ریشه جدید به سختی تولید می شود و احتمال گرفتن درخت اندک است. همچنین اگه چه به شکل تئوری وبارعایت اصول کاری در تمامی مواقع از سال می توان درخت را جابه جا کرد اما به طور عملی بهترین نتیجه در امر جابه جایی در زمان های خاصی از سال امکان پذیر است برخی از درختان نسبت به جابه جایی مقاومت بیشتری دارند ولی برخی نسبت به جابه جایی حساس تر هستند. پس باید نسبت به شناخت درخت خود زمان مناسب برای انتقال را درنظر بگیرید.

مقالات مرتبط
پروژه‌های فضای سبز سورن بام
با ما در ارتباط باشید