جزئیات اجرایی بام سبز

جزئیات اجرایی بام سبز

آنچه در این مقاله میخوانیم

جزئیات اجرایی بام سبز ، امروزه بسیاری از پشت بام های منازل و … را با طراحی و اجرا می توانیم به فضای سبز همانند طبیعت تبدیل نماییم . برای داشتن بام سبز یا روف گاردنی  زیبا قبل از شروع نکاتی را باید رعایت نماییم و در مرحله بعدی المان های مناسب را در قسمت های مختلفی از بام قرار دهیم .

جزئیات اجرایی بام سبز

1- عایق رطوبتی

2- عایق ضد ریشه

3-فیلتراسیون

4- عایق محافظ

5-خاک مخصوص که اگر از این خاک استفاده نشود خاک دچار بیماری شده و به گیاه انتقال می دهد.

آشنایی با لایه های روف گاردن

آشنایی با لایه های روف گاردن

جزئیات اجرایی بام سبز :

عایق رطوبتی بام سبز :

لایه متفاوتی جهت انجام سطوح بام سبز قابل ذکر می باشد، که پر کاربرد ترین عایق های مربوطه استفاده از عایق های قیر گونی و ایزوگام می باشد.

عایق رطوبتی یا عایق ضد ریشه در بام سبز :

جزئیات اجرایی بام سبز که ابتدا استفاده از عایق کاری سطح بام سبز است که از لایه ژئوممبران pvc یا عایق های دیگر ضد ریشه دیگری می توان استفاده کرد که به صورت مایع است و همچنین عایق دیگری است که مثل ایزوگام اجرا می شود ولی حرارت آن 3 برابر ایزوگام است.

لایه های محافظ بام سبز :

جهت جلوگیری از آسیب های وارده در هنگام نصب روف گاردن و کود دهی و نفوذ ریشه های گیاهان از لایه های محافظتی استفاده می کنیم. لایه های محافظتی می تواند در چند نوع باشد که مورد استفاده قرار گیرد از جمله یک روکش از جنس بتن سبک یا ورقه ضخیم پلاستیک، ورق از جنس مس باشد.

ژئوتکستایل بام سبز  :

لایه های ا جنس پلی استردر گرما به عنوان محافظ ورقه ژئوممبران است.

ژئوتکستایل

لایه های زهکشی بام سبز :

دریناژ (زه کش) جهت جذب و ذخیره آب باران و آب های اضافه می باشد که جزئیات اجرایی بام سبز در واقع یک نوع انتقال دهنده آب های اضافه به مخزن های آب و فاضلاب ساختمان می باشد.

لایه های دریناژ به دو شکل قابل ارائه است که شکل ساده آن لایه ای از شن و ماسه و خاک است و شکل پیچیده آن از مواردی مانند پروپیلن استفاده می کند که حالت اسفنجی دارد و می تواند آب را برای مدت طولانی در خود نگه دارد. روش دیگری که می توان در نظر گرفت و کاربرد آن زیاد می باشد، شیت های پلاستیکی است که شبیه شانه تخم مرغی است و آب را در حفره های فنجانی خود ذخیره می کند و آب را زه کشی می کند. از جمله می توان از عوامل بازیافتی جهت لایه های زه کشی استفاده کرد که می توان به صندلی های فوم خودروها باشد. استفاده از شن های نخودی در زه کشی به دلیل متخلخل نبودن،  قابلیت نگهداری آب برای مدت طولانی ندارند.

لایه بندی بام سبز و تجهیزات مخصوص

لایه بندی بام سبز و تجهیزات مخصوص

جزئیات اجرایی بام سبز

لایه صافی با فیلتر:

در زه کشی و کشت از لایه صافی یا به عبارتی فیلتر استفاده می کنند  و در جزئیات اجرایی بام سبز جهت جلوگیری از گندیده شدن ریشه ها و دور کردن رطوبت بیش از حد از ریشه ها از فیلتراسون استفاده می کنیم که فیلتر این نقش را دارد که جدا کننده ی خاک از لایه زه کشی بوده که مانع مسدود شدن زه کشی نشود. با گرماژ کم می توان از محصولات ژئوسینتک ها، ژتکستایل از جنس پلی پروپیلن استفاده کرد.

 

جزئیات اجرایی بام سبز

جزئیات اجرایی بام سبز

برای مشاوره رایگان ،بازدید از محل پروژه و اجرای تخصصی با ما تماس بگیرید .

مقالات مرتبط
پروژه‌های بام سبز سورن بام
با ما در ارتباط باشید