جابه جایی درختان بزرگ

آنچه در این مقاله میخوانیم

جابه جایی درختان بزرگ

جابه جایی درختان بزرگ  برای اینکه بتوان در عملیات جابجایی درختان موفق عمل کرد لازم است به یک سری نکات و جزئیات توجه داشته باشیم که به این منظور کسب اطلاعاتی در خصوص روش های انتقال، زمان انتقال، نوع زمین انتقالی و … از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. به طور کلی باید بدانید که برای جابه جایی ،درختان سالم در مقایسه با درختانی که رشد آن ها ضعیف است گزینه های بهتری هستند زیرا در هنگام جابه جایی طبیعی است که رشد درخت کم شود به همین دلیل از درختان سالم برای جابه جایی بیشتر استفاده می شود تا در پروسه جابه جایی درخت از بین نرود .

گاهی ممکن است در محوطه سازی فضای سبز درختی را که از قبل در محوطه بوده است در طراحی جدید جایگاهی نداشته باشد. این درختان را می توان سالم از خاک خارج کرده و در مکان دیگری که می تواندمناسب برای رشد و نمو گیاه باشد کاشت.

سلامت درختان را می توان از سالم بودن ساقه ها و تنه درخت و عدم پوسیدگی خصوصا در تنه آن تشخیص داد. از میان درختان سالم درختان 3 تا 5 ساله که رشد خوبی دارند بهترین گزینه برای جابه جایی هستند.

جابه جایی و کاشت درختان تنومند

جابه جایی درختان بزرگ

بهترین زمان برای جابه جایی درختان

بهترین زمان جابه جایی درختان بزرگ خزان پذیر بهترین زمان برای جابه جایی در فصل پاییز و پس از ریخته شدن برگ ها است .البته تاقبل از اینکه به دلیل سرمای زمستان خاک یخ نزده وسفت نشده. زمان مناسب دیگر برای جابه جایی درختان خزان پذیر ابتدای بهار و قبل از رویش جوانه ها وبه بیان دیگر درخت هنوز بیدار نشده است، می باشد. درختان خزان پذیر را می توان در فصل بهار هم جا به جا کرد اما تا قبل از رویش جوانه ها و بیداری درخت بایداین عمل صورت گیرد. بهترین زمان برای جابه جایی درختان همیشه سبز نیز به همین صورت است.

تاثیر خاک بر جابه جایی درختان بزرگ

اینکه درختان در چه خاکی رشد کرده باشند نیز در قابلیت جابه جایی آن ها تاثیر گذار است. به طور کلی درختانی که در خاکی با بافت شنی و سبک رشد می کنند ریشه هایشان بیشتر در خاک نفوذ می کند بنابراین در زمان بیرون آوردن و جابه جایی حجم بیشتری از ریشه ها از بین می رود. زیرا ریشه هایی که در عمق خاک هستند در هنگام حفر گودال جهت بیرون آوردن درخت از سایر ریشه ها جدا می شوند. همچنین درختانی که در خاک رسی و سنگین رشد می کنند اکثرا حجم ریشه های آن ها در سطح خاک روییده اند بنابراین هنگام حفر گودال و بیرون آورده شدن حجم بیشتری از ریشه ها همراه آن جابه جا می شود.

توجه به رطوبت و حرارت در جابه جایی درختان بزرگ

وجود رطوبت در خاک درختی که قرار است از زمین خارج شود موجب آسان تر شدن مرحله خروج از خاک می شود و همچنین خاک اطراف ریشه از هم جدا نشده و احتمال موفقیت جابه جایی بیشتر می شود. اگر خاک در شرایط مناسبی باشد و اصول کار جابه جایی هم رعایت شود تا 65 درصد ریشه های درخت را می توان همراه آن از خاک خارج کرد. هر مقدار از این درصد کاسته شود احتمال موفقیت در انتقال درخت کاهش می یابد.

شرکت سورن بام در زمینه طراحی و اجرا و نگهداری انواع فضای سبز و کاشت و پرورش انواع نهال های مثمر و غیر مثمر ،کاشت انواع درختان و جابه جایی درختان برای سازندگان ویلا و عموم علاقمندان به فضای سبز ،اخذ تاییدیه شهرداری و طراحی روف گاردن فعالیت می کند همچنین تمامی مواردی که از پیش در خصوص جابه جایی درختان به آن ها اشاره کردیم . به طور اختصاصی توسط شرکت سورن بام انجام می شود و ما مفتخریم تا با به کارگیری پیشرفته ترین ماشین آلات و تجهیزات انتقال و جابه جایی درخت و همچنین جدیدترین روش های عملی و علمی در این زمینه ،تمامی خدمات مربوط به درختان را بدون هیچ آسیبی به آن ها انجام دهیم.

مقالات مرتبط
پروژه‌های فضای سبز سورن بام
با ما در ارتباط باشید